Re: drugs intervieuw voor school
nyssa zei:
voor school heb ik een project over drugs
nu moet ik een interview houden en als jullie ervaring hebben met drugs
wil je het dan invullen?
1. op welke leeftijd ben je met drugs begonnen?
2. welke drugs heb je allemaal gebruikt?
3. welk effect had drugs op jou?
4. hoelang ben je al verslaaft?
5. hoe en waarom ben je met drugs begonnen?
6. hoe was je leven voor en tijdens het drugsgebruik?
7. weet je familie dat je drugs gebruikt/gebruikte?
8. wou/wil je van de drugs af?
9. wat waren de gevolgen van je drugs gebruik
alvast bedanktt!
@vraag 4 denk ik "Loop je nou te trollen of ben je serieus ?"
1. 15 softdrugs & alcohol, 27 harddrugs (ben nu 30)
2. Blowen doe ik 15 jaar waarvan de laatste 8 jaar ofzo dagelijks met de laatste tijd steeds meer periodes dat ik stop, of even alleen in het weekend gebruik.
LSD, speed, ketamine en mdma gebruik ik met regelmaat (ongeveer 3 weekenden per maand gebruik ik 1 of meerdere van die drugs)
paddos, mescaline, LSA, 2CB, salvia, DMT, coke, methylone, GHB, ritalin, benzodiazepines, oxycontin heb ik allemaal slechts een of enkele keren gedaan.
3. Dat is nogal verschillend per drugs he. Ik zie het wel als verrijking van mijn leven, je maakt gemoedstoestanden mee waarvan je voorheen het bestaan niet wist. Hiermee leer je jezelf beter kennen. Ook leer je een andere kant van de maatschappij kennen en begrijpen. Hierdoor heb ik nu veel meer begrip voor allerlei "probleem gevallen" en ben ik een stuk meer open minded en begripvol geworden. En linkser zou ik kunnen zeggen. (ik stemde ooit nog VVD, moet je nagaan, naieve maloot dat ik was

)
4. Ik ben een aantal jaar verslaafd aan blowen. Hoeveel precies is moeilijk te zeggen, want het is geen duidelijke grens wat verslaafd is en wat niet, maar ik zou zeggen, ongeveer de helft van de 15 jaar dat ik nu blow. Verder nergens aan verslaafd. Juist de verslaving aan het blowen maakt dat ik niet zo snel verslaafd zal worden aan harddrugs. Als je nooit verslaafd bent geweest (zeker op je 15e) snap je niet wat verslaving is waardoor je er vatbaarder voor bent. Nu snap ik dat wel, waardoor ik met harddrugs wel duidelijk mijn grenzen stel. Een heel duidelijke grens is dat ik nooit harddrugs thuis gebruik / voor andere doeleinden dan feesten. Verder gewoon mate houden, terughoudend doseren enzo.
Heb wel eens het gevoel gehad dat ik net wat te ver ging en een stapje terug moest doen. Dat heeft niet echt iets te maken met verslaving, maar wel met de grenzen ontdekken van wat "goed" voor je is. Ik ging toen een poosje elk weekend feesten en af en toe 2 nachten per weekend, dat was net iets te veel en veroorzaakte stemmingswisselingen die meer zijn dan de gewoonlijke kater. Heeft natuurlijk ook te maken met hoe de rest van het leven gaat, als er wat tegenslagen zijn moet je het wat rustiger aan doen met de drugs want dan kun je minder hebben. Daarom zeg ik dus gemiddeld 3 weekenden per week, dat is voor mij de grens, ik moet af en toe een weekendje over slaan en het rustig aan doen.
5. alcohol gebruikte ik destijds wel "om mee te doen / erbij te horen" de rest heb ik bewust gedaan uit eigen nieuwschierigheid.
6. Ondanks dat ik vroeger geen idee had waar harddrugs ook maar te vinden zouden zijn en nu nagenoeg al mijn vrienden drugs gebruiken is het toch geen revolutie in mijn leven eigenlijk. Het is iets dat past in de evolutie van het leven. Steeds word je (belevings) wereld groter en groter, en drugs zijn daar een deel van.
7. Ja, en niet alleen mijn familie, iedereen die er naar vraagt weet het. Ik ben er open over omdat ik sta voor wat ik doe. Door er zonder schroom open over te zijn en ze te laten zien dat ik nog steeds bij mijn verstand ben hoop ik bij sommige mensen wat vooroordelen weg te kunnen nemen. En als dat niet lukt dan is dat hun verlies. (maar dat maak ik eigenlijk weinig mee)
8. Ik wil niet van de drugs af, ik zou wel willen dat ik minder moeite had met het blowen in de hand te houden.
9. Dat ik veel plezierige weekenden heb gehad. Eerlijk is eerlijk, ook wel klote maandagen, maar dat heb ik er voor over. (alcohol veroorzaakt trouwens nog steeds de ergste kater van alle drugs imo)
En door het dagelijks blowen:
Slecht in slaap komen (dat begon pas na 10 jaar blowen), slecht uit bed komen, weinig productief zijn. Daarom dat ik tegenwoordig mijn best doe het blowen beter in de hand te houden.
PS: Al wil ik (en waarschijnlijk de anderen die hier geantwoord hebben) graag de vooroordelen wegnemen dat iedereen die drugs gebruikt verslaafd word, ik wil niet de indruk wekken dat drugs niet gevaarlijk zijn. Wil je overwegend positieve ervaringen hebben met drugs en er niet mee in de problemen komen zul je er echt wel verantwoord mee om moeten gaan en respect hebben voor de risicos die er zeker zijn. Iedereen die zich in het drugswereldje begeeft zal de negatieve voorbeelden ook zeker om zich heen zien, kijk daar goed naar, laat het een waarschuwing zijn en vergeet nooit dat je inderdaad speelt met vuur.
Je komt het hier je vragen stellen op een drugs forum. Natuurlijk krijg je positieve antwoorden van mensen die allemaal met plezier en relatief weinig problemen drugs gebruiken. Actieve leden van drugsforum zijn vaak mensen met een iets verder gaande intresse in drugs (waardoor die enorme waslijsten aan verschillende drugs die iedereen gebruikt heeft hier) en zichzelf dus ook beter hebben voorgelicht en vaak iets verstandiger met drugs omgaan. Ook zijn er natuurlijk mensen die nog maar net begonnen zijn waardoor alles nog leuk en mooi is, maar die in de toekomst wel de fout in zullen gaan. Dit is dus geen representatieve weergave van alle drugsgebruikers. Mocht je ooit drugs willen gaan proberen, lees je in, zorg dat je weet waar je mee bezig bent.