Droge speed toch kleverig.

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Laatst een hoeveelheid speed gekocht in natte vorm. Prima speed, alleen deed deze na drogen vrij vettig aan wat het vrij lastig maakte hier lijnen van te maken. (kleeft steeds aan elkaar door vettigheid.) Drogen door aan te drukken tussen papier werkte al beter, maar nog steeds niet ideaal. Ook brandde het zo verschikkelijk erg dat het bijna door de achterkant van je schedel naar buiten leek te komen. Speed had roze kleur.

Werkte verder prima, na klein lijntje kreeg ik mijn kaken bijna niet meer van elkaar dus wat dat betreft prima kwaliteit.

Mijn eerste idee was dat eea niet helemaal goed was uitgespoeld, of dat niet alle amf. was uitgereageerd. In ieder geval voelde het niet prettig in de neus.

Thuis het hele pakket even zoveel mogelijk gedroogd, en in een liter warme aceton gespoeld. goed schudden, paar stalen kogels in de kolf om alles goed fijn te krijgen, nogmaals schudden/draaien, Gefiltreerd, en laten drogen. 1/3 van het gewicht is er daarbij aan troep uitgespoeld, wat de kwaliteit uiteraard ten goede komt. Roze kleur is er nu ook uit, en mooi wit product bleef achter in de filter.

Maarrrrrr......

Het droge product laat zich prima fijn hakken, maar het kleeft nog steeds aan zichzelf. *niet meer aan schaaltje)
Het is niet meer kleven als in vettig zijn, het lijkt een beetje alsof je een lijntje van talkpoeder probeert te maken. Op de oppervlakte van het schaaltje blijft geen vettig residu achter bij fijnhakken, dus vet is het echt niet meer.
Het heeft een beetje het idee van sneeuw. Een gram fijngehakt is echt een enorme berg, maar het is heel ver aan te drukken, waarbij het dus aan zichzelf kleeft. Hak je het ook maar iets valt klompje uit elkaar en is het weer direct fijn poeder, maar als je het bij elkaar veegt om er een lijn van te maken kleeft het dus weer waardoor je allemaal "strookjes" krijgt ipv een lijn poeder.

Mijn idee is dat de structuur nu zo fijn is, dat het appart reageert. Nu kan ik proberen er een beetje caf. bij te mengen om het wat losser te krijgen, maar dat heeft niet mijn voorkeur omdat ik dat er net uit heb weten te spoelen

Mijn vraag:

-- Herkent iemand dit gedrag? lijnen maken is practisch onmogelijk door het kleverige gedrag.
-- Zou het helpen om het geheel tot een papje te maken met beetje warm water en dit opnieuw in te laten drogen zodat de sulfaat opnieuw kristalliseerd en gehakt kan worden tot wat grotere korrel?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb ik ook wel eens gehad bij goede speed.. als je het samenperst blijft er heel weinig over. Weet niet precies hoe het kan maar als het goede speed is, gewoon goed spreiden als je een lijntje maakt. Ik zou het eens laten testen, kijken of het door rommel komt of dat het gewoon een vreemde structuur heeft.

Vettig klinkt sowieso wel vreemd... ben wel benieuwd wat er in zit/gezeten heeft!

harry123

Bewuste gebruiker
Heb dit ook wel eens gehoord op het andere drugsforum, weet alleen niet meer wat er uit kwam..

Dat roze is trouwens nieuw heb ik gehoord, ze noemen het pink panther.. Wordt gezegd dat het wel goed is maar toch als je er 1/3 van het gewicht uit heb gehaald zou het wel niet zooo goed zijn :P

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Denk dat roze pep geen aparte naam heeft het heeft te maken met de versnijding of slechte zuivering na productie. In mijn hoogtij dagen had je lichtgele, donkergeel, wit met een blauwe gloed, roze pep licht en donkerder dat waren de kleurtjes. Kleur wil niks zeggen soms zijn er zelfs mensen die er stoepkrijt tussen doen voor een gekleurde gloed. Ook kan dit met markering van grote handelaren te maken hebben dat ze weten welke spul van hun is. Een soort watermerk dit heb ik van crackcooks in Amerika die produceren roze en rode crack als merk.

harry123

Bewuste gebruiker
Ohh nee hier wordt het echt verkocht als pink panther door verschillende dealers.. Misschien zelfde bron, misschien bull shit hype ik weet et niet..

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
gewoon aan een commercieel product een naam geven maar meestal komt het allemaal van dezelfde af. Al heb ik vaker verschillende soorten roze pep naast elkaar gezien en ook met gele. Toen ik nog flink aan de pep zat waren kleuren de normaalste de beste speed die ik heb gehad was donkergeel. Kleverige gele pasta heb deze een paar keer zo gezien ze noemde die pervetine of hoe je het precies mag schrijven.

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Heb het nu enige tijd geprobeerd zo rond de feestdagen. Het "kleverige/klonterige" effect wordt minder naarmate de pep wat langer op het schaaltje ligt. Ik denk dat vocht uit de omgeving een beetje wordt aangetrokken en er voor zorgt dat de superfijne structuur wat teniet wordt gedaan. Na een poosje liggen/opnieuw hakken, is het heel eenvoudig tot lijntjes te verwerken.
Roze kleur is denk ik een overblijfsel uit de productie. Dat ik het er zo eenvoudig uitwas geeft mij een beetje het idee dat de nodige zorgvuldigheid bij de laatste stappen van het productieproces een beetje te wensen over laat.

Verder is het nu een heel erg prettige speed, lekker licht in de neus, praktisch geurloos en werkt als een tiet.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Een kleur kan allerlei redenen hebben. Soms komt het van afvalstoffen of bijproducten van de productie, soms komt het simpelweg van een envelopje wat afgeeft. Een kleur zegt echter NOOIT iets over de kwaliteit. Verkoopgelul als "Pink Panther" speed moet je dus ook gewoon niet serieus nemen, dat is net zo'n onzin als pilletjes met een logo. Je kunt aan het logo niet zien hoeveel erin zit of waar het vandaan komt.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb de laatste tijd veel docu's gekeken van drugs inc. En veel dealers doen een kleurtje door hun drugs om hun product te een soort watermerk te geven. Misschien is dit ook met bepaalde speedproducenten of handelaren die gewoon hun product willen markeren met een kleur. Natuurlijk wil een kleur helemaal niks zeggen want heb zelfs een keer nepspeed gehad die donkergeel was. Ook een dealer gaf op een vrijdagavond witte pasta en op zaterdag witte pasta met roze brokjes die langzaam de hele pep roze kleurde. Oftewel stoepkrijt echt ziekelijk geesten die geld willen verdienen!

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Probleem met de kleverigheid is inmiddels geheel opgelost. Door het idee dat het beter werd als het een poosje op een schaaltje ligt ben ik even aan het experimenteren geslagen. Eerst speed op een schoteltje in een afgesloten tupperwarebakje met een bodempje water onder het schoteltje op de kachel. Structuur werd al iets beter, maar nog niet tevreden.
Dan maar iets radicalel. Op 1 gram kleverige poeierspeed 2 thelepels water, warm maken op kachel en dan tot een goed papje roeren. Laten indampen en na hakken perfecte structuur.

Ik denk dat tijdens het wassen van de rommelspeed al het water uit de kristaletjes wordt getrokken waardoor deze niet meer goed, of beter gezegd, te fijn kristalliseert bij drogen. Een schepje water laat het geheel weer als grotere kristallen indrogen waardoor het een betere struktuur krijgt, en niet bij de lichtste snuif direct achter in de keel zit. Denk ook dat het wat beter voor de neus is. lijkt mij dat die uber droge kristalletjes best wel wat water uit het neusslijmvlies trekken waardoor je neus te ver kan uitdrogen.

iDs69

Newbie
Als je die gele waar ik eerder over schreef mix met witte, wordt hij roze. Denk door zuren die reageren op elkaar

Bovenaan