dromen over gebruik

paddosofty

Experimenterende gebruiker
hallo,

ik wilde even iets weten ben nu sins 5 mei gestopt met de methadon al een maand :grin:
ben heel blij alles gaat goed behalve dat ik spierpijn hou in me benen en de hele dag gaap. Lijken wel 3 dubbele gapen heel iritant. ik heb steeds van die dromen over gebruik dat ik dan terug val in me droom voel ik ook echt die trek is heel vervelend ik word dan ook niet lekker wakker. heeft iedereen dit die is gestopt met gebruiken, ik had het ook altijd als ik in de afkickkliniek zat en als ik dan wakker werd rende ik gelijk naar de dealer. maar nu is het gewoon vervelend kan ik er iets aan doen (stomme vraag waarscheinlijk) graag jullie reacties
paddo

Yoro

Bewuste gebruiker
Ha die Paddomeid,

Hier een tip die ikzelf ook een tijdje terug kreeg:

Acetyllysergic zei:
Misschien is het ook handig om te leren lucide dromen (check http://www.lucidipedia.com)
Soms kunnen cravingsdromen echt freaky zijn...

Is een geweldig concept dat je leert je dromen te beheersen.
Ik ben er mee begonnen en voor mij werkte het echt.
Ik heb helaas moeten stoppen omdat ik nu de laatste weken door het afkicken haast niet meer slaap. En dus ook de kans niet krijg om fatsoenlijk te dromen.

Zodra ik clean ben, en na een tijd weer wat beter kan slapen pak ik het zeer zeker weer op!
In jou geval is dit echt een aanrader.

Het is wel allemaal in het engels, hopelijk is dat voor jou geen probleem.

Ik zou zeggen bestudeer het eens een avondje, en kijk naar de youtube filmpjes.
Is het wat voor jou? volg dan de stappen (soort gratis lessen) en wie weet wat het je opbrengt.
Baat het niet, dan schaad het niet!

Suc6. Gr, Yoro :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Ik houd al sinds mijn tiende jaar dromen bij in een dromendagboek en ik heb er nu zo'n 8.000. Vroeger ging het over heksen, zombies en overstromingen en later over achtervolgingen, enge mannen, niet thuis kunnen komen (is voorbij sinds ik clean ben!) en ja, ook wel eens over bruin.

Ik heb ooit gedroomd dat ik een tasje kreeg van een oude man met de woorden: "Hier zit jouw leven in." Er zaten spuit, citroen en bruin in. Ik raakte in paniek: "Was dit mijn hele leven?! Maar ik ben al x weken clean, hoe kan dat nou?" Ik was net clean toen, vandaar...

Ik heb geleerd lucide te dromen. Schrijf je dromen op zodra je (half) wakker bent, dus een schriftje onder je kussen bewaren. Vóór je gaat slapen moet je je erop concentreren dat je wil en zal onthouden dat je droomt en dat het dus niet echt is.

Het helpt écht!

Enne... ik ben nu ook sinds 3 mei volledig clean en heb ook nog steeds 's ochtends een beetje spierpijn, mijn lichaam verzet zich soms nog steeds kennelijk. Maar dat geeft niet, mijn geest kan het aan!

Suc6! :wave:

speeseend

Wijs gebruiker
Van dat schriftje is misschien wel een goed idee. Laat ik dat maar eens proberen. Misschien zie ik dan ''the big picture'' :) Nu zijn het losse fragmenten. Mijn dromen lopen echt uiteen. Wel leuk, ik begrijp er alleen geen hol van :)

Marster

hai Paddosofty

Wat betreft het dromen en gapen , als nasleep van een afkick. kan ik je 1 werkend advies geven.
Ga sporten , en ga op regelamatige tijden naar bed maar ook uit bed ( ook in het weekend)
Maak hier een strak regime van op zo'n manier dat het iets vanzelfsprekends wordt!!!

ECHT, DIT IS 1 VAN DE WEINIGE DINGEN CQ ACTIES DIE JE DOOR ZO,N PERIODE HEEN HELPEN.

paddosofty

dank je

het gaat goed ondanks de vervelende dingen. ondanks het gapen moeheid het vervelende slapende gevoel van binnen en naar de wc gaan me benen en het savonds pas wakker worden :( maar verder voel ik me perfect ben heel trots op mezelf en weet dat ik niet meer zal gebruiken heb er ook echt een afkeer van gekregen als ik denk aan een trek aan die pijp bijvoorbeeld dan moet ik kokhalsen :kots: echt een heel vervelend gevoel krijg ik direct heb ook echt geen trek gelukkig. sucses allemaal

De vader van mijn vriendin is vlak nadat ze is opgepakt en in het H.v.B. is geplaatst overleden. Hoewel ze in haar jeugd niet echt plezierige herinneringen aan haar vader heeft. Alcohol misbruik, haar slaapkamerdeur kapotslaan etc. Haar vader die haar in een internaat heeft gestopt, waarna haar moeder haar daar weghaalde etc. Moest ze verder niks van hem weten. Maar toch, het is toch je vader die is overleden.

Kortom ze droomt nu vaak over haar vader, meestal enge dromen zegt ze zelf. Of dat enge dromen komt door haar methadongebruik weet ik niet. Soms zijn die dromen zo heftig dat ze zucht heeft naar het spul. Hoewel ze zegt dat ze momenteel geen verlangens heeft naar het spul en niet via reclassering wil afkicken maar op eigen kracht middels de verstrekte methadon, heb ik zoiets van jaaaaaa daag! Helaas gaat het verhaal anti-reclassering niet werken, want in een andere zaak waarin ze moest voorkomen heeft ze nog een maand extra celstraf en 2 maanden voorwaardelijk gekregen in een proeftijd van 2 jaar, plus verplichte behandeling door de reclassering.

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik heb een paar dagen geleden m'n eerste droom gehad over gebruiken sinds hele lange tijd.
(tenminste van een droom die ik me heb kunnen herinneren)

anyway:

Ik zat met een oude "vriend" van me, Hans aan een tafel.
De tafel, of het huis waar deze in stond kwamen me niet bekend voor.
Met z'n tweeëen, zoals we jaren geleden wel vaker deden lag er e.e.a op tafel.
We waren de spullen aan het voorbereiden, bruin en wit.
Het folietje afscheuren, buisje draaien, het wit op tafel fijn maken...
Hans liep van de tafel weg en ik zat alleen aan tafel.
Een folie met een bruine druppel erop lag voor mijn neus.
Ik had het buisje in m'n handen en ik was aan het overwegen:
Zal ik het wel doen of niet doen?
Alleen bruin, alleen wit of allebei?

In m'n droom was ik dus net zo ver als nu: clean.
Het was dus een flinke stap om toch weer te gebruiken.
Uiteindelijk heb ik het buisje op tafel teruggelegd, en het folietje bruin opzij gelegd.
Zelfs in m'n droom heb ik die verleiding dus kunnen weerstaan.
Ik kan het mezelf nog horen denken: de redenering was:
Als ik nu, al is het maar voor 1 keertje, bruin rook dan ben ik weer terug bij af.
na ruim 6 maanden geen heroine te hebben gebruikt zou ik door deze ene keer weer opnieuw moeten tellen. Nee. Dat was het niet waard. Dat was wel zo een stap terug dat ik het gewoon niet kon.

De volgende redenering was: dan maar coke...

Maar voordat ik daadwerkelijk aan de coke begon werd ik wakker.

Beetje vaag. Aan de ene kant was ik blij dat ik de bruin had kunnen weerstaan.
Aan de andere kant was ik in m'n droom wel van plan om coke te gaan doen.

Misschien een voorbode: extra voorzichtig zijn dat ik niet in de verleiding kom van cocaine...

fuller

Ik vind het heel knap van je dat je in je droom ook al resistent bent. Dat ben ik niet. Als ik droom over bruin -en dat doe ik wel eens- dan ben ik het geheid aan het nemen.
Toch maak ik me er geen zorgen over, ik vind het logisch dat mijn onderbewuste er zin in blijft houden. Een deel van mijzelf heeft er nog altijd zin, ik denk dat dat voor iedereen geld op dit forum. Een ander deel van mijzelf is gelukkig groter en sterker geworden en kan de druk weerstaan. 's Nachts -in dromen- kan je je gedachten echter niet controleren. Dat is denk ik ook gezond, ik heb geen behoefte dat te bevechten. Als ik droom dat ik met de bovenbuurvrouw naar bed ga, zit er ook een verlangen achter. Toch ga ik het niet doen. Ik blijf liever bij mijn vrouw, en de bovenbuurvrouw zit ook in een gezin. Ze is wel mooi en aardig dus de droom is te bergijpen.

Toen ik met dope stopte, ben ik ook met alcohol gestopt. Terwijl ik dat 30 jaar gebruikt heb (en mijn vader een alcoholist was) heb ik nog nooit een terugvaldroom over alcohol gehad. Ook dat vind ik een teken aan de wand: kennelijk is die drug nooit heel diep in mij gaan zitten. Alcohol was vooral een gewoonte geworden.

Ik herken het gevoel dat je wakker wordt en denkt: ik heb mijn cleantijd verkloot. En dan langzaam het besef terugkrijgt dat het gelukkig niet zo is.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ja dat dromen is heel vervelend! ik droom vaak dat ik niet op tijd ben om mn methadon op te halen en dus ziek ga worden of dat ik t kwijt raak en dan onwijs bang om ziek te worden...

nu ben ik mn methadon aan t afbouwen ik ben al van 150 mg naar 80 mg afgebouwd en ik net zolang door tot het te moeilijk gaat worden. daarna wil ik de snelle detox gaan doen(afkicken met naltrexon) en ik hoop dat het me gaat lukken!

speeseend

Wijs gebruiker
Ik heb eigenlijk maar één soort droom, welke geboren is tijdens periode van crisis. De droom bestond uit een gevoel van zorgeloosheid en te allen tijde over voldoende dope beschikken.

Raar maar waar heb ik na die paar weken van crisis nooit meer zonder gezeten en vrijwel geen voelbare zorgen ervaren, tot het moment van 'moeten stoppen' aanbrak..

jantjuh

Newbie
accepteer dat maar gewoon, het hoort bij het hele proces en het kunnen levens echte dromen
zijn en zijn erg frustrerend, heb het zelf meegemaakt zat gedetineerd maar was thuis aan het gebruiken wit bruin en was net echt tot het moment van wakker worden,lag ik in men cel helemaal ontdaan want het was
een droom maar dat leek het niet.
het gaat wel over, het is meestal ook alleen als je stopt na jaren achter elkaar gebruiken.
komt helemaal goed sterkte

r@r@

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Raar maar waar heb ik na die paar weken van crisis nooit meer zonder gezeten en vrijwel geen voelbare zorgen ervaren, tot het moment van 'moeten stoppen' aanbrak..

Wanneer was dat, dat moment van "moeten stoppen", wat was de aanleiding?

Ik bedacht net dat jij eigenlijk zeer weinig over jezelf schrijft of over kwesties waar je mee zit. Ik zie je zelden tot nooit om advies vragen, van welke aard dan ook.

Klopt dit? Best wel interessant om te weten waarom... :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
r@r@ zei:
speeseend zei:

Wanneer was dat, dat moment van "moeten stoppen", wat was de aanleiding?

Ik bedacht net dat jij eigenlijk zeer weinig over jezelf schrijft of over kwesties waar je mee zit. Ik zie je zelden tot nooit om advies vragen, van welke aard dan ook.

Klopt dit? Best wel interessant om te weten waarom... :wink:

Het waarom? Omdat ik een verschrikkelijk eigenwijs figuur ben? Hoezo vind je dat interessant, Ra?

r@r@

Wijs gebruiker
Omdat de meesten bij een forum komen omdat ze zelf hulp/advies nodig hebben.

Als ik dat op jou zou toepassen, zou ik denken dat jouw zelfhulp bestaat uit het helpen van anderen, soort "semi-moeder-Theresa-gehalte" :grin: .

En dat ik DAT niet zeker weet, maakt jou zo interessant voor mij! :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
En nog even antwoord op je vraag 'waarom ik moest stoppen' te geven:

Enige maanden liep ik met het verlangen, na zeven jaren alleen door het leven te zijn gegaan, een relatie op te bouwen en vooral te behouden. Dit was zeker niet gemakkelijk maar uiteindelijk wel succesvol.

Dus ik moest van mezelf stoppen omdat Hero en relaties nu niet lekker samengaan bij mij.

paddosofty

hallo allemaal hoe gaat het met jullie?? kwam toevallig deze site weer tegen. met mij gaat alles geweldig ben al jaren clean en heb ook geen trek meer in die troep.
Hoop dat alles met jullie goed gaat.

misslinda

Bewuste gebruiker
hey

goed zeg dat je al jaren clean bent :grin: mis je het dan niet?
geen dromen meer;p

leuk feestje gehad 8 oktober in alkmaar?? :tongueout:

groetjes :tongueout:

paddosofty

nee ik mis wit en bruin helemaal niet meer. neem af en toe een xtc en af en toe een joint maar verder niks gaat top. en ja was leuk alkmaars ontzet haha was je er ook?

misslinda

Bewuste gebruiker
haha oke beter toch :tongueout:
af en toe xtc moet kunnen he :tongueout:

nee dit jaar was ik er niet :( maar ben wel een echte alkmaardster dus baal er best van dat ik me feestje heb gemist haha moet maar weer is terug verhuizen :tongueout:

Bovenaan