Drugs en depressie = slecht idee?

Newbie
Misschien een domme vraag... maar ik heb gelezen dat het afgeraden wordt om paddo's te nemen als je met problemen zit (depressieve gevoelens)... is dit voor alle drugs zo en is het echt zo af te raden?

Ik wil namelijk wel eens paddo's gebruiken maar durf niet echt omdat ik een verleden heb van zware depressie ... Dus zou ook graag weten of er andere drugs zijn waar dat niet uitmaakt?

Newbie
Ben 3 jaar zwaar depressief geweest... en nu gaat het al een goeie 6 maand best goed. Maar ik heb nog m'n momenten dat het wel wat opkomt. Ik neem er wel geen medicatie voor. Ben vooral bang om dan onder invloed iets stoms te doen (heb groot probleem met zelfverwonding gehad dusja...)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
niet doen dus .... nooit aan beginnen.

ga eerst maar mediteren een paar jaar.

als je jezelf verwond staat het weer in de krant ze smullen van dit soort badtrips.

Stonie

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Zolang je bang bent en twijfelt of je het wel aan kunt zou ik het vooral NIET doen.

Osi`

Bewuste gebruiker
Pas doen als je je echt zeker voelt in je eigen voeten :wink: Als je zeker weet dat je goed voelt in de omgeving en niets kan fout gaan!

Een goeie dag maakt al veel goed :wink:

Northawke

Wijs gebruiker
Om het even van een andere kant te laten zien:

Ik heb zelf al sinds m'n vroege jeugd last van zware depressies en pas sinds ik paddo's neem valt hier mee om te gaan. Ik gebruik het zelfs als een soort anti-depressiva. Zodra ik merk dat ik in een moeilijke periode kom, neem ik een trip en dan gaat het gewoon beter. Het kan dus helpen, maar van gebruikerservaringen online en in boeken is het me wel duidelijk geworden dat ik een van de weinigen ben die er op die manier baat bij hebben. Ik zou het je dus niet aanraden op dit moment. Misschien als je al wat langer stabiel bent.

deadlock

Badass junkie
Northawke, je bent een uitzondering.

Sommige antidepressiva + drugs = psychose! Gegarandeerd succesnummer.

Dit geldt ook voor alle soorten drugs. Jellinek heeft er een website aan gewijd.

Shiva1982

Belezen gebruiker
Het is harstikke link om drugs te gebruiken als je depressief bent of daar af en toe last van hebt. Wat anderen eerder al zeiden, de kans dat de depressie ineens opkomt als je onder invloed bent is best groot. Daarnaast loop je het risico dat je je de dag(en) erna depressief voelt.

Als je anti depressiva gebruikt moet je helemaal opletten. Bepaalde soorten anti depressiva kunnen in combinatie met drugs zelfs dodelijk zijn. Bijvoorbeeld met XTC, kan je een serotonine-vergifteging oplopen.

Wartaal

Belezen gebruiker
***** zei:
Misschien een domme vraag... maar ik heb gelezen dat het afgeraden wordt om paddo's te nemen als je met problemen zit (depressieve gevoelens)... is dit voor alle drugs zo en is het echt zo af te raden?

Ik wil namelijk wel eens paddo's gebruiken maar durf niet echt omdat ik een verleden heb van zware depressie ... Dus zou ook graag weten of er andere drugs zijn waar dat niet uitmaakt?
Paddo`s, ketamine zal ik je in dit geval afraden.
Oowja natuurlijk cocaine ook, daar word je depressief van en ook XTC lijkt me niet goed omdat je de day after er vaak depressief van word.
Wat blijft er dan eigenlijk nog over?
GHB, maar kijk goed uit met de dosering! je hebt al best snel teveel op.
Met GHB zijn al wat onderzoeken gedaan TEGEN depressiefheid, al besef ik me nu ineens dat ik pas nog iets heb gelezen dat Ketamine daar ook tegen helpt. Zal het wel is even opzoeken.

Ketamine als anti-depressivum: http://ketamine.com/antidepressant-potential.html
GHB als anti-depressivum: http://64.233.183.104/search?q=cache:Mv ... cd=6&gl=nl

Northawke

Wijs gebruiker
deadlock zei:

Dit geldt ook voor alle soorten drugs. Jellinek heeft er een website aan gewijd.

Ik weet het. Voor mij werkt het, maar ben me er zeer van bewust dat dit apart is.

BillyBilo

Badass junkie
deadlock zei:

nou ik heb toch een paar jaar bruin gerookt met m'n medicatie en het enige wat er veranderde was dat de medicatie z'n werking verloor.

Bovenaan