Dronken wakker worden

Freaky_S

Newbie
Heeft iemand dat hier ook weleens gehad? Nadat ik een keer megadronken was (niet normaal meer zoveel sterke alcohol op). Ben om 22.00 gaan slapen om vervolgens ron 02.30 weer wakker te worden (heb hier ook al iets over gezegd in ander topic maargoed). Ben toen naar mijn eigen nest te gaan om er vervolgens om 06.00 weer goed dronken uit te rollen. Stond op...en woo...ik zweefde. Ik voelde me gewoon nog dronken. Vandaag weer. Gisteravond er zo'n 4 tequila's, een paar biertjes en nog wat andere shotjes tegenaan geknald en stond vanmorgen op (na 4 uur slaap want moest naar school) en voelde nog steeds dat mijn coordinatie nog lang niet in orde was. Zelfs toen de les was afgelopen stond ik op en pleurde gewoon bijna op mijn bek. Zijn er tips om dit te voorkomen? Behlave teveel zuipen natuurlijk.

Jeller

Badass junkie
Kotsen vlak voordat je gata gana slapen :) dan moet er minder alcohol nog verteerd worden ,mar dat is dus ook gen aanrader

Mr. XTC

Belezen gebruiker
ik ben vaak zat bezopen wakker geworden. en flink kotsen voor het pitten helpt bij niet. maarja ...

Obsessed

Belezen gebruiker
Heb dat ook vaak dat als ik dronken ben , de volgende dag nog wat scheef ben. Heb opverlaatst op een feestje goed veel fierro gezope ('k denk 1.5 fles) en ik ben gaan slapen rond half 3 , stond op om 10 en was nog niet echt nuchter :beer:

Bal0n

Badass junkie
Dronken wakkerworden is altijd erg goed te doen, totdat daarna de kater komt, die dan meestal keihard is :rolleyes:

BacingsPen

Badass junkie
Gewoon niet zoveel meer drinken is toch m'n advies hehe :)

Of na 3 biertjes een jointje roken, dan word j ook wel lekker scheef hoor en je slaapt gewoon lekker + geen kater :)

Mac...

Badass junkie
Ja ken het wel. Alleen niet zo heel extreem. Meestal als ik zat wakker word heb ik ook een kater van hier tot tokyo, dus kan er dan niet echt van genieten.

Krs

Bewuste gebruiker
wanneer ik dronken wakker word ben ik misselijk en af en toe dat ik dan ook eerst goed moet koste

Mac...

Badass junkie
Yep mee eens, water drinken helpt.
Alleen ben ik meestal te zat om daaraan te denken of als ik er aan denk het ook daadwerkelijk ga doen.

Emo

Bewuste gebruiker
dronken wakker worden is in de meeste gevallen niet zo fijn
(helemaal niet omdat dat dan meestal betekent dat ik dronken de ochtend krant moet lopen :P )

dallandra

Wijs gebruiker
Mac... zei:
Alleen ben ik meestal te zat om daaraan te denken of als ik er aan denk het ook daadwerkelijk ga doen.

of te zat om nog veel water te kunnen drinken zonder alles eruit te :kots:

matthijs

Badass junkie
dallandra zei:
Mac... zei:

of te zat om nog veel water te kunnen drinken zonder alles eruit te :kots:
Ja, heb ik ook wel eens gehad, ik moest echt water drinken van m'n lichaam. Ik had de droogste bek die ik in eeuwen heb gehad. Maar zodra ik een slok nam ging ik kotsen dus het kon niet. En het kutte was dat ik steeds omviel als ik water wou gaan drinken omdat ik nog steeds te zat was :flushed:

matthijs

Badass junkie
Ik zou het niet weten, degene die het feestje gad had voor de wiet gezorgd en hij kan altijd goedkoper krijgen dus er zijn altijd overdreven hoeveelheden.

Marcel

Belezen gebruiker
Tis op zich niet zo raar om dronken wakker te worden, is mij ook wel eens gebeurd. Begon ik in een dronke kop tegen een leraar te roepen in de collegezaal. :openmouth:

Water drinken help overigens niks tegen dronken zijn, alleen tegen een kater. Maar de hoeveelheid alcohol in je bloed neemt er natuurlijk niet door af. Dit geldt overigens ook voor koffie, sos of andere middeltjes. je wordt er niet nuchterder van. Het lijkt soms alleen zo.

Alcohol heeft PER GLAS zo'n 1 a 1,5 uur nodig om door je lever verwerkt te worden. Drink je dus 10 glazen dan duurt het tussen de 10 en 15 uur voordat je weer helemaal nuchter bent. Is ook handig om in de gaten te houden als je de volgende ochtend in de auto stapt.

Jeller

Badass junkie
veel water is een kleine kater :)
Het enige kutte is dat er meestal gene plaatx meer voor water is..

trouens een goede tip tegen die draaiingne die je wel eens kan hebbe als je zat gaat slapen.. luister wat naar muziek en dan draai je gelijk mee met de muziek enzo kan leuk zijn :)

Gelegenheidsgebruiker

Belezen gebruiker
Ach ben nog niet echt vaak dronken geweest.. denk minder dan 20 x en minder dan 5 x dat ik niet meer wist wat ik deed.. al waren die keren wel binnen de afgelopen 2 maanden, sinds ik gestopt ben met regelmatig drugsgebruik drink ik meestal in het weekend (nu ik een vriendin heb maar 1 dag in het weekend)

Gaat me wel goed af maar ik heb pas 1 x een kater gehad omdat ik altijd sochtends vroeg wakker wordt met verschrikkelijk nadorst en dan drink ik veel water maar kom ik nooit meer in slaap, maar dan blijf ik wel drinken. Ach ik denk dat ik liever om 12 uur wakker wordt met een kater dan om 6 uur zonder

BacingsPen

Badass junkie
Marcel zei:
Tis op zich niet zo raar om dronken wakker te worden, is mij ook wel eens gebeurd. Begon ik in een dronke kop tegen een leraar te roepen in de collegezaal. :openmouth:

Water drinken help overigens niks tegen dronken zijn, alleen tegen een kater. Maar de hoeveelheid alcohol in je bloed neemt er natuurlijk niet door af. Dit geldt overigens ook voor koffie, sos of andere middeltjes. je wordt er niet nuchterder van. Het lijkt soms alleen zo.

Alcohol heeft PER GLAS zo'n 1 a 1,5 uur nodig om door je lever verwerkt te worden. Drink je dus 10 glazen dan duurt het tussen de 10 en 15 uur voordat je weer helemaal nuchter bent. Is ook handig om in de gaten te houden als je de volgende ochtend in de auto stapt.

Is het dan niet zo, dat water heel snel in je bloed komt? En dat de hoeveelheid bloed ook toeneemt als je veel drinkt? Dan zou je er wel iets minder dronken van kunnen worden, want dan verdun je?

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Als ik wakker blijf tot ik nuchter ben heb ik geen kater na het slapen. Is alleen niet altijd mogelijk om zolang wakker te blijven, maar in vakanties etc is het zeker wel aan te raden. Het is ook wel per persoon erg verschillend; ik ben vaak na 2 à 3 alcohol-loze uren wel weer nuchter maar een vriendin van mij is die volgende avond soms nog steeds half dronken.

Frisko

Badass junkie
Enigmatique zei:
veel naar de wc gaan é op alcohol..dat den brol uit u lijf is :wink:
naja je mag zoveel gaan zeiken als je wil als je echt wasted bent...je lever breekt tenslotte maar ongeveer 1 pintje per uur af!!! :(

Marcel

Belezen gebruiker
SpacingBen zei:
Marcel zei:

Is het dan niet zo, dat water heel snel in je bloed komt? En dat de hoeveelheid bloed ook toeneemt als je veel drinkt? Dan zou je er wel iets minder dronken van kunnen worden, want dan verdun je?

Nou, het water is niet goed tegen de hoeveelheid alcohol in je bloed maar door water te drinken krijgt je lichaam genoeg vocht binnen en je hersenen dus ook. Alcohol ontrekt vocht uit je lichaam en doordat je hersenen dan niet voldoende vocht krijgen, krijg je hoofdpijn.

Volgens mij verdun je je bloed nauwelijks als je veel water drinkt. Water wordt toch niet zomaar in je bloed opgenomen?

Marcel

Belezen gebruiker
Mary zei:
Als ik wakker blijf tot ik nuchter ben heb ik geen kater na het slapen. Is alleen niet altijd mogelijk om zolang wakker te blijven, maar in vakanties etc is het zeker wel aan te raden. Het is ook wel per persoon erg verschillend; ik ben vaak na 2 à 3 alcohol-loze uren wel weer nuchter maar een vriendin van mij is die volgende avond soms nog steeds half dronken.

Klopt. Vrouwen worden sneller dronken omdat ze (ook bij hetzelfde gewicht) minder bloed in hun lijf hebben en meer vet. Het promillage alcohol in het bloed is dus hoger bij dezelfde inname.

BacingsPen

Badass junkie
Marcel zei:
SpacingBen zei:
Marcel zei:

Nou, het water is niet goed tegen de hoeveelheid alcohol in je bloed maar door water te drinken krijgt je lichaam genoeg vocht binnen en je hersenen dus ook. Alcohol ontrekt vocht uit je lichaam en doordat je hersenen dan niet voldoende vocht krijgen, krijg je hoofdpijn.

Volgens mij verdun je je bloed nauwelijks als je veel water drinkt. Water wordt toch niet zomaar in je bloed opgenomen?

mmm, misschien maar verwaarloos veel inderdaad... Maarja, hoe verklaar je het dan dat je na heel veel water drinken veel nuchterder 'lijkt' ?

jaja

Bewuste gebruiker
Nadat je wakker bent geworden je accuut weer helemaal klem zuipen om vervolgens toch eindelijk eens je roes uit te slapen.
Indien 't laatste niet lukt, de procedure nogmaals herhalen.
En herhalen.

En herhalen.

Bovenaan