W.F.L. zei:Marla Singer zei:Ik droom heel vaak over drugs, vooral over speed. Ik word altijd met een heel naar gevoel wakker als ik zo'n droom heb gehad. Zeker omdat ik nu gestopt ben met de pep. Het rare is dat ik in het normale dagelijkse leven die troep dus echt niet meer moet, ik ben er niet eens echt mee bezig meer. Alleen telkens die stomme dromen.... Het zal wel een onderdeel zijn van het stopproces en het loslaten er van. Ik ga er van uit dat die dromen over een tijdje vanzelf wel verdwijnen.
Schijnbaar is het een bekend fenomeen bij mensen die gestopt zijn met drugs. Ik las dat in a Million Little Pieces van James Frey maar ja, de betrouwbaarheid van dat boek is een ander punt. Maar ik geloof dat het wel waar is, net even gezocht, en gezien hij verslaafd was aan crack:
Christine Franey, Ph.D., and George Christo of the Centre for Research on Drugs and Health Behaviour in London, found that 85 percent of their subjects--who had all been abstinent for at least six weeks--reported having drug-related dreams (a median of 2.4 dreams a month). At a six-month follow-up, those who'd earlier had a high number of drug-related dreams were more likely to have resumed their drug use. This was especially true of cocaine addicts, the researchers say, perhaps because of "the particularly powerful reinforcing effects of crack."
Dit stond er ook nog:
Er staat ook nog wat bullshit dat het een kans op hervallen betreft, maar dat lijkt mij bullshit te zijn. http://www.psychologytoday.com/articles ... rug-dreamsTheir study of more than a hundred addicts shows that drug-related dreams are common among people trying to stay clean
Toch vind ik die dromen nou echt bijna niet meer leuk hoor! Eergisteren droomde ik dat ik met mijn dikke zwangere buik op een vaag feest was en dat ik ergens stiekem in een donker hoekje, een kwart pilletje nam. Ik zei nog in gedachten tegen mezelf dat ik dat eigenlijk echt niet kon maken, maar een kwart pilletje was vast niet zo heel erg... Op het moment dat ik het doorslikte stond mijn lief opeens achter me en die werd zo ontzettend kwaad op me! Ik voelde me ook meteen echt heel erg kut en schuldig en probeerde het weer uit te kotsen, maar dat lukte niet.
Echt geen leuke droom dus... Ook omdat ik dus, nu ik zwanger ben, echt NOOIT van mijn leven drugs in m'n lichaam zou stoppen. Echt NO WAY!! Ik had het er nog met mijn moeder over gisteren en zij vertelde dat die droom waarschijnlijk komt, omdat ik nu juist heel goed besef dat ik nieuwe verantwoordelijkheden heb gekregen en dat ik dat soort dingen dus niet meer zomaar kan doen.
Daar zit wel een logisch verband in, maar toch vind ik zulke dromen maar vreemd en echt niet leuk! Hoop dat ze snel ophouden...