Draaiende ogen bij MDMA

kwisa

Newbie
Ik gebruik pas sinds ruim een jaar drugs (XTC) op feestjes en sinds een halfjaar wat vaker en meer. Een jaar geleden begon ik met een half pilletje en dan was ik de hele avond wappie. In de loop der tijd is het wat toegenomen. Het laatste feest was 2 pillen (1 hele 130 mg aan begin en daarna 2 halve van 100 mg verspreid over de avond) en toen was ik behoorlijk de weg kwijt.

Ik trek gekke bekken als ik erg wappie ben. Uiteraard kaken klemmen en ook ogen draaien. Vooral dat laatste geneer ik me enorm voor. Ik vind het heerlijk om een beetje stoned rond te lopen, maar als ik rondloop als een debiel wijf met draaiende ogen en oncontroleerbare kaakbewegingen dan schaam ik me te pletter. Dus ik ben heel hard op zoek naar tips, en ervaringen van andere gebruikers.

Toen ik in het begin op een half pilletje ging, had ik geen last van draaiende ogen, wel heel soms van mijn kaken, maar dat viel ook wel mee. En vaak zat heb ik er ook geen last van als ik een hele neem. Maar waar ligt het nou precies aan. Ligt het aan de hoeveelheid in 1 keer, ligt het aan de hoeveelheid verspreid over de avond? Ligt het aan je energie? Dat als je heel moe bent en XTC gebruikt sneller draaiende ogen krijgt dan als je fit bent? Ligt het er aan dat ik het de laatste tijd vaker gebruik? Dus soms 2 weekenden achter elkaar? Ligt het aan alcohol in combinatie met XTC? Ligt het aan de pillen die ik gebruik, zijn kristallen beter tegen gekke bekken?

Als ik bij mezelf geen grens weet te vinden en er goed mee om leer gaan, dan stop ik liever met XTC op feestjes. Al vind ik het heerlijk om een beetje onder invloed rond te lopen. Liever XTC dan alcohol. Al doe ik het vaak zat beide, maar (meestal) wel met mate.

Ik heb pure MDMA pillen van 130 en 100 mg. Krijg binnenkort ook kristallen. Heb je het daar ook nog steeds mee?

Ik hoop dat er mensen zijn die tips voor me hebben en ervaringen willen delen. Alvast bedankt!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Het vaak achter elkaar gebruiken is in ieder geval niet goed voor je. Het grote hoeveelheden in een keer innemen is ook niet echt goed voor je. Het kan met elkaar te maken hebben. Als je MDMA wilt gebruiken kun je het beste 2 a 3 maanden tussen het gebruik inhouden. Dit is om je serotonine peil weer omhoog te krikken. Bij langdurig misbruik(dus elke week gebruiken) kan je in ieder geval bepaalde kwalen oplopen, dus ik zou er flink mee uitkijken.

Misschien is het een idee om het gewoon eventjes een paar maanden links te laten liggen. Laat het eventjes voor wat het is.
kwisa zei:
Ligt het aan alcohol in combinatie met XTC?
Alcohol en XTC gaan wel samen, maar je kan beter gewoon water drinken. Alcohol zorgt voor minder vocht in het lichaam en met XTC is het wel belangrijk dat je gehydrateerd blijft.

Ik weet zelf niet of MDMA kristallen anders zijn als XTC, maar het is in principe beide MDMA. Dus dat het anders is hoef je niet van uit te gaan.
kwisa zei:
Het laatste feest was 2 pillen (1 hele 130 mg aan begin en daarna 2 halve van 100 mg verspreid over de avond) en toen was ik behoorlijk de weg kwijt.
Dat is 230 mg, hoeveel weeg je? Ik maak op uit de tekst dat je een vrouw bent dus ik gok rond de 50 a 60 kg. Normale dosering is 1.5 a 2 mg per kg lichaamsgewicht, dus je maximale mg zou rond de 120 liggen. Als je zoveel neemt in 1 keer kan je inderdaad lichamelijke effecten er van krijgen. Pas op met je gebruik, less is more in dit opzicht. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

kwisa

Newbie
Daar heb ik zeker wat aan. Bedankt Pandan.

Goh, heel slecht maar ik heb me nooit verdiept in max hoeveelheid per lichaamsgewicht. Ik weeg 75 kg. Dus 150 mg zou dan echt de max zijn. Tja, dat lijkt me ook wel voldoende. Gewoon weer een halfje nemen per keer, en dan maar 2 keer op 1 avond... Misschien is dat de beste oplossing.

Ik gebruik de ene keer 2 weekenden achter elkaar, de andere keer eens per maand, soms eens per 2 maanden... Ik doe het nog niet heel lang dus ben bestwel beginner. Ik ben wel voorzichtig. Ik ben begonnen met 1/4 op mijn eerste feestje en nam pas na 1,5 uur 1/4 bij. Nu begon ik doorgaans met een halfje en neem ik na anderhalf uur een halfje bij. Maar de vorige keer, of nou ja, 2 keer gebeurd nu, nam ik meteen een hele, of wat sneller het andere halfje bij. Terug naar mijn eerste aanpak dus.
Als ik 2 weekenden achter elkaar neem, dan zorg ik er wel voor dat ik even 2 of 3 weekenden detox. Inderdaad ook om serotonine level weer beetje normaal te krijgen. Ik slik ook 5HTP en L-Tryptofaan de paar dagen nadat ik heb gebruikt. En ik heb eigenlijk nooit last van een dinsdagdip, ook niet als ik 5HTP en L-Trypto niet neem. Verder is het denk ik gemiddeld genomen zo'n 1,5 keer per maand. Is dat dus ook al te vaak? Is 2 tot 3 maanden tussen gebruik normaal? Poeh, dan moet ik toch maar eens wat minder gebruiken, en dat terwijl ik dacht dat ik echt heel weinig gebruik. Hihi.

Nogmaals dank voor je heldere antwoord.

Als er nog andere mensen zijn met tips en ervaringen: graag!! :grin:

Rakettenpret

Experimenterende gebruiker
Je zegt dat je eerder een half pilletje per avond pakte en je toen geen last had van draaiende ogen. Nu je vaker XTC gebruikt, treedt er waarschijnlijk tolerantie op waardoor je meer moet nemen. Bij een hogere dosis ga je (naar mijn ervaring) echter ook meer 'strak staan', waardoor je dus klapperende kaken en draaiende ogen kan krijgen. Ik denk dat je je probleem misschien kan verhelpen/verminderen door inderdaad langere periodes tussen je XTC gebruik te laten zitten. Als het goed is heb je dan een minder nodige dosis nodig voor het gewenste effect en zul je wel die heerlijke love feeling ervaren en hopelijk minder last hebben tollende oogjes.

Succes!

ravage

Experimenterende gebruiker
Heel simpel antwoord op jouw vraag:
De een heeft het wel en de ander niet, de een kotst wel de ander niet.
Vrienden van mij hebben ook draaiende ogen.. Gelukkig heb ik daar geen last van haha

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
kwisa zei:
Verder is het denk ik gemiddeld genomen zo'n 1,5 keer per maand. Is dat dus ook al te vaak? Is 2 tot 3 maanden tussen gebruik normaal?
Als je vaker begint te gebruiken, dus minder tussen gebruik laat zal het effect na een tijdje ook minder worden. Daardoor ga je meer slikken en daardoor ga je dus ook die lichamelijke effecten meer krijgen. Ik raad je aan, om het leuk te houden, minstens 2 maanden er tussen te houden. Waarom? Nou, het effect blijft zo ook leuker, je hoeft minder te slikken EN het is beter voor je.

kwisa zei:
Ik slik ook 5HTP en L-Tryptofaan de paar dagen nadat ik heb gebruikt.
Dat is hartstikke goed van je, maar je moet het niet zien als een middel waardoor je vaker kan gaan gebruiken. Het helpt je herstel, maar je lichaam herstelt nog het meeste.

kwisa zei:
Ik gebruik de ene keer 2 weekenden achter elkaar, de andere keer eens per maand, soms eens per 2 maanden
Hou die eens per 2 maanden maar aan, geniet, maar geniet met mate.

Bovenaan