droge paddo's

matthijs

Badass junkie
Heb hier een portie paddo's liggen die ik zelf gedroogd heb maar ze zien er wel heel erg slecht uit. Dit zijn ze:

Kan ik hier nog iets mee?

azgaza

Badass junkie
Gadverdamme, hoe heb je die gedroogd? Ze zien er eerlijk gezegd een beetje rot uit.. vooral die kleur is echt helemaal verkeerd. Bij alle droogpogingen die ik zelf heb gedaan bleef de kleur van de paddo's precies hetzelfde als toen ze nog nat waren. Ze waren stevig, klein, en vooral heel erg gekrompen.

Dezen zien er ook.. slap uit. Bah. Ik zou ze niet opeten hoor.

paupie

Bewuste gebruiker
hahaha, die zien er echt niet meer goed uit. Maar is het zo moeilijk om aan gedroogde te komen? Waar ik ze haal hebben ze niet eens verse :openmouth:

teebo

Bewuste gebruiker
ik schat de kans dat je ervan gaat trippen toch nog groot in
liefst wel mengen met veel smaak

azgaza

Badass junkie
teebo zei:
ik schat de kans dat je ervan gaat trippen toch nog groot in
liefst wel mengen met veel smaak

En ik schat de kans dat de persoon die dat eet er ziek van wordt oook best hoog in..

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wow die zien er echt slecht uit, lijkt wle kattekak.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom mensen ze willen drogen, teveel risico, geen gevolg. Vind je de paddo's niet lekker spuit je der een fles mayo of ketchup over en je vind het heerlijk!!

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Nou je kunt ze veel langer bewaren als ze gedroogd zijn, dat is een goede reden.

Deze zien er wel slecht uit idd. Ik zou ze niet willen opeten!

Jpilot

Experimenterende gebruiker
Lijkt wel of deze te lang in de koelkast gelegen hebben en daarna gedroogd zijn. Op zich kan je daar niet ziek van worden.
Maar ik zou ze toch weg gooien.

En tsja waarom drogen, ik kan je legio redenen geven waarom je dat zou kunnen doen. In principe wordt je er financieel beter van. Minder ruimte in de opslag. Rendabel om te verzenden. Houdbaarheid ver_tig_voudigd. En de smaak wordt neutraler dus toegankelijker.

matthijs

Badass junkie
Zien ze er echt zo belabberd uit?
Ben niet zo'n grote expert wat paddo's betreft... maargoed... zal ze maar gewoon weggooien.
Heb er verder niet eens zoveel raars mee gedaan. In keukenrol gewikkeld en dat elke dag vervangen.

Shroomie

Bewuste gebruiker
kheb s precies hetzelfde gehad, door eerst de paddos te wassen en dan te drogen. een vriend van me had zoon hele (bedorven) portie opgegeten maar voelde er niets van

The Used

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Wow die zien er echt slecht uit, lijkt wle kattekak.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom mensen ze willen drogen, teveel risico, geen gevolg. Vind je de paddo's niet lekker spuit je der een fles mayo of ketchup over en je vind het heerlijk!!

Verse paddestoelen zijn niet lang houdbaar... Wil je iets met je paddestoelen doen zul je ze dus toch echt moeten drogen. Ik heb nget 200 gram ge oogst ik wil ook nog wat bewaren voor volgende keer , dus ik ga wat bewaren en moet ik ze wel drogen :)

matthijs

Badass junkie
Ik had deze ook gedroogd (althans geprobeerd te drogen). Gewoon in keukenpapier wikkelen en dat om de dag vervangen. Dan doe ik toch niets fout?

BooYa

Belezen gebruiker
Shroomie zei:
kheb s precies hetzelfde gehad, door eerst de paddos te wassen en dan te drogen. een vriend van me had zoon hele (bedorven) portie opgegeten maar voelde er niets van

zelfde was gebeurt met een maat van mij, hij was niet ziek maar voelde er ook niets meer van
als ze zo rot zijn komt dat meestal door ergens te liggen waar et te warm en vochtig was
khad dat ook voor maar ik heb ze niet opgegeten :)
tip: nooit paddo's bestellen via azarius in de zomer, bestel tijdes de winter :)

-spaceman-

Badass junkie
Jpilot zei:
Lijkt wel of deze te lang in de koelkast gelegen hebben en daarna gedroogd zijn. Op zich kan je daar niet ziek van worden.

En tsja waarom drogen, ik kan je legio redenen geven waarom je dat zou kunnen doen. In principe wordt je er financieel beter van. Minder ruimte in de opslag. Rendabel om te verzenden. Houdbaarheid ver_tig_voudigd. En de smaak wordt neutraler dus toegankelijker.

dan heb je ze waarschijnlijk nog niet gedroogd gegeten, de smaak is natuurlijk 10 keer zo sterk omdat het minder volume heeft... gadverdamme wat zijn gedroogde paddo's smerig... ik kan me niet voorstellen wat viezer is... maar zoals al gezegt werd er is niet voor niets ketchup uit gevonden!

azgaza

Badass junkie
-spaceman- zei:
Jpilot zei:

dan heb je ze waarschijnlijk nog niet gedroogd gegeten, de smaak is natuurlijk 10 keer zo sterk omdat het minder volume heeft... gadverdamme wat zijn gedroogde paddo's smerig... ik kan me niet voorstellen wat viezer is... maar zoals al gezegt werd er is niet voor niets ketchup uit gevonden!

Ja dat vind ik ook, het is een concentraat van de smaak; echt onzettend goor, zuur bitter en zout tegelijk, en dan gaat het ook nog tussen je tanden zitten en bleegh.

Bovenaan