drugs en vrienden

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Gebruiken je vrienden?
Weten al je vrienden van jouw drugs gebruik?
Hoe staan je vrienden die niet gebruiken tegen over drugs gebruik?

Ik heb zelf maar bar weinig vriendinnen die wel eens wat gebruiken, de meeste zijn ook echt super anti.
Ik heb een vriendin die wel eens gebruikt, maar ze vindt het eigenlijk niet zo chill, een keer in de zoveel tijd als ze naar een leuk feest gaat, maar verder wil ze er ook niets van weten.
Ik heb maar één vriendin die regelmatig gebruikt.

Ik vind het toch wel moeilijk hoor, als we uitgaan of zo. Natuurlijk gebruik je omdat je dat zelf wilt en omdat je je daar fijn bij voelt, maar als ik met vriendinnen weg ben waarvan ik weet dat ze zo anti zijn voel ik me toch wel schuldig soms, of een achterbakse meid. Maar om het dan te laten, tja... Ik vind uitgaan zonder niet zo super.
De meeste van mijn vriendinnen weten het ook niet, en merken het zelfs niet (volgens hen is het heel normaal om om het kwartier naar de wc te gaan :wink: ).

Ik heb ook wel eens een heftige ruzie gehad met een heel goede vriendin. Ik was een beetje praatziek geworden en opeens had ze het door, eerst wilde ze graag weten hoe dat dan in z'n werk ging en daarna flipte ze.

Ik ben wel benieuwd hoe het bij jullie is, en of er mensen zijn die in een soort gelijke situatie zitten. Ik vind het in ieder geval soms knap lastig.

Paddo100

Bewuste gebruiker
iedereen weet het

varrieert bij ons, eentje doet alleen alcohol. sommige alleen roken, alcohol en blowen. en 2 zitten aan de pep en 3(waar onder ik) nu 1x in de maand ongeveer. vroeger was het wel meer maar ben nu met alles aan het minderen. 1x in de maand is prima, dan blijft het leuk.

@JuliaLenco,

dat is nou helaas zo met meiden, alleen de wat "goedkopere" gebruiken. althans het grootste gedeelte

SperSIZEboon

Badass junkie
ik heb een beetje 2 vriendengroepen (maar veel uit allebei de groepen ken elkaar ook wel)

van de ene groep gebruikt echt iedereen,daarmee ga ik ook naar feesten enzo
uit die andere groep zijn er enkele die heel af en toe wel eens wat doen. iedereen weet daar ook van m'n drugsgebruik en eigenlijk niemand doet er moeilijk over ofzo

azgaza

Badass junkie
Al mijn vrienden; echt allemaal weten van mijn gebruik, en de meeste gebruiken zelf ook wel iets. Mijn vriend blowt zelden maar gebruikt wel af en toe tripmiddelen (meestal met mij) en mijn beste vriendin gebruikt dezelfde dingen als ik en grofweg evenveel. Verder heb ik nog goede vrienden die blowen en sommige nemen xtc (ik dan weer niet) en ik heb er ook een die alleen drinkt.
Maar niemand is er tegen, allemaal staan ze er op zijn minst open voor en niemand keurt andermans gebruik af. Best handig.

nicolai

Wijs gebruiker
ik heb niet echt 1 vaste vriendengroep. heb eigenlijk overal en nergens wat vriendengroepjes en stapgroepjes.

mijn stapmaten gebruiken eigenlijk allemaal meer drugs dan ik. ik hou het bij wiet en hasj en de meeste van hun gebruiken toch ook weleens een pilletje.

mijn dagelijkse clubje gebruiken voornamelijk alcohol en hasj en wiet. zitten er een aantal bij die wat meer gebruiken, en er zitten er een aantal bij die het bij alcohol houden, of zelfs helemaal niks gebruiken.

mijn allerbeste vriend gebruikt heel af en toe eens wat hasj of wiet. maar alleen als ik er ben eigenlijk. hij is sowieso heel gematigt met alles...heel af en toe wordt ie eens dronken, maar dat is dan ook echt niet vaak.

iedereen weet van mijn wiet, hasj en alcohol gebruik en niemand heeft er problemen mee. ga sowieso altijd met wat meer openminded mensen om, die voor veel dingen open staan, en van heel weinig dingen raar opkijken. wel houdt iedereen altijd een oogje in het zeil en we zorgen er altijd voor dat niemand TE ver kan gaan.

dan heb ik ook nog een zus, die ook meteen mijn beste vriendin is. zij heeft veel meer drugservaring dan ik. heeft heel wat geprobeert en gebruikt...maar is eigenlijk altijd bij experimenteren gebleven. we roken dagelijks een blowtje samen...en zij zal ook degene zijn die mij bij mijn eerste trip gaat begeleiden.

leuk topic trouwens

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Echte vrienden weten van mijn gebruik, anders zouden het geen echterds zijn. Eeen paar cleanerds raden het me af, maar accepteren het verder wel, de rest gebruikt zelf ook, en adviseert me hoogstens. In de trant van 'doe even rustig aan'.

Ik denk dat het belangrijk voor jou is om te begrijpen dat drugs niet zo geaccepteerd zijn, veel mensen weten er niks vanaf en kennen alleen de slechte verhalen, die zijn er bang voor en zullen er slecht op reageren, vooral diegene die van zichzelf weten dat ze makkelijk grenzen opzoeken.
Je hoeft niet alles te vertellen, het is jouw beslissing, doe wat goed voelt, en als je echt weet dat bepaalde vrienden tegen zijn is het makkelijk om bij hen niet te gebruiken. Voor jezelf lijkt het me ook leuker met mensen te gebruiken die er positief tegenover staan?

Northawke

Wijs gebruiker
Een groot gedeelte van m'n nieuwe vrienden (gebruikers, recreatieve mensen en non-gebruikers) weten het wel. Het clubje waar ik tegenwoordig mee omga, trekt dat ook meer. Ze hebben allemaal of zelf wel 'ns gebruikt, gebruiken zelf nog of hebben er gewoon begrip voor. Ik zie nog een paar mensen van m'n oude vrienden en daar weet maar één het van. Zij is de enige die daar niet veroordelend over is, zeg maar.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Meeste van mn vriendne weten het wel, maar niet iedereen gebruikt zelf.
Bij vrienden die niet gebruiken probeer ik het er ook niet zoveel over drugs te hebben, dan krijgen ze volgens mij wel snel een junkie idee van me, omdat ik gewoon enthousiast ben over drugs.. naja over de hallicunerende vooral.

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Al men vrienden weten bijna wel dat ik blow.
De meesten doen het zelfs ook wel.
Maar met andere drugs weten het maar een paar vrienden.

JuliaLenco

Belezen gebruiker
TechNora zei:
Echte vrienden weten van mijn gebruik, anders zouden het geen echterds zijn. Eeen paar cleanerds raden het me af, maar accepteren het verder wel, de rest gebruikt zelf ook, en adviseert me hoogstens. In de trant van 'doe even rustig aan'.

Ik denk dat het belangrijk voor jou is om te begrijpen dat drugs niet zo geaccepteerd zijn, veel mensen weten er niks vanaf en kennen alleen de slechte verhalen, die zijn er bang voor en zullen er slecht op reageren, vooral diegene die van zichzelf weten dat ze makkelijk grenzen opzoeken.
Je hoeft niet alles te vertellen, het is jouw beslissing, doe wat goed voelt, en als je echt weet dat bepaalde vrienden tegen zijn is het makkelijk om bij hen niet te gebruiken. Voor jezelf lijkt het me ook leuker met mensen te gebruiken die er positief tegenover staan?

Ja, af en toe vergeet ik dat puntje nog wel eens. Ik zie er het probleem niet echt van in, als je het voor je zelf in de hand kunt houden. Maar mijn vriendinnen die denken meteen dat je zwaar verslaafd bent of zo.

Ik vind het inderdaad leuker als mensen er niet zo'n big deal van maken.
Sommige blowen trouwens wel, dat vinden ze niet erg. Maar harddrugs is echt not done.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Al mijn vrienden weten het wel een beetje maar een groep niet precies hoeveel, wat en met welke reden. Zij zuipen alleen en een enkeling blowt ook wel eens maar thats it. De andere vriendengroep die doet vanalles en hen probeer ik wat meer psychonautisch dan gebruikers te krijgen want soms neigen sommigen van ze iets teveel naar dom gebruiken vind ik.

isola

Newbie
eigenlijk weten al mijn vrienden het wel... het lijkt me ook nogal kut om het stiekem te moeten doen. mensen merken het sowieso wel aan me, denk ik.

raizeredge

Wijs gebruiker
de ene groep vind het prima behalve coke gebruik zijn ze het niet mee eens en de andere groep is het er niet meer eens mja zit er niet echt mee zolang niemand last er van heb moete ze niet klagen

Eckster C

Bewuste gebruiker
TechNora zei:

helemaal mee ens beter kan ik niet verwoorden

caatje

Badass junkie
JuliaLenco zei:
1.Gebruiken je vrienden?
2.Weten al je vrienden van jouw drugs gebruik?
3.Hoe staan je vrienden die niet gebruiken tegen over drugs gebruik?

1. Sommige.

2. Nee

3. Geen idee, het is een andere "groep" waar ik dat soort dingen niet mee bespreek. Niet om te verzwijgen maar omdat het gewoon geen issue is.

Carlitos

Badass junkie
Zou wel is iemand in me omgeving willen hebben waarmee ik samen is een keer kan gebruiken.De meeste vrienden van me gebruiken niet en de meeste die gebruik vind ik niet zulke leuke gasten.

troebadoer

Bewuste gebruiker
Ik zit in een vriendengroep die al een jaar of 7-8 oud is. Wij zijn een jaar of 3 geleden begonnen met blowen, en blowen nu nog steeds ( iedereen van de groep dus ). Sinds een maand of 3 ben ik gaan experimenteren met 1 jongen uit deze groep. De rest van de groep is erg anti-hard drugs en ze willen er niks mee te maken hebben, ze vinden t ook niet goed als wij 2 iets pakken.

Dit is wel lastig voor ons, dus proberen we alleen te gebruike als we met zijn 2tjes ergens heen gaan ( zie mdma trip report xielan 2007 )

Maar goed, ik ben in een experimentele fase, tot nu toe:

3x paddo's
3 x MDMA

98.412 x wiet oid

Kimmerd

Bewuste gebruiker
Gebruiken je vrienden? Ja
Weten al je vrienden van jouw drugs gebruik? Sommige
Hoe staan je vrienden die niet gebruiken tegen over drugs gebruik? Maken er geen drama van..

jcp

Bewuste gebruiker
Adrenochroom zei:
Al mijn vrienden weten het wel een beetje maar een groep niet precies hoeveel, wat en met welke reden. Zij zuipen alleen en een enkeling blowt ook wel eens maar thats it. De andere vriendengroep die doet vanalles en hen probeer ik wat meer psychonautisch dan gebruikers te krijgen want soms neigen sommigen van ze iets teveel naar dom gebruiken vind ik.

Exactly the same here! :)

Beseme

Experimenterende gebruiker
De meeste vrienden die ik heb weten het niet, en zouden het ook niet moeten weten denk ik .
Ze zijn bij dat soort dingen heel politiek correct. Ook zullen ze het niet van me verwachten omdat ik er 'onschuldig' uitzie.
Mijn vriend gebruikt wel regelmatig van alles, met hem kan ik dus wel praten en samen gebruiken :sunglasses:

geox

Bewuste gebruiker
De meesten van m'n vrienden gebruiken wiet ( bijna dagelijks ), 3 van hen ook wel MDMA af en toe, maar van LSD paddo's of sosa willen ze voorlopig niet veel weten. Jammer, dan moet het maar alleen :stoned:

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Het verschilt van persoon tot persoon. Ik denk dat de meeste vrienden het houden bij blowen/drank. Maar er zijn er ook bij die ook in andere middelen zijn geïnteresseerd (voornamelijk tripmiddelen). En dan heb je ook vrienden die niet gebruiken. Ondanks hun dagelijkse nuchterheid staan ze (bijna allemaal) wel open voor mijn gebruik.

-spaceman-

Badass junkie
vergeleken met mijn vrienden ben ik een latertje qua hard-drugs... blowen deed ik vanaf mn 15de maar ik heb voor het eerst paddo's gedaan toen ik 18 was en xtc 19.

in tegenstelling tot mijn vrienden die op 15/16 al aan die dingen zaten... ze hebben nu ook een beetje een sceptisch beeld over mijn gebruik. Hij (eigenlijk maar 1) staat er ook niet meer voor open en zegt, hoe weinig ik het ook doe, dat ik moet minderen...

Hij weet dat ik binnenkort (aankomende zaterdag) voor het eert lsd ga doen. In is het daar totaal niet mee eens, vooral omdat hij de drug gewoon niet kent... maarja hij mag het uiteindelijk allemaal zelf weten, het blijft je vriend of vrienden!

psilocybine

Bewuste gebruiker
Gebruiken je vrienden?
Ja, 8/10 mense uit mijn vriendekring zijn Flashkoppen of trippers

Weten al je vrienden van jouw drugs gebruik?
Nja duh

Hoe staan je vrienden die niet gebruiken tegen over drugs gebruik?
ze storen hun er niet aan .. ze doen er gewoon niet aan mee
:wave:

azgaza

Badass junkie
Een aantal van mijn vrienden zijn nu selectiever gaan gebruiken dan ik, V doet geen paddo's meer en mijn vriend blowt niet meer maar wil zowel LSD en paddo's vaker doen. Dus nou doe ik al de dingen die ik doe met adnere vrienden, behalve LSD, dat doen al mijn beste vrienden nog steeds op een na die niks gebruikt maar er ook niet tegen is, hij mist gewoon de intresse en behoefte ernaar en erin.

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Al mijn vrienden, 11 man, hebben erg hard geblowd en heb met hun ook al flink wat zuipavonden gehad.. :beer: We zijn pas een jaar bezig met experimenteren van hardere drugs, zoals sos, wat er een stuk of 8 af en toe doen, zelfde geld voor pure mdma/pilletjes en ook paddo's hebben er al een stuk of 7 gedaan en iedereen weet ervan, er zijn er die het niet echt eens zijn over de harddrugs maar ze snappen het van de andere kant ook wel en zolang we het niet misbruiken vinden ze het nog ok en laten ze ons maar doen dus dat zit allemaal wel goed :smoke:

henkie84

Bewuste gebruiker
Een groot gedeelte van m'n vriendengroep zit regelmatig aan vanalles: coke, xtc, wiet, drank, tripspul, ghb, maar net waar de neus naar staat.. daar hoor ik ook zo'n beetje bij

ik heb een paar vrienden die de 'verstandige' rol spelen, maar zij hebben zelf ook vroeger veel gebruikt en snappen het ook wel, dus dat levert geen heftige discussies op

één vriendin van mij echter, voor haar verzwijg ik het. zij is totaal anti-drugs en dat is het enige aspect aan haar waar ik het niet mee eens ben.

Purple haze

Bewuste gebruiker
ik blow meestal met mn meisje, :stoned: voor de rest heb ik geen vrienden die blowen behalve een leuke kennis die in mn klasgenoot zit, ik vind vriend nog namelijke een groot woord.

erwin krol

Bewuste gebruiker
^of klanten, mag dat ook? ik ben de enige die niet regelmatig (=dagelijks) blowt maar wel de enige die alle overige drugs consumeert....

jcp

Bewuste gebruiker
Purple haze zei:
ik blow meestal met mn meisje, :stoned: voor de rest heb ik geen vrienden die blowen behalve een leuke kennis die in mn klasgenoot zit, ik vind vriend nog namelijke een groot woord.

En op wat voor manier zit die kennis van jou in je klasgenoot? :grin:

Bovenaan