Drugs en gedrag

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
De laatste tijd drink ik elke dag wat, blow ik elke dag wat, harddrugs doe ik maar heel af en toe op een feest dus daar gaat dit even niet om, dan si me smoes altijd gewoon ben moe en voel me niet lekker na een lang weekend.

Maar doordeweeks blow en drink ik, blowen veel en drinken weinig, hooguit aangeschoten meer niet, want ga niet dronken naar school natuurlijk.

Nu is me vraag, de laatste tijd lijk het alsof andere me minder aardig vinden en ze vaag doen, kom dit door mij omdat ik veel onder invloed ben of is mijn gedrag gewoon anders?
Wil graag antwoord of weten of andere hier ook last van hebben?

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ik voel me laatste tijd wel anders maar zover ik weet gedraag ik me niet anders, maar naar mijn idee doet iedereen anders, dan denk ik eerder dat het aan mij ligt?

Serenity

Badass junkie
Ik denk dat jij moet stoppen met blowen en drinken. Volgens mij kan je zoiets nog helemaal niet aan en ben je paranoide gedrag aan het vertonen. Dit is het gevolg van dat je hersenen niet volgroeid zijn en dus zoiets niet écht goed is voor je.
Lijkt me duidelijk, volgens mij kan je dit ookwel zelf bedenken.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
het is slecht voor idereen....

Drinken, zoals er staat ik wordt nooit dronken. En blowen wordt ik rustig van, geen hoofdpijn meer en weinig stress.

Als ik niet blow heb ik last van me migraine, stress en wordt ik snel boos, dus op hersenschade na is het toch beter voor me? Ik wordt echt niet paranoide van blowen hoor.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Rotterdam-gabber zei:
Als ik niet blow heb ik last van me migraine, stress en wordt ik snel boos, dus op hersenschade na is het toch beter voor me? Ik wordt echt niet paranoide van blowen hoor.
Nee, natuurlijk niet, het ligt alleen aan iedereen behalve aan jou. En stress? Houd toch op. Als 15 jarige heb je geen stress, dat noemen ze puberteit, deal with it.

Pikachu

Wijs gebruiker
Het kan ook goed zijn dat je klasgenoten weten dat je elke dag blowt en drinkt en dit afkeuren. Misschien dat ze daarom zo doen, het is ook mogelijk dat je inderdaad paranoïde bent van het blowen.

Mirrorball

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Rotterdam-gabber zei:
Nee, natuurlijk niet, het ligt alleen aan iedereen behalve aan jou. En stress? Houd toch op. Als 15 jarige heb je geen stress, dat noemen ze puberteit, deal with it.
Dit lijkt me nogal snel geconcludeerd, dat jij dat nou niet had betekent niet dat onze TS dat niet heeft.

Wacky

Badass junkie
Het kan dus aan 2 dingen liggen.
Of, mensen zijn inderdaad anders tegen je, omdat je veel drinkt / blowt en waarschijnlijk jezelf ongemerkt daardoor toch anders gedraagd.
Of, mensen zijn niet anders tegen je, maar door het drinken of blowen is jou perceptie anders en denk je dat ze anders tegen je doen.

Welke van die 2, dat kan ik niet beoordelen, en voor jezelf is dat ook moeilijk te beoordelen nu. Het kan natuurlijk ook heel goed een wisselwerkig van beide zijn. Als jij denkt dat mensen minder aardig tegen je doen ga je je daar ook naar gedragen, dat merken ze, hoe subtiel het ook mag zijn, en dan zullen ze idd ook echt minder aardig tegen je gaan doen.

Beide mogelijkheden vertonen echter de overeenkomst dat de oorzaak bij te veel drinken / blowen ligt. Daar ligt dus ook de oplossing. Als je last heb van migraine en stress, ga daarvoor naar de dokter en doe iets aan de oorzaak ervan. Probeer je teveel tegelijk te doen ? Doe je een te hoog niveau opleiding waardoor je het te druk hebt ? Eisen je ouders meer van je dan je aan kan ? Stop met drugs en drank en praat met je ouders over hoe je de stress vermindert. Om een goed constructief gesprek met je ouders te kunnen hebben is het waarschijnlijk nodig om dat ook in die volgorde te doen. Stop met blowen en drinken, en ga daarna met ze praten, (weekje of 2 wachten om te laten zien dat je echt gestopt ben) Vertel ze gewoon waarom je blowde en dronk, vertel ze dat je express eerst gestopt ben om hun je goede bedoelingen te laten zien, ik weet heel zeker dat ze dan begripvol mee zullen werken.

Alcohol en blowen kunnen op de korte termijn misschien wel je stress en hoofdpijn verminderen, maar op de langere termijn maken ze het erger. Door het veel te doen word je zowel lichamelijk als geestelijk zwakker en zul er op lange duur juist steeds meer last van krijgen.

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Als je 16 hebt kan je dan wel stress hebben :openmouth:

of is dat ook puberaal gedrag..?

Want soms heb ik toch dat ik denk.. "A bullet would be better"

dfssdfde

Badass junkie
Elke dag drinken op je 15e? Dan maakt het niet uit of je net een beetje aangeschoten bent of totaal bezopen, het maakt je hersenen gewoon kapot...

Mindgamer

Badass junkie
Ja, je ontwikkeld een soort van kortzichtige blik op de wereld die jij ziet als echte waarheid :grin: Je wordt als het ware een fundamentalist die zich gewoon niet in discussies moet mengen :tearsofjoy:

Delirium

Badass junkie
Waarom elke dag drinken en blowen op je fucking 15e?
Ga bezig met school, met vrienden, met je hobbies.

Ik ben het trouwens wel eens met dat je op je 15e nog niet echt 'stress' kan hebben. Dat heet gewoon puberteit en is volkomen normaal, iedereen heeft dat. Als je hierbij gaat drinken en blowen elke dag zul je je echter niet "normaal" ontwikkelen.

Kap gewoon met die shit.

Pikachu

Wijs gebruiker
Natuurlijk kan je wel stress hebben op je 15e, waarom zou iemand van 15 dat in vredesnaam niet kunnen hebben dan?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wacky zei:
Dat je geen stress kan hebben als kind is bullshit. Enorme bullshit zelfs.
Je weet best wat ik bedoel. Groepsdruk en stomme leraren geven geen stress, ik heb het natuurlijk niet over mishandelingen, verkrachtingen en weet ik veel waar jij nog meer aan denkt. En als ik kijk naar hoe deze jongeman zn posts formuleert denk ik eerder dat het eerste het geval is. Te snel mn conclusies getrokken? Misschien. Maar ik ga daar niet van uit.
Elke dag zuipen en blowen en de negatieve gevolgen daarvan als stress ervaren telt niet.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Gelukkig zenden sommige nog normale berichten die me wel wat hebben, wat Wacky zeg ga ik dan denk ik doen, bedankt.

Even een reactie op een aantal berichten, ik zit bijna nooit op school omdat ik al op het MBO zit, ik werk dus 3/4 dagen en ga 1 dag naar school, ga elke dag met een vriend om, en ben dagelijsk met 3 hobby's bezig, ik lijd echt wel een normaal leven hoor, vandaag ben ik ontslagen vanwege me werkprestatie's hier baal ik natuurlijk van, en er zijn nog wat dingen gebeurd met politie vandaag maar daar heb ik het niet over.

Ik heb inderdaad veel stress en wordt snel boos en vind het echt onzin dat jullie denken dat ik geen stress kan hebben omdat ik 15 ben, dat slaat nergens op ik ben toch ook een mens net als jullie!?

Ik heb dit topic gemaakt omdat ik wil weten wat ik moet doen, want jullie weten net zo goed als mij waarom ik blow, drinken is een ander verhaal, ok ik vind mezelf ook HARTSTIKKE dom omdat ik dit doe en er aan begonnen ben, maar voel me er wel fijner door. Ik heb een hoop meegemaakt en voordat ik blowde en dronk heb ik al vele scholen gehad, had het nergens naar me zin enkel waar ik nu zit, hier kan ik toch ook niks aan doen. Buiten school natuurlijk al erg veel meegemaakt. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen eigenlijk.

Ik ga proberen te stoppen en wat wacky zeg, naar de dokter gaan en met me ouders te praten om te kijken of er iets anders is tegen me stress en migraine. Gelukkig zijn er wel mensen die me begrijpen, altijd dat gezeik over me leeftijd wordt ik ook zat. Ik hoor elke dag dat ik voor van alles te jong ben.

En voor sommige hier, inplaats van te zeggen dat ik te jong ben voor die zooi en alles, daar help je me echt niet mee hoor, ik weet zelf ook wel dat het niet goed is. Ik heb er meer aan als jullie me zouden helpen. Ben ook vast niet de enigste die zulke domme dingen doe op zo'n jonge leeftijd.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Rotterdam-gabber zei:
Gelukkig zenden sommige nog normale berichten die me wel wat hebben, wat Wacky zeg ga ik dan denk ik doen, bedankt.
Ik zie alleen maar normale reacties. Wacky zegt dat je moet stoppen met drinken en blowen (of in ieder geval met deze regelmaat).. Volgens mij zegt iedereen dat.

Rotterdam-gabber zei:
Ik heb inderdaad veel stress en wordt snel boos en vind het echt onzin dat jullie denken dat ik geen stress kan hebben omdat ik 15 ben, dat slaat nergens op ik ben toch ook een mens net als jullie!?
Als je tegenslagen op deze leeftijd al als stress ervaart, hoe moet dat straks dan wanneer je een vaste baan hebt, rekeningen moet betalen, dit moet betalen, dat moet betalen, je gezin moet onderhouden, de hond uit moet laten, de afwas moet doen, de baby zn luier moet verschonen, de hond uit moet laten wanneer het regent.. you ain't seen nothing yet.

Rotterdam-gabber zei:
Gelukkig zijn er wel mensen die me begrijpen, altijd dat gezeik over me leeftijd wordt ik ook zat. Ik hoor elke dag dat ik voor van alles te jong ben.
Zou daar een reden voor zijn, denk je? En iedereen begrijpt je, want iedereen is 15 geweest.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
De helft van die dingen doe ik al, en van die bericht net nee dat zie ik nog niet als stress nee.
Maar ik bedoel Wacky komt met intiatieven hoe ik me leven/periode of hoe je het ook wil noemen kan verbeteren, ik zie hier toch een aantal berichten waar alleen in staat dat ik nog maar fucking 15 ben en moet stoppen, ja dat zeg ik ook tegen mezelf maar dat lukt niet meteen, Ik zie ook elke dag joints en drinken, 80% van de mensen die ik ken blowt en drinkt, en als ik daar bij zit is het moeilijk nee te zeggen want ik weet dat ik het lekker vind en me koppijn weg ga, en als ik stress heb draai je er al snel 1. Ik kom elke dag vele coffeeshops tegen, waaronder in mijn straat, als je dan geld over heb is het toch aantrekkelijk even wat te halen. Wordt er veel me geconfronteerd en probeer al een paar weken te stoppen maar het gaat heeeeeeeel moeilijk.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Je moet het ook niet zien als stoppen met iets slechts, maar als het beginnen aan iets goeds. En je hoeft je beslissing toch ook niet meteen zo definitief te maken? Begin eerst eens met het alleen in het weekend te doen, dat zal al flink schelen. Als je het echt wilt moet het lukken, karakter is sterker dan dope.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
vroeger was ik ook vaak dronken/stoned op school. niet aangeschoten maar echt zwaar bezopen in de les zitten, snap niet dat de leraren me in de les hielden maargoed dat is een ander verhaal. Mensen behandelden me toen zeker anders en ik was gewoon de junkie (terwijl ik toen nog geen drugs deed behalve wiet) van de klas.

Ik raad je zeer aan om niet doordeweeks te gaan drinken en blowen ook minimaal te houden. Kijk als je heletijd leeft in een roes worden ook veel gedachten verdrongen, maar die gedachtes zijn niet weg maar worden slechts even weggestopt, om onbewust te groeien omdat ze opgehoopt zitten. Hierdoor krijg je uiteindelijk in nuchtere staat alleen maar meer frustraties en dan is de kans dat je weer naar de alchohol of wiet grijpt groot. Zo kom je in een cirkel terecht die als je lang doorgaat lastig te doorbreken valt, dit is wat ik ervaren heb in ieder geval.

Je bent er nog vroeg bij volgens mij en je hebt zelfs ook best door dat je nu niet goed bezig bent. Probeer die fles gewoon te laten staan en probeer ook rustig aan met de wiet te doen. Het kan zijn dat je veel hebt meegemaakt maar die shit voor even wegstoppen door de drank of wiet zorgt alleen dat het groter word in je geest en je er uiteindelijk meer last van zal hebben.

Succes ermee verder, denk dat het wel goed gaat komen. Je ziet zelf in ieder geval volgens mij vrij duidelijk wat je moet veranderen.

mrGreen

Newbie
dat ligt toch meer aan hoe je zelf om gaat met de drugs... het kan heel erg verschillen per persoon wat diegene kwa sociale gedrag krijgt met de drugs die hij gebruikt... en al merk je dat meerdere mensen je minder aardig of raar gaan vinde zou ik zeggee... praat met die mense... vraag warom :stoned: :mrgreen:

Spor

Wijs gebruiker
[quote="ExceptionalInsight]Houd toch op. Als 15 jarige heb je geen stress, dat noemen ze puberteit, deal with it.[/quote]

In principe ben ik het hier grotendeels mee eens, op het feit na dat ik al 14 jarige behoorlijk in stress situatie die nu (21 jaar) nog steeds niet is afgelopen... Ik kan vanwege anonimiteits redenen niet noemen wat het was, maar ik ben het levende bewijs dat je weldegelijk ECHTE stress kan hebben in je pubertijd, zo erg zelfs dat je op die leeftijd oxazepam voorgeschreven kan krijgen (dat gebeurd niet/nauwelijk)

azgaza

Badass junkie
Ik wil ook waarschuwen tegen het wegblowen van problemen, als je er niet mee omgaat maar ze wegblowt, dus er van vlucht, worden ze op lange termijn eigenlijk alleen maar erger, vluchten heeft geen zin, je zal er helaas altijd door heen moeten. Ik zou zeggen flink minderen of stoppen met de wiet en met je huisarts en ouders overleggen wat je tegen de stess en migraine kan doen. De alcohol is ook niet goed op dagelijkse basis, 3 biertjes in het weekend kan geen kwaad maar dagelijks drinken is zó zonde van je hersenen.

Bovenaan