Drugs films,

-spaceman-

Badass junkie
Fishhead07 zei:
Dzy zei:
Fishhead07 zei:
Dzy zei:
Lock stock gaat wel o.a. over drugs :wink: Die britse fags kweken enorme hoeveelheden wiet.

Echt een goede film trouwens.

Layer Cake ook.

Snatch ook.

Ja ik ben het met je eens :sunglasses: ja zeker hele goede films :wink:

Ja maar kijk ik bedoel er zijn wel 1000 films waar iets van drugs in komt. Maar bij Blow en Go en trainspotting en scarface enzo is het de hoofdzaak van de film. En bij spun trouwens ook die heb ik gister gezien :) geniale film :grin:

Welke drug gebruiken ze eigenlijk in spun ??? ik hoorde iets over crystal ofzo??

Mja, het heeft er wel iets mee te maken, Met dat geld van die kwekerij moeten ze Harry terug betalen.

Spun is inderdaad erg goed. Gaat over crystal meth (Methamfetamine). Zwaardere variant van speed dus.

Moet ik ook maar is proberen die crystal meth :tongueout:

afblijven van die rotzooi! geloof me...

Fishhead07

Wijs gebruiker
Is het zo erg dan??? Denk ook niet dat het makkelijk te krijgen is. Maar ik hou het wel bij de standaart drugs :tongueout: maarja als het een keer me pad kruist.

:)

Fishhead07

Wijs gebruiker
Fishhead07 zei:
Midway zei:
Heb Blow gisteren gezien en hij heeft me aangenaam verrast :)

zeer goede film

In een goede zin gelukkig :) Geniale film :grin:

Ik ben vandaag ook aangenaam verrast door The Acid House. Apparte film. Het derde gedeelte vond ik het vetst. Maar over het algemeen genomen niet hele vette film. Spun vond ik toch veel vetter :wink: Veder ga ik deze week Requiem for a dream kijken. Ben benieuwd.

:wave:

Doerak

Bewuste gebruiker
Drugstore Cowboy (IMDB: 7.3): Realistische film over groep twintigers die hun vrije leven van drugsgebruik in stand houden met het beroven van apotheken. Zeer goede film. Helaas niet speciaal trippende beelden (á la Spun, Acid House..) Aanrader!

SLC Punk! (IMDB: 7.2): Zeer goede film over twee vrienden die aan het begin staan van de Punk in Salt Lake City (SLC). Er zitten een aantal ontzettend grappige figuren in. De film bevat trippende beelden, maar dit is eerder een hulpmiddel dan een doel. De film is niet alleen maar lachen. Het begin is geniaal grappig en naarmate de film vordert wordt het steeds treuriger. Aanrader!

Ik heb ook gehoord dat Twin Town geniaal is. Ik heb hem met veel moeite binnengehaald, maar heb moeite met het kijken vanwege het accent: namelijk Welsh. Als iemand subtitles heeft...

Obyt

Experimenterende gebruiker
Doerak zei:
Drugstore Cowboy (IMDB: 7.3): Realistische film over groep twintigers die hun vrije leven van drugsgebruik in stand houden met het beroven van apotheken. Zeer goede film. Helaas niet speciaal trippende beelden (á la Spun, Acid House..) Aanrader!

SLC Punk! (IMDB: 7.2): Zeer goede film over twee vrienden die aan het begin staan van de Punk in Salt Lake City (SLC). Er zitten een aantal ontzettend grappige figuren in. De film bevat trippende beelden, maar dit is eerder een hulpmiddel dan een doel. De film is niet alleen maar lachen. Het begin is geniaal grappig en naarmate de film vordert wordt het steeds treuriger. Aanrader!

Ik heb ook gehoord dat Twin Town geniaal is. Ik heb hem met veel moeite binnengehaald, maar heb moeite met het kijken vanwege het accent: namelijk Welsh. Als iemand subtitles heeft...

SLC Punk is zeker een vette film, ook als je de punk-cultuur een hart toedraagt :wink:
Verder ben ik een fervente filmkijker en heb ik al heel wat drugsfilms gezien. Daar steekt Trainspotting qua realisme toch bij bovenuit, verder denk ik ook aan Pulp Fiction (beste film allertijden), How High (lachen lachen lachen :stoned: ), Don't Be A Menace :grin:

Eyezblack

Belezen gebruiker
Fishhead07 zei:
Eyezblack zei:
Fishhead07 zei:
Mensen een goede films over drugs is Rush. Ik denk dat veel mensen die neit kennen was voor mij tot sinds kort ook volkomen on bekend. Maar vind het een geweldige film.

http://www.moviemeter.nl/film/1245

download link toevallig? heb gezocht maar kon niks goeds vinden :confused:

Nee sorry helaas :flushed: is een best onbekende film. Maar in de grotere videotheken is hij te huur als weekfilm :)

ok bedankt, binnenkort maar eens naar hollywood... :)

Doerak

Bewuste gebruiker
BillyBilo zei:
Drugstore cowboy, daar speelt mijn ancestor in als priester
Ancestor...? Dat snap ik niet. William Burroughs is je opa ofzo?
Overigens wel geweldig dat hij in Drugstore Cowboy speelt. Het boek en de verfilming van Naked Lunch (door Burroughs) waren echt geweldig. Ben ik trouwens helemaal vergeten aan te raden...!

Naked Lunch (IMDB: 6.6): Een film over een insectenverdelger die verslaafd raakt aan zijn eigen pesticide. Niet lang daarna wordt de hoofdpersoon, Bill Lee, door een gigantisch insect gevraagd naar Interzone af te reizen. Het is een beetje trage film, maar zit vol bizarre scenes. William Burroughs schreef dit boek over verslaving toen hij zelf zwaar verslaafd was aan de heroine. Nog een aanrader! :)

BillyBilo

Badass junkie
Doerak zei:
BillyBilo zei:
Drugstore cowboy, daar speelt mijn ancestor in als priester
Ancestor...? Dat snap ik niet. William Burroughs is je opa ofzo?
Overigens wel geweldig dat hij in Drugstore Cowboy speelt. Het boek en de verfilming van Naked Lunch (door Burroughs) waren echt geweldig. Ben ik trouwens helemaal vergeten aan te raden...!

Naked Lunch (IMDB: 6.6): Een film over een insectenverdelger die verslaafd raakt aan zijn eigen pesticide. Niet lang daarna wordt de hoofdpersoon, Bill Lee, door een gigantisch insect gevraagd naar Interzone af te reizen. Het is een beetje trage film, maar zit vol bizarre scenes. William Burroughs schreef dit boek over verslaving toen hij zelf zwaar verslaafd was aan de heroine. Nog een aanrader! :)

William Seward Burroughs, is mijn voor ouder, mijn priester, Naked lunch vind ik trouwens een bizar gecensuureerde versie van het boek, en hij doet me op sommige punten ook aan The Soft Machine denken, geweldig schrijver en beeldende kunstenaar, hij is overgens zijn hele leven verslaafd aan methadon gebleven na hij is afgekickt aan heroine, "Gentleman Junkie"

Lambik

Experimenterende gebruiker
+ kan ook gewoon een paar van die neger films huren ,
je weet wel van die gangstershit :beer: , en daar komt ook zo vaak verschillende soorten drugs in voor!

Eyezblack

Belezen gebruiker
Ja ik weet het niet het sprak me gewoon niet aan. Vond dat er te weinig gebeurde, de hoofdrolspeler had een irritante stem. Je ziet niet echt vette visual effects wat ik wel verwacht bij zo'n film. En ja....farmaceutische drugs... :P

Doerak

Bewuste gebruiker
Eyezblack zei:
Ja ik weet het niet het sprak me gewoon niet aan. Vond dat er te weinig gebeurde, de hoofdrolspeler had een irritante stem. Je ziet niet echt vette visual effects wat ik wel verwacht bij zo'n film. En ja....farmaceutische drugs... :P
Dat er niet echt trippende beelden in zaten had ik op zich al laten blijken.
Doerak zei:
Voor mij persoonlijk maakt dat niet zoveel uit. Ik vind films als Fear & Loathing en Spun vel vet om die trippende beelden, maar dit is natuurlijk geen must voor een goede film.

eddy

Newbie
half baked is een heerlijke humoristische smoorfilm, een aanrader!
en the beach, over een perfect paradijseiland waar je gans de dag kunt smoren.

acidboy

Badass junkie
tsjah mijn favo's
Trainspotting
Christiane F.
Scarface
en natuurlijk Requiem for a dream
o jah en Fear and loathing in Las Vegas

ja.. deze 5 (willekeurige volgorde is dit.. :) )

Fishhead07

Wijs gebruiker
acidboy zei:
tsjah mijn favo's
Trainspotting
Christiane F.
Scarface
en natuurlijk Requiem for a dream
o jah en Fear and loathing in Las Vegas

ja.. deze 5 (willekeurige volgorde is dit.. :) )

Helemaal mee eens :grin: die films staan zeker in me top 10 :sunglasses:

Verder vind ik de films: Boogie Night en studie 54 echt zwaar vet :sunglasses:

Ik vind eigenlijk elke drugs film gewoon vet :grin:

***Star_System***

Bewuste gebruiker
heb zo'n obsessie gekregen voor Requiem for a dream
echt zoooo'n goede film heb hem nu al zo vaak achter elkaar gekeken
maar volgens mij weet iedereen hier al hoe vet die film is haha:P

Kimmerd

Bewuste gebruiker
Filmpje!

Ken je die film , Christiane F.
van dat meisje van 14 gestorven aan heroine?

Best mooi, aangrijpend.zet je aan't denken!

Kimmerd

Bewuste gebruiker
Jep zag'k net toen ik naar boven scroll'de :rolleyes: of de Film maar
meer iets voor jongere mensen , my new best friend?

deadlock

Badass junkie
Dat meisje is niet dood. Ze leeft nog steeds en gebruikt (hoogstwaarschijnlijK) volgens welingelichte bronnen nog steeds. In de film zie je ook neit dat ze doodgaat trouwens.

Kimmerd

Bewuste gebruiker
Nja idd, verwarring met men gedachten^^ het is ookal tijdje geleden dat ik hem gzn heb^^ die detlef(v) is best cute anyway^^

Heeft er ook iemand het boek gelezen?is beter dan de film ,!

X.

BillyBilo

Badass junkie
deadlock zei:
Dat meisje is niet dood. Ze leeft nog steeds en gebruikt (hoogstwaarschijnlijK) volgens welingelichte bronnen nog steeds. In de film zie je ook neit dat ze doodgaat trouwens.

Ja inderdaad, bij een van haar interviews ging ze vroegtijdig weg omdat ze nog "iets" moest ophalen, geloof ergens bij het station, 1 van de meest beruchte drugsplekken daar in duitsland.

Bovenaan