san am zei:Van drank en pillen hoor je vaak dat het geen goeie combi is. Komt dit enkel door uitdroging of zijn er nog andere redenen? En als je ook water erbij drinkt, zou het dan gewoon moeten kunnen?

Uit een onderzoek is naar voren gekomen dat 2 glaasjes alcohol zelfs beter is aangezien het de vasoconstricte werking tegen gaat en resulteert in een lagere bloeddruk. Meer zal niet beter zijn aangezien het je beide uitdroogt. Ik zou voornamelijk water of fris drinken en op een avond maximaal 3 drankjes doen.san am zei:Van drank en pillen hoor je vaak dat het geen goeie combi is. Komt dit enkel door uitdroging of zijn er nog andere redenen? En als je ook water erbij drinkt, zou het dan gewoon moeten kunnen?
Xeloc zei:Laat je wel even weten of je er een erge kater van overhoud? Dat zou het gene zijn dat mij tegen zou houden...
Niet helemaal correct. Het hormoon ADH zorgt ervoor dat water door het lichaam wordt vastgehouden. MDMA stimuleert de afgifte van dit hormoon, alcohol blokkeert het juist (constant naar de WC moeten wanneer je enkele biertjes getankt hebt).Petrovic zei:Meer zal niet beter zijn aangezien het je beide uitdroogt.
Einstein zei:Niet helemaal correct. Het hormoon ADH zorgt ervoor dat water door het lichaam wordt vastgehouden. MDMA stimuleert de afgifte van dit hormoon, alcohol blokkeert het juist (constant naar de WC moeten wanneer je enkele biertjes getankt hebt).Petrovic zei:Meer zal niet beter zijn aangezien het je beide uitdroogt.
Het lijkt me wel dat het risico op oververhitting nog een stuk groter wordt bij deze combi, vind het sowieso een griezelige combinatie gezien de vele (tegengestelde) bijwerkingen van beide drugs.
Drink gewoon na elk glas (of 2glazen) alcohol een glas water.kaasbaas zei:Einstein zei:Niet helemaal correct. Het hormoon ADH zorgt ervoor dat water door het lichaam wordt vastgehouden. MDMA stimuleert de afgifte van dit hormoon, alcohol blokkeert het juist (constant naar de WC moeten wanneer je enkele biertjes getankt hebt).Petrovic zei:Meer zal niet beter zijn aangezien het je beide uitdroogt.
Het lijkt me wel dat het risico op oververhitting nog een stuk groter wordt bij deze combi, vind het sowieso een griezelige combinatie gezien de vele (tegengestelde) bijwerkingen van beide drugs.
Hoe groot is 't risico van oververhitting als je niet op een dansfeest bent of zoiets dergelijks en je dus niet zoveel beweegt?
W.F.L. zei:Geheugenverlies vind ik vooral niet prettig bij die combinatie. Wat ik zowiezo wel vaker bij MDMA of XTC heb, maar als ik dronken ben en ik ga aan de pillen, dan weet ik niet eens meer hoeveel ik er genomen heb enzo, als ik wakker word.Wat ik ook wel vaker heb trouwens, maar drank verergert het wel een stuk. :P