drugs je leven veranderd ?

eXeCuze

Bewuste gebruiker
hoi ik heb sinds dat ik xtc ben gaan gebruiken dat het heel mijn leven heeft veranderd ik kijk nu zo veel anders tegen het leven aan en ik heb ook echt het idee dat bijvoorbeeld xtc ook wel goed kan zijn op zn tijd het kan je echt helpen je leven weer eventjes van een andere weg te bekijken heb ik het idee en ik vroeg me af of nog meer mensen het zelfde ervaren >?

Psykaholik

Wijs gebruiker
ik weet het niet.
gebruik spijtig genoeg bijna de helft van mijn leven drugs, alle iets minder als de helft maar dan nog.
maar moet er eig niet aan twijfelen of mijn leven er heel anders had uitgezien.

Qocaïne

Badass junkie
Mijn leven is absoluut veranderd.

De kijk op het leven, op verschillende mensen, op drugs zelf.
Lees wel positief veranderd :)

Aangezien ik de afgelopen 5 maanden in een depressie heb geleefd/leef, heeft drugs me zeker geholpen af en toe mijn problemen even te vergeten en gewoon weer "a good time with friends" te hebben.

Verder ben ik in nuchtere toestand niet veranderd.

Moon

Bewuste gebruiker
Ben door de drugs zeker wel anders naar het leven gaan kijken, mijn leven welteverstaan. Zowel positief als negatief en ik heb er veel van geleerd. Doe ik nog steeds trouwens.

Imke

Badass junkie
Drugs heeft mijn leven zeker verandered, mijn kijk op alles, mensen enzo is helemaal veranderd, en het heeft ook een stuk van mijn leven verneukt, maar daar ben ik wel een stuk sterker uitgekomen. :)

flashkop

Bewuste gebruiker
Dope heeft men leven ook sterk veranderd, vooral dan met name lsd en andere tripshit, ik heb ook de indruk dat dope men muziekstijl heeft aangepast, van commercieel naar underground, vond ik wel een goede stap achteraf gezien.
Ik ben ook rustiger geworden, en dat licht voornamelijk aan paffen denk ik, dat merk ik ok want als ik een paar dagen niet paf loop ik er altijd wel wat gestrester bij.
Dat gaat overigens wel voorbij na een week of 2 niet paffen...

silverfish

Bewuste gebruiker
Veranderd: heb heel wat jaren verneukt met als een kip zonder kop achter dope aan rennen, vertrouw mensen minder snel en ben helaas nooit biologie gaan studeren wat altijd mijn droom was.
Niet veranderd: wist al op mijn 13e dat ik drugs wilde gebruiken, call it een dope-gen, whatever... ook niet veranderd: hou nog steeds van natuur, muziek, reizen, mensen. Eigenlijk ben ik er voornamelijk wijzer uitgekomen dan ik er aan begon...

dingo

Belezen gebruiker
silverfish zei:
Veranderd: heb heel wat jaren verneukt met als een kip zonder kop achter dope aan rennen, vertrouw mensen minder snel en ben helaas nooit biologie gaan studeren wat altijd mijn droom was.
Niet veranderd: wist al op mijn 13e dat ik drugs wilde gebruiken, call it een dope-gen, whatever... ook niet veranderd: hou nog steeds van natuur, muziek, reizen, mensen. Eigenlijk ben ik er voornamelijk wijzer uitgekomen dan ik er aan begon...

man spijtig dat je droom niet is uitgekomen

drugs hebben mijn leven veranderd maar niet echt heel drastisch.

silverfish

Bewuste gebruiker
dingo zei:
silverfish zei:

man spijtig dat je droom niet is uitgekomen

Thanks, maar ik ben happy hoor. Het is allemaal goed afgelopen met me, het had veel erger kunnen zijn en ik gebruik geen dope meer.

jaja

Bewuste gebruiker
Ik zag in drugs destijds oa een manier om je af te zetten tegen de kleinburgerlijke moraal, waar ik vanaf m'n jeugd al een afkeer tegen had.
Mede daardoor was ik jaren verslaafd, hetgeen van grote invloed is geweest op mijn verdere leven.
Desalniettemin geen spijt.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
mja door de harddrugs ben ik anders tegen het leven aan gaan kijken maar met blowen zou ik wel graag willen stoppen of minderen maar dit is erg moeilijk :cry:

denito

Belezen gebruiker
kweenie , op men 15 eerste joint gedaan ,
was wel chill , dan dealer lere kenne veel harde gesprekke me gehad , maar egt wel gesprekke die meer als 5 uur dure en al , veel uitgeleerd,
ook wel geleerd da paffe wel chil kan zijn.
dan op men 16 17 de rest lere kenne
xtc , speed , coke , paddo's , mdma enzovoort
en ja da hee wel invloed gehad.
vrij opgevoed maar wel zo in een gemeente waar eerst dope totaal scheef bekeke werd en nu komt iedereen constant raad vrage aan me over dope.
best wel raar , manne die vroeger altijd zeide da dope evil was pakke nu minstens 5 pille op een weekendavond.

ik vind als je drugs pakt kan je wel is loskome van jezelf en alles is anders bezien, anders kan positief betekene (meestal) , maar ook negatief.

ik gebruik nu niet egt om men probleme te gaan oplosse ofzo, eigenlijk meer voor de leut maar het heeft men leve wel op een bepaalde manier veranderd :)

nog klein editje : dope is altijd een bijzaak en leve is de hoofdzaak

BillyBilo

Badass junkie
dus ik zit op het station te wachten, ik zou bij mijn dealer langs gaan om een grammetje te halen, en ik had trek ik begon al een beetje ziek te worden, zie ik daar twee schimmen aan komen, en ze komen naast me zitten, pakken hun sealtje, en ik wist het meteen, dit zijn brownies, ik vraag of ik tegen betaling een paar trekken mee kan halen, en verrek ik hoefde niet eens te betalen, dus ik vroeg of ze meer hadden, heb ik mooi voor 15 euro een gram bruin kunnen halen, de motto hier uit is, als je maar wacht, komt het vanzelf naar je toe, net als koekhappen, ik moet echter bekennen dat ik nu het einde wel een beetje begin te zien van deze levensstijl die ik mezelf heb aangemeten, dat is juist het probleem, als je een jointje rookt, verander je je levens stijl niet, ga je bruin gebruiken, dan hou je er meteen een andere levensstijl op na.

Dr. Tommy

Badass junkie
mijn leven is sinds ik drugs gebruik zeker veranderd ook de kijk erop
maar of dat nou door de drugs komt weet ik eigenlijk niet

dit slaat eigenlijk nergens op

silverfish

Bewuste gebruiker
[/quote]

Bij mij lijkt het soms wel een onbewuste soort-zoekt-soort-kwestie; ik zit nu in het buitenland, ver weg van de scene. Anyway, ik raakte gisteren in gesprek met 2 wildvreemde jongens en dacht; goh, relaxte mensen, leuke humor, geen trutten in elk geval. En wat bleek? (na een paar borrels). Ze waren allebei verslaafd (geweest?) aan dope. Dus al zit je in Timboektoe, je loopt je 'soortgenoten' overal tegen het lijf. :grin:
Ben het er trouwens mee eens dat je levensstijl wel even wat heftiger verandert als je bruin gebruikt dan wanneer je blowt. Dat is echt niet te vergelijken volgens mij. Hoewel een aantal mensen hun bruingebruik erg goed in de hand kunnen houden, zijn ze helaas wel vaak de uitzondering die de regel bevestigen.

silverfish

Bewuste gebruiker
Fuck, mijn quote werkt hier niet, dit was m dus:

motto hier uit is, als je maar wacht, komt het vanzelf naar je toe, net als koekhappen

Psykaholik

Wijs gebruiker
BillyBilo zei:
dus ik zit op het station te wachten, ik zou bij mijn dealer langs gaan om een grammetje te halen, en ik had trek ik begon al een beetje ziek te worden, zie ik daar twee schimmen aan komen, en ze komen naast me zitten, pakken hun sealtje, en ik wist het meteen, dit zijn brownies, ik vraag of ik tegen betaling een paar trekken mee kan halen, en verrek ik hoefde niet eens te betalen, dus ik vroeg of ze meer hadden, heb ik mooi voor 15 euro een gram bruin kunnen halen, de motto hier uit is, als je maar wacht, komt het vanzelf naar je toe, net als koekhappen, ik moet echter bekennen dat ik nu het einde wel een beetje begin te zien van deze levensstijl die ik mezelf heb aangemeten, dat is juist het probleem, als je een jointje rookt, verander je je levens stijl niet, ga je bruin gebruiken, dan hou je er meteen een andere levensstijl op na.
ge zijt ne zeveraar.
je leven verandert zeker als je drugs begint te gebruiken.
je vrienden, je kijk op het leven enz.
hiermee bedoel ik nie als je 1 keer in de maand of om de 2 maanden gebruikt he

eXeCuze

Bewuste gebruiker
hoeso niet als je 1 keer in de maand gebruikt ik heb nu in een jaar tijd 7 keer xtc gebruikt en mijn kijk op het leven is echt al wel zwaar veranderd

BillyBilo

Badass junkie
Psykaholik zei:
BillyBilo zei:
ge zijt ne zeveraar.
je leven verandert zeker als je drugs begint te gebruiken.
je vrienden, je kijk op het leven enz.
hiermee bedoel ik nie als je 1 keer in de maand of om de 2 maanden gebruikt he

spreek nederlands spreek nederlands, doe mij toch een lol
spreek nederlands spreek nederlands, want de maat is vol

het was sarcasme, denk je nou echt dat iedere dag bruin roken en het afkicken van bruin je leven niet veranderd

Lenin

Belezen gebruiker
Drugs hebben me ontzettend verandert..

Veel meer verdraagzaamheid gekweekt tegenover anderen.. alles veel meer relaxt aankijken vooral.. Een beetje een houding van 'As long as they have fun and dun hurt anyone'... Gemengd met soms een totale emotionele onverschilligheid :tongueout:

Natuurlijk ontzettend veel gezien (op een veel te jonge leeftijd) dus het nadeel is dat ik mezelf nu ontzettend saai vind.. lijkt soms of ik alles al heb gehad en gezien en nergens nog behoefte aan heb.. Met betrekking tot veel feesten en party-drugs... zegt me gwn niets meer.. tegenwoordig geniet ik meer van een boek en een tas koffie dan van tot de ochtend in discotheek rond te hangen.. :hearteyes:

Btw ben nu bijna 4 en half jaar propertjes :)

willem1984

Belezen gebruiker
Ik doe een gok...
Denken jullie misschien niet dat jullie drugsgebruik tot hersenbeschadiging heeft geleidt?, de drugs heeft ervoor gezorgd dat jullie hersens ''anders gaat werken'' de drugs die jullie tot jullie nemen maakt de hele hersenpan in de war mbt serotonine/dopamine/neurotransmitters etc, niettemin klagen veel ex gebruikers jaren na de verslavings en zelfs als ze jaren clean zijn over psychische problemen (vaak depressief, futloos, prikkelbaar etc).

Wat denken jullie?... herstelt je hersens wel ook al heb je weinig gebruikt ikzelf bv heb alleen kortdurend cannabis & antidepressiva (farmaceutische drugs) gebruikt en zelfs mij heeft het al dingen verandert kijk op het leven enzo mss beetje karakter wat ondanks dat ik (nog) niet overgegaan ben naar de harder spul.

El Retro

Wijs gebruiker
Ik ben volwassener geworden en onze vriendengroep hangt als een blok aaneen, ook de non-drugs gebruikers, druggebruik heeft de band versterkt.

BooYa

Belezen gebruiker
drugs veranderen u nie
ze brengen gwn naar buiten wa in u zit (enkel bij psychedelica)
ik respecteer de natuur meer en ben ook gestopt met alcohol en coca te drinken enkel water meer
maar dit kwam niet door drugs maar had ik erges gelezen dage zo u zintuigen versterkt en dus aangenamer tript

azgaza

Badass junkie
Paddo's hebben me van een angststoornis afgeholpen, dus wat dat betreft is dat wel een grote verandering. Nooit meer de irrationele angst.. en dat heb ik allemaal aan paddo's te danken!
Verder ben ik nog veel nihilistischer geworden dan ik al was voor zo ver dat filosofisch gezien nog mogelijk was, en ook tegelijk véél contenter. Content met het niets.
Veel sterker zie ik nu in dat in weze het leven een trip is, een hele mooie illusie waarvan het niet uit maakt dat het niet echt is.
Ik denk dat ik dit zonder drugs niet zo snel had gerealiseerd. Het versnelde. En ik ben gelukkiger nu.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Wat liefjes gehad die het niet konden verdragen dat ik wat ghb nam
Veel problemen met justitie
Voor de rest ben ik er wel sterker en beter uitgekomen

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja. Drugs hebben mijn manier van denken veranderd en mij nieuwe inzichten gegeven over het leven waar ik anders nooit op zou zijn gekomen.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Drugs heeft me mezelf beter leren kennen en heeft me dingen laten zien in het leven.
Het heeft me bewust gemaakt van vele dingen die je anders niet zo gauw zou zien.
Ik vind dat ze wel een bijdrage hebben geleverd bij wie ik ben vandaag de dag.

Lana

Wijs gebruiker
Ik ben denk te jong begonnen om echt te kunnen zeggen dat het mijn leven heeft veranderd. Ik ben heel m´n tienertijd doorgekomen met dagelijks hd-gebruik.
M´n leven zou er denk ik wel totaal anders uitgezien hebben als ik er nooit aan zou zijn begonnen. Dan zou ik minder sensatie hebben beleefd en in minder narrige situaties hebben gezeten. Mijn verleden zou dan nu anders zijn geweest en ik zou nu waarschijnlijk geen kind hebben gehad.

Als ik geen drugs zou hebben gebruikt in m´n leven, zou ik het waarschijnlijk wel iets beter voor mekaar hebben, of juist niet. Dat weet ik niet. Ik ben niet voor niks begonnen met gebruiken en die zooi heeft me echt door alles heen gesleept wat ik nuchter niet aangekund zou hebben. Dat was toen een voordeel, wat zich nu in een nadeel uit.
Ik voel me over het algemeen gezien, geestelijk wel kut. Maar ik weet niet of het niet zo zou zijn geweest, als ik niet gebruikt zou hebben.

Nou ja... Ik zou ik zou ik zou.... ik zou het niet weten..

Bovenaan