Drugs Depressie

Highlife18

Experimenterende gebruiker
aaah lang geleden dat ik hier was, kan nog mijn oude berichten zien dat ik mijn eerste pilletje ging nemen, ondertussen bijna jaar geleden, en ondertussen tientallen+ pilletjes gepakt, coke, speed, MD, truffels, salvia enzv alles geprobeerd nooit verslaafd geweest maar toch teveel :xtc: gedaan vrees ik voor mezelf dan toch, ene persoon kan er beter tegen dan de andere, enige verslaving was wiet 2 jaar elke dag gerookt was eigenlijk mijn leven, enige wat mij interesseerde was husselen zoveel mogelijk smoren dag in dag uit.. (ondertussen 1,5maand gestopt van de ene dag op de andere omdat het teveel werd) sinds eind januari gestopt met wiet, en laatste pillen(/dope) was 5 december ofzo)

3 Maand geleden te weten gekomen dat ik indogeen depressief ben (zelf moeten achterkomen), wat wil zeggen 'aangeboren' net zoals mijn vader en zijn vader staan de reactoren verder uit elkaar waardoor de serotonine vonken niet aankomen. Dan beginnen met anti deprissiva sipralexa, mirtazapine, wellbutrin,...

Nu ben ik zoveel tijd verder en clean maar ik voel me totaal niet beter, ik neem nu smorgens wellbutrin 150mg, en savonds mirtazapine 15mg en lormetazepam (slaappillen) omdat ik door depressie en te stoppen met wiet roken NIET kan slapen endan echt Niets moet ik die blijven nemen,... die sipralexa moet ik al nietmeer nemen omdat ze toch niet helpen, die mirtzapine zou moeten helpen want het fixt wat ik heb uitgelegd van die reactoren (het verstopt de gaatjes van de eerste reactor zodat de serotonine enzo niet terug kan keren en moet opgenomen worden door de 2de reactor). Maar ik voel me totaal niet beter en een vriend van me heeft me overlaatst verteld dat al die pillen benzo's zijn en ik weet dat die pillen ook dope zijn ze schaden ook je lever, nieren, hart , ...

Ik mis mijn leventje van vroeger, ik ga nu gaan werken en savonds kom ik thuis.. en ik wacht de volgende dag af, verlang naar niets, vind niks leuk, interessant... Zou eigenlijk willen stoppen met al die anti deprissiva shit het zit toch in mijn kop en ik heb het geprobeerd op de 'juiste' manier volgens psychiaters, psychologen (mensen die geen shit van het echte leven weten).

Ook de drugs die ik heb gedaan zullen zeker niet goed gedaan hebben aan mijn situatie maar mijn probleem was er al voor alles begon.

Nu zit ik de laatste weken continu te denken aan; laat mij nog een paar keer doen wat ik wil, ik mis die tijd met vrienden.. je weet zelf wel hoe het gaat :wink: Ik zit te denken aan coke, truffels, ... Liefst van al Xtc, MD maar ik besef da dat het schadelijkste van al geweest ... echt vergif, ook al laat het je denken dat het niet erg is enzo. Dus dat sluit ik zeker al uit. (of mss toch nog 1 keer? toch al 4maand geleden :tongueout:) Kan het wel niet doen in combinatie met die anti deprissiva, groot risico op hartfalen, hersenfalen, serotoninesyndroom en veel meer...

Nu komt de conclusie van mijn hele verhaal hier; Wat zou het minst domme zijn om nog eens te doen? ( domme vraag ook :/ ) Psychische shit zoals truffels zijn slecht bij depressie.. coke, speed, md zijn helemaal af te raden in die volgorde dan XTC>speed>coke. Heb al veel over zitten opzoeken .. Mss is lijntje coke.. Nuja zou graag een antwoord hebben want het zit de hele tijd aan mijn hoofd de laatste weken. IK WEET DAT HET SLECHT IS EN SOWIESO AF TE RADEN..

Niet gedacht dat ik nog zo'n tekst ging typen :tongueout: dus das mijn verhaal khoop op een oplossing :)

Grtz

reverb

Bewuste gebruiker
Damn-it! Dat is geen leuke situatie, maar knap dat je dit zo kan verwoorden. Super goed.

Eigenlijk geef jezelf ook al het antwoord, vergeet drugs, vergeet middelen waardoor je nog meer in je hoofd bent. Drugs zijn niet meer dan een stofje. Ja, dat stofje is wel leuk, maar ook vluchtig en in jouw geval verwoestend en hebben in het gunstige geval, een verkeerde uitwerking. Het helpt je niet (eigenlijk niemand).

Lekker met vrienden, dat moet je opzoeken. Hoe weinig zin er ook is, juist wel iets zoeken wat je interesseert, iets dat je buiten je woon/werk wereld plaatst. Ik weet niet waar je woont, maar wordt zoiets als vrijwilliger bij een instelling die na aan je hart ligt. Sport?

En, drugs zijn niet het leven. Het leven bevindt zich echt ergens anders. Drugs is de makkelijke weg. Je hebt lust voor leven nodig en in jouw geval is dit een stuk lastiger te vinden, dat begrijp ik. Accepteer en ga dan op zoek naar je eigen creativiteit en interesses. Die zijn er. Natuurlijk heb ik makkelijk praten, maar dat maakt het niet minder relevant.

Wat heeft je belangstelling?

insayan

Newbie
Ik kamp momenteel zelf ook met een depressie (psychiater vermoed comorbiditeit met ASS en een sociaal angststoornis dus ik kan er moeilijk over praten). Momenteel neem ik 20mg sipralexa dat na een maand wel iets werkte (vooral dan voor de angststoornis) maar niet echt voor de depressie. Omdat het allemaal wat te veel werd en de diagnose langzaam verloopt deed ik zelf wat onderzoek en vond ik heel wat informatie over dissociatieven (ketamine, MXE) en psychedelica (LSD, dmt, ...). Beide categorieën werden/worden gebruikt bij experimenteel onderzoek naar het verhelpen van depressies, verslavingen en persoonlijkheidsstoornissen. Bij dissociatieven heb ik ervaring met ketamine en mxe, die beiden een antidepressief effect hebben die echt wel directer en beter voelbaar is dan de gangbare antidepressivum die voorgeschreven worden. Psychedelica aan de andere kant hebben er voor gezorgd dat mijn zelfzekerheid toch wel een lichte boost kreeg, niets spectaculairs maar toch een vooruitgang.

De drugs die ik genoemd heb zijn niet zo verslavend als zeg maar cocaine maar zijn nog altijd verslavend dus opletten als je besluit om het te proberen :)

Met andere groepen drugs heb ik nog niet zo veel ervaring dus daar kan ik niet veel over zeggen hoe dat een depressie kan beïnvloeden.

Highlife18

Experimenterende gebruiker
ik begrijp je reactie, dat is ook wat alle psychos en dokters zeggen, zoek iets wat je interesseert, waarmee je je bezig houd. Een hobby ofzo...

Heb dat al een miljoen keer gehoord, maar moest dat lukken had ik het allang gevonden en gedaan, heb nu 4 maanden geen dope meer gedaan en toch heb ik niks zin, geen lust in niks, ik zeg zelf nee tegen meisjes.. Mijn vrienden verstaan niet dat ik zoiets laat liggen en ik eigenlijk ook niet. Had vrijdag les, heb in de pauze naar WC geweest Ritalin geplet van de kerel die naast me zit in klas en lijntje dervan gelegd.. Achteraf denk ik dan wtf. waarom?
Denk dat ik gewoon opnieuw wiet ga bginnen smoren maar met mate; misschien alleen in het weekend :)

walnootje

Belezen gebruiker
Inderdaad knap dat je hier al vooruit komt! Ik snap volkomen wat je bedoeld, maar ik zou zeker van de drugs afblijven in jou geval. Je zal je misschien alleen op dat moment beter voelen, maar de dagen daarna voel je je waarschijnlijk nog depressiever. Wat slaapproblemen betreft. Misschien ligt dit voor jou anders maar zeker als je passief geblowed heb en dat jaren lang, dan kan het eenmaal lang duren voordat je dat normale ritme + goede humeur terug hebt.

Ik ben geen dokter en wat ik nu zeg kan ik niet hard maken maar ik vermoed ook dat drugs een litteken heeft gecreeërd bij jou waar je de rest van je leven last van kan hebben. Kortom, ik denk dat de schade alleen maar erger kan worden i.p.v. beter in jou geval. Maar nogmaals dit is slechts een bevinding op grond wat ik hier lees en of dit zo is weet ik niet zeker en kan ik niet bewijzen.

Succes! Ik hoop voor je dat je snel weer beter voelt, want ik weet wel hoe het is om depressief te zijn en dat is heel moeilijk en klote, Groetjes Walnootje :wave:

Skippy

Wijs gebruiker
Als je zo depressief bent is het verstandig om overal helemaal mee te kappen.
Ook medicatie zoals slaapmiddelen wil het vaak alleen maar verergeren.
Ikzelf ben ook depressief geweest en heb in die tijd wiet gerookt en coke gesnoven.
Hier ben ik van de 1 op andere dag mee gestopt.
Gebruikte nog wel vaak xtc en speed en dit viel ook niet lekker, werd er paranoia van.
Gebruik alleen drugs als je lekker in je vel zit!

reverb

Bewuste gebruiker
Highlife18 zei:
..... Had vrijdag les, heb in de pauze naar WC geweest Ritalin geplet van de kerel die naast me zit in klas en lijntje dervan gelegd.. Achteraf denk ik dan wtf. waarom?
....:)

Bedenk, wat is je trigger? Wat, welke situatie, aktie, welk gedrag maakt het dat je toch drugs gebruikt? Je wilt het nieten je doet het wel, iets brengt je dan toch op andere gedachten.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat als je nu opnieuw aan drugs gaat beginnen, wat dan ook, je daar zo weer in terugzakt. Al helemaal als je kijkt naar je stemming nu: je ziet geen leuke toekomst, dus dan is al snel de vraag: waarom zou je het ook niet doen? Wat maakt het dan nog uit? Ja, en daar moet je maar tegen zien te vechten, dat is juist die depressie.
Het is zo makkelijk om te denken dat het toch al verpest is en terug te gaan naar dat makkelijke, veilige maar destructieve gedrag. Maar als je daar eenmaal weer in zit, zie er dan maar weer opnieuw uit te komen.

Heb je naar jouw idee al genoeg geprobeerd dan om dingen te vinden die je leuk vindt? Ook al is het maar een beetje. Toen ik depressief was vond ik ook niks leuk, zelfs de dingen die ik normaal wel leuk vind. Maar ik ben het maar blijven doen uit principe, omdat het moet, omdat je niet zoveel ander kan. Anders komt het helemaal niet meer goed. En uiteindelijk heeft het wel geholpen.

En ik vind het suf dat je zegt dat psychiaters en psychologen niks van het echte leven weten, dat verschilt echt per persoon. En ik voel me hier gewoon op aangesproken aangezien ik vanaf juli (als ik geslaagd ben) mezelf ook hulpverlener mag noemen. En ik ben heus niet op m'n fucking achterhoofd gevallen.

walnootje

Belezen gebruiker
ZERO- zei:
En ik vind het suf dat je zegt dat psychiaters en psychologen niks van het echte leven weten, dat verschilt echt per persoon. En ik voel me hier gewoon op aangesproken aangezien ik vanaf juli (als ik geslaagd ben) mezelf ook hulpverlener mag noemen. En ik ben heus niet op m'n fucking achterhoofd gevallen.

Dat ben ik 100% met ZERO eens, ik ga nu zelf naar de Brijder voor mijn blowverslaving en tuurlijk heb je daar weleens "Geitenwollensokkenfiguren" zitten maar dat heeft vaak niet eens te maken met verstand over het leven, het is gewoon een andere visie op het leven. Bovendien moet je wel een bepaalde click hebben met je hulpverlener kortom je moet je vertrouwd voelen bij zo'n persoon en elkaar kunnen begrijpen. En mocht je die click niet hebben mag je altijd vragen om een andere hulpverlener, zo is mij verteld.

Ikzelf heb naar mijn gevoel wel de juiste hulpverlener en daar ben ik blij om, sterker nog voor mij biedt het een helpende hand en ik voel me ook een stuk zekerder tot nu toe! :wink:

@Zero, veel succes! ik hoop dat je het haalt, ik vind het een hele mooie sector en ik hoop ooit zelf ook dat soort werk te kunnen doen! :mrgreen:

Bovenaan