Dromen/angst

JohnnyQ

Newbie
Hey iedereen,

sinds kort zit ik met een nogal abnormale situatie. Ik geef even een korte inleiding:

Vorige week woensdag ben ik naar een festival vertrokken waar ik tot zondagavond gebleven ben. Zoals allen weten gebeurt er op een festival wel al eens het een en het ander. Ik praat niet graag over mijn drugsinname maar aangezien mijn probleem hier volgens mij over gaat zal ik het toch maar duidelijk maken. Woensdagavond hebben we het rustig gehouden, wat biertjes meer niet, tegen 5u gaan slapen - 10u eruit. Donderdag overdag vrijwel weinig gedaan, wat chillen in de tent, af en toe een joint. 's Avonds een 10-tal xtc pilletjes (betrouwbaar). Rond 6u gaan slapen, tegen 10u opstaan. Vrijdag hetzelfde verhaal als donderdag. Zaterdag had ik ter plaatse een lsd-zegeltje gevonden waar ik zelf nogal weinig kennis van heb. Deze heb ik zaterdagmiddag tegen 15u in 2 gedaan en de helft ingenomen (zegel leek een deel van een groot schilderij met nacht-lucht en gouden maantjes erop, goude omkadering van schilderij links en boven). Aangezien ik van deze trip weinig tot niks gemerkt heb en 's avonds toch nog iet of wat gek feestje wou, had ik mijn laatse 2 xtc pillen (betrouwbaar) ingenomen tegen 22u en vervolgens had een maat van mij ter plaatse nog wat extra pilletjes geregeld. Op het eerste zicht leek het 1 bekende en 1 onbekende pil voor mij. Na even proeven wou ik ze eigenlijk niet nemen aangezien ik nooit wat onbekends in me op neem (al deed ik dat met die lsd ook), maar ik heb me iet wat laten meeslepen en toch gedaan.

Nu, zaterdagavond zelf voelde ik me niet slecht ofzo, ook niet echt toppie. Zondagmorgend geen problemen, maar vanaf zondagmiddag dat ik thuis kwam kreeg ik harde problemen met draaierigheid in m'n hoofd en een constante druk achterin m'n hoofd.

Deze zaken in mijn hoofd zijn nu grotendeels weg, maar 's nachts heb ik enorm last van angstaanvallen en nachtmerries. Waar ik vroeger 1 droom per nacht had, heb ik nu 10 nachtmerries in 1 nacht. Ik word dat ook wakker en heb echt ANGST. Angst om rond te kijken, angst om naar beneden te gaan, enz. Meestal lig ik dan dus gewoon een uur of 2 wakker tot ik toch in slaap val.

Kan iemand mij zeggen wat mij juist de das om gedaan heeft en hoe ik dit kan voorkomen? Hoe lang duurt het zoal dat iemand deze angstaanvallen heeft?

Ik blijf zowiezo enkele maanden van alles af nu, maar wil echt graag wat medische info zonder naar de dokter te hoeven gaan (tot nu toe althans).

geekos

Bewuste gebruiker
Het betreffende festival is toevallig niet Dour? (gewoon uit interesse)

's Avonds een 10-tal xtc pilletjes (betrouwbaar). Rond 6u gaan slapen, tegen 10u opstaan. Vrijdag hetzelfde verhaal als donderdag.

en denk je nu zelf dat het verstandig is om 2 dagen na elkaar 10 pillen te nemen met 4u slaap tussen?
betrouwbare pillen mij best ja, maar niet echt betrouwbaar om er 20 te nemen op 2 dagen

wat is dat toch met al die zieke drugsgeesten van tegenwoordig? 2 pillen zijn niet meer genoeg, nee ik moet er echt wel 10 nemen op een avond :rolleyes:

edit: ohja, er moest nog advies komen ook
euh.. NEEM MINDER PILLEN??

Oom Klaas

Badass junkie
En de medische informatie van een niet dokter die je graag wilt,
je serotonine is op, weg, dood, je pijnappelklier kan jouw destructieve gedrag niet aan en heeft de serotonine reserves moeten aanspreken. Je angst kan komen door een tekort, oftewel geen, aan serotonine.

Sloop je lichaam niet maar gebruik het, in plaats van verbruiken.

ilyas

Bewuste gebruiker
Wie heeft jou ooit drugs leren gebruiken? Het is geen speelgoed!
en hoe kom je op het idee om 20 pillen op 2 dagen te nemen? Dat is dus wrs de reden van je angstaanvallen.
Ga een dokter bezoeken die weet hoe je geholpen kunt worden, of je kunt 5-HTP (en nog wat andere stofjes) kopen op azarius om je serotine terug op te krikken. Hoewel ik niet weet of het werkt en of het wel zo'n slim idee is om dat te gaan slikken zonder raadpleging bij de dokter. Er kunnen ook andere dingen met je zijn.

Flameon

Badass junkie
Je hebt onverantwoord drugs gebruikt. Veel te veel in te korte tijd (XTC).
Zoals hier boven al staat beschreven is er wellicht een probleem met je serotine.
Misschien verstandig om toch met je huisarts contact op te nemen, voor het erger wordt

JohnnyQ

Newbie
Dat het alles behalve slim was snap ik ook. Maar je moet wel beseffen dat de situatie mss iets anders is dan jullie voor jullie zien. Ik heb m'n pillen laten testen @ 30 mg à 60 mg MDMA. Dit is in vergelijking met pilletjes van 150 mg, 3 x zo weinig. Ik wil zeker nog niet goed praten wat ik gedaan heb, maar laten we eerlijk zijn, wie van jullie neemt al niet eentje extra als hij weet dat het deze waarde's heeft.

Alvast bedankt voor het beetje informatie dat jullie toch wouden geven naast het gelummel. Ik weet dat ik mis ben met mijn gebruik, ik weet wanneer ik TE VEEL gebruik. Dit was mss uberhaut de reden dat ik helemaal niet wou vertellen wat ik gebruikt had, maar dan had het weinig zin om hier een topic te openen.

Voor zover, hoe het met mij zit. Vanmorgend nog wel wat draaierig etc, maar overdag begon ik me heel wat beter te voelen. Afwachten wat er vannacht gebeurd. Moest ik tegen overmorgen geen beterschap merken ga ik zowiezo naar dokter. Maar zal wel met het serotonine te maken hebben wat jullie zeggen als ik de werking hiervan lees.

Inhale

Bewuste gebruiker
Eet in iedergeval gezond, fruit en vooral banaan is goed voor de aanvulling van je serotonine.
En kwa hoeveelheid heb ik nog wel gekkere dingen gezien op dour.

JohnnyQ

Newbie
Inhale zei:
Eet in iedergeval gezond, fruit en vooral banaan is goed voor de aanvulling van je serotonine.
En kwa hoeveelheid heb ik nog wel gekkere dingen gezien op dour.

Als ik ga bekijken wat ik daar heb zien rondlopen heb vond ik dat ik er perfect nuchter voor kwam :), maar snap wel dat mensen het aantal overdreven vinden.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je hebt je serotonine voorraad uitgeput en nu is het gewoon tijd, om je lichaam zeker toch wel minimaal 6 wk de tijd te gunnen, om weer van deze klapperd te herstellen. Om dat iets soepeler te laten verlopen, kun je overwegen om dagelijks wat L-tryptofaan te slikken (te koop bij de betere - online - drogisten en reformwinkels). Dit aminozuur helpt je lichaam de aanmaak van serotonine wat te versnellen....

Veel succes! En de volgende keer niet meer doen he zo!!

JohnnyQ

Newbie
Geloof me, als je meemaakt wat ik laaste nachten allemaal gezien heb dan ga je wel nadenken. Wist gewoon nooit dat xtc dit met je lichaam kon doen.

Bedankt voor de info iedereen, ik weet waar ik sta, voet het zelf stilaan beteren, maar blijf lekker enkele maandjes van die dingen af :).

Mag gesloten worden als admin dat nodig acht.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dit soort topics zijn altijd handig naslagwerk voor andere mensen, dus ik laat hem lekker openstaan hoor!

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Je hebt gewoon teveel XTC gehad, en tussendoor ook LSD las ik.

Je bent nu gewoon letterlijk een week of twee weken ziek.
die heb je zeker nodig om na deze hoeveelheid XTC bij te komen, voordat je weer je normale ritme hebt.

Blijf de komende 3 tot 4 maanden van de XTC af, eet gezond. o.a. vers fruit, en groente, naast Vis(geen vissticks of diepvries), rundvlees en kippenvlees.
Varkensvlees vertraagt het herstel(vanwege de bacteriën en hormonen die er in zitten).
Slaap 8 uur per dag(nacht)

En ga even bij de huisarts langs.

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
Ik zou niet te vlug naar de dokter gaan, kijk, als het niet al te erg is, eerst nog een paar dagen aanzien of het niet vanzelf over gaat en leef die dagen gezond (en liefst daarna ook). Anders moet je je verhaal ook aan die arts vertellen :flushed: terwijl je het hier al moeilijk vindt.

Al die serotonineverhalen, dat je het serotoninegehalte in de hersenen kunt opkrikken etc. door bepaald voedsel te eten, zijn helaas wetenschappelijk weerlegd. Maar, eten van fruit, banaan bv., kan doorgaans ook geen kwaad. Ook werkt het "geneesmiddel" tryptofaan alleen maar als je er in gelooft, met andere woorden, het is niet meer dan een placebo.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Bontkikker zei:
Ik zou niet te vlug naar de dokter gaan, kijk, als het niet al te erg is, eerst nog een paar dagen aanzien of het niet vanzelf over gaat en leef die dagen gezond (en liefst daarna ook). Anders moet je je verhaal ook aan die arts vertellen :flushed: terwijl je het hier al moeilijk vindt.

Al die serotonineverhalen, dat je het serotoninegehalte in de hersenen kunt opkrikken etc. door bepaald voedsel te eten, zijn helaas wetenschappelijk weerlegd. Maar, eten van fruit, banaan bv., kan doorgaans ook geen kwaad. Ook werkt het "geneesmiddel" tryptofaan alleen maar als je er in gelooft, met andere woorden, het is niet meer dan een placebo.

l-tryptofaan mag absoluut niet gebruikt worden i.c.m. mao-remmers, dit staat ook duidelijk in de bijsluiters van het middel. Lijkt me sterk dat het dan een placebo is, het is wel degelijk wetenschappelijk bewezen ook dat het helpt bij de aanmaak van serotonine!

geekos

Bewuste gebruiker
JohnnyQ zei:
wie van jullie neemt al niet eentje extra als hij weet dat het deze waarde's heeft.
ik

ok dus dan neem je 8 pillen van 150 mg (ja we kunnen ook rekenen hoor, 8 x 3 = 24 = 10 + 10 + 2 + 2) + nog een LSD-trip op 3 dagen met gemiddeld 4u slaap per nacht

dat dan nog in de veronderstelling dat de 2 pillen die je maat ter plaatse geregeld heeft ook slechts 30 à 60 mg waren + nog eens de combo met LSD waarvan je de dosering totaal niet kende

blijven gaan gewoon

Elohtibbar

Badass junkie
Bontkikker zei:

Iemand afraden om medische hulp zoeken en zeggen dat L-tryptofaan een placebo is; lekker bezig. Ga geen dingen lopen verkondigen waar je geen verstand van hebt. L-tryptofaan wordt wel degelijk in je lichaam omgezet in serotonine, al helpt 5-HTP (ook gewoon verkrijgbaar via azarius.nl) bij mij nog veel beter.

Eet inderdaad veel verse groente (o.a. spinazie en wortels), fruit (vooral banaan), melk en noten. Slaap veel en gun je lichaam voldoende rust. Het is ook geen slecht idee om even extra multivitaminen te slikken, vooral vitamine C en B complex zijn belangrijk.

Je hebt bij de reacties al vaak genoeg gelezen dat je dom bezig bent geweest, maar wil toch nog even zeggen dat ik het ongelooflijk vind dat je niet begrijpt dat zoveel dagen achter elkaar xtc slikken slecht voor je lichaam is. Je lichaam heeft na xtc-gebruik een maand nodig om weer genoeg serotonine aan te maken en om de hersenschade te herstellen. Dat een xtc-gebruiker niet op de hoogte is van wat mdma zijn lichaam aandoet, vind ik verbijsterend en onverantwoordelijk.

Ik heb overigens ook altijd nachtmerries na xtc-gebruik, bij mij duurt het dan hooguit een week als ik geen 5-HTP heb geslikt, maar het gaat vanzelf over. Even afwachten dus, en anders rap naar de dokter.

Bontkikker

Iemand afraden om medische hulp zoeken en zeggen dat L-tryptofaan een placebo is; lekker bezig. Ga geen dingen lopen verkondigen waar je geen verstand van hebt.
Rabbithole, je raadt JohnnyQ zelf aan het nog even af te wachten met naar de dokter te gaan! Dat is dus precies wat ik ook deed.
Wat tryptofaan betreft, ik heb dit geneesmiddel zelf op doktersvoorschrift moeten gebruiken en ik had toen geen reden om aan de werking te twijfelen. Maar, het bij mij geen enkel effect, noch positief noch negatief. Ik ben in een later stadium naar een andere dokter gegaan en die vroeg natuurlijk naar mijn medische geschiedenis. Zij bleek tryptofaan echt kolder te vinden, maar misschien was dat ook vanwege mijn ziektebeeld (zo denk ik nu). In ieder geval vond ik daarna op internet dat het geen nut heeft serotonine bevorderende medicijnen of voedsel te gaan slikken, omdat het lichaam via terugkoppelingsmechanismen ervoor zorgt dat de hoeveelheid serotinine in de hersenen in balans blijft. Maar, misschien helpt het dan wel bij mensen die vanwege externe factoren (drugs), en niet door ziekte, met een onbalans te maken hebben.
Dat een xtc-gebruiker niet op de hoogte is van wat mdma zijn lichaam aandoet, vind ik verbijsterend en onverantwoordelijk.
Dat is geen reële gedachte, heb je nooit iets genomen waar je niet al het fijne van wist? Wist je voor je eerste glaasjes al precies wat er dan met die alcohol in je hoofd gebeurde? Weet je dat nu al, per glas?

Elohtibbar

Badass junkie
Bontkikker zei:
Iemand afraden om medische hulp zoeken en zeggen dat L-tryptofaan een placebo is; lekker bezig. Ga geen dingen lopen verkondigen waar je geen verstand van hebt.
Rabbithole, je raadt JohnnyQ zelf aan het nog even af te wachten met naar de dokter te gaan! Dat is dus precies wat ik ook deed.
Wat tryptofaan betreft, ik heb dit geneesmiddel zelf op doktersvoorschrift moeten gebruiken en ik had toen geen reden om aan de werking te twijfelen. Maar, het bij mij geen enkel effect, noch positief noch negatief. Ik ben in een later stadium naar een andere dokter gegaan en die vroeg natuurlijk naar mijn medische geschiedenis. Zij bleek tryptofaan echt kolder te vinden, maar misschien was dat ook vanwege mijn ziektebeeld (zo denk ik nu). In ieder geval vond ik daarna op internet dat het geen nut heeft serotonine bevorderende medicijnen of voedsel te gaan slikken, omdat het lichaam via terugkoppelingsmechanismen ervoor zorgt dat de hoeveelheid serotinine in de hersenen in balans blijft. Maar, misschien helpt het dan wel bij mensen die vanwege externe factoren (drugs), en niet door ziekte, met een onbalans te maken hebben.
Dat een xtc-gebruiker niet op de hoogte is van wat mdma zijn lichaam aandoet, vind ik verbijsterend en onverantwoordelijk.
Dat is geen reële gedachte, heb je nooit iets genomen waar je niet al het fijne van wist? Wist je voor je eerste glaasjes al precies wat er dan met die alcohol in je hoofd gebeurde? Weet je dat nu al, per glas?

Jij zegt dat hij het beter niet aan een arts kan vertellen terwijl een arts zwijgplicht heeft, ik zeg dat hij wel even een paar weekjes kan wachten omdat het waarschijnlijk vanzelf overgaat. Dat is het verschil.

Verder geloven veel artsen niet in natuurlijke middelen zoals L-tryptofaan en 5-HTP, maar dat is pas kolder. Het is bewezen dat deze stoffen een positief effect hebben als iemand het serotoninepeil snel wil verhogen, L-tryptofaan wordt in het lichaam omgezet in 5-HTP, en 5-HTP wordt weer omgezet in serotonine. Depressies en angstaanvallen na xtc-gebruik kun je hiermee bewezen sterk verminderen, en aangezien dat is waar de TS last van heeft, wordt dat hem terecht aangeraden.

Waarom is het nou weer niet reëel om te vinden dat het onverantwoordelijk is om een drug te gebruiken als je de gevaren en risico's niet kent?! Je kent mij helemaal niet, anders zou je weten dat ik bijna niet drink omdat ik alcohol klerezooi vind, en dat ik van iedere (ja, echt iedere) drug die ik heb gebruikt een hele hoop afweet. Voordat ik iets nieuws uitprobeer, lees ik mezelf in en probeer ik zo verantwoordelijk mogelijk te gebruiken. Kom alsjeblieft niet aan met dat het niet mogelijk is om drugs op deze manier verantwoord te gebruiken, want er zijn genoeg mensen die iets afwijzen omdat ze de risico's ervan niet kennen - waaronder ik. Als jij wel op zo'n manier met drugs omgaat, is dat je eigen keuze, maar projecteer dat niet op anderen. Dus ja, het is niet raar dat de TS verwijten over zich heen krijgt over onverantwoordelijk drugsgebruik, zoals hij zelf gelukkig ook toegeeft en begrijpt.

Bontkikker

@Rabbithole,

Je leest echt wat er niet staat! Ik schreef:
Ik zou niet te vlug naar de dokter gaan, kijk, als het niet al te erg is, eerst nog een paar dagen aanzien of het niet vanzelf over gaat en leef die dagen gezond (en liefst daarna ook).
Als antwoord op het bericht van JohnnyQ die zei:
Ik praat niet graag over mijn drugsinname maar aangezien mijn probleem hier volgens mij over gaat zal ik het toch maar duidelijk maken.
Hij geeft dus aan dat hij er niet graag over praat, dat heeft niets met de zwijgplicht van een arts te maken. Ik raadt hem in mijn tekstje alleen maar aan om het nog een paar dagen aan te zien om te kijken of het niet vanzelf over gaat en dat dan nog als het niet al te erg is!
Verder geloven veel artsen niet in natuurlijke middelen zoals L-tryptofaan en 5-HTP, maar dat is pas kolder.
Ja, de "natuurlijke" middelen zijn een soort religie geworden, een geloof met zijn eigen monniken en kwezels. "Natuurlijk" wil niet per se zeggen dat iets daarom goed zou zijn. Tabak is bv. natuurlijk. Toen ik de tryptofaan nam wist ik overigens niet dat het een natuurlijk middel was, maar het hielp gewoon echt 0,0. De farmaceutische middelen daarentegen hebben me uitstekend geholpen.

Je hebt het over verbijsterend en onverantwoordelijk dat iemand niet op de hoogte is van wat een bepaalde drug met zijn/haar lichaam doet. Die verbijstering vind ik zwaar overdreven en niet reëel, de meeste mensen zullen echt niet precies tot in de puntjes weten hoe een drug werkt, wat die precies per dose doet, alvorens die in te nemen. Ze zullen meestal wel iets weten over hoe het globaal werkt, wat de globale risico's op langere termijn kunnen zijn, maar gemiddeld echt niet meer dan dat.

Kun jij uitleggen waarom spacecake, of LSA voor bad trips kunnen zorgen? Wat er precies in je hersenen gebeurt als je een bad trip krijgt?

Wie van ons beiden projecteert dingen op anderen? In het gunstigste geval zou ik zeggen: wij allebei.

Elohtibbar

Badass junkie
Bontkikker zei:
@Rabbithole,

Je leest echt wat er niet staat! Ik schreef:
Ik zou niet te vlug naar de dokter gaan, kijk, als het niet al te erg is, eerst nog een paar dagen aanzien of het niet vanzelf over gaat en leef die dagen gezond (en liefst daarna ook).
Als antwoord op het bericht van JohnnyQ die zei:
Ik praat niet graag over mijn drugsinname maar aangezien mijn probleem hier volgens mij over gaat zal ik het toch maar duidelijk maken.
Hij geeft dus aan dat hij er niet graag over praat, dat heeft niets met de zwijgplicht van een arts te maken. Ik raadt hem in mijn tekstje alleen maar aan om het nog een paar dagen aan te zien om te kijken of het niet vanzelf over gaat en dat dan nog als het niet al te erg is!
Verder geloven veel artsen niet in natuurlijke middelen zoals L-tryptofaan en 5-HTP, maar dat is pas kolder.
Ja, de "natuurlijke" middelen zijn een soort religie geworden, een geloof met zijn eigen monniken en kwezels. "Natuurlijk" wil niet per se zeggen dat iets daarom goed zou zijn. Tabak is bv. natuurlijk. Toen ik de tryptofaan nam wist ik overigens niet dat het een natuurlijk middel was, maar het hielp gewoon echt 0,0. De farmaceutische middelen daarentegen hebben me uitstekend geholpen.

Je hebt het over verbijsterend en onverantwoordelijk dat iemand niet op de hoogte is van wat een bepaalde drug met zijn/haar lichaam doet. Die verbijstering vind ik zwaar overdreven en niet reëel, de meeste mensen zullen echt niet precies tot in de puntjes weten hoe een drug werkt, wat die precies per dose doet, alvorens die in te nemen. Ze zullen meestal wel iets weten over hoe het globaal werkt, wat de globale risico's op langere termijn kunnen zijn, maar gemiddeld echt niet meer dan dat.

Kun jij uitleggen waarom spacecake, of LSA voor bad trips kunnen zorgen? Wat er precies in je hersenen gebeurt als je een bad trip krijgt?

Wie van ons beiden projecteert dingen op anderen? In het gunstigste geval zou ik zeggen: wij allebei.

Je schreef ook dat hij niet naar een arts moest gaan omdat hij niet graag over drugs praat, dát is de slechte redenering waarover ik het heb - niet dat hij nog een paar dagen zou moeten wachten. Ergens niet over willen praten is als het over de gezondheid gaat niet belangrijk, en daar moet je je overheen zetten.

Het kan natuurlijk zijn dat L-tryptofaan of 5-HTP niet bij jou werkt, maar dat betekent niet dat het een placebo is. Dat is absoluut niet waar; nogmaals; de werking is wetenschappelijk bewezen. Ik heb het nu niet over zweverige kruiden die in bepaalde godsdiensten of iets dergelijks worden gebruikt, er zitten bestanddelen in L-tryptofaan en 5-HTP die ook gewoon in andere medicijnen voorkomen. Ook in farmaceutische middelen worden natuurlijke bestanddelen gebruikt, je maakt een scheiding aan waar niets te onderscheiden valt. Er zijn maar weinig medicijnen die 100% chemisch zijn. Overigens wordt 5-HTP en L-tryptofaan ook gewoon geproduceerd door de farmaceutische industrie. Omdat je iets bij een smartshop koopt, wil niet zeggen dat het alleen werkt voor mensen die erin geloven.

En ik heb het niet over dat iedereen moet weten hoe drugs exact in je hersens werkt, ik weet niet waar je dat hebt uitgehaald. Ik heb het over dat iemand niet weet dat 22 pillen gebruiken in een paar dagen tijd onverantwoordelijk is en slecht voor je lichaam is, zoals de TS zelf aangaf. Kun je écht ontkennen dat je vindt dat niemand dat soort risico's moet weten? En het gaat al helemaal niet over bad trips, LSA of spacecake heeft hier helemaal niks mee te maken - ik heb het over schade aan het lichaam die 22 pillen in een paar dagen tijd veroorzaken. Volgens mij weet bijna iedere xtc-gebruiker dat xtc bij overmatig gebruik hersenschade en depressies kunnen optreden.

Bovenaan