Drugs films,

buzzrider

Wijs gebruiker
BuZzRiDeR zei:
spun
fear and loathing in las vegas
crank
requiem for a dream
trainspotting
christiane f. : wir kinder von bahnhof zoo
...
en vele anderen

edit/ blow ben ik ook nog vergeten = zalige film

buzzrider

Wijs gebruiker
ErnstJünger zei:
What the bleep we know, is een film om in mild geïntoxiceerde staat te bezien.
In nuchtere toestand zal je er kritische bemerkingen bij plaatsen; en in een trip zal je er je verstand door verliezen.

Maar zoals gezegd de film biedt genoeg stof tot nadenken over zeer existentiële kwesties vanuit kwantumfysisch standpunt.
ah die heb ik ook gezien. het is zoals je zegt, ik heb em nuchter bekeken en geloofde er inderdaad niet veel van.. ik wou het wel, maar het is nogal moeilijk te geloven dat iemand op water kan lopen enkel door de kracht van z'n geest.
Dat stuk met die watermoleculen die verschillend waren adh van spirituele behandeling deed me wel ff twijfelen, ik zal em eens trippend moeten bekijken :)

zo, eindelijk de titel gevonden van een film die ik al jaren nog es wou zien.

the 51st state (formula 51)

gaat over een nieuw(bedachte) drug die de wereld zou moeten veroveren ofzo, dat weet ik niet meer zo goed.
Ik weet nog wel dat op en gegeven moment op een feest vanaf het podium handen vol met die pillen het publiek in worden gegooid. de rillingen liepen toen over mn rug. Binnenkort maar weer es kijken als ik m binnen heb want ik weet er niet zoveel meer van.

oja, nog een tip: ga Eraserhead van david lynch kijken als je vaag bent. niet over drugs maar je spaced hem wel vanzelf als hem kijkt.

exsmoker

Bewuste gebruiker
kent iemand deze film: http://www.moviemeter.nl/film/44074

ben em aan t downloaden.... lijkt me wel lachen

Ierland
Horror
86 minuten

geregisseerd door Paddy Breathnach
met Lindsey Haun, Jack Huston en Maya Hazen

Een groep Amerikaanse tieners reist naar Ierland om een oude vriend te bezoeken. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar magische paddenstoelen. Vervolgens beginnen de hallucinaties en de jongeren worden plotseling aangevallen door gruwelijke wezens. Maar de jongeren weten niet of dit nu hallucinaties zijn of de gruwelijke werkelijkheid. Als één van de jongeren dan de gevaarlijke Death Head paddenstoel opeet, begint de nachtmerrie pas echt.

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
kheb verder gezien:

Spun.
Easy Rider.
Reqium For A Dream.
Cristiane F.
Trainspotting.
Evil Bong ( een deel )
Acid House.
Scarface.
Fear and Loathing

etc etc etc,,,, :wave:

Scooby-Doo

Bewuste gebruiker
Cocaine Cowboys (2006)

Verenigde Staten
Documentaire / Misdaad
116 minuten

geregisseerd door Billy Corben
met Jonathan Roberts, Jorge Ayala en Kelly Hughes

In de jaren 80 trokken veel Colombiaanse drugsbaronnen naar de Verenigde Staten en vestigden zich veelal in de stad Miami. Miami kreeg ineens te maken met meedogenloos geweld zoals de stad nog nooit eerder had gezien of meegemaakt. Deze documentaire laat zien hoe de stad de drugs- en moord stad van de wereld werd, verteld door de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn.

shokora

Wijs gebruiker
Ivoos zei:
Iemand "Shrooms" al gezien? Heb em gedownload, zal voor morgen zijn :)

Ik heb gisteren nacht even de eerste helft gezien. Zag er grappig uit, maar ik was toch niet zo in de mood voor een horror film :P

Complicity

Belezen gebruiker
Eristoff zei:
Heeft iemand American Gangster (over heroïne) al gezien (met Denzel Washington)? Goede film. :grin:
Yeah, hele vette film, vond het jammer dat ide afgelopen was.

Eergisteren nog Requiem for a Dream gekeken. Had 'm al een keer gezien maar nu begreep ik 'm veel beter. Wat een idioot goeie film. De hele film heeft zo'n sinistere sfeer. Als je goed kijkt naar de korte flashes tussendoor zie je hoe de verslavingen van de hoofdpersonen hun oorspronkelijke dromen en ambities naar de klote helpen. Misschien wel de beste en meest intense film ooit wat mij betreft.

shokora

Wijs gebruiker
Als je Requiem for a dream vet vond, check dan ook Pi en The Fountain. 2 andere geniale film van Darren Aranofsky :P (geen drugfilms though).

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vond RFAD één van de meest deprimerende films die ik ooit zag. Zo erg zelfs, dat ik nadien nog anderhalf uur ben moeten gaan wandelen om die sfeer van me af te zetten.
Ik had daags erna een Keta-trip ingepland. Nodeloos om te zeggen dat de RFAD-nasleep me hiervan weerhouden heeft.

Hoewel mijn gebruik en mijn leven absoluut niets gemeen hebben met die uit de film vond ik het nadien toch moeilijk om even vlotjes de materialen tot mij te nemen.

In dat opzicht is het dan natuurlijk een heel goede film als de sfeer je niet meer loslaat. Ook al suckte die sfeer grandioos...... :rolleyes:

hannus

Bewuste gebruiker
gewoon spun!
al is het alleen al om het nummer: zwan - 666 number of the beast, chillste nummer ooit als je onder de drugs zit.

shokora

Wijs gebruiker
ErnstJünger zei:
Ik vond RFAD één van de meest deprimerende films die ik ooit zag. Zo erg zelfs, dat ik nadien nog anderhalf uur ben moeten gaan wandelen om die sfeer van me af te zetten.
Ik had daags erna een Keta-trip ingepland. Nodeloos om te zeggen dat de RFAD-nasleep me hiervan weerhouden heeft.

Hoewel mijn gebruik en mijn leven absoluut niets gemeen hebben met die uit de film vond ik het nadien toch moeilijk om even vlotjes de materialen tot mij te nemen.

In dat opzicht is het dan natuurlijk een heel goede film als de sfeer je niet meer loslaat. Ook al suckte die sfeer grandioos...... :rolleyes:

haha, requiem for a dream is echt een instant bad trip ja. Dat is 1 van de weinige films die ik zelfs niet zou willen zien als ik stoned ben. Nadat ik hem nuchter keek voelde ik me er na zo depressed, niet meer normaal :)

Overigens gisteren Shrooms afgekeken. Vind het geen geweldige film, matig geacteerd, niet eng en ik vind het paddo thema maar vaag uitgewerkt. Het had veel beter en psychedelischer gekunt.

Little Monk

Experimenterende gebruiker
Fear and Loathing (bekend)
Requiem for a Dream (drugs are bad movie)
Spun (toffe effecten, meth, drugs are bad)
Go (vette film, vier keer dezelfde avond door verschillende personages)
Scarface (Say hello to my little friend)
Tide Lands (Papa aan de heroine, mama dood aan overdosis, kleine dochter leeft in fantasie wereld)
Rollin (de voor- en nadelen van xtc, nog niet uit in Nederland wel te bestellen via internet)
Blow (life of a drugsdealer)
The Doors - the movie (Val Kilmer speelt Jim op briljante wijze; met veel drugs)
Kids (harde film over neukende, drugsgebruikende jongeren)
Twin Peaks (surrealistische film over de laatste dagen van Laura Palmer, incl. coke en hero)
Wundershowzen Briljant onder de drugs!

Harold and Kumar; go to white castle Smoken!
Dude, where's my car Smoken!
Cheech and Chong Een serie films over Smoken!
Don't be a Menace Smoken!

Taat

Bewuste gebruiker
Heb jij echt niks beter te doen dan deze foto's posten, gebant worden en jezelf weer opnieuw aanmelden?

Pak nog een lijn!

dollegekske

Bewuste gebruiker
Scarface& Christiane F, vond ik tog veruit de vetste films! door christiane f. heb ik egt een fkeer aan heroine gekrege dus is alleen maar goed :)

Katsujinken

Super High Me
Een Amerikaanse stand-up komiek komt op het briljante idee een variatie te maken op 'Super Size Me': hij gaat 30 dagen niet blowen (en niet drinken) en dan 30 elke dag, de hele dag. Grappige low-budget docu.

Shroomfan

Belezen gebruiker
Tenacious D and the Pick of Destiny met Jack Black , daar komt ook een leuk stukje in dat hij in het bos paddestoelen eet.
Waar kan ik die 'Shrooms' downloaden trouwens?

dain

Bewuste gebruiker
Ankxx zei:
Shroomfan zei:
Waar kan ik die 'Shrooms' downloaden trouwens?

ik heb 'em net binnen van de piratebay.org (een torrentsite). (ik heb niets in de regels gelezen ivm. links en dergelijke dus zal ik maar meteen de goede link geven zeker? )

deze heb ik: http://thepiratebay.org/tor/4244426/Shrooms_KLAXXON, kwaliteit is goed, wel nog niet gezien.

OT: Ik ben deze lijst aan het afgaan: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_drug_films
En ook, Harold en Kumar escape from Guantanamo bay is op DVD, en heb ik vandaag gezien :grin: geweldige stonerfilm.

Dig_this_vibe

Belezen gebruiker
- Leaving Las Vegas (met Nicolas Cage)
Geen drugs, maar wel alcoholisme (hoewel je dat ook onder drugs kan zetten allicht). Steengoede film.

- Ray
Charles dus, jeweetwel. Ook een aanrader.

XtCliffix

Trainspotting vind ik beste film ooit!

De muziek past er heel goed bij en Het is Gwn achter de schermen van een bende Junks :smoke:

Bovenaan