Drugs in de wereldwateren

Glorf

Experimenterende gebruiker
Zijn er ook planten/dieren in of op het water die stoffen met zich meedragen die als drugs kunnen worden gezien/gebruikt?

ExceptionalInsight zei:
Yes de Colorado River Toad, een paddensoort die via de klieren achter de ogen de psychoactieve stof "bufotoxin" uitstoot!
Ik kende de bufo pad alleen als de Sonora Woestijn pad, maar je hebt wel gelijk. Blijkbaar zijn deze twee hetzelfde.

Glorf zei:
Zijn er ook planten/dieren in of op het water die stoffen met zich meedragen die als drugs kunnen worden gezien/gebruikt?

Een aantal tropische visjes maakt een serie tryptamines, vergelijkbaar met bufotenine.

Bal0n zei:
Een aantal tropische visjes maakt een serie tryptamines, vergelijkbaar met bufotenine.
Practical Fishkeeping zei:
Ichthyoallyeinotoxism
Indoles, with similar chemical effects to LSD (lysergic acid diethylamide) are believed to be responsible and may be consumed when the fish eat algae or phytoplankton containing the chemicals. All of the species effected by ichthyoallyeinotoxism are algal grazers.

Others have claimed that different species of ichthyoallyeinotoxic fishes, such as Kyphosus fuseus, contain much more potent hallucinogens, such as dimethyltryptamine or DMT, which is considered to be one of the world's most mind-bending hallucinogenic chemicals.

Sarpa salpa
The fish consumed by the men was a member of the Sparidae family and is commonly known as the Salema porgy.

The fish reaches a size of around 50cm/20" and occurs through much of the eastern Atlantic and Mediterranean. You can view the distribution of Sarpa salpa on Practical Fishkeeping's Fish Mapper.

According to the paper, Sarpa salpa was consumed as a recreational drug in the Med during the Roman Empire.
Bron: http://www.practicalfishkeeping.co.uk/p ... p?news=911

Sarpa_salpa_6.jpg

Sarpa Salpa

Hmm, als ik later nog eens een aquarium aan zou schaffen weet ik al naar welke visjes ik op zoek ga om er eens fijn in te laten zwemmen :mrgreen:

Doerak zei:
ExceptionalInsight zei:
Yes de Colorado River Toad, een paddensoort die via de klieren achter de ogen de psychoactieve stof "bufotoxin" uitstoot!
Ik kende de bufo pad alleen als de Sonora Woestijn pad, maar je hebt wel gelijk. Blijkbaar zijn deze twee hetzelfde.
Oh er zullen er best meer zijn, maar ik kende alleen die. (river toad en woestijn pad klinkt niet echt vergelijkbaar, wel? :þ

ExceptionalInsight zei:
Doerak zei:
ExceptionalInsight zei:
Oh er zullen er best meer zijn, maar ik kende alleen die. (river toad en woestijn pad klinkt niet echt vergelijkbaar, wel? :þ
Niet echt, maar ze zijn het wel.

Wikipedia zei:
The Colorado River Toad or Bufo alvarius, also known as the Sonoran Desert Toad, is a psychoactive toad found in the Southwestern United States and northern Mexico. The skin and venom of Bufo alvarius contain 5-MeO-DMT and bufotenin.
Bron: Wikipedia - Colorado River Toad.

Psychoticoverdose zei:
azgaza zei:
Tripvissen die er nog mooi uit zien ook!

jammer dat je ze moet opeten

Gelukkig zijn het zoutwatervissen, dan smaken ze misschien nog een beetje behoorlijk :P
Majah, het lijkt me zomaar niet echt smakelijk om aan een levende vis te likken ofzo, dus het lijkt mij zowiezo het beste :wink:

beetje off topic, maar je moet eens naar de film deep blue kijken, daar is er een stuk met een soort van diepwaterkwallen die lijken alsof god ze gemaakt heeft onder invloed vna LSD.. tzijn net levnede kermissen :love:

Die sarpa salpa is in het nederlands gestreepte bokvis

Als ik die ooit in een dierenwinkel zie zwemmen , vreet ik hem ter plekke op :D

Nog wat extra gegoogle :

Ichthyoallyeinotoxism, or hallucinogenic fish poisoning, is caused by eating the heads or body parts of certain species of ichthyoallyeinotoxic herbivorous fish normally found in the Indo Pacific. The effects of eating ichthyoallyeinotoxic fishes, such as certain mullet, goatfish, tangs, damsels and rabbitfish, are believed to be similar to LSD, and may include vivid and terrifying auditory and visual hallucinations. This has given rise to the collective common name for ichthyoallyeinotoxic fishes of "dream fish".

Ik had ook nog op een site gevonden, die ik nu niet meer kan terugvinden, dat een trip op de gestreepte bokvis enkele dagen kan duren! :eek:

Is dat Le Grand Blue van Besson Jeller? Attenborough heeft ook hele toffe documentaires over de zee gemaakt.

Ik kan iedereen Microcosmos aanraden, dat is een schitterende documentaire over dieren die in een Frans weideveld leven. Moet je eens kijken, als je em kut vind mag je me gerust uitschelden.

Bedankt voor de reacties trouwens. Over dat soort paddos had ik al weleens wat gehoord. De gestreepte bokvis kende ik helemaal niet.

Zijn er geen waterplanten die je doen trippen bekend?

Doerak zei:
Die dingen zien er niet te versmaden uit. Dat wordt smikkelen :)

Mijn lokale smartshop had ze een tijdje geleden. De hippie die de kas beheerde was er helemaal lyrisch over.

Die vissen?

Wow, grappig. Dat had ik niet verwacht .

Ik stel voor dat jij ze uittest, en ons dan laat weten of het de moeite is :)

Dissonant zei:
Doerak zei:
Die dingen zien er niet te versmaden uit. Dat wordt smikkelen :)

Mijn lokale smartshop had ze een tijdje geleden. De hippie die de kas beheerde was er helemaal lyrisch over.

Die vissen?

Wow, grappig. Dat had ik niet verwacht .

Ik stel voor dat jij ze uittest, en ons dan laat weten of het de moeite is :)
Mijn excuses. Ik had het antwoord in het verkeerde topic gepost doordat ik verschillende tabs open had. Ik kom er nu pas achter :D

Ik heb de vissen nooit gezien, maar ik zou ze best wel eens willen proberen. Met DMT ben ik wel bekend, maar dit is volgens mij weer net iets anders. Al helemaal omdat het dagen kan duren... :eek:

Glorf zei:
Is dat Le Grand Blue van Besson Jeller? Attenborough heeft ook hele toffe documentaires over de zee gemaakt.

Ik kan iedereen Microcosmos aanraden, dat is een schitterende documentaire over dieren die in een Frans weideveld leven. Moet je eens kijken, als je em kut vind mag je me gerust uitschelden.

Bedankt voor de reacties trouwens. Over dat soort paddos had ik al weleens wat gehoord. De gestreepte bokvis kende ik helemaal niet.

Zijn er geen waterplanten die je doen trippen bekend?
geen idee, het waren er echt veel van die kleurrijken en lichtgevende.. echt adembenemend..

ze flikkerden dan ook als echt kermislampen en veranderden zelfs van kleur :love:

ff total off topic
mor kwas vcandaag potstoned in een dierewinkel
en loop ik der voorbij een aquarium
steek ik men vinger ff in die bak
bijt er zon klein visje me
dus ktrek men vinger eruit en die vis valt daar op de grond
2 minute lang da beest probere er trug in te gooie
uiteindelijkgelukt
hillaische situatie
should have been there ;)

Terug
Bovenaan