Drugs en je lichaam.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat haal/heb jij altijd in huis voor de "day after"?

Wat mag er absoluut niet ontbreken in je huis, voor als je weer moet herstellen van je drugsuitspattingen? Nooit verkeerd om via je medegebruikers weer wat handige (nieuwe) ideetjes op te doen, dacht ik zo... :wink: Laat ik dan maar eens met een paar beginnen!

- Drinkontbijtjes
- Vers fruit (bananen, mango, ananas, pitloze druiven en mandarijntjes doen het altijd goed bij mij)
- (Verse) sapjes
- Spirulina tabletjes
- Magnesium tabletten
- Extra sterke vitamine-c (bruis)tabletten
- L-tryptofaan capsules
- Extra sterke valeriaan capsules en/of druppels
- Volkoren crackers
- Vruchten kwarkjes
- Drink bouillon (Opkikkers, cup-a-soup)

En heeeel veel sigaretten, maar dat is alleen dan weer niet zo gezond... :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
Re: Wat haal/heb jij altijd in huis voor de "day after"?

Inderdaad, goedemorgen drinkontbijt. Een kom Special K met melk of yogurt doet het ook altijd goed, het liefst melkchocoladesmaak. Verder eet ik dan meestal vooral salades; m'n lievelingsmaaltijdsalade is:

Buffelmozarella, cherrytomaatjes, rucola, kappertjes, croutons, en tamarillo, met een gember-mangodressing.

Verder heel veel vitamine C, 5-HTP indien ik MDMA heb gebruikt. Verder is een warm bad goed, en bananen vind ik ook erg fijn. Soms een thermoskan chai of kruidenthee meenemen naar het park, en daar wat gaan lezen als het fijn weer is. Ook een centrum multivitamine is fijn. Versgeperst sinasappelsap en zelfgemaakte smoothies = lekker.

cropp

Badass junkie

ik haal eigenlijk nooit iets, ik kijk s'morgens meestal in de kast om te ondekken dat er geen hagelslag is of zo.

Flameon

Badass junkie

Vitamine c bruistabletten, multivitamine, drinkontbijt en fruit heb ik dan wel in huis!
Verder voldoende (gezond) eten, zodat ik die dag niet ongezond hoef te eten bij de snackbar

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Marla Singer zei:
Wat mag er absoluut niet ontbreken in je huis, voor als je weer moet herstellen van je drugsuitspattingen? Nooit verkeerd om via je medegebruikers weer wat handige (nieuwe) ideetjes op te doen, dacht ik zo... :wink: Laat ik dan maar eens met een paar beginnen!

- Drinkontbijtjes
- Vers fruit (bananen, mango, ananas, pitloze druiven en mandarijntjes doen het altijd goed bij mij)
- (Verse) sapjes
- Spirulina tabletjes
- Magnesium tabletten
- L-tryptofaan capsules
- Volkoren crackers
- Vruchten kwarkjes
- Drink bouillon (Opkikkers, cup-a-soup)

En heeeel veel sigaretten, maar dat is alleen dan weer niet zo gezond... :wink:

Hoewel ik niet zo vaak een 'day after' heb, is dit zo ongeveer exact wat ik haal als het wel weer zover is, zelfs de fruitsoorten zijn hetzelfde haha.. Alleen ook nog 5-HTP en waarschijnlijk ook wel wat blowgoed.
Spirulinapoeder in een kwarkje, ook check, en crackers omdat die gewoon lekkerder zijn dan brood :)

Wacky

Badass junkie

Marla Singer zei:
- Spirulina tabletjes
- Magnesium tabletten
- L-tryptofaan capsules
:openmouth: Weet niet of dat nou veel beter is dan die sigaretten hoor.

Ik: banannen en goed morgen drink ontbijt als ik niet vergeten ben het te kopen. En anders gewoon wat ik altijd in huis heb, frikandellen, brood (ham/kaas/eieren), pizza, sinaasappelsap, cola.

Als ik zoveel last had van de after dat het me ertoe zou brengen stapels pillen te kopen, zou ik toch serieus overwegen compleet te stoppen met drugs.

Andrew

Badass junkie

Ik heb niets speciaals daarvoor in huis denk ik, ik doe gewoon de dingen die ik normaal doe alleen drink ik wat meer.

underworld

Wijs gebruiker

multivitamine tabletten krachtig,(400%van de adh)
5HTP capsules,
apelsientje sinaasappel/perzik dubbel drank (dat gaat er altijd in, hoe verrot je maag ook is)
fruit,
en voor de rest probeer ik altijd een stevige maltijd te eten, alhoewel het moeilijk is af en toe, is het echt een enorme opkikker.
festini ijsjes :hearteyes:
voor de rest altijd genoeg sigaretten en wiet, maar dat is niet gezond :P

nicolai

Wijs gebruiker

Ik zorg er altijd voor dat ik genoeg fruit, melk, en brood/krentenbollen heb. Verder ook tabak en graag wat hasj of wiet.

Irie

Belezen gebruiker

Fruit, fruit en nog eens fruit (liefst meloenen, bananen, mango, pittenloze druiven indeed, maar ook een peer kan lekker smaken).

En een hoop filmpjes om de dag door te komen (zeker in de winter, in de zomer staat er een fikse wandeling op het menu, zodat ik tenminste daarvan moe ben, en me niet alleen loom voel door de day-before).

ow, en ijsjes!!!! mjammjam ...

Maar meestal heb ik ook echt zin in iets zout, en dan loop ik nog snel naar de winkel voor chips, om het me daarna te beklagen (want ik eet geen chips, ik vreet chips!)

En daarnaast een hoop gejammer naar mijn vriendje toe, schreeuwend om aandacht, een knuffel, een streeltje ... want ik voel me zooooo eeeeenzaaaaaaam (ik kan echt zielig zijn, vooral na xtc/mdma)
Na LSD / 2cb is het juist heel wat anders, dan voel ik me herboren, kan ik de wereld wel omarmen ... dus de keuze is voor mij gemaakt ... 2cb / Lsd is my game!

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter

klinkt ranzig, maar met een kater in je hoofd is het een goddelijk drankje(helpt ook tegen verstrooide maag)

ingredienten:

glas tomatensap
eetlepel ketchup
eetlepel suiker
peper/zout (mespuntje)
theelepel tabasco
goed roeren.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Wacky zei:
Marla Singer zei:
- Spirulina tabletjes
- Magnesium tabletten
- L-tryptofaan capsules
:openmouth: Weet niet of dat nou veel beter is dan die sigaretten hoor.

Ik: banannen en goed morgen drink ontbijt als ik niet vergeten ben het te kopen. En anders gewoon wat ik altijd in huis heb, frikandellen, brood (ham/kaas/eieren), pizza, sinaasappelsap, cola.

Als ik zoveel last had van de after dat het me ertoe zou brengen stapels pillen te kopen, zou ik toch serieus overwegen compleet te stoppen met drugs.

In pizza's en frikadellen zitten nou niet echt bepaald de vitamines die je nodig hebt, na een stevig nachtje doorknallen op de drugs. Het is uiteraard ook weer niet goed om alleen supplementen te slikken en daarom zorg ik daarnaast ook dat ik voldoende vezels en eiwitten uit vast voedsel haal. Maar daarom kan het nog geen kwaad om het een beetje extra aan te vullen met wat pilletjes.... Alleen al het oproken van een pakje sigaretten in een nacht bijvoorbeeld, is al echt een ware aanslag op je vitamine c opslag! Een bruistablet van 1000 mg kan je lichaam dan goed gebruiken, wil je je weerstand een beetje op peil houden. Wat je evt te veel aan vitamines hebt binnengekregen, pis je gewoon wel weer uit.
Die magnesium doet het verder wonderbaarlijk goed bij speedkrampen en die l-tryptofaan zorgt dat je serotonine wat sneller op peil is. Door die valeriaan slaap ik gewoon wat vaster/lekkerder na afloop en die spirulina slik ik sowieso al dagelijks.

OT: slakkenslijm creme is trouwens ook een aanrader, wil je je huid een beetje mooi houden icm drugsgebruik. Vooral alcohol, speed en xtc kunnen je huid flink uitdrogen. Je moet je even over het feit heen zetten, dat je door slakken geproduceerd slijm op je gezicht smeert, maar dit is echt een wondermiddeltje!!

ilyas

Bewuste gebruiker

Ik heb meestal genoeg aan mijn bed, wat films en veel drinken.

Immo

Badass junkie

Het liefste sportdrank, AA/Extran etc.

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker

Ik eet elke dag spirulina en chlorella poeder, smaakt naar vissenvoer maar je wordt helemaal ontgiftigd lijkt wel. Ook na krachttraining heb ik het gevoel dat ik sneller herstel. Aanrader!

Verder fruit, fruitsap, een bank en een 360 voor mijn 'day-after'. Ik drug mezelf niet zo vaak helemaal naar de kk. :)

Judas

Wijs gebruiker

In ieder geval L-tyrosine & Koninginnegelei...en bananen, muslibrood, pure chocolade(minimaal 90%) en melk. Meestal ook raviolo, spinazie, tonijn & eieren. Alleen is het voor de "day after the day after" want "the day after" slaap ik lang en diep, soms 20 uur onafgebroken.

Heb zelden katers en al helemaal geen crash. Voel me vaak wel weird zo'n 80 uur na de buitensporige uitspattingen waar ik me aan overgegeven heb, als alle troep uit mijn body afgevoerd is. Beetje gedesorienteerd/gedepersonaliseerd omdat het een mess is in de neurotransmitterzone. Daar helpen grote hoeveelheden vitamine C & een HTP5 capsule dan goed tegen, evt met een half benzootje.

helemaal nix natuurlijk :tearsofjoy:
the day after is ook nog lekker,
gewoon totaal brakjes thuis op de bank hangen
en je helemaal gebroken voelen,

probeer het een dagje eens,
niet er over klagen,
gewoon tantoe hard chille.

heerlijk :flushed:

Funky Monkey

Badass junkie

^ Dat doen de meeste ook gewoon, maar het is wel beter voor je lichaam als je er wat voedsel ingooit en wat extra vitaminen etc....

OT:
- Multivitamine
- Sla / Fruit iets wat vers is en makkelijk weg te krijgen (kiwi's zijn favoriet :beer: )
- Notenmix (zitten weer reserve stoffen etc.)
- Melk voor de brakke maag
- Brood met beleg (duurt meestal wel even voor het binnen is, maar dan heb je wat te kluiven zo af en toe :P )
- Peuken of Shag

dat was het volgens mij wel, al heb ik dit alles bijna altijd wel in huis. Het is dus eigenlijk meer wat ik nuttig :P

^ jah oke, das waar
maja na een heerlijk aafje/nachtje vlink loss gaan,
kan ik die volgende ochtend nix eten:openmouth:

maja nog een voordeel
(niet mijn voornaamste reden om het te doen natuurlijk)
JE VALT AF :rock:
maar doe het natuurlijk voor het heerlijke trip gevoel :flushed: :flushed:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter

Vlak voor ik ga slapen, een groot glas water drinken, met een aspirine. Voorkomen is beter dan genezen. en direct bij het wakker worden, voordat ik wakker ben, meteen een aspirine slikken.

De kater is er nog wel, maar het stoort je niet meer.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter

Nog even een tip voor de vitamine eters, heb gehoord dat wanneer je bv een tijd niet hebt gegeten door speed, en je op een lege maag een bruistablet neemt, of andere vitaminepillen enzo, dat dit suuuperslecht is voor je maagwand. Liever dus eerst iets eten (kan ook fruit zijn), en dan erachter aan de vitamine.

Je maag is op dat moment namelijk suuper kwetsbaar, en vitamine zijn dan vrij heftig om op te nemen. Beter om je maag eerst wat te laten wennen, en daarna wanneer het al bezig is met vitamine opnemen, de shot extra vitamines erachter aan

Succes :sunglasses:

Serenity

Badass junkie

@ Marla, wij gaan een keer samen boodschapjes doen!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

TechNora zei:
Nog even een tip voor de vitamine eters, heb gehoord dat wanneer je bv een tijd niet hebt gegeten door speed, en je op een lege maag een bruistablet neemt, of andere vitaminepillen enzo, dat dit suuuperslecht is voor je maagwand. Liever dus eerst iets eten (kan ook fruit zijn), en dan erachter aan de vitamine.

Je maag is op dat moment namelijk suuper kwetsbaar, en vitamine zijn dan vrij heftig om op te nemen. Beter om je maag eerst wat te laten wennen, en daarna wanneer het al bezig is met vitamine opnemen, de shot extra vitamines erachter aan

Succes :sunglasses:

Bedankt voor deze goede aanvulling Technora! Was ik zelf even vergeten duidelijk erbij te vermelden... :wink:

@ Serenity: lijkt me een gezellig plan! :) Overigens doe ik mijn "boodschapjes" tegenwoordig wel bijna alleen nog maar vanachter mijn pc... :wink: Mocht je interesse hebben in een paar van mijn favorieten, dan stuur ik je de links wel even in een pb (want openbaar reclame maken mag niet he...).

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

Ik heb altijd wel fruit en groente in huis, ik eet ook gewoon gezond. Dus vind het echt niet nodig om na een drugs uitspatting een berg pillen/capsules naar binnen te werken met vitamine E3, B, D en vitamine 'dikke onzin'. Als je gewoon goed eet en zorgt dat er van alles wat in je dieet zit dan heb je dat echt niet nodig. Sowieso is het beter voor je lijf om alles wat je nodig hebt gewoon uit voedsel te halen dan uit een pil. Over 50 jaar eten we allemaal grijze pap met pillen. :rolleyes: Waarom fruit eten als je een pil kan slikken? :P Trouwens zo'n vitamine boost is vette onzin, want tenzij je een echt tekort hebt pis je alles wat je lichaam niet nodig heeft gewoon weer uit. En dus als je goed eet heb je niks extra's nodig. Dus je koopt dure vitamine zooi die je zo weer uit plast. :tearsofjoy:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter

DrippTone zei:
Ik heb altijd wel fruit en groente in huis, ik eet ook gewoon gezond. Dus vind het echt niet nodig om na een drugs uitspatting een berg pillen/capsules naar binnen te werken met vitamine E3, B, D en vitamine 'dikke onzin'. Als je gewoon goed eet en zorgt dat er van alles wat in je dieet zit dan heb je dat echt niet nodig. Sowieso is het beter voor je lijf om alles wat je nodig hebt gewoon uit voedsel te halen dan uit een pil. Over 50 jaar eten we allemaal grijze pap met pillen. :rolleyes: Waarom fruit eten als je een pil kan slikken? :P Trouwens zo'n vitamine boost is vette onzin, want tenzij je een echt tekort hebt pis je alles wat je lichaam niet nodig heeft gewoon weer uit. En dus als je goed eet heb je niks extra's nodig. Dus je koopt dure vitamine zooi die je zo weer uit plast. :tearsofjoy:

dan hebben we ook vezelpillen en eiwitpillen. de schijf van 5 combi pil. het enige wat je nodig hebt is een pil en een glas water.

Wat denken we van een XTC pilletje, in combinatie met vitaminen. zodat je de vitaminen die je extra nodig hebt in één keer binnen krijgt tegelijk met de MDMA. Of zou dat de werking tegengaan

Svstoned

Experimenterende gebruiker

Meestal is alles op van de dag ervoor, en dan word ik wakker rond 5u savonds met nog 1 uur over om vlug naar de winkel te gaan.
Nog niet gedouched, nog niks gegeten en nog compleet tegen dek van de dag ervoor.

De mensen kennen me al hoor in de winkel :wave:

acidboy

Badass junkie

Niet zo overdreven als hierboven door sommigen wordt beschreven. Gewoon wat ik normaal altijd eet, dat is gezond, dus ook voor een 'day after' werkt dat prima.

riflexz

Bewuste gebruiker

wiet en multivitaminen, int kruidvat voor 5euro, heleboel tabletn, doet het altijd goed

Wonderland

Belezen gebruiker

Ik probeer sowieso niks te doen te hebben de volgende dag, zodat ik kan doen waar mn lijf zin in heeft. Dit komt meestal neer op uitslapen & bankhangen. Met een supermarkt om de hoek kan ik zelfs mijn eten inslaan op het moment dat ik er zin in heb (en dan ook precies kopen waar ik zin in heb, dat werkt vaak wel het beste). Komt meestal neer op:

- Multivruchtensap
- Pim's (je weet wel, chocoladekoekjes met sinasappelprut, alleen lekker op de day-after)
- Thee
- Appel/kaneel yoghurt
- Beschuitjes hagelslag

Vreemd genoeg komt het bijna altijd op hetzelfde neer...

Oh en na de mdma nog wat 5-HTP, gewoon voor het idee...

ALs we XTC gebruikt hebben nemen we de dag erna 5-HTP, dit doen we dan wel als de XTC uitgewerkt is anders schijnt het gevaarlijk te kunnen zijn.
5-HTP nemen we minimaal een uur of 8 na gebruik en dan de volgende dag nog een keer. Gebruiken we L-tryptofaan dan na gebruik 2 pillen en de volgende dag nog een paar maal.

groetjes Stelletje

Bovenaan