drugs misbruik

kim25

Newbie
Hoi ik heb een probleem...maar weet niet of ik hier wel goed zit??
Maar ga toch beginnen.....
Ik ben kim 25 jaar en getrouwd met sven, samen hebben wij een zoontje van een jaar.
Mijn man sven dus....heeft geen makkelijke jeugd gehad..je kent t wel verkeerde vrienden bla bla bla...
Hij is altijd verslavings gevoelig geweest, en heeft dat dan ook flink geweten. Wij zijn 8 jaar samen en in de begin periode was ik me er niet van bewust dat hij drugs en alcohol problemen had....die kwamen later aan het licht....Hij was verslaafd Van Atot z tot de slaappillen aan toe echt alles.Ik ben hem altijd blijven steunen en alles wat daar bij komt.Toen hij zelfdestructief bezig was heeft hij zelf aan de bel getrokken en is een DETOX KLINIEK ingegaan(niet afgemaakt).Hij is altijd blijven drinken...en dan heb ik t over bijna een krat per dag.Maar met de drugs was hij gestopt.....Maar sinds een par jaar gaat het weer bergafwaarts met hem....Op het moment drinkt hij een krat per dag gebruikt sinds weken iedere dag GHB...XTC daar is hij ook zeker niet vies van...
en dit is nog maar het gene wat hij thuis op de bank gebruikt Wat hij buiten doet weet ik niet..Oja was ik bijna vergeten hij heeft ADHD en daar slikt hij ritalin voor.....maar niet zoals het hoort...nee hij snuift het...heeft de zelfde werking als coke( heb ik mij laten vertellen)
Hij heeft nooit over zijn gevoelens kunnen praten...maar nu is zijn vader begin november overleden....waarmee hij t heel erg moeilijk heeft..maar niet zn gevoel kwijt kan...dus daarom gaat hij weeer meer drinken en is het kringetje weer rond. Hij wijs hem regelmatig op de gevolgen van waarmee hij bezig is...Baan verliezen gezin verliezen en alles wat hij heeft...Hij antwoord dan KIm ik heb te veel te verliezen en ik heb t in de hand.....maar dat is niet zo.Wat ik heb dit jaren terug ook al meegemaakt met hem.Ik weet niet meer wat ik moet doen, heb een zoontje die afhankelijk is van ons...maar wil hem ook niet laten barsten ...maar uiteindelijk is het zijn keus....of de drugs of zijn gezin....Maar ik durf hem niet de vraag te stellen...bang voor t antwoord..Wat mischien wil hij wel maar kan hij t gewoon niet meer...Ik hoop op reacties....of iemand die me wijze raad kan geven groetjes kim

Ps hij is er altijd voor zn kinderen en is nooit dronken of onbereken baar

Mr.jiho

Wijs gebruiker
kan je niet echt helpen maar over die relatine, ik heb zelf ook een kleine vorm van adhd en neem ook relatine, is totaal niet hetzelfde als coke mss 1/10 het effect ofzo, dus daar hoef je je niet echt zorgen over te maken, ook over het snuiven is niet zo heel erg, weet je hoeveel mg hij per dag neemt? adhd patienten nemen maximum 60mg per dag, maar soms wat meer of wat minder
groeten&sterkte

Jeller

Badass junkie
mja tis niet echt de relatine dat het grootste probleem is maar eerder de alcohol.. ik zou hem zelf laten inzien dat hij verslaafd is en hem in een verslavingskliniek steken.. ms moet je de vraga wel stellen want het lijkt erg gesteld met hem :(

p4r4n01d

Experimenterende gebruiker
1 woord: Opname

probeer hem zover te krijgen of vraag hem op een goed moment eens hoe hij hierover zou denken ....

dit soort gevallen zijn extreem .. en hebben prof. hulp nodig...

hoe langer je wacht hoe erger het wordt voor jou en je gezin ...

denk dat je misschien nog een andere keuze heb maar daar zou ik niet op wachten.

wachten tot het eens fout gaat, en hij zich gedwongen moet laten opnemen.. of zelf inziet dat de druppel de emmer heeft laten overlopen.

Maar hier zou ik dus absoluut niet op wachten want dit kan ook verkeerd aflopen....

dit soort mensen hebben meestal een extreme foute ervaring nodig voordat ze inzien dat ze zo niet verder kunnen ...

enige wat jij zou kunnen doen is hem steunen en een hoop liefde geven ...
en begin hem er vast langzaam van bewust te maken hoe jij erover denkt. en probeer langzaam na t moment toe te werken dat je m voorstelt dat ie zich moet laten opnemen .... omdat t zo niet verder kan ..
en dat hij jou en zn kind anders kwijt gaat raken ...

maar wees streng! als je niet streng genoeg bent denkt hij misschien dat jij alles wat ie doet goed keurt ....

dus nogmaals maak hem er langzaam van bewust hoe jij erover denkt..
en op een gegeven moment als de tijd daar is kun je m voor de keuze stellen dat ie zich moet laten opnemen of anders jullie kwijt zal zijn ...

een schuld gevoel dat je m nooit heb geprobeerd te helpen of hem bewust te maken van zn gedrag zul je in ieder geval niet hebben, mocht hij ervoor kiezen door te gaan op oude voet ....

Veel sterkte!

kim25

Newbie
Ik bedoelde dat hij niet dronken is in de zin van ..laveloos lullen of met vervelend worden

En hoezo vind je het een vaag verhaal?

BacingsPen

Badass junkie
mmmz, erg vervelend probleem! Hij moet zelf in een kliniek willen, dat lijkt mij jullie enige hoop. Hij heeft het absoluut niet in de hand, en als je kijkt naar de hoeveelheid die hij drinkt dan kan je wel stellen dat alcohol het gevaarlijkste is op het moment. Er moet echt snel iets veranderen anders gaan jij en je kindje er ook aan kapot!

Dit forum is een goeie eerste stap, maar echt helpen kunnen wij je natuurljik niet! Je zou het er ook eens met je dokter over kunnen hebben of iets dergelijks?

Emo

Bewuste gebruiker
zoals al vaker is gezegt in dit topic
hij heeft profesionele hulp nodig !
als hij zow doorgaat maakt hij niet alleen zichzelf kapot maar trekt hij jullie met zich mee ! wat ben zei praten met een dokter is nog niet eens zo verkeerd :) je moet hem op de 1 of andere manier overtuigen dat hij gewoon weer naar een kliniek moet gaan en het daar moet volhouden !
sterkte !

Mac...

Badass junkie
All is said!

Probeer hem te overtuigen, maar dat zal niet meevallen zolang dat hij het zelf niet inziet hoe fout dat hij bezog is. Hij is gewoon hopeloos verslaafd... aan alles! Zolang hij in de ontkennigsfase zit zal er nog niks met hem aan te vangen zijn. Pas als hij erkent dat hij zwaar verslaafd is kun je hem wellicht helpen, maar tot die tijd wens ik je veel succes. Denk dat je een zware tijd tegemoet gaat.

kim25

Newbie
Hoi allemaal

Heel erg fijn dat er gereageerd is...Ik geef hem ook een hele hoop liefde.....maar ik denk dat liefde niet genoeg is voor dit soort problemen waarmee we nu zitten...Ik moet ook om mn zoontje..en mezelf denken...en dat staat los van hoeveel ik van hem hou.Hij is vrijdag naar de psyhiater geweest, om het er over te hebben, maar ik vond hem eigelijk wel een beetje snel terug>(hij is er wel geweest, omdat hij nieuwe recepten heeft gekregen van zn riitalin).Maar ik vraag me nu dus af...is het geen zoethoudertje..En als ik mn eigen verhaal lees denk ikJEZUS kim waar ben je mee bezig, verlaat het schip. Maar daar ben ik het type niet voor en ik wil voor mn huwelijk vechten....Maar tegen welke prijs is nu de vraag???? Sorry voor dit gelul hoor

kim25

Newbie
Oja nog een vraag????????
Moet ik blijven zeggen dat ik er vandoor ga als hij niet stopt....of duidelijke stappen neemt tot afkicken......Of wat moet ik doen....Wil ook zeker niet dat mijn gezeur ( zoals hij dat noemt) averrechts gaat werken..
Wie weet raad groetjes kim

dallandra

Wijs gebruiker
als hij het gezeur vind,zou ik grotere stappen nemen.
dan merkt ie mischien wat ie mist,zo niet...weet je wat je hem waard bent.

Emo

Bewuste gebruiker
tuurlijk vind hij het gezeur
hij wil alleen maar gebruiken en er niet over nadenken :)

Bovenaan