• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Drugs in de natuur

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

joetsie

Bewuste gebruiker
Wat erg voor jou/jullie zeg. Voornamelijk voor jou omdat hij het waarschijnlijk niet eens doorheeft. Pffff. Vreselijk
Nee hij heeft niks door.Ach ik kan er een boek over schrijven sinds een jaar of vijf waren ze hersens ook al aangetast.En weet je deze ziekte komt niemand voor uit,voor schaamte.Dus zit ik nog op een forum van partners met dementie de neuroloog zei dat dat er ook bij zat.Het lijkt precies altzheimer.En daar vind ik herkening,want al die partners zijn moe van zo te leven.We troosten geven advies en dat het zwaar is is zeker!

joetsie

Bewuste gebruiker
En... wij gooien er maar pillen tegen aan....Natuurlijk heb ik een casmaneger en het hele rijtje gehad.

Spyro

Badass junkie
Nee hij heeft niks door.Ach ik kan er een boek over schrijven sinds een jaar of vijf waren ze hersens ook al aangetast.En weet je deze ziekte komt niemand voor uit,voor schaamte.Dus zit ik nog op een forum van partners met dementie de neuroloog zei dat dat er ook bij zat.Het lijkt precies altzheimer.En daar vind ik herkening,want al die partners zijn moe van zo te leven.We troosten geven advies en dat het zwaar is is zeker!
Ik zag het net ja. Heb me even ingelezen over Korsakov. Het lijkt inderdaad op vervroegde dementie. Echt verschrikkelijk. Hoe lang en hoe vaak was hij dronken? (Als je er liever niet over wilt praten begrijp ik dat ook...)

Kwatzakottel

Experimenterende gebruiker
Ja en ik ben daar slachtoffer van.Mijn man is alcoholist en heeft nu korsakov.In het begin was het alleen na zijn werk wijntje in het weekend een borrel.Goeie man leuke tijden gehad veel en vaak vakantiesVanaf zijn 65 is hij flink gaan drinken.Nu heb ik een man die mijn man niet meer is door zijn korte geheugen kan geen gesprek mee voeren.Nog te goed om hem in een verzorgingshuis te plaatsen.Maar mijn leven is voorbij voor goed
Bij alcohol is dat een sluipend iets, iedereen begint met af en toe een wijntje, daarna is het al snel een flesje wijn per dag, enzovoort. Zeker als er ook nog levensproblemen opdoemen is de versnelling snel ingezet, en die problemen doemen altijd op. Daarom is het zo krankzinnig dat dit de meest geaccepteerde drug is, maar dat is zoals ik al schreef geen toeval. Hoe dan ook, ik wens je sterkte, en je zult nu niet anders kunnen dan een ander pad voor jezelf uitkerven en je man langzaam loslaten.

joetsie

Bewuste gebruiker
Bij alcohol is dat een sluipend iets, iedereen begint met af en toe een wijntje, daarna is het al snel een flesje wijn per dag, enzovoort. Zeker als er ook nog levensproblemen opdoemen is de versnelling snel ingezet, en die problemen doemen altijd op. Daarom is het zo krankzinnig dat dit de meest geaccepteerde drug is, maar dat is zoals ik al schreef geen toeval. Hoe dan ook, ik wens je sterkte, en je zult nu niet anders kunnen dan een ander pad voor jezelf uitkerven en je man langzaam loslaten.
Ik zag het net ja. Heb me even ingelezen over Korsakov. Het lijkt inderdaad op vervroegde dementie. Echt verschrikkelijk. Hoe lang en hoe vaak was hij dronken? (Als je er liever niet over wilt praten begrijp ik dat ook...)
Nee hoor vind het fijn dat je het opgezocht hebt.Dronken was hij iedere dag.Hij drinkt alcoholvtij nu en denkt dat het echte is

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Hoe zit dat nou met die papaver?DE zaden daar word toch codeiene van gemaakt?
Papaver Somniverum wordt opium uit gewonnen door ze te 'melken'. De zaaddozen wanneer deze nog groen en niet uitgedroogd zijn bevatten een witte melkachtige dikke vloeistof wat dus opium wordt genoemd, deze zaaddozen moet je dus oogsten/melken voordat de klaproos te oud wordt en uitdroogt.

De opiummelk dat uit de zaaddoos van de klaproos komt bevat meerdere psychoactieve stoffen waaronder codeïne en morfine. Veel van deze psychoactieven stoffen uit de opium worden via scheikundig proces meer potent gemaakt door de molecuulstructuur aan te passen wat bijvoorbeeld kan resulteren in de semi synthetische opiaat Oxycodon.

Als je wilt kan ik je via persoonlijk bericht een uitgebreid artikel toe sturen genaamd 'Opium Culture' waarin dit duidelijk en uitgebreid uitgelegd staat.
Ben benieuwd of jullie weten wat er in de natuur staat.
Mag het enkel wezen wat in de natuur staat of wat je ook in de tuin kunt kweken?

joetsie

Bewuste gebruiker
Papaver Somniverum wordt opium uit gewonnen door ze te 'melken'. De zaaddozen wanneer deze nog groen en niet uitgedroogd zijn bevatten een witte melkachtige dikke vloeistof wat dus opium wordt genoemd, deze zaaddozen moet je dus oogsten/melken voordat de klaproos te oud wordt en uitdroogt.

De opiummelk dat uit de zaaddoos van de klaproos komt bevat meerdere psychoactieve stoffen waaronder codeïne en morfine. Veel van deze psychoactieven stoffen uit de opium worden via scheikundig proces meer potent gemaakt door de molecuulstructuur aan te passen wat bijvoorbeeld kan resulteren in de semi synthetische opiaat Oxycodon.

Als je wilt kan ik je via persoonlijk bericht een uitgebreid artikel toe sturen genaamd 'Opium Culture' waarin dit duidelijk en uitgebreid uitgelegd staat.

Mag het enkel wezen wat in de natuur staat of wat je ook in de tuin kunt kweken?
Ja van die papaver wist ik.Uit de tuin mag ook

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ja van die papaver wist ik. Uit de tuin mag ook
Kava Kava oorspronkelijk uit de indonesie regio groeit prima in gematigd klimaat van wat ik begreep.

Blauwe Lotus Hars kun je natuurlijk online bestellen, blijkbaar kun je dat goed cultiveren.

De Haagwinde groeit als onkruid in het wild, familie van de blauwe winde / Ipomoea tricolor / morning glory.
Ik heb op een internationaal forum genoemd zien worden dat deze ook (30-40% ten opzichte van blauwe winde) LSA bestandsdeel kan bevatten.

Wolfskers / Bella Donna (Atropine) is veel in het wild.

Doornappel (Datura) is veel in het wild.

De Maretak is in verschillende religies een symbool van vruchtbaarheid, volgens onderzoek met ratten doet dit het libido aanzienlijk toenemen en heeft invloed op het hormoon huishouden. Er is mij zelfs verteld dat Maretak menstruatie teweeg kan brengen en in de geschiedenis ook als anticonceptie is toegepast op deze manier.

Vliegenzwam, nootmuskaat en (pure) cacao worden nog wel eens genoemd.

De (zeedruif) efedraplant is natuurlijk ook een bekende, met een stimulerende werking.

Syrische Wijnruit is een bekende MAO remmer maar heeft ook zeker wel effect op zichzelf.

Passiebloem werd ook al genoemd.

De Guldenroede als variant op de Sint Janskruid natuurlijk.

Naar zeggen werd Gifsla (Lactuca virosa) breed toegepast in Europa voordat de Papaver Somniferum (opium) op kwam.

De Kolaboom / Cola acuminata / Kolnoten (stimulerend)

En DMT bevindt zich naar zeggen in duizenden verschillende bomen, planten en grassen en is makkelijk te extraheren mits er geen bladgroenkorrels aanwezig zijn.

Ik kan even niet komen op de naam van een interessante plant met serotonine heropname remming die wordt gebruikt tegen depressie (naast Sint Janskruid) en ik zal er geheid nog veel meer vergeten.

joetsie

Bewuste gebruiker
Kava Kava oorspronkelijk uit de indonesie regio groeit prima in gematigd klimaat van wat ik begreep.

Blauwe Lotus Hars kun je natuurlijk online bestellen, blijkbaar kun je dat goed cultiveren.

De Haagwinde groeit als onkruid in het wild, familie van de blauwe winde / Ipomoea tricolor / morning glory.
Ik heb op een internationaal forum genoemd zien worden dat deze ook (30-40% ten opzichte van blauwe winde) LSA bestandsdeel kan bevatten.

Wolfskers / Bella Donna (Atropine) is veel in het wild.

Doornappel (Datura) is veel in het wild.

De Maretak is in verschillende religies een symbool van vruchtbaarheid, volgens onderzoek met ratten doet dit het libido aanzienlijk toenemen en heeft invloed op het hormoon huishouden. Er is mij zelfs verteld dat Maretak menstruatie teweeg kan brengen en in de geschiedenis ook als anticonceptie is toegepast op deze manier.

Vliegenzwam, nootmuskaat en (pure) cacao worden nog wel eens genoemd.

De (zeedruif) efedraplant is natuurlijk ook een bekende, met een stimulerende werking.

Syrische Wijnruit is een bekende MAO remmer maar heeft ook zeker wel effect op zichzelf.

Passiebloem werd ook al genoemd.

De Guldenroede als variant op de Sint Janskruid natuurlijk.

Naar zeggen werd Gifsla (Lactuca virosa) breed toegepast in Europa voordat de Papaver Somniferum (opium) op kwam.

De Kolaboom / Cola acuminata / Kolnoten (stimulerend)

En DMT bevindt zich naar zeggen in duizenden verschillende bomen, planten en grassen en is makkelijk te extraheren mits er geen bladgroenkorrels aanwezig zijn.

Ik kan even niet komen op de naam van een interessante plant met serotonine heropname remming die wordt gebruikt tegen depressie (naast Sint Janskruid) en ik zal er geheid nog veel meer vergeten.
Zo jij weet er veel!Van sint janskruid wist ik.De kolaboom zit dan caffiene in?

LimburgseBoerin

Ja van die papaver wist ik.Uit de tuin mag ook
De papaver somniferum geeft een heel fijn effect, ik maak er soms thee van , van 4 bollen.

Maar het is niet omdat het in tuinen en in de natuur groeit dat het ongevaarlijk is !!!!

Als je meer dan 4 papaverbollen ( ter grootte van een okkernoot) in de thee verwerkt wordt het effect heel krachtig en kan je ademhaling stilvallen. De reflex om te ademen kan dan wegvallen en je moet dan zelf bewust ademen en je mag absoluut niet gaan slapen dan ook al heb je er veel zin in.

Als je alcohol of benzodiapines, kratom of andere opiaten geconsumeerd hebt is dit absoluut af te raden want de combinatie verergert het stilvallen van de ademhaling.

Ongevallen en onderschattingen komen hier vaak bij voor , het is geen snoep!!!!!! NATUURLIJK BETEKENT NIET DAT HET DAAROM VEILIG OF ONSCHADELIJK IS

Als je de grote papaverbollen hebt ( papaver somniferum giganteum ) moet je de dosis minderen naar 2 of 3 bollen. Die zijn nog sterker.

De zwarte maanzaadjes erin moeten niet mee in de thee, die kun je in februari zaaien.

Gebruik het ook niet meer dan 2 dagen per week want het is lichamelijk en geestelijk verslavend.

Het test positief in drugstest op opiaten.

De papaverbollen kan je zowel vers als gedroogd in de thee doen. De wijze waarop je thee maakt kan ik op het forum niet vertellen.

Laatst bewerkt:

joetsie

Bewuste gebruiker
De papaver somniferum geeft een heel fijn effect, ik maak er soms thee van , van 4 bollen.

Maar het is niet omdat het in tuinen en in de natuur groeit dat het ongevaarlijk is !!!!

Als je meer dan 4 papaverbollen ( ter grootte van een okkernoot) in de thee verwerkt wordt het effect heel krachtig en kan je ademhaling stilvallen. De reflex om te ademen kan dan wegvallen en je moet dan zelf bewust ademen en je mag absoluut niet gaan slapen dan ook al heb je er veel zin in.

Als je alcohol of benzodiapines, kratom of andere opiaten geconsumeerd hebt is dit absoluut af te raden want de combinatie verergert het stilvallen van de ademhaling.

Ongevallen en onderschattingen komen hier vaak bij voor , het is geen snoep!!!!!! NATUURLIJK BETEKENT NIET DAT HET DAAROM VEILIG OF ONSCHADELIJK IS

Als je de grote papaverbollen hebt ( papaver somniferum giganteum ) moet je de dosis minderen naar 2 of 3 bollen. Die zijn nog sterker.

De zwarte maanzaadjes erin moeten niet mee in de thee, die kun je in februari zaaien.

Gebruik het ook niet meer dan 2 dagen per week want het is lichamelijk en geestelijk verslavend.

Het test positief in drugstest op opiaten.

De papaverbollen kan je zowel vers als gedroogd in de thee doen. De wijze waarop je thee maakt kan ik op het forum niet vertellen.
Neeeeee ik ga dat ook nooit gebruiken!Ik heb AD van de arts weet dat je daar ook geen sint janskruid bij mag

joetsie

Bewuste gebruiker
Mijn man kreeg van zijn zeeuwse oma gedroogde papaver,en zei ze slaap je lekker van.....

joetsie

Bewuste gebruiker
Lees net op de andere toop over salvia.Dan ga je hallisoneren.Ja de indianen wisten dat al met de medicijnman

donderjagen

en dat was niet te zwaar op je maag? wat ik veel lees is dat als je ze droog eet je er goed misselijk van kan worden (nu heb ik meestal niet zo snel last daarvan... maar dacht misschien beter thee ervan te trekken)

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Alleen al in mijn tuin staat:
Engelentrompetboom (scopolamine)
Alruin (atropine)
Brem (cytisine)

Ik ga ze alleen waarschijnlijk niet gebruiken want het zijn redelijk gevaarlijke stoffen/planten waarvan je een overdosis / hartstilstand kan krijgen als je te veel neemt. En bij planten is het zeer lastig om te weten hoe sterk ze zijn.

Dan heb ik nog binnen in mijn huis diverse soorten mescaline-houdende cacti staan. Die zijn wel voor consumptie =P

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Maar als je in dit soort dingen geïnteresseerd bent dan kan ik The Encyclopedia of Psychoactive Plants aanraden van ethnofarmacoloog Christian Rätsch. Die staat vol met duizenden planten die een psychoactief effect hebben, met daarin uitleg hoe ze eruit zien, waar ze groeien, hoe ze cultureel gebruikt werden en wat de werkzame stoffen zijn in welke hoeveelheden. Zeer complete encyclopedie.

Kost wel een duit..

joetsie

Bewuste gebruiker
Nee dankje ik hou het wel bij de pammetjes.Jazeker staat er veel gif in de natuur.De klimop,bereklauw.En de gele bloemen meeste vergif

Kwatzakottel

Zonet nog een Hyoscyamus niger gevonden
Doe je wel een beetje voorzichtig met de delirianten? Dat is echt geen speelgoed. Wel ooit iemand ontmoet die datura thee
op de vlaamse markt kocht, word je stoned van hadden ze gezegd, hij een liter gedronken, heeft weken in een nachtmerrie
rondgetript....

jam

Bewuste gebruiker
Om nog even terug te komen op het originele topic en omdat het nu wel de tijd van het jaar is om papavers te oogsten wou ik hier even een recept delen na zelf lang te hebben gezocht.
- Eerst verzamel je de inmiddels vaak droge en dus lichtbruine papaverbollen, verse (die dus nog groen zijn) kan ook, maar de gedroogde zijn wel handiger. Ze drogen ook gewoon op de plant dus je kan ze zo gaan plukken.
- Indien er nog zaden inzitten haal je deze er uit en bewaar je ze om te bakken of te zaaien.
- De gedroogde bollen vermaal je zo klein mogelijk met een blender of koffiemolen.
- Wanneer je een poeder over hebt moet je bepalen hoeveel je gaat nemen. Er wordt aangeraden om niet te hoog te beginnen zodat je niet misselijk wordt en overdosseert. Ik heb gisteren voor een eerste experiment 10gr gedroogde papaver gebruikt waar ik eerst de ene helft van opdronk en na een uur ongeveer de andere. Het effect was na het eerste glas al merkbaar maar versterkte niet echt na het tweede, het bleef eerder stabiel. Tussen de 5 à 10gr lijkt me een goede dosering voor iemand zonder tolerantie, maar de potentie van verschillende papavers kan erg verschillen.
- Om de thee te maken gebruik je water met wat citroensap in (dit bevordert de extractie van de alkaloïden), je laat het water niet koken, maar warmt het gewoon op tot een 60 à 70 °C. Dit laat je een hele tijd trekken, hoe donkerder en bitterder de thee is, hoe sterker het effect zal zijn.
- De smaak is bitter en niet lekker, maar ik vond het nog te doen. Indien gewenst kan je na het trekken van de thee nog kruiden of specerijen toevoegen of honing of zo.

Het effect was voor mij eerder sederend, mijn lichaam werd zeer ontspannen maar mentaal bleef ik vrij helder. Als ik echter met mijn ogen gesloten lag kreeg het een vrij psychedelisch kantje in de zin dat het heel gemakkelijk was om verschillende beelden en situaties op te roepen en me daarin te verplaatsen. Dit kan ik bij psychedelica ook heel gemakkelijk, maar de beelden waren nu van andere aard (meer realistisch). Ik kon er wel echt niet van slapen wat wat tegenstrijdig is omdat het vroeger ook wel als slaapmiddel gebruikt werd.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan