Drie weken tussen eerste en tweede keer?

Hoi allemaal!

Afgelopen donderdag was ik met twee vrienden in Berlijn en heb ik voor het eerst xtc gebruikt. Omdat ik zo zenuwachtig was, besloot ik na het slikken van een kwart pil maar een sigaret te roken om m'n gedachten een beetje te verzetten. Ondertussen liepen we de trap af naar een kelder waar hele donkere, diepe techno gedraaid werd en de sfeer zat er ontzettend goed in daar. Toen ik klaar was met mijn sigaret en al langzaamaan makkelijker begon te bewegen op de muziek, sloeg de pil ineens in. Mijn voeten leken los te raken van de grond, de lichten waren ineens ontzettend intens en de muziek drong door in m'n hele lichaam. Ik raakte lichtelijk in paniek omdat ik de controle over mijn lichaam verloor,,maar nadat ik door dit gevoel heen was, waande ik me in de hemel. Een tijdsbestek van 5/6 uur leek een half uur te duren, ik heb alleen maar gedanst en hield van alles en iedereen om me heen, WAUW.
Na zo'n twee uur hebben we nog een kwart genomen en nog een uur later (denk ik?) nog een kwart en wat kruimeltjes. Jeetje... ik heb zo'n fantastische nacht gehad. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit zo onoverwinnelijk, zo licht, zo geweldig heb gevoeld.

De twee nachten daarna hebben we wederom gebruikt, maar eerlijk gezegd voelde ik toen vrijwel niets. Zeker de laatste nacht begon ik in paniek te raken en te hallucineren, ik zag wespen rondvliegen en ik raakte in paniek als mensen me aanraakten. Daarom ben ik naar huis gegaan, maar bleef in bed trippen. Ik werd ontzettend bang in het donker en voelde me verdrietig en somber. Het was niet zo verstandig om drie nachten te gebruiken, maar ik wilde gewoon zo graag die euforie van de eerste keer weer ervaren.
En nu begin ik soms spontaan te huilen, voel me lusteloos, somber, depressief, heb geen motivatie om wat dan ook te ondernemen. Volgens mijn vrienden wordt dit na een paar dagen echt beter, klopt dit?

Wat ik me nu eigenlijk afvraag: over drie weken is er een heel vet feest in mijn stad en mijn vrienden en ik wilden eigenlijk weer gaan gebruiken dan. Ik heb op diverse fora gelezen dat je er minstens 2-3 maanden tussen moet laten, maar ik begreep ook uit deze verhalen dat dit advies vooral geldt voor regelmatige gebruikers. Omdat ik vorige week voor het eerst gebruikt heb, vraag ik me af hoeveel kwaad het kan als ik eenmalig een korte periode tussen twee xtc momenten heb (want de maanden daarop zie ik geen gelegenheid/feest/evenement om het zo nodig te gebruiken). Kan iemand mij misschien advies geven?

Alvast heel erg bedankt en sorry voor dit lange verhaal :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Welkom op het forum :)

Jammer dat je niet vóór je eerste keer wat informatie hebt ingewonnen, wat je gedaan hebt is heel onverstandig en kan langdurige gevolgen hebben. Het advies is inderdaad 2-3 maanden voor volledig herstel, maar in íeder geval 6-8 weken om de schade te beperken. Je hebt dus in 3 dagen gebruikt wat je, bij verstandig gebruik, in 4,5 maand doet.

Fieseremiese zei:
En nu begin ik soms spontaan te huilen, voel me lusteloos, somber, depressief, heb geen motivatie om wat dan ook te ondernemen. Volgens mijn vrienden wordt dit na een paar dagen echt beter, klopt dit?

Begrijpelijk. Meestal wordt het binnen een paar dagen wel wat beter, maar het kan zeker langer duren als je pech hebt. Als je dit vaker gaat doen kan het zijn dat je voor lange periode in zo'n depressie beland.

Je vraag of je binnenkort weer kunt gebruiken is simpel te beantwoorden, NEE. Voor volledig herstel heb je 2-3 maanden nodig, ongeacht of je regelmatig gebruiker of niet bent. Dat geldt ook nog eens voor als je één dag gebruikt hebt en de aangeraden dosis.

Ik raad je aan er op zijn allerminst 3 maanden tussen te laten, maar het liefst een half jaar gezien je klachten. Verder raad ik je aan om, mocht je ooit weer gaan gebruiken, jezelf alsjeblieft goed in te lezen. Dit soort grappen kunnen je je leven lang blijven achtervolgen, drugs is geen speelgoed...

http://www.unity.nl/drugs-abc/xtc-mdma

Fool

Badass junkie
Ik raad je met klem af om over 3 weken niet weer te gebruiken. Sterker nog, ik raad je aan om langer dan 3 maanden te wachten. Je hebt door 3 nachten achter elkaar te gebruiken meer kapot gemaakt dan dat denkt, je serotonine-huishouding is behoorlijk kwetsbaar. Dat had je bij verstandig gebruik zelfs over meer dan 6 maanden gebruikt, niet de 4.5 maand zoals SmartieAndMe zegt, hij rekent gunstig. :P

Wees verstandig en wacht op zijn minst een half jaar voordat je weer een 'speciaal' feestje hebt, de katers worden anders alleen maar erger en erger, je zult de gewenste effecten niet meer kunnen ervaren en je bent je hersenen aan het frituren.

Je klachten trekken hoogstwaarschijnlijk wel weg, een paar dagen rust, goed eten en sporten doen wonderen! Mochten je richting het eind van de week nog geen verbetering zien zou ik contact opnemen met je huisarts of met het medisch spreekuur partydrugs, deze mensen hebben meer ervaring met dit soort klachten.
https://www.brijder.nl/hoe-wij-helpen/p ... -spreekuur

Sterkte!

Bedankt voor de snelle reacties!

Wat misschien wat onduidelijkheid heeft opgeleverd, is mijn gebruik na die eerste keer. Ik heb namelijk na die fijne avond twee keer maar een kwartje op, waardoor mijn totaal van dit weekend uitkomt op 1,5 pil. Het waren trouwens paarse batmans.

Ook bedankt je me erop wijst dat langdurig/veelvuldig gebruik de kater en vooral de depressieve gevoelens kan versterken, want dit heb ik duidelijk ondervonden gisteren en vandaag. Heb net zelfs huilend in de trein gezeten, echt out of nowhere... Ben ook een beetje geïrriteerd en voel me mezelf niet helemaal, een beetje gedissocieerd ofzo. Kan dat?

Ik ben me er overigens wel heel goed van bewust dat drugs zeker geen speelgoed is. In mijn omgeving zijn mensen overleden aan drugsverslaving, van heroïne tot alcohol (jammer dat alcohol als harddrug zo maatschappelijk geaccepteerd is trouwens). Desalniettemin heb ik hier op het forum genoeg mensen gezien die xtc met mate kunnen gebruiken, dus het is mogelijk.

Bedankt voor je heldere en verklarende bericht, Fool. Ik ben me inderdaad pas later gaan beseffen hoe absurd het eigenlijk is om drie dagen achter elkaar te gebruiken. Waarschijnlijk had het te maken met het feit dat ik de tweede keer niks voelde en de derde keer een beetje tripte.
In ieder geval lijkt het me raadzaam om inderdaad een tijdje weer wat rustiger aan te doen. :)

Fool

Badass junkie
Fieseremiese zei:
Wat misschien wat onduidelijkheid heeft opgeleverd, is mijn gebruik na die eerste keer. Ik heb namelijk na die fijne avond twee keer maar een kwartje op, waardoor mijn totaal van dit weekend uitkomt op 1,5 pil. Het waren trouwens paarse batmans.
Als je doseringen niet té hoog zijn, maakt het niet heel veel uit of je een halve of een hele pil naar binnen gooit(mits niet te hoog gedoseerde pillen). Je serotonine is op en je axonen zijn deels beschadigd. Hetzelfde verhaal zou gelden als je probeert om er veel langer op door te gaan. Mensen zat die hun hersenen in de vernieling helpen door op één 'avond' van 18:00 tot 12:00 de middag erna door te gaan, die ervaren ongeveer hetzelfde.

Ook bedankt je me erop wijst dat langdurig/veelvuldig gebruik de kater en vooral de depressieve gevoelens kan versterken, want dit heb ik duidelijk ondervonden gisteren en vandaag. Heb net zelfs huilend in de trein gezeten, echt out of nowhere... Ben ook een beetje geïrriteerd en voel me mezelf niet helemaal, een beetje gedissocieerd ofzo. Kan dat?
Yep, bekende verschijnselen. Probeer te relativeren doordat je weet waardoor het komt, het feit dat je weet dat je geïrriteerd bent kan je reacties tegenover anderen wel enigszins onder controle houden. Dit zal over een paar dagen wel langzaam wegtrekken, nogmaals helpen een vast patroon, fatsoenlijke maaltijden en sporten hierbij. :)

Ik ben me er overigens wel heel goed van bewust dat drugs zeker geen speelgoed is. In mijn omgeving zijn mensen overleden aan drugsverslaving, van heroïne tot alcohol (jammer dat alcohol als harddrug zo maatschappelijk geaccepteerd is trouwens). Desalniettemin heb ik hier op het forum genoeg mensen gezien die xtc met mate kunnen gebruiken, dus het is mogelijk.
Het is zeker mogelijk om xtc fatsoenlijk te gebruiken, als je je aan de 'spelregels' houdt kan er niet heel veel mis gaan. Het probleem ontstaat pas als mensen deze niet kennen óf het belang er niet van inzien, dan krijg je dit soort depressieve dagen. Wij zouden hier de laatste zijn om je af te raden om ooit nog te gebruiken, dat zou lichtelijk hypocriet zijn. :P

Bedankt voor je heldere en verklarende bericht, Fool. Ik ben me inderdaad pas later gaan beseffen hoe absurd het eigenlijk is om drie dagen achter elkaar te gebruiken. Waarschijnlijk had het te maken met het feit dat ik de tweede keer niks voelde en de derde keer een beetje tripte.
In ieder geval lijkt het me raadzaam om inderdaad een tijdje weer wat rustiger aan te doen. :)
Geen probleem en hartstikke goed! Veel succes nog met je herstel en houdt ons op de hoogte! :)

Skirre

Bewuste gebruiker
@fool

Heb me idd verbaasd over een aantal vrienden van me die niet begrepen waarom ik "en nu weer drie maandjes rust" zei na een feest met xtc. Ze wisten wel dat er tijd tussen moest zitten maar een maand later stond hun volgende feest weer op de planning.
Ik vind het dan ook vreemd dat mensen zich niet inlezen in bijvoorbeeld het doseren van drugs, maar ik ben dan wel ook weer een controlefreak :)

Remotay

Experimenterende gebruiker
Mocht je zoals SmartieAndMe al zij pauzes houden van 6-8 weken wat zouden dan de gevolgen zijn naast dat het niet helemaal volledig hersteld is?

Want om heel eerlijk te zijn ken ik echt wel veel mensen die dat ook doen en daar gaat het wel prima mee..

-Remotay

Fool

Badass junkie
Dat de 'schade' zich opstapelt. De één zal daar meer last van ondervinden dan een ander, maar vaak merk je de schade pas als het te laat is. Het zal bijvoorbeeld nu prima gaan, maar over 30 jaar kun je zomaar vastzitten aan de anti-depressiva, omdat je het leven niet meer ziet zitten. Aan de andere kant kan het ook gewoon 'goed' gaan, maar het is en blijft een risico.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is een van de risico's maar ook bijvoorbeeld het risico op geheugenschade en concentratievermogen is iets wat heel langzaam opbouwt en zich pas later kan openbaren. Dat zijn vaak dingen die niet goed meer herstellen en de risico's zijn groter naarmate je vaker of grotere doses gaat gebruiken.

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord, Fool :) .
Hmm... en het duurt daadwerkelijk dus een paar maand tot je serotonine gehalte weer op peil is? Hopelijk voel ik me dan niet al die tijd zo belabberd, want dit is echt afschuwelijk :').
Eten gaat trouwens bijzonder moeizaam, niet alleen omdat ik nog last heb van m'n kaken maar ook doordat ik de hele tijd een vaag misselijk, ziekig gevoel heb. Is dit bekend bij jou/iemand anders op dit forum?
Heb verder nog niemand over mijn bezigheden in Berlijn verteld, behalve m'n vriend. Die had wel het recht om te weten waar mijn chagrijnige buien vandaan komen.
Wat zijn volgens jou de spelregels van xtc gebruik? Eens in de zoveel maanden en dan bij een feest waar je echt heel erg naar uitkijkt? Ik heb ook een aantal verhalen gelezen van mensen die het gewoon thuis gebruikten, ik kan me daar de lol niet echt van inzien eerlijk gezegd :P.
Echt chill dat je zo uitgebreid reageert op mijn eerste ondoordachte xtc gebruik haha. Ik durf het haast niet te zeggen, maar alles in mij SCHREEUWT gewoon om het weer te gebruiken, om dat gevoel terug te krijgen. Ik kan gewoon nergens anders meer aan denken... is dit normaal?

Remotay

Fieseremiese zei:
Hmm... en het duurt daadwerkelijk dus een paar maand tot je serotonine gehalte weer op peil is? Hopelijk voel ik me dan niet al die tijd zo belabberd, want dit is echt afschuwelijk :').
Eten gaat trouwens bijzonder moeizaam, niet alleen omdat ik nog last heb van m'n kaken maar ook doordat ik de hele tijd een vaag misselijk, ziekig gevoel heb. Is dit bekend bij jou/iemand anders op dit forum?
Heb verder nog niemand over mijn bezigheden in Berlijn verteld, behalve m'n vriend. Die had wel het recht om te weten waar mijn chagrijnige buien vandaan komen.
Wat zijn volgens jou de spelregels van xtc gebruik? Eens in de zoveel maanden en dan bij een feest waar je echt heel erg naar uitkijkt? Ik heb ook een aantal verhalen gelezen van mensen die het gewoon thuis gebruikten, ik kan me daar de lol niet echt van inzien eerlijk gezegd :P.
Echt chill dat je zo uitgebreid reageert op mijn eerste ondoordachte xtc gebruik haha. Ik durf het haast niet te zeggen, maar alles in mij SCHREEUWT gewoon om het weer te gebruiken, om dat gevoel terug te krijgen. Ik kan gewoon nergens anders meer aan denken... is dit normaal?

Het is niet je serotonine wat zo lang duurt om op peil te komen, het is de hersenbeschadiging die je oploopt, je axonen worden gebombardeerd als je XTC gebruikt, en dat duurt nou eenmaal 3 maanden voor een positief herstel...

Over dat ziekige gevoel... nooit last van gehad, de ene heeft er meer last van dan de ander.

Je zou minimaal 3 maanden moeten wachten op volledig herstel, nou moet ik eerlijk toegeven dat ik iedere keer maar 2 maanden wacht, tot nu toe gaat dat prima maar de hersenbeschadiging loopt zo langzaam wel op bij mij... daarom heet het ook de (2-3 maand-regel)

Thuis gebruiken kan ook super vet zijn, de verhalen zijn er wel! nou houd ik er meer van om keihard los te gaan op een of andere hardstyle/hardcore party, but thats just me :grin:

En over dat je er steeds aan denkt... dat spookt ook de hele tijd door mijn hoofd, maar wat je ook doet, blijf het negeren want als je weer zo'n stap zet en een korte pauze houd, word dat gevoel alleen maar erger, totdat het een keer fout gaat, maar dan ben je te laat.

P.S: Ben zelf nog niet zo ervaren met het gebruik van XTC, dus als enige info niet klopt, verbeter me dan AUB! :wink:

Fool

Badass junkie
Fieseremiese zei:
Geen probleem hoor, we zijn hier om elkaar te helpen toch? :)

Het zal zo'n 6-8 weken duren voordat je serotonineniveau weer op peil is, het probleem is echter ook het bombarderen van de serotonine-vrijlatende axonen in je hersenen. Deze zijn in aantallen redelijk verminderd waardoor er minder serotonine is én daarvan ook nog eens minder vrijkomt. De klachten die je erbij noemt komen inderdaad ook vaker voor, zo leer je die rare geintjes vaak wel af. :P Nogmaals, probeer een paar keer per week te sporten, genoeg te slapen en een vast schema aan te houden, zo herstel je het snelst.

De spelregels zijn minimaal 3 maanden tussen gebruik laten én niet meer dan een maximale dosering nemen, dat is totaal 1-1.5milligram per kilo lichaamsgewicht voor vrouwen en 1.5-2milligram per kilo lichaamsgewicht voor mannen, en dit in maximaal 2 doseringen nemen(en niet te lang tussen deze doseringen laten). Daarbij ook geen héle rare dingen doen tijdens feesten, maar dat gaat meer over acute risico's dan over langdurige effecten.

Er zijn heel veel mensen die eerder zweren bij thuis-gebruik dan bij feesten, beiden hebben zo hun voor/na-delen. Een veelgehoord argument is dat mensen vinden dat je door MDMA te weinig van het feest meekrijgt/dat het niet lang genoeg duurt. Ook hoor je vaker dat mensen juist vinden dat het in een thuissetting veel beter tot zijn recht komt.

Over het feit dat je gevoel schreeuwt om weer te gebruiken, dat gevoel is redelijk herkenbaar voor mij (en waarschijnlijk vele anderen hier) en zal met de loop van de tijd wegtrekken. Na een volgende keer gebruik zal het wel 'iets' terugkomen, maar al een stuk minder dan na je eerste 'beste' keer. Gewoon niet aan toegeven en jezelf bezig houden.

@ Remotay: hmm je hersenen worden dus sowieso beschadigd wanneer je x gebruikt, neem ik aan? Ongeacht of je dit nu eenmalig doet? Ik bedoel, je bewerkstelligt een onnatuurlijk proces in je hersenen en zoals ik me nu voel, lijkt het alsof m'n lichaam er alles aan doet om een flinke dip weer te boven te komen ;p.

Wat je hebt qua gebruik op feesten heb ik dus ook, maar om het thuis te doen (met je geliefde bijvoorbeeld) lijkt me ook wel wat hebben, haha. Zeker gezien het feit dat je zoveel liefde voelt voor zoveel random mensen en iedereen zo lief en aardig vindt, volgens mij is dat gevoel nog 19340630 keer zo sterk als je het doet bij iemand van wie je echt houdt.

Ik merk zo langzamerhand al dat ik in m'n hoofd kan relativeren, dat ik niet 24/7 terug moet denken aan die absurd fantastische avond vorige week. Als ik eraan denk verschijnt er een glimlach op m'n gezicht, maar de craving naar xtc wordt gelukkig steeds minder.

@ Fool: hoe kan ik het best beginnen met sporten? het is namelijk voor mij, en als ik dit zo lees ook voor jou zo (volgens mij), echt een uitlaatklep om alles even los te laten. Momenteel moet ik namelijk nog niet echt denken aan een rondje hardlopen en ik voel me nog niet echt optimaal, maar weet wel dat sporten kan helpen. Wat raad je aan om mee te beginnen?

Als ik dit zo lees heb ik volgens mij wel een behoorlijke dosering gehad voor mijn lengte/gewicht :') (de pillen die we hadden waren 160 mg en daar heb ik er op een avond eentje van gehad op een gewicht van 45 kilo een lengte van 1.64 meter). Ben blij dat ik nu al een heel stuk wijzer ben wat betreft doseringen en verstandig xtc gebruik.

Fool

Badass junkie
Fieseremiese zei:
@ Remotay: hmm je hersenen worden dus sowieso beschadigd wanneer je x gebruikt, neem ik aan? Ongeacht of je dit nu eenmalig doet? Ik bedoel, je bewerkstelligt een onnatuurlijk proces in je hersenen en zoals ik me nu voel, lijkt het alsof m'n lichaam er alles aan doet om een flinke dip weer te boven te komen ;p.
Ookal is het niet aan mij gericht, dat ligt heel erg aan hoe je schade defineert, niet alles is even zwart-wit, als je wilt weten wat ik daarmee bedoel kun je ook dit bericht lezen.

@ Fool: hoe kan ik het best beginnen met sporten? het is namelijk voor mij, en als ik dit zo lees ook voor jou zo (volgens mij), echt een uitlaatklep om alles even los te laten. Momenteel moet ik namelijk nog niet echt denken aan een rondje hardlopen en ik voel me nog niet echt optimaal, maar weet wel dat sporten kan helpen. Wat raad je aan om mee te beginnen?
Nou, om te beginnen kun je gewoon gaan wandelen. Maar ervaring leert dat hoe weinig zin/energie je ook hebt voor een rondje hardlopen, als je jezelf een beetje pusht, je je een stuk beter voelt als je over bent. Ik raad je gewoon aan om hardloopkleren aan te trekken, een beetje door de natuur te wandelen en zo nu en dan een eindje hard te lopen. 2/3 avonden in de week door de frisse lucht/natuur knap je echt van op, daarbij wordt je beloningssysteem ook op allerlei manieren geprikkeld, waardoor je stemming een stuk beter wordt. Nogmaals, het is echt een kwestie van jezelf pushen, als je eenmaal bezig bent gaat het vanzelf beter!

Als ik dit zo lees heb ik volgens mij wel een behoorlijke dosering gehad voor mijn lengte/gewicht :') (de pillen die we hadden waren 160 mg en daar heb ik er op een avond eentje van gehad op een gewicht van 45 kilo een lengte van 1.64 meter). Ben blij dat ik nu al een heel stuk wijzer ben wat betreft doseringen en verstandig xtc gebruik.
Yep, dat is ook het risico van de zogenaamde 'hooggedoseerde pillen'. De inhoud van één pilletje is al vaak meer dan dat iemand op een avond verantwoord kan nemen, daardoor heb je ook niet snel het gevoel dat je 'veel' neemt.

Remotay

Nu wacht ik eigenlijk maar 6 tot 8 weken per keer dat ik gebruik (Wel aanbevolen dosis)... moet ik me zorgen gaan maken of kan dit nog wel...?

Alvast bedankt!

-Remotay

Fool

Badass junkie
Ik zou het voor mijzelf persoonlijk niet accepteren, omdat ik de risico's wil minimaliseren en het maximale effect eruit wil halen. Of je daadwerkelijk dingen gaat merken is van veel factoren afhankelijk en valt niet met zekerheid te voorspellen, het is aan jou of je dat risico erbij wilt lopen.

Als je goed weet wat het in je hersenen doet en wat het kapot maakt, zul je het niet snel in je hoofd halen om te vaak te gebruiken. Zoek maar eens uit hoe het werkt xD

Remotay

Wat er kapot gaat bij veelvuldig MDMA gebruik is toch je Serotonine axonen als ik het goed begrepen heb?

Zolang je er niks van merkt lijkt het mij geen probleem, maar het is wel een risico, zeker mee eens!!

-Remotay

Fool

Badass junkie
Ja, maar als je niet weet wat dat inhoud weet je nog niets. :P

Je merkt het pas als het te laat is :wink:

Fool

Badass junkie
Nou, als je weet hoe een zenuwcel en je hersenen werken, dan kun je pas 'realiseren' wat de schade is die MDMA bijvoorbeeld veroorzaakt. Nu weet je dat het "serotonine releasende axonen kapot maakt", maar weet je ook wat dat inhoud?

Fool

Badass junkie
Om het verhaal duidelijk te krijgen gaat het wel iets verder dan één post plaatsen, illustratie is vrij essentieel om een duidelijk beeld te krijgen van de werking van zenuwcellen. Als je hier echt interesse in hebt kun je altijd op deze pagina kijken voor geanimeerde afbeeldingen met uitleg, deze site bouwt de basisinformatie van je zenuwstelsel redelijk rustig op.

http://www.bioplek.org/inhoudbovenbouw. ... nuwstelsel

Remotay

Das idd nogal een lange uitleg...

Maar op het moment dat je dus 6 a 8 weken wacht loop je dus hersenschade op...

Waarom merk je het niet meteen vraag ik me dan af?

-Remotay

Fool

Badass junkie
Omdat je lichaam redelijk kan compenseren, maar dat vermogen wordt minder als je ouder wordt. Omdat je dan, simpel gezegd, nog minder 'over' hebt in je hersenen kun je minder compenseren en begin je last te krijgen.

Remotay

Dus in principe.. als ik zo door zou gaan (Omde 6-8 weken MDMA) zal ik er later last van hebben? of heeft dat weer met wat anders te maken?

-Remotay

Fool

Badass junkie
Je zou er last van kunnen krijgen, maar met zekerheid is dat niet te stellen. Het ligt ook heel erg aan je lichaam zelf, je levenspatroon, je voedselinname en allerlei andere factoren die misschien wel of niet bekend zijn. Ook zul je niet altijd weten of de 'schade' wel of niet door de MDMA van 'eerder' komt. Feit blijft wel dat je het risico op merkbare schade aanzienlijk vergroot wordt als je je niet aan de 'spelregels' blijft houden.

Remotay

Ohh....

Dus de kans is groter dat ik er last van krijg dan bij mensen die 3 maanden wachten per dosis...

Zal er nog eens goed over nadenken...

-Remotay

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Kleine edit hierop: het is nog niet vastgesteld of de (feitelijk wel) aangetoonde schade van MDMA van hersenschade onherstelbaar is. Het is heel goed mogelijk dat wanneer men stopt met het gebruiken de schade volledig herstelt. Zie dit niet als een argument om veel te gaan gebruiken, MDMA is hoe dan ook schadelijk en bij teveel gebruik gaat uiteindelijk iedereen eraan ten onder.

Remotay

Daarbij wil ik zeggen dat als er een keer 'teveel' schade is dat het dan zeer waarschijnlijk niet een prettige ervaring is... iedere dag depressief en andere klachten... bah...

Voorkomen is beter dan genezen... denk toch dat ik me na volgende week aan de 2-3 maandregel ga houden.

En dat de schade hersteld is alleen maar beter... alleen nog hopen dat het blijkt dat het volledig hersteld word, maar lijkt me logisch hoe langer je de pauzes overtreed hoe langer het duurt voordat er positief herstel optreed.

Fool

Badass junkie
Het is inderdaad nog niet aangetoond, maar sinds Ann shulgin MDMA zo heeft misbruikt, heeft ze tot op heden nog géén enkel effect meer van. Het feit dat ze er geen effect meer van ervaart geeft wel degelijk aan dat ze er nog steeds schade van heeft ondervonden.

Lijkt me een heel verstandig idee, Remotay!

Remotay

Gewoon uit nieuwsgierigheid..

In welke mate heeft Ann shulgin achter elkaar gebruikt :openmouth:??

-Remotay

Remotay

W.O.W ...

Daar schrok ik wel van... waarom zou je zoiets doen...?

Dan verneuk je het effect.. en dan ook nog een super zware klapper voor je hersens!

-Remotay

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Vrij achterlijk, kijk één keer wat X met je doet. Hoe verlept je je voelt. Je voelt toch zeker wel aan dat het schadelijk is elke keer als je het gebruikt. En dan ook vrolijk een heel jaar doorslikken :rock:

Fool

Badass junkie
Ik heb me nog nooit verlept gevoelt van een pilletje, lijkt me ook een kwestie van je doseringen beschaafd houden en gezond leven?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ben je nooit vaag na gebruikt? Nooit last van kapotte wangen? Nooit een dip op dinsdag en woensdag? Ik sport 3 dagen per week en let goed op mijn voeding, maar ben alsnog na een weekendje gebruik pas op donderdag weer fit. Nu gebruik ik vaak XTC in combo met pep en dan zeker rond de 1.5-2 pillen. Maar als je inderdaad niet meer dan een halfje pakt snap ik wel dat kater meevalt.

Fool

Badass junkie
Meh, ik pak gewoon zo'n 150 milligram, mg per kilo lichaamsgewicht dus.

Het enige waar ik een beetje last van heb zijn kapotte wangen, een dip/vaag gevoel heb ik niet echt last van gehad. Ik ben altijd extra vrolijk de dagen na gebruik! :)

Bovenaan