Drankprobleem

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Hoi iedereen was een tijdje weggeweest met name omdat ik een nieuwe baan had. Nu ben ik terug met een behoorlijk drankprobleem wel te verstaan.

Ik weet echt niet hoe ik ervan af kan blijven heeft iemand advies? Klinkt stom maar ik wil het op eigen houtje doen. Alvast thx Wromtrax

caatje

Badass junkie
Wromtrax zei:
Hoi iedereen was een tijdje weggeweest met name omdat ik een nieuwe baan had. Nu ben ik terug met een behoorlijk drankprobleem wel te verstaan.

Ik weet echt niet hoe ik ervan af kan blijven heeft iemand advies? Klinkt stom maar ik wil het op eigen houtje doen. Alvast thx Wromtrax

Een tijdje weg? Mens je bent net koud 2 maanden lid hahaha. Grapjas. Maar goed ik sluit me aan bij mijn voorganger. Lekker laten staan enneem een glas cola of een kop koffie....

acidboy

Badass junkie
caatje zei:
Wromtrax zei:

Een tijdje weg? Mens je bent net koud 2 maanden lid hahaha. Grapjas. Maar goed ik sluit me aan bij mijn voorganger. Lekker laten staan enneem een glas cola of een kop koffie....

Haha idd. Maargoed... op eigen houtje doen is natuurlijk wel lastig. En niet altijd even ongevaarlijk, hangt van de mate van je gebruik af...

Verder.. tsjah, sterk in je schoenen staan, hoe graag wil je niet meer drinken...? + zoek alternatieven ... ga sporten 's avonds (dan is de drang het ergst neem ik aan). Ga .. een andere hobby uitoefenen die je leuk vindt, dit kan uiteenlopen van punniken tot breien wat mij betreft. :)

Point is, zorg dat de alcohol iets op de achtergrond geplaatst wordt in je hoofd.

En verder... just hold on.

Maybe als de drang supergroot is een jointje roken? Ik hoef na blowen namelijk echt geen alcohol. Maargoed, dit kan ook totaal persoonlijk zijn voor mij dan..
Hiermee ook oppassen ofcourse, geen verslaving vervangen voor de andere (= bekende valkuil).

Succes.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Blijf er vanaf, en dat het liefst zonder vervangende middelen. Als je als alcohol nu vervangt met bijvoorbeeld blowen, vervang je de ene voor de andere verslaving.

Ga lekker sporten, lees een boek (ik zit altijd zo in m'n boeken dat de tijd voorbij vliegt), kijk een mooie film met een cola'tje en vermijd de komende tijd uitgaansgelegenheden, vertel vrienden over je probleem en ga 's avonds iets gezelligs met vrienden doen, ga muziek spelen, schilderen, schrijven, muziek luisteren, ofterwijl: doe iets wat je leuk vind, en waar wat tijd in zit...

Durf de uitdaging met jezelf aan te gaan. Durf nee te zeggen tegen het stemmetje in je hoofd.

Veel sterkte en succes!

Northawke

Wijs gebruiker
Probeer ook af te bouwen. Als je normaal gesproken 6 biertjes drinkt 's avonds, drink dan voor een week 5, daarna 4, etc. Dat wordt bij drank ook vaak aangeraden, aangezien cold turkey gaan schadelijk kan zijn voor je lichaam.

Soma

Bewuste gebruiker
Met dat afbouwen heb je toch uitzonderlijk veel discipline nodig. Eens je 4 biertjes op hebt krijg je gewoon ongelooflijk veel zin in meer en zie je ook niet echt meer in waarom je zou stoppen denk ik.

Flameon

Badass junkie
Goed om te lezen dat je zelf erkent dat je een probleem hebt en dat je er vanaf wilt, dat is vak al de eerste stap in de juiste richting. Er zullen helaas nog veel stappen moeten volgen, die lang niet altijd even gemakkelijk zijn (maar zeker niet onmogelijk).

Hoeveel drink je ongeveer per dag / week? En wat drink je (bier / sterke drank)?
Zelf afbouwen is mogelijk maar ook heel erg lastig.
Als jij echt verslaafd bent dan zul je het met heel veel moeite kosten, of misschien wel helemaal niet op eigen kracht.

Als je grote hoeveelheden drinkt moet je niet zomaar in 1x stoppen met drinken.
Je kunt het afbouwen. Drink je bv 10 flessen bier per avond, dan probeer er eens 8 te drinken.
Hou een soort van alcohol dagboek bij, waarin je vermeld wat je doel van die dag / week is en hoeveel je hebt gedronken.
Zie je hier geen vooruitgang in, dan is professionele hulp denk ik toch wel de beste oplossing.

Een alcoholverslaving is erg complex, wacht niet te lang ermee!

Wromtrax

Bewuste gebruiker
He mensen bedankt voor alles ik heb vooral het sporten veel geprobeert. Ik ben 2keer weer teruggevallen en daarna sterke problemen, toen maar een jointje gerookt.

Het gaat beter en ik wil er snel vanaf zijn om me relatie weer op te bouwen. Maarja daar moet ik als persoon niet van onafhankelijk zijn natuurlijk.

Heel erg bedankt voor jullie advies!

Flameon

Badass junkie
Geen dank, we zijn hier onder andere om elkaar te adviseren.
Mocht je problemen houden met je drankgebruik dan adviseer ik je om contact op te nemen met je huisarts. Deze kan je medicatie voorschrijven die onder andere je zucht kunnen remmen, of die ervoor zorgen dat als je alcohol drinkt je erg ziek wordt en dus een leerschool kan zijn.
Het is de medicatie campral of refusal.

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Ben weer de mist in gegaan. Ik weet van mezelf dat ik het niet bij 1 glaasje kan houden dus ik wil niks meer met alchehol te maken hebben. Ik denk dat ik ga stoppen met dat goedje Malt Bier. Zelfde smaak geen alchehol. Hoop dat het helpt

Vanadesse

Wijs gebruiker
Ik denk dat je bij de smaak van malt bier toch wel neiging krijgt tot alcoholische dranken hoor, maar je kan het uiteraard proberen... Der zijn ook mensen die na het stoppen met blowen maar gaan roken als vervanging...

Allolalie

Bewuste gebruiker
Wordt verliefd (als je dat nog niet bent) en krijg een vriend/vriendin, waarvoor je stopt met drinken. :grin:

Flameon

Badass junkie
Ik denk dat malt drinken ook niet de oplossing is. Het gevoel van de alcohol in je bloed willen hebben is dan wel verleidelijk denk ik, waardoor de kans bestaat dat je weer echt bier gaat drinken. Het gaat immers niet om het uiterlijk, maar om het innerlijk van het bier.
Als je er moeite mee hebt om te stoppen met drinken zou ik toch eens een medicatie als campral of refusal proberen. Ik ken veel mensen die het er heel goed op doen

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Het geeft een euforisch gevoel als je een dag niet drinkt. Dat gevoel spoort mij juist aan om te stoppen dus een echt vervangende medicatie is denk ik niet de oplossing. Malt bier is dan waarsch niet de juiste oplossing. Gewoon Cold Turkey is denk ik het beste

Flameon

Badass junkie
Het is geen vervangende medicatie, maar een zuchtremmer. Krijg je trek, dan zul je nu wellicht gaan drinken omdat je die zin wilt bevredigen. Met medicatie zul je die zucht kunnen onderdrukken. Het euforisch gevoel van het niet drinken zul je blijven hebben denk ik.

Flameon

Badass junkie
Wromtrax zei:
kan ik dat gewoon via een briefje van de dokter krijgen?

Ja, je gaat naar de huisarts en verteld over je alcoholprobleem en dat je ervan af wilt maar het niet zelf lukt. Hij zal jou dan medicatie kunnen voorschrijven, of je kunt het er met hem over hebben.
Campral is een medicatie die de zucht weg neemt. Meer info: http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medicijnsoorten/acamprosaat.htm

Refusal is een stapje erger. Als je dat neemt en je drinkt toch alcohol krijg je nare bijwerkingen: Braken, rood hoofd, hoge bloeddruk, misselijk.
Kortom je ziet de hemel aan voor een doedelzak

opdonderonder

Experimenterende gebruiker
Maybe als de drang supergroot is een jointje roken? Ik hoef na blowen namelijk echt geen alcohol. Maargoed, dit kan ook totaal persoonlijk zijn voor mij dan..
Hiermee ook oppassen ofcourse, geen verslaving vervangen voor de andere (= bekende valkuil).

Succes.

Beter verslaafd aan wiet dan aan drank.
Dus ga gewoon blowen mensen!
stop met drinken :stoned:

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Wromtrax zei:
kan ik dat gewoon via een briefje van de dokter krijgen?

Ja, je gaat naar de huisarts en verteld over je alcoholprobleem en dat je ervan af wilt maar het niet zelf lukt. Hij zal jou dan medicatie kunnen voorschrijven, of je kunt het er met hem over hebben.
Campral is een medicatie die de zucht weg neemt. Meer info: http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medicijnsoorten/acamprosaat.htm

Refusal is een stapje erger. Als je dat neemt en je drinkt toch alcohol krijg je nare bijwerkingen: Braken, rood hoofd, hoge bloeddruk, misselijk.
Kortom je ziet de hemel aan voor een doedelzak
aii is wel lastig om dat te vertellen aan je huisarts :? maar goed ik zal een afspraak maken hartelijk dank!

deadlock

Badass junkie
Oh jeej een drankprobleem.

Als je geholpen wilt worden dan ga je naar Tactus of een aanverwante organisatie en zorg je er gewoon voor dat je af gaat kicken. Afkicken is dus niet alleen stoppen met hetgene waar je teveel van gebruikt, maar óók de onderliggende problemen aanpakken.

De groetjes van mijn moeder (die deze tekst dus serieus gedicteerd heeft en net terug is van enkele weken afkick-opname).

Wromtrax

Bewuste gebruiker
deadlock zei:

Als je geholpen wilt worden dan ga je naar Tactus of een aanverwante organisatie en zorg je er gewoon voor dat je af gaat kicken. Afkicken is dus niet alleen stoppen met hetgene waar je teveel van gebruikt, maar óók de onderliggende problemen aanpakken.

De groetjes van mijn moeder (die deze tekst dus serieus gedicteerd heeft en net terug is van enkele weken afkick-opname).
Haha oke thx :)
Ik ga als ik nog eens terugval naar de huisarts voor een lustafnemend goedje

Groetjes terug :wink:

cronos

Wijs gebruiker
Wromtrax zei:
deadlock zei:

Haha oke thx :)
Ik ga als ik nog eens terugval naar de huisarts voor een lustafnemend goedje

Groetjes terug :wink:

heb ook een drankprobleem :( ,ik kan echt niet met mate drinken,maar heb echt geen goesting om te stoppen(te vaak geprobeerd om te stoppen,maar niks aan te doen :P ),raar om te zeggen ik hou van de roes die alcohol mij bezorgt in het uitgaansleven :P ,maar ik begrijp je best wromtrax :wink: ,ja vertel dat aan je dokter,zowel van mijn drankprobleem en mijn gematigde drugsgebruik weet mijn dokter,campral?neen hoor dat verminderd gewoon je goesting,maar dat helpt niet hoor(toch niet van mij),vraag "antabuse"daar kun je ZEKER niet op drinken!!! :wave:

cronos

Wijs gebruiker
Wromtrax zei:
Welkom bij de club :grin: de nieuwe AA word gesticht
:tearsofjoy: ,effkes toch een correctie met antabuse(kost weinig geld) ga je wel wat kun drinken...allez ga het eens zeggen wat mijn ervaring was met antabuse,ik heb het eens uitgeprobeerd een tijd geleden,s'ochtends vroeg heb ik een antabuse genomen,ik had 3 blikken bier thuis...na een tijdje begin ik dus aan mijn eerste blik,ik drink hem vlug uit,tjeins ik voel niks ,daarna begin ik aan de 2 de...ik voel langzamerhand mijn gezicht gloeien,ik voel mij moe,vlug effkes naar de spiegel gaan kijken,haha rood als een tomaat,mijn ogen vermoeid en mij heel slecht en mottig voelen,ik kon geen druppel alcohol meer binnen krijgen,ik was zo slecht dat ik moest in bed liggen,en slapen heb ik gedaan(zo'n 3 uren),met slecht voelen,bedoel ik wel heel slecht voelen eigenlijk hoor.sommige mensen die het geprobeerd te hebben op antabuse,hebben hartkloppingen,ik persoonlijk heb dit niet.allez veel succes :wave:

Flameon

Badass junkie
Heren, is een AA club niks voor jullie? Iedere week een gesprekje met lotgenoten etc.
Ik hoor vaker van mijn clienten dat hun dit goed helpt. Ze kunnen hun ei kwijt en ze kunnen leren van andere AA'ers.
Bij de AA kun je ook kiezen voor een bloedproef een keer in de 14 dagen. Men neemt dan bloed af en ze kunnen zien of je alcohol hebt gedronken afgelopen twee weken. Misschien wel de gezondste manier van een stok achter de deur

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Heren, is een AA club niks voor jullie? Iedere week een gesprekje met lotgenoten etc.
Ik hoor vaker van mijn clienten dat hun dit goed helpt. Ze kunnen hun ei kwijt en ze kunnen leren van andere AA'ers.
Bij de AA kun je ook kiezen voor een bloedproef een keer in de 14 dagen. Men neemt dan bloed af en ze kunnen zien of je alcohol hebt gedronken afgelopen twee weken. Misschien wel de gezondste manier van een stok achter de deur
Hoi Flameon,
Thx miss doe ik dat wel ja! Wat voor clienten heb je dan?
@ Raizeredge nee dat durf ik niet hoor xD

Flameon

Badass junkie
Ik werk met drugsverslaafden en alcoholisten, met veelal daarbij een persoonlijkheidsstoornis / psychiatrische ziekte.
Een aantal alcoholisten zitten bij de AA groep (google kan je wel helpen voor je regio) en die hebben daar heel veel profijt bij. Misschien soms nog wel meer als de professionele hulpverlening, want de mensen van AA weten van zichzelf waar je het over hebt.

Flameon

Badass junkie
Je hebt bij de AA normaal gesproken gesloten en open meetings.
Open meetings zijn voor iedereen, gesloten meetings zijn voor AA leden.
Ik zou je adviseren om eens te kijken op de site: http://www.aa-nederland.nl/index19.php.
Je kiest hier je regio uit en een locatie die dichtbij jou woonplaatst is. Vanaf hier kun je contact opnemen per mail of telefoon met de aa voorzitter, indien je nog vragen hebt. Verder staat er veel info op die site! AA is en blijft anoniem!

Bovenaan