Druggebruiker

DrBarbaar

Newbie
jo iedereen,

ik ben begonne blowe toen ik 14 was en ik vond het direct leuk, ik heb ADHD en als ik onder invloed was voelde ik mij gelukkig en eindelijk op mijn gemak. Daarom ben ik ook verslaafd geworden en wiet was mijn uitweg uit een wereld vol miserie die alsmaar erger werd door de wiet. Er is een dieptepunt geweest en ik ben toen geshockt en gestopt. de paranoïde heeft zich opgebouwd en was natuurlijk het ergst in het dieptepunt. De shock heeft me niet alleen laten stoppen maar heeft me ook getraumatiseerd waardoor ik nog altijd paranoïa ben. Ik heb enkel is XTC gebruikt en ook ritaline ik denk dat deze ook wel te maken hebben gehad met mijn dieptepunt door de depriverende effecten van X de dag na gebruik.

Ik ben nu 2 jaar gestopt, ik moet zeggen mijn leven is al heel wat beter. maar ik ben nog altijd para en beetje schizo niet veel maar toch soms wel lastig zoals anderen zouden zeggen dat ze iets 'voelen' zoals intuïtie bij mij is die intuïtie lastig en dringend, ik weet niet naar wat ik moet luisteren.
het gebeurt vooral als ik in stress-situaties zit. iemand ervaring hiermee? eventueel een oplossing?
paranoïde is normaal bij wiet roken voor lange tijd maar hoe lossen jullie dit probleem op?

Thank You!!

Mindgamer

Badass junkie
Hoi mede-adhd'er,

Blowen kan inderdaad voor een paranoia zorgen, maar vaak is dat nog enorm relativeerbaar en is het alleen enorm storend. Dat jij reageert op valse prikkels, lijkt mij niet echt gezond en kan in verband staan met jouw drugs gebruik. Ik raad je aan om naar de huisarts te gaan en hem dit probleem voor te leggen. Hij wijst jou vast en zeker naar een psychiater en deze kan je weer verder helpen.
Zelf heb ik dagen/weken daarna ook last van paranoia als ik veel drugs heb gebruikt, maar dit ebt heel langzaam weg. Als jouw zintuigen nog steeds zo strak staan aangedraaid, dan moet je daar echt iets aan doen, want dit kan toch behoorlijk een blokkade vormen voor jou.
Sterkte!

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik word niet paranoid van wiet hoor.
Enfin, dat is relatief.

Misschien moet je gewoon wat minderen?
je veslaving is puur geestelijk, dus je geest/gedachtengang speelt ook een rol bij je gebruik.

Beperk het tot een jointje voor het slapengaan?
Zo blijft het nog eens leuk ook :)

Ook is er een hemelsbreed verschil met commerciële wiet en zelfkweek.

dutch-lycan

Bewuste gebruiker
Mayan zei:
Ik word niet paranoid van wiet hoor.
Enfin, dat is relatief.

Misschien moet je gewoon wat minderen?
je veslaving is puur geestelijk, dus je geest/gedachtengang speelt ook een rol bij je gebruik.

Beperk het tot een jointje voor het slapengaan?
Zo blijft het nog eens leuk ook :)

Ook is er een hemelsbreed verschil met commerciële wiet en zelfkweek.

minderen ? hij is al 2 jaar gestopt :grin:

Mayan

Bewuste gebruiker
Oei, my bad! sorry :)
Dan ligt het in mijn mening niet aan de wiet hoor.
Hoewel ik niets uitsluit, maar na 2 jaar nog steeds paranoid?:grin:
Dat is wel gek he!

Bovenaan