drugs i.c.m.

Hallo,

Ik heb even lopen zoeken of dit de goede desbetreffende categorie is binnen dit forum, maar ik kwam er niet helemaal uit. Mocht ik verkeerd zitten, excuus, en zouden jullie dit dan naar de goede kunnen zetten?

Korte introductie waar mijn vraag op gaat eindigen: waarom reageer ik wel op de ene drugs en niet op de andere? Komt dit door de drugs zelf of door te weinig nemen? Zie voor de rest onder

Mijn vraag: ADHD in combinatie met drugs (heb zelf al vaker gebruikt). Uiteraard zijn hier al veel topics over te vinden, maar ieder persoon is weer anders en reageert weer ergens anders op, dus zou ik graag jullie mening / bevindingen van hier horen.

Zelf ben ik 21 jaar oud, ben 2,01 meter lang en weeg rond de 97 kilo. Ik heb sinds mijn geboorte ADHD en slikte vanaf toen ik 7 was hiervoor Concerta (snel afgeleid en druk). Toen ik naar de middelbare ging werd het drukzijn bij mij drastisch minder en was ik soms vrij stil. Sinds mijn 16e/17e levensjaar ben ik gestopt met het nemen van Concerta, mede door omdat ik rustiger ben geworden en meer concentratie heb. Soms heb ik nog wat concentratie tekort, maar dit gaat vaak goed.

Afgelopen zomer heb ik voor het eerst XTC gebruikt op defqon. Ik deed het met vrienden die al vaker gebruikte, dus dat kwam wel goed. Zaterdag was mijn aller eerste (dag), waarbij ik 1,5 pil XTC op had. Volgens vrienden waren dit geen lichte pillen. Het vreemde was dat ik er qua gevoel helemaal niks van merkte. Ik had wel heel veeeel energie, maar qua gevoel was ik gewoon helemaal nuchter. Ik begon met een halve, en na een uur kwartje etc etc.

De zondag van defqon had ik binnen 6 uur 2,75 XTC pil op en ook nu was ik helemaal nuchter. Wat ik wel steeds had was bij alle eerste pil die ik dan nam die dag dat ik ongeveer drie keer 4 seconde licht voelde qua gevoel maar als ik er dan aan dacht op dat moment ging het gelijk weer weg.

Afgelopen zaterdag bij Supremacy weer gebruikt (2e keer in me leven na DefQon) en ook nu weer heel veel energie maar helemaal nuchter. Ik begon met 0,5 4fmp, en na 30 min voelde ik mij even een paar keer 4 seconde wazig en licht en ging dit weer gelijk weg, gepaard met 1x een goede tinteling rilling in me lichaam. Na 1 hele 4fmp en 1,5 pil XTC besloot ik om 1 pink vinger pure MDMA te nemen op het einde van het feestje. Deze sloeg echt in als een bom en ik was heel erg wazig. Nadat die insloeg had ik nog maar 40 minuten om te feesten, want dan was het feest al weer afgelopen (omdat ik zo laat mama innam). Ik had allemaal gaten in me geheugen van wat er in die 40 min allemaal gebeurt was. Toen het feest afgelopen was gelijk veel dextro's genomen en weg was alles.

Nu is mijn vraag: kan ik helemaal niet reageren op XTC & 4fmp (op alleen gevoel (liefde samenhorigheid enzo) want energie had ik als een bom!) of neem ik teweinig omdat ik wel op pure mdma reageer?

Wat zijn jullie bevindingen/opmerkingen??

Thanks! en Groet

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
85% van de XTC pillen op de Nederlandse markt bevat alléén MDMA als werkzame stof. MDMA en XTC zijn dus hetzelfde en de meeste pillen zijn schoon. Puur MDMA poeder nemen of een pilletje maakt dus meestal geen verschil. Misschien komt het door de concerta, maar daar durf ik niets over te zeggen. Daar kan iemand anders beter op reageren :)

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Maar ook al slikt ie concerta, dat moet de toch XTC niet hinderen? Of zit er in concerta een amfetamine achtig element dat als het ware de MDMA neutraliseert? Ik snap er echt totaal niets van dat je niet onder invloed raakt van de pillen. Gebruiken je vrienden precies dezelfde pillen als jij? Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand niks voelt van XTC, het kan me je grote lengte en daarmee zware gewicht samenhangen, iemand met meer massa reageert namelijk anders op XTC dan een smaller figuur. Maar dit sluit ik eigenlijk uit.

Bedankt voor de reacties,

Om het nog even iets te verduidelijken: ik slik geen concerta meer. Ik ben hier al 3 jaar mee gestopt. Ik heb het toevallig in de afgelopen 1,5 jaar nog 1 keer een week gebruikt, en dat is 4 maanden geleden voor bij een tentamenweek. Na die week geen conxerta pil meer aangeraakt.

Ik slik precies dezelfde pillen als mijn vrienden, ik krijg ze ook namelikk van hun. Hun worden wel goed wappie en ik blijd gewoon helemaal nuchter. Geen enkel liefde of wat voor gevoel gehad, alleen keiveel energie. Sommige vrienden geloven me ook niet, maar toch is het zo.

Helenas

Bewuste gebruiker
Mijn vriend heeft ADD en heeft daar Ritalin voor. Als hij xtc gebruikt wordt hij heel rustig en in zichzelf gekeerd. Waar ik een kwart pak, pakt hij een halve anders voelt hij niks. Maar het doet hem wel zeker wat! Dus misschien ligt het idd aan je Concerta maar ik zou het verder niet weten. Je hebt al wel flinke hoeveelheden en combinaties gebruikt dus daar zal het niet aan liggen.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is eigenlijk niet heel raar. Bij mij op mijn opleiding wordt de ene keer gezegd dat Ritalin en Concerta vergelijkbaar zijn met cocaïne, de andere keer zeggen ze speed (maar het gaat altijd over dopamine!?). Ik heb het idee dat je met zoiets als ADHD nooit zeker kan weten dat amfetamines werken zoals ze zouden moeten, of het nu coke, speed of xtc is. Als er bij jou neurologisch onderzoek is gedaan waaruit blijkt dat je echt ADHD hebt, betekent dat dus een afwijking in je dopamine-gebeuren in je hersenen (kort gezegd). Amfetamines hebben ook invloed op je dopamine-gebeuren, daarom denk ik persoonlijk dat ze daarom anders kunnen werken als je ADHD hebt.

Bovenaan