Drugs en begin schooljaar..

Carlitos

Badass junkie
Heey..

Ik heb vorige schooljaar een verleden met drugs,kliniek,pyschishche problemen enzo allemaal opgebouwd. Half jaar niet naar school geweest.

Nu zit ik op nieuwe school,weten van me drugsgebruik en van alle andere dingen die gebeurd zijn.

Ik ben er onzeker geworden.
Ik wou de eerste dag wat speed gebruiken om niet zo onzeker over te komen want ik ken er ook niemand.

Ik vraag me af of school me in een potje laat pissen zoals kliniek ?
Omdat ik een verleden er mee heb..

Heeft iemand dit wel is moeten doen aan begin nieuwe school ?
Heb ik nou angst voor niks :openmouth: ?

Hoop op een reactie :wave:

Serenity

Badass junkie
Ik heb ook zoiets meegemaakt, in minder ergere mate. Maar wel zo erg dat ik een paar dagen afwezig ben geweest, m'n vader heeft me toen opgehaald van school en alles tegen m'n mentor, afdelingsleider en decaan verteld. Helaas gaat zoiets als een lopend vuurtje en toen ik een paar dagen later weer op school kwam, werd ik uitgemaakt voor junk en snuifbewegingen achter m'n rug om gemaakt. Vrij hard was dat, en heb me er ook inderdaad onzeker over gevoelt.
Op 'n gegeven moment ben ik naar een paar van die gasten gelopen en heb aan ze gevraagd wát ze er nou eigenlijk vanaf weten. Of ze zelf wel eens iets hebben gebruikt, of dat ze ooit iets traumatisch in hun leven hebben meegemaakt. Heb ze uitgelegd hoe ik erin ben gerold, maar er ook weer uit ben gekomen. Ze luisterden aandachtig en sindsdien knikken ze me vriendelijk gedag en respecteren ze me.

Hoop dat je hier wat aan hebt :wave:

Delirium

Badass junkie
Onzekerheid bestrijden met drugs is echt geen goed idee, zeker gezien jouw verleden :openmouth:

Iedereen kan het nuchter aan, dus jij ook. Zie het als een uitdaging voor jezelf, je zal je ook beter voelen als je het nuchter allemaal achter de rug hebt.

Je hebt echt geen speed nodig, wees gewoon jezelf :)

neti

Badass junkie
Delirium zei:
Onzekerheid bestrijden met drugs is echt geen goed idee, zeker gezien jouw verleden :openmouth:

Iedereen kan het nuchter aan, dus jij ook. Zie het als een uitdaging voor jezelf, je zal je ook beter voelen als je het nuchter allemaal achter de rug hebt.

wat ben jij lief :hearteyes:

Mister Sosa

Experimenterende gebruiker
Enesteene zei:
Delirium zei:

wat ben jij lief :hearteyes:
Eerder verstandig zou ik zeggen. :wink:

Carlitos

Badass junkie
@Serenity,

Ja dat had ik op me oude school ook allemaal.
Als ze bij me soort snuif beweging maakte / junk riepen,riep ik altijd gewoon terug JA KOPEN ?

Maargoed ik neem gewoon klein minilijntje dat ik thuis ook gewoon mee kan avond eten.Ben al op school namelijk geweest en werd zowat meteen al rood toen iemand begon te praten tegen me.

Daar in tegen was ik vroeger de sfeermaker van de klas :rolleyes:
De eerste maand gaat behoorlijk kut worden :confused:AD:

Freezing

Bewuste gebruiker
Ik heb ook wel last van dat onzeker zijn enzo, maar beter leer je eerst ff wat mensen kennen :) zoiezo is drugs op school geen goede combi

jasper

Wijs gebruiker
ik vind het raar dat jullie op school worden uitgescholden door je gebruik, is iets typisch nederland??

op mijn school vroeger, deden de mensen gewoon normaal, soms hier en daar een grapje over drugs maar daar hield het ook bij.
bij een maat op school krijg je zelfs een soort respect, moet wel zeggen dat er daar meer aggresieve gebruikers zijn.

azgaza

Badass junkie
Onzekerheid moet je eigenlijk proberen zelf te overwinnen. Drugs zouden puur recreatief of inzichtwijs gebruikt moeten worden, niet omdat je het nodig hebt. Met wilskracht en zelfdisipline kan je jezelf heel veel aanleren; ook zekerheid. Ik kan neit uitleggen hoe, maar het kan, en dat is gewoon een questie van dingen die je niet goed durft tóch doen. Het zelfde als een angststoornis overwinnen eigenlijk; de confrontatie aangaan. (nuchter dus).

Carlitos

Badass junkie
Ja maar daarom doe ik het de eerste dag ook.
Iedereen wat beter leren kennen,beter praten,zonder rood te worden.

En dan heb ik een start gemaakt met speed en nuchter verder (proberen :sunglasses: )

MetaalKonijn

Badass junkie
Is wel leuk en aardig, maar in de kern niet helemaal juist vind ik.. als je alleen mensen kunt leren kennen met speed op, zonder naar jouw mening normaal over te komen, hoe wil je je dan handhaven in de rest van het jaar? Zoals eerder gezegd, speed en school is geen goeie combo. (tijdelijk misschien wel even, maar voor de rest..)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik denk dat dit juist een kans voor je is om jezelf te laten zien dat het ook zonder kan. Je kunt het echt wel zonder die speed, want alles wat je onder de speed kunt zit ergens in je, het komt niet zomaar uit de lucht vallen... Ik raad je echt aan het zonder te doen... snap dat het lastig is... ik zit hier met 2 gram op me kamer, maar ben me ook aan het inhouden om niet te gebruiken voor het leren van mn tentamen...

Succes ermee, hoop dat je inziet dat het beter is zonder, en ze laten je echt niet in een potje pissen hoor! :mrgreen:

Funky Monkey

Badass junkie
Probeer het gewoon op eigen kracht, bij mij kom je niet over als een raar persoon... (Weet niet zo goed hoe ik het moet formuleren) Leer jezelf waarderen als hoe je bent en laat andere jou waarderen voor zoals jij jezelf bent. Doen ze dit niet dan is er duidelijk wat mis met hen en niet met jou. Het is misschien moeilijk om zomaar een gesprek met iemand aan te gaan, maar als je het een paar keer gedaan hebt zal je zien dat het eigenlijk niet zo moeilijk is. Ik ben er zelf ook zo achter gekomen :)

Verder denk ik niet dat ze je in een potje zullen laten pissen, maar dit is niet de reden om het niet te doen. Je moet het gewoon niet doen voor jezelf en om zo ook aan jezelf te wennen als je nuchter bent.

Succes en sterkte!

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Alsjeblieft, doe het niet.. Nu neem je speed om de eerste dag wat makkelijker te maken.. Daarna om tentamenstress aan te kunnen, daarna om naar buiten te gaan.. Ik weet het, het is heel cru & zwart/wit gesteld, maar zo kan het wel gaan.. Take care, begin er niet aan.. Sluit me voor de rest geheel bij Delirium aan..

Delirium

Badass junkie
Japi-10 zei:
Ja maar daarom doe ik het de eerste dag ook.
Iedereen wat beter leren kennen,beter praten,zonder rood te worden.

En dan heb ik een start gemaakt met speed en nuchter verder (proberen :sunglasses: )

Je houd jezelf voor dat je zonder speed niet normaal kan omgaan met anderen mensen en dat is echt niet het geval. Als je nu de keuze maakt om op speed zo te beginnen dan houd je jezelf alleen maar voor de gek met "alleen vandaag om deze reden, de rest van het jaar kan ik het wel zonder."

Misschien kun je voor jezelf proberen iets creatiefs te vinden wat je leuk vindt om over die onzekerheid te komen. Voor mij is dat bijvoorbeeld theater en zingen. (Hoewel ik ook daar nog bij gehoord dat heb ik onzeker ben ik mijn spel - terwijl ik dat zelf totaal niet doorheb!).

Wees jezelf en doe je ding, je hoeft helemaal niks aan andere mensen te bewijzen, alleen aan jezelf.

Carlitos

Badass junkie
Had vandaag introductie dag..
Kwam daar redelijk gaar aan van speed (met nog wat grote pupillen + had nacht niet geslapen,alleen kunstmatig oog dicht gedaan)

Het viel me heel erg mee de mensen en heb ze wat beter leren kennen..
Volgende week begint het op school weer en ik ga zonder speed beginnen :) .

Maar was lastig om de dag vol te houden met mountainbiken,en nog soort survial,waar ik veel kracht moest zetten en krampen kreeg.
En op de terug weg helemaal alleen en later op basis aan komen.

Had ook maar 1 sate stokje gegeten ..
Voel me nog redelijk fit maar denk dat ik morgen de opdonder van speed krijg.

Iig ik ga beginnen op school ZONDER speed .. :sunglasses:

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Damn...bij mij op school weten ze dat ik veel blow, en mensen respecteren het. Het is mijn keuze om te doen en anderen moeten zich daar niet aan storen want ze hebben er geen last van als ik op 2 km verder op een jointje rook als ik in m'n eentje ben...Ook al gebruikt iemand heftig, bekijk hem/haar als persoon, niet op wat voor drugs hij wel of niet gebruikt. Aardig wat mensen zetten mensen die wat voor drug dan ook in wat voor mate dan ook graag snel in een hokje, terwijl dit totaal onterecht is; genoeg personen fuctioneren goed in de samenleving terwijl ze een drug gebruiken. Om dit lange verhaal kort te houden, ze moeten gewoon hun bek houden en die mensen leren kennen!

MetaalKonijn

Badass junkie
Japi-10 zei:
Maar was lastig om de dag vol te houden met mountainbiken,en nog soort survial,waar ik veel kracht moest zetten en krampen kreeg.
En op de terug weg helemaal alleen en later op basis aan komen.

Ik kan me voorstellen dat 't koude zweet metersdik op je voorhoofd stond. :P

azgaza

Badass junkie
Op mijn school wisten mensen dat ik blowde en dat ik paddo's deed, ze zagen me niet als junk maar wel soms als stoner (wat ik zelf niet vind; maar dat terzijde). Ik ben van school gegaan daar voor ik lsd gedaan had, dus dat weten ze niet, maar van andere mensen wel en die werden er niet anders om behandeld. Iedereen gewoon als gewone mensen, niet beter en niet slechter.

Op de school waar ik nu heen ga weet niemand het, en ik ga het gewoon verborgen houden voor de leiding en alles, ook al gebruik ik daar sowieso niet, ik wil gewoon niet dat ze zo'n beeld van mij krijgen.

Goanaut

Bewuste gebruiker
Bah dat haat ik altijd =P Ik heb het van mezelf altijd al zo warm, en dan dat overmatige mdma of speed-zweet bleh.

Soma

Bewuste gebruiker
Op mijn school lachen ze je niet echt uit als ze weten dat je gebruikt.. Druggebruikers worden hier wel als gewone mensen behandeld.
Sommigen vinden het wel stoer van sommigen dat ze gebruiken, maar dat is wel belachelijk natuurlijk :rolleyes:

SperSIZEboon

Badass junkie
bij mij liepen ze wel vaak te zeiken als ik maandags naar de klote op school kwam..

maar goed ik zat met alleen maar computernerds in de klas die hele weekenden zaten te lan gamen met ze allen enzo

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Toen ik nog op de middelbare school zat, lang, lang geleden... :wink: ... waren er een stelletje jongens die elke pauze aan het blowen waren en de hele dag versuft in de klas zaten (als ze er zaten). Toen vond ik dat stoer, maar ook dom, en toen mn zus er met eentje kreeg maakte ik me zorgen :mrgreen:

Carlitos

Badass junkie
Ja nu heb ik dat probleem niet meer op deze school dat naroepen etc.
Trouwens lag ik in de nacht voordat ik naar school lag ik in me bed en kreeg ik hallucinaties en hele vage gedachtes ook erbij van wat is dit doorgaat tot ik naar school moet enzo.Want me tenen vervormden ook en ik zag me vinger krom staan die nu weer wat rechter staat.

En toen was het al om 4;00 en ik moest om 6;45 op staan..
Dus iets eerder dan me ouders opgestaan, en zeggen dat ik dat gegeten had. (Bijna niets)

Overgenis heb ik totaal GEEN realiteitsbesef van wat er gisteren is gebeurd allemaal.Ik heb gewoon me me nieuwe klas,school,leraren,vaag met alles mee gedaan en kennis gemaakt.
Ik snap het nu nog steeds niet echt.

Doordat dat besef weg is,werd ik gisteren ook niet rood ofzo.
Maar eigenlijk voelt het allemaal heel fout aan,en denk dat het schooljaar me heel zwaar gaat vallen..

Bedankt voor de reacties igg :)

Bovenaan