drugs en diabetes

teh Duck

Newbie
heey, ik ben nog niet echt aan de zwaardere drugs geweest (wiet :stoned: en alcohol :beer: en dat was het), maar zou binnenkort wel eens wat psychedelia willen doen o.a.:
-LSD
-paddo's/truffels
-salvia
en wat andere dingen o.a.:
-coke
-speed
-MDMA (pillen en cristallen)
ik vraag me dan alleen af of dat kan met diabetes, omdat het meestal lang duurt, wil ik weten of het mogelijk is om dan nog hypos/hypers te voelen en of om nog genoeg te weten om dan bij te spuiten (ik heb wel een pomp) en om bloedsuiker te meten (levert het geen superbad trip op als je bloed ziet/ zelf moet prikken, ik kan evt wel mensen regelen die als tripsitters dat voor me kunnen doen maar dan nog...)?

het eerste wat ik wil doen zijn paddo's en truffels en evt salvia, heeft iemand ervaring, want ik wil wel een beetje gezond blijven en eigenlijk vooral geen bad trip

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Salvia is rap terug gedaan, dus da zal wel gaan.

Maar van paddo's kunde serieus weg zijn, dus als ge spuiten moet krijgen kunde best zien da iemand da u kan geven. Of trip plannen tussen 2 spuiten, hangt er van af hoelang je zonder insuline kunt natuurlijk.

leppeh

Bewuste gebruiker
Als het goed is heb je een bloedsuikerspiegelmetertje. Als er iemand bij je blijft die redelijk kan functioneren (nuchter of lage dosis) en weet hoe zowel het spuiten van insuline als het meten van je bloedsuikerspiegel werkt, zie ik er zeker geen probleem in. Wat dextro of limonadesiroop bij de hand houden is ook een goed idee, maar dat had je zelf natuurlijk al bedacht :)

teh Duck

Newbie
maar het zal dus geen bad trip opleveren als iemand me prikt (doet in principe geen pijn)? En ik heb een infuus dus spuiten hoeft niet,

alvast bedankt voor reacties :grin:

timmaniac

Bewuste gebruiker
lijkt me dat als je gewend bent dat je elke dag met een naald in de weer moet, je het niet opeens super eng vind onder paddo's... tenzij je altijd al naar wordt van naalden en het elke dag een hel is om dat infuus aan te leggen.

geekos

Bewuste gebruiker
Let toch maar op met paddo's, suiker is te gebruiken (in grote hoeveelheden) als het volledig fout gaat. Als je uit de trip wil zal je dus veel suiker moeten nemen en denk niet dat dat zo'n goed idee is als je diabetes hebt..

timmaniac

Bewuste gebruiker
das een broodje aap over die suiker hoor...

iig, heb nooit een legitieme bron erover kunnen vinden. Als u die wel heeft, gaarne deze te verstrekken

azgaza

Badass junkie
Dat suiker je uit een trip haalt is inderdaad niet waar maar wat wel zo is met paddo's is dat ze een lichte daling in je bloed suiker kunnen veroorzaken. Ik weet niet of dat gevaarlijk is bij diabetes, maar het is de rede dat mensen zich soms zo veel beter voelen ná suiker in een trip, dan is die slapheid weg (en de trip zelf natuurlijk niet).

dain

Bewuste gebruiker
Als je ons kunt vertellen hoe een dagindeling eruit ziet met diabetes kunnen we misschien beter helpen? Voor het echt lichamelijk effect misschien even aan een dokter vragen? (al zul je moeite hebben met iemand te vinden die een goed objectief antwoord kan geven vrees ik...) Op een forum kunnen we wel zeggen wat we willen, en natuurlijk zijn we hier allemaal lieve schatten :beer:, maar dan nog, op puur lichamelijk vlak zal een dokter je toch meer kunnen helpen.

Salvia zal alvast geen probleem zijn, het duurt een kwartiertje, en is enorme fun als je jezelf aan de basic tripregels houd daar.

En over entheogene middelen: Je zal je ook geen zorgen hoeven te maken dat je een "bad" (unieke) trip zal krijgen van een naald, als je er gewoon vertrouwen in hebt, en je dit gewend bent zal je er vast niet anders over gaan denken. Een gouden regel is dat sterk word uitvergroot wat je voelt (als we natuurlijk niet over hebt onderbewustzijn hebben), dus als je er gewoon vertrouwen in hebt, en jezelf niet paranoia zal maken komt dat alvast goed

En ten laatste, wil niet te veel ineens, bouw rustig op, liever de eerste keer een half tripje, en erna besluiten dat je de volgende keer best wat meer aankan, dan teveel pakken en het in de helft van je trip niet leuk meer vinden.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
geekos zei:
Let toch maar op met paddo's, suiker is te gebruiken (in grote hoeveelheden) als het volledig fout gaat. Als je uit de trip wil zal je dus veel suiker moeten nemen en denk niet dat dat zo'n goed idee is als je diabetes hebt..
Onzin. Is al vaker gezegd, maar het kan niet vaak genoeg. Voor zover ik weet kunnen alleen anti-psychotica je trip beëindigen.

geekos

Bewuste gebruiker
Waarom stond dat dan vroeger op de site van de sjamaan? :confused:

geen vertrouwen meer in de smartshop ffs

Lood

Experimenterende gebruiker
geekos zei:
Waarom stond dat dan vroeger op de site van de sjamaan? :confused:

geen vertrouwen meer in de smartshop ffs

Omdat het als placebo (zeker op paddo's) waarschijnlijk prima werkt , maar er is niet echt een reden te bedenken waarom suiker de psilocybine uit je bloed haalt oid.

azgaza

Badass junkie
Ik denk dus dat de rede dat suiker mensen die zich op paddo's onprettig voelen helpt omdat paddo's dus een lichte bloed suiker daling veroorzaken, heb vaker mensen op paddo's knock out zien gaan en je kan het er koud van krijgen etc, en je slap voelen, als je dan wat suiker hebt voelt het allemaal weer steviger maar trip je nog steeds.

Maargoed, ik denk persoonlijk ook dat als je een meter bij de hand houdt en een nuchter iemand hebt om eventueel te helpen met insuline dat het best moet kunnen, maar alleen een arts kan daar een uitsluitend en veilig antwoord op geven.

Autsider

Belezen gebruiker
http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/medicijnen.php

Interacties
Paddo’s hebben een stimulerend en bewustzijnsveranderend effect op het centrale zenuwstelsel. Als je diabetes hebt is je stofwisseling en daarmee je bloedsuiker ontregeld. Het grote gevaar bij gebruik van paddo’s is een te lage bloedsuikerspiegel die niet opgemerkt wordt. Het trippen zelf geeft namelijk een vergelijkbaar gevoel: trillen, duizeligheid, zweten, concentratiestoornissen, hartkloppingen en wazig zien kunnen optreden. Onder invloed van een tripmiddel kan het ‘eng’ zijn om jezelf te (laten) prikken, wat echter nodig is voor het controleren van de bloedsuikerspiegel.

Wat betreft het combineren van paddo’s met diabetesmedicatie zijn er vooralsnog geen interacties bekend. Je bent bij gecombineerd gebruik je eigen proefkonijn. Om die reden raden we het gebruik ook af. Mocht je het toch willen gebruiken, zorg dan in elk geval dat je niet alleen bent.

Ik hoop dat je daar wat aan hebt. :)

teh Duck

Newbie
http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/medicijnen.php
dit is GEWELDIG dakjedakjedankje, ik had hem zelf nog niet gevonden, ik heb idd een tripsitter (me broertje :tongueout:) en die weet alles van mijn ziekte af en hoe hij het aan moet pakken, iedereen bedankt voor de beidrages

teh Duck

Newbie
ik kan niet echt iemand vinden die paddos heeft, en weet ook niet echt waar ik moet zoeken als ik ze kopen wil(zelf zoeken is te vroeg i.h. jaar)... dus van daar ook nog de vraag wat het verschil tussen truffels en paddos is, en welke jullie als beter ervaren hebben en waarom...

azgaza

Badass junkie
teh Duck zei:
ik kan niet echt iemand vinden die paddos heeft, en weet ook niet echt waar ik moet zoeken als ik ze kopen wil(zelf zoeken is te vroeg i.h. jaar)... dus van daar ook nog de vraag wat het verschil tussen truffels en paddos is, en welke jullie als beter ervaren hebben en waarom...

Ik heb persoonlijk nooit truffels gehad, maar ze bevatten net als paddo's gewoon psilocyne en psilocybine dus de effecten moeten ongeveer het zelfde zijn.

Autsider

Belezen gebruiker
azgaza zei:
teh Duck zei:

Ik heb persoonlijk nooit truffels gehad, maar ze bevatten net als paddo's gewoon psilocyne en psilocybine dus de effecten moeten ongeveer het zelfde zijn.

Niet helemaal, het is een vergelijking van bier met sterke drank, zijnde truffels het bier :wink:

Met truffels hebben vaak mensen ook geen visuals.

teh Duck

Newbie
Autsider zei:
azgaza zei:
teh Duck zei:

Niet helemaal, het is een vergelijking van bier met sterke drank, zijnde truffels het bier :wink:

Met truffels hebben vaak mensen ook geen visuals.

zonde want om visuals ging het me wel een beetje om eigenlijk :wink: mjaa et wordt men eerste keer, dus misschien wel goed dat et niet meteen te hevig is... maar stel dat je nou een enorme hoeveelheid truffels eet, dan krijg je in principe wel hetzelfde effect tog??

azgaza

Badass junkie
Ja ik denk het wel. De stoffen zijn het zelfde, dus als je er genoeg neemt zal je toch inderdaad ook gewoon dezelfde visuals als van gewone paddo's moeten krijgen. Visuals bij paddo's verschillen trouwens ook enorm per persoon, ik heb van paddo's altijd visuals gehad terwijl er ook mensen zijn die dat niet altijd hebben met paddo's.

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
Ik heb van zowel paddos als truffels bijna geen visuals. Een portie truffels is meestal 10 gr, terwijl een portie mexicaantjes bijv 30 gr is, ik denk dat als je 30 gr verse truffels eet dat je wel vergelijkbaar hard gaat?

azgaza

Badass junkie
baaight zei:
Ik heb van zowel paddos als truffels bijna geen visuals. Een portie truffels is meestal 10 gr, terwijl een portie mexicaantjes bijv 30 gr is, ik denk dat als je 30 gr verse truffels eet dat je wel vergelijkbaar hard gaat?

Ik zou dan toch eerder 15 of 20 gram verse truffels doen als je echt hard wil trippen, 3 keer zo veel is wel gelijk keihard denk ik.

Bovenaan