drugs die de mens "beter" maken

J0rrit

Badass junkie
wat ik raar vind van sommige drugs, is dat ze je beter maken dan je eig bent. Want als je speed snuift zie je bijv. veel helderder dan normaal en als je paddos of xtc hebt genomen zie je bijv. ook kleuren duidelijker ( althans ik dan ). Ook kun je bijv. op de paddos beter proeven, een klein beetje van iets kan dan al de smaak geven van veel van dat.

Beetje raar, want waarom proef je dan niet in normale toestand zoveel of zie je zo helder? Want dat is toch beter....

Ik weet niet of jullie dit een onzinnig topic vinde maar vroeg t me af.

moest dit zo zijn in 'normale' toestand. Zouden we toch wel iets maken dat dit nog beter maakt, denk ik. Zo kun je natuurlijk eindeloos doorgaan.

Omdat het vroeger (toen ook voor de mens nog survival of the fittest gold) kennelijk geen fitnessvoordeel met zich meebracht als mensen beter konden proeven of zien. We zagen en proeften kennelijk al goed genoeg :)

Bal0n zei:
Omdat het vroeger (toen ook voor de mens nog survival of the fittest gold) kennelijk geen fitnessvoordeel met zich meebracht als mensen beter konden proeven of zien. We zagen en proeften kennelijk al goed genoeg :)

trouwens grappig feitje dat bij survival of the fittest mensen altijd denken aan overleving van de sterkste , terwijl het toch duidelijk overleving van diegene die zich het beste kan aanpassen is :)

Naarmate we ouder worden, neemt de waarneembaarheid van je zintuigen af t.o.v. toen je nog een klein hummeltje was. Dit komt door alle dingen om je heen (problemen, werk, drukte e.d.)
Door de drugs vallen al die dingen om je heen niet meer op. De wereld om je heen kan in storten en waarschijnlijk zou je het niet eens merken.
Je zintuigen zijn dan weer net als toen je nog een klein hummeltje was, zonder zorgen. :)

principe van dopering bij atleten. die zullen onder invloed ook beter presteren.
En met een lijntje speed achter de kiezen loop je natuurlijk altijd net iets verder en harder dan normaal

Dat je in het normale leven niet zoveel proeft of ziet, heeft te maken met gewenning, en dat is maar goed ook. Stel dat je op ieder geluidje zou reageren, of alle details in je blikveld waarneemt, dan raken je hersenen overbelast. Om dit te voorkomen passen je hersenen en filter toe, zodat datgene waar jij je aandacht op richt beter verwerkt wordt.

Stukje biologie uit mijn havo tijd.

In dat geval is het verstandig 24 uur per dag THC in mijn bloed te hebben konijn :wink: (nee, dat ga ik mezelf mooi niet aan doen!)

Jij vindt het raar Darkscope? Ik vind het helemaal niet zo raar... Een mens heeft mijn inziens vaak de neiging om met zo min mogelijk energie zoveel mogelijk in het leven te bereiken. (je zou kunnen zeggen: De mens is doelgericht.)

Dat betekent dus dat de mens niet zomaar zijn zintuigen optimaal gebruikt... Door bijv. je oren of ogen niet voortdurend optimaal te gebruiken, zorg je ervoor dat je energie bespaart.... Wanneer je een joint rookt, ben je (ik) veel creatiever en heb je veel meer ideeen. (je wordt er naar mijn inziens dus hoe dan ook 'beter' van.)Wat je daarna alleen mist/verliest is een grote hoeveelheid energie! (Net zoals wanneer je moet nadenken over een moeilijk oplosbaar probleem)
Dat is voor mij ook eigenlijk de enige (psychische) reden om niet te blowen. Dit is ook de reden waarom ik vind dat je pas moet gaan blowen wanneer je daarna je bed in kan duiken, in slaap kan vallen, en kan uitslapen zolang als je wil... Ik zie dat als een soort 'blow ideaal'

Paddo's lijken nog een stapje verder te gaan, en geven je behalve goeie ideeen en mooie inzichten ook nog eens een geheel andere (zintuigelijke) waarneming. Geuren worden sterker/(complexer?!), gevoelens intenser, etc. etc.

Dit lijkt ook te verklaren waarom sommigen de dag na het eten van paddo's soms zo futloos zijn?! (sommigen zelfs na een dag blowen.)

Dit is weer zo'n theorie die ik 15 minuten geleden pas bedacht heb (zoals bijna al mijn theorien/verklaringen), maar voor mijn gevoel zit er zeker een kern van waarheid in, en moet er vooral heel veel aan worden toegevoegd/aangepast...

Hoe dan ook, ik denk dat we onze zintuigen niet voortdurend optimaal gebruiken om energie besparende redenen. (of iets waarmee ik niet bekend ben/een zin die ik nu niet kan formuleren...)
Je kan bij je zelf ook wel na gaan dat je niet altijd de motivatie hebt om optimaal te presteren (of helder uit je ogen te kijken 's morgens), terwijl je dat best zou kunnen...
Jezelf optimaal gebruiken kan goed uit pakken, maar de mens heeft nou eenmaal ook zijn rust nodig, en luiheid is een begrip waar we best bekend mee zijn niet waar?! :D

ps, er is nog steeds niemand geweest die mij er van heeft kunnen overtuigen dat het niet mogelijk is om een welvarend persoon te worden door de (mogelijk) positieve invloed van bep. (psychedelische) middelen (drugs)...

Hier is het laatste woord nog niet over gesproken, ik vind dat je een interessant topic hebt geopend DarkScope, waarom was je bang dat wij het een onzinnige zouden vinden?

Nog een voorbeeld van drugs die je beter maakt vind ik xtc. Je krijgt veel meer inlevingsvermogen in anderen. Bijvoorbeeld als iemand een verhaal verteld voel je precies aan hoe hij zich voelt of gevoelt kan hebben ook voel je emoties goed aan.

laan zei:
Nog een voorbeeld van drugs die je beter maakt vind ik xtc. Je krijgt veel meer inlevingsvermogen in anderen. Bijvoorbeeld als iemand een verhaal verteld voel je precies aan hoe hij zich voelt of gevoelt kan hebben ook voel je emoties goed aan.
idd xtc kan heel wat dingen verhelderen
je kan alles uitpraten

Mr.jiho zei:
laan zei:
idd xtc kan heel wat dingen verhelderen
je kan alles uitpraten
daarom gebruikte ze mss ook mdma bij mensen in psychiatriche instellingen.
pas een artikel gelezen da ze terug aaan het proberen zijn voor mdma legaal te maaken voor dat soort doeleinden.
dan kunnen ze veel makkelijker praten over hun problemen.

Ja ze gebruikten het inderdaad in de psychiatry vroeger..Ik ben zowiezo voor het legaliseren van hard drugs. Dit aangezien mensen dan veel beter weten hoe slecht het kan zijn en wat het met je doet. Maar ik denk dat de nauwe verwant explosion beter gebruikt kan worden in psychiatrische doeleinden, dit aangzien explosion geen kater geeft en het een stuk minder slecht voor je is.

idd, van paddos en wiet word je creatiever dan normaal, vaak heb je opeens iedeeen om de wereld te verbeteren, en in je roes lijken die ideeen helemaal te kloppen maar als je nuchter bent denk je vaak er weer heel anders over.

Stel de hele wereld zou op de mdma zitten, dan zou er wss geen oorlogen meer zijn, omdat iedereen aardig is voor elkaar.

Beetje offtopic miss, ma was k net ff overna aan t denken. Van wiet,alcohol, mdma word je best waus en dus ook reageer je langzamer en krijg je minder mee dan normaal.

Maar wat raar is is dat als je bijv. super stoned bent en je moet fietsen, dan kan ik egt ng snel reageren, zelfde als k zat ben. Kdenk dat je hersenen sterker zijn dan drugs en als je egt iets goed wilt/moet doen dat dat ook kan, want soms ben k superab en dan sta k gewoon er versteld van hoe snel k reageer als k moet stoppen voor een auto bijv. Sorry voor offtopic ma lijkt me ook wel n discussie waard...

DarkScope zei:
idd, van paddos en wiet word je creatiever dan normaal, vaak heb je opeens iedeeen om de wereld te verbeteren, en in je roes lijken die ideeen helemaal te kloppen maar als je nuchter bent denk je vaak er weer heel anders over.

Stel de hele wereld zou op de mdma zitten, dan zou er wss geen oorlogen meer zijn, omdat iedereen aardig is voor elkaar.

Beetje offtopic miss, ma was k net ff overna aan t denken. Van wiet,alcohol, mdma word je best waus en dus ook reageer je langzamer en krijg je minder mee dan normaal.

Maar wat raar is is dat als je bijv. super stoned bent en je moet fietsen, dan kan ik egt ng snel reageren, zelfde als k zat ben. Kdenk dat je hersenen sterker zijn dan drugs en als je egt iets goed wilt/moet doen dat dat ook kan, want soms ben k superab en dan sta k gewoon er versteld van hoe snel k reageer als k moet stoppen voor een auto bijv. Sorry voor offtopic ma lijkt me ook wel n discussie waard...

tuurlijk.. de hele wereld 24/7 aan de mdma..

begin jij een serotine fabriek?

of een bedrijf dat al het korte termijn geheugen bijhoud?

Bal0n zei:

Extra goed kunnen ruiken is ook een overbodige luxe wanneer je de hele dag op dieren aan het jagen bent om te overleven?!

Ik bedoel, heel handig wanneer je een kip vanaf een afstand kunt ruiken, maar je zult toch nog heel wat moeite moeten doen om hem te pakken te krijgen! :D

Filmpje d'r bij: http://video.google.com/videoplay?docid ... ch+chicken

spacekonijn zei:
Bal0n zei:

trouwens grappig feitje dat bij survival of the fittest mensen altijd denken aan overleving van de sterkste , terwijl het toch duidelijk overleving van diegene die zich het beste kan aanpassen is :)

Ja, maar die aanname is niet heel erg vreemd, aangezien de best aangepaste individuen de meeste nakomelingen nalaten en daardoor als sterkst worden gezien :)

En ik sprak over fitnessvoordeel, niet over sterker :P

Bal0n zei:
spacekonijn zei:
Bal0n zei:

Ja, maar die aanname is niet heel erg vreemd, aangezien de best aangepaste individuen de meeste nakomelingen nalaten en daardoor als sterkst worden gezien :)

Maar konijn hoort vaak net als ik alleen maar wat hij WIL horen :D

En zo hoort het ook 8)

SpacingBen zei:
Bal0n zei:
spacekonijn zei:
Bal0n zei:

Maar konijn hoort vaak net als ik alleen maar wat hij WIL horen :D

En zo hoort het ook 8)
nee hoor ik zei gewoon 'trouwens grappig feitje'.
ik ging niet echt op de post van bal0n in hoor :)

DarkScope zei:

kon nog kloppen als ge adrenaline krijgt zijde ineens ook minder scheef, ma als die dan nie meer nodig is gaat da weer weg :)

Jeller zei:
DarkScope zei:

kon nog kloppen als ge adrenaline krijgt zijde ineens ook minder scheef, ma als die dan nie meer nodig is gaat da weer weg :)

Nou, als ik stoned ben en ik ga fietsen, en ik zie een auto op me af komen, schrik ik juist helemaal niet...

Onder invloed van drugs ga ik alleen (voor mn gevoel) beter opletten omdat ik weet dat ik niet meer 100% presteer, volgens mij steek ik meer energie in concentratie met opletten dan in het fietswerk..

Mensen hebben van zichzelf al zulke scherpe zintuigen.. bijvoorbeeld het proeven van fruit.

Maar omdat onze smaakpapillen zo veel gewend zijn, staan ze iet op scherp. Drugs zouden deze papillen weer meer kunnen stimuleren.

Maar wanneer jij 3 maanden alleen op een eiland zit waar niet meer te eten is dat rijst. En je later terug zou komen in nederland en een appel zou eten.. Zou deze 10x intenser smaken!

Greetz

BobG zei:
Onder invloed van drugs ga ik alleen (voor mn gevoel) beter opletten omdat ik weet dat ik niet meer 100% presteer, volgens mij steek ik meer energie in concentratie met opletten dan in het fietswerk..
Jah, heb ik ook last van. Meeste mensen doen dat niet trouwens.

Terug
Bovenaan