Drugs onderschatten

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ik heb een vraagje aan de mensen die bekend zijn met meerdere drugs.
Mijn vraag is namelijk:

Welke drugs heb jij ooit eens onderschat in sterkte en uitwerking of verslavingswekkendheid?
Vertel eens wat er gebeurde (is wel intressant lijkt me)

Wortel

Bewuste gebruiker
GHB ik overschatte trouwens meer me eigen. Mijn eerste keer ghb had ik in een uur tijd een halve flugel op niks aan de hand. Dag der op in 1x halve flugel op niks aan de hand (was kut g maar goed) toen kwam iemand: "Gratis GHB testen?" Uuuhm doe maar straks zei ik. Hij zei: "Kan alleen nu ben zo weer weg". Dus ik een cola dopje op. Gevolg 4 uur nok :P

Haze

Bewuste gebruiker
Toch zeker Paddo's en Speed. De 1ste qua effect. De 2e qua drang om meteen weer te halen.

flash kieke

Wijs gebruiker
Ik eigenlijk niets,ja 1 keer toen ik mij liet gaan,had veel in 1keer gepakt,en bleef maar pakkken en snuiven en voelde maar nix,en innees BOEM,en ging iets te hard naar mijn goesting.

Bal0n

Badass junkie
Trip Unit zei:
Ik heb een vraagje aan de mensen die bekend zijn met meerdere drugs.
Mijn vraag is namelijk:

Welke drugs heb jij ooit eens onderschat in sterkte en uitwerking of verslavingswekkendheid?
Vertel eens wat er gebeurde (is wel intressant lijkt me)

Paddo's by far.. die krengen kunnen zo onverwacht uit de hoek komen :)

Frisko

Badass junkie
Haze zei:
Toch zeker Paddo's en Speed. De 1ste qua effect. De 2e qua drang om meteen weer te halen.
hmmz,heb ik bij speed toch geen last van...
voor mij alcohol en cocaine...
coke nooit gedacht dat ik zo snel verslaafd zou kunnen geraken...
alcohol tja,word je behoorlijk waus van als je goed doorzuipt!!![/list]

angel1

Experimenterende gebruiker
eigelijk heb ik het vertrouwen in een zogenaamde vriend overschat: hij ging speed in koffie doen voor me maar had niet juist gezien hoeveel hij erin deed. toen had ik het nog niet zo vaak gebruikt. bleek dat ie er een grote brok in had gemikt en ik heb die kop koffie nogal snel achtereen uitgedronke: heel erge lulkick, mega strak staan, kon niet stil zitten. maar de dag erna: was zo ziek als een hond, het minste wat ik me nog maar bewoog moest ik al kotsen, moest met een emmer op mn schoot blijven zitten...was echt heel erg.niet dat ik nog ooit speedkoffie zou drinken want de gedachte alleen al doet me kokhalzen, maar moest het er ooit van komen, doe ik het er echt zelf wel in

buzzy

Badass junkie
Afgelopen week heb ik DXM voor de 4e keer gehad, alleen nu een iets te hoge dosis namelijk bijna 600mg, je kan het gevolg wel lezen bij de tripreports :P Voor mij geen DXM meer, ik hou het voortaan wel bij de 'echte' drugs :grin:

BacingsPen

Badass junkie
Wiet, heb ik wel onderschat kwa effect, maar verder is met deze drug heel goed te leven, zonder dat het je iets zou laten doen wat je eigenlijk niet zou willen...

Ephedra, heb ik eerder overschat... Ik dacht, zoooo, dit is echt wel krachtig spul, als ik er een stuk of 6 van neem sta ik zeker nog harder te spacen... Naja, niet dus! Ofje er nou 1 neemt of 6, ik merk weinig verschil, behalve dan dat ik bij 6 niet meer kan zeieken :confused:

CAfeine, Zo'n 3 jaar geleden kon ik echt stuiteren van dit spul... Ik had er gigantisch lulkicks van en energie voor 10! Ik had nooit verwacht dat dit spul bij mij het meest verslavend werkt van alle drugs die ik tot nu toe gehad heb...

Alcohol, keer op keer denk ik, och, kan best ff wat drinken... En dit is toch juist de enige drugs waar ik echt 'weg' van geweest ben...

Alcohol heb ik dus onderschat, en doe het telkens weer...
Met alcohol is het effect ook elke keer weer anders, en raak je voor een deel je controle kwijt... Bij Wiet, Ephedra en Cafeine krijg ik juist het gevoel dat ik meer controle over mezelf heb...

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Voor mij ook wiet. Van de sterkere soorten kan ik soms van 1 joint flink ver weg raken. Laatst op een dikke WW joint heel intensief naar Pink Floyd's A Saucerful of Secrets geluisterd, en dat was erg heftig. Dat had ik niet verwacht na 1 joint.

HDA

Bewuste gebruiker
voor mij ook wiet... Ik word er soms heel erg angstig van, heb verhoogd hartritme en oppervlakkige ademhaling. Soms zo sterk dat ik het niet kan laten omslaan door positieve gedachten...

En om dit te krijgen moet ik heus geen serieuze toeters draaien... :P

Dus, als ik nog eens eentje zou roken, dan zou het met hééééél weinig wiet zijn... Just gelijk een mietje ! :grin:

Van coke had ik de psychische verslaving wat onderschat. Alhoewel, ik heb het er vrij eenvoudig van afgebracht...

XTC, geen onderschatting, noch overschatting... Just :hearteyes: :tearsofjoy:

A

Anonymous

Gast
Ik heb de gevolgen van wiet onderschat. Ik heb mezelf altijd wijsgemaakt dat wiet niet verslavend is. Maar het is zoo moeilijk om er mee te stoppen.
Ik ben op dit moment een rusteloze, chagrijnige, luiwammes die alleen maar denkt aan een joint. En wanneer ik die rook ben ik nog niet tevreden. Als ik stoned ben voel ik me schuldig, en vraag ik me af waarom ik blow. En als ik dan weer de volgende dag opsta, denk ik. Yes! vandaag ff geen joint. Maar dan lig ik dezelfde avond in me bed te rollen in me zweet. Zodra ik nuchter ben is blowen het enige wat er in me kop rondgaat. Ik weet dat het niets is vergeleken met een hero verslaving. Maar dit maakt mij geestelijk een beetje kapot. Ik heb op dit moment alle energie van de wereld, maar tegelijkertijd voel ik me futloos en verveel ik me. Al mijn geld gaat er aan op, en ik heb niets bereikt.

Mindless1985

Badass junkie
BobG zei:
Ik heb de gevolgen van wiet onderschat. Ik heb mezelf altijd wijsgemaakt dat wiet niet verslavend is. Maar het is zoo moeilijk om er mee te stoppen.
Ik ben op dit moment een rusteloze, chagrijnige, luiwammes die alleen maar denkt aan een joint. En wanneer ik die rook ben ik nog niet tevreden. Als ik stoned ben voel ik me schuldig, en vraag ik me af waarom ik blow. En als ik dan weer de volgende dag opsta, denk ik. Yes! vandaag ff geen joint. Maar dan lig ik dezelfde avond in me bed te rollen in me zweet. Zodra ik nuchter ben is blowen het enige wat er in me kop rondgaat. Ik weet dat het niets is vergeleken met een hero verslaving. Maar dit maakt mij geestelijk een beetje kapot. Ik heb op dit moment alle energie van de wereld, maar tegelijkertijd voel ik me futloos en verveel ik me. Al mijn geld gaat er aan op, en ik heb niets bereikt.

Zo hey.... dat komt me echt zo bekend voor, heb precies hetzelfde. En dan lukt het me een paar dagen te stoppen, zit ik opeens bij vrienden thuis die allemaal aan het blowen zijn... zo moeilijk om er dan vanaf te blijven. Maar echt alles in jouw verhaal komt me super bekend voor bij mezelf..

JewCookie

Wijs gebruiker
angel1 zei:
eigelijk heb ik het vertrouwen in een zogenaamde vriend overschat: hij ging speed in koffie doen voor me maar had niet juist gezien hoeveel hij erin deed. toen had ik het nog niet zo vaak gebruikt. bleek dat ie er een grote brok in had gemikt en ik heb die kop koffie nogal snel achtereen uitgedronke: heel erge lulkick, mega strak staan, kon niet stil zitten. maar de dag erna: was zo ziek als een hond, het minste wat ik me nog maar bewoog moest ik al kotsen, moest met een emmer op mn schoot blijven zitten...was echt heel erg.niet dat ik nog ooit speedkoffie zou drinken want de gedachte alleen al doet me kokhalzen, maar moest het er ooit van komen, doe ik het er echt zelf wel in

waarom snuif je niet gewoon kleine lijntjes om de 5 minuten? kan je zelf bepalen hoeveel je wil..

BacingsPen

Badass junkie
Dzy zei:
BobG zei:

Zo hey.... dat komt me echt zo bekend voor, heb precies hetzelfde. En dan lukt het me een paar dagen te stoppen, zit ik opeens bij vrienden thuis die allemaal aan het blowen zijn... zo moeilijk om er dan vanaf te blijven. Maar echt alles in jouw verhaal komt me super bekend voor bij mezelf..

mmm, ik denk dat er iets aan jullie leven ontbreekt, door te blowen hoop je dat dit genoeg is ter compensatie... Soms is dat ook zo, maar wanneer je echt iets mist in je leven, zal het je op een gegeven moment vooral schuld en gevoelens van ongenoegen geven idd...

Je zult dan pas kunnen stoppen als je weet wat je mist, en eigenlijk moet je datgene ook zien te bereiken voor je stopt met blowen... En denk je nu, ik mis helemaal niks, ik ben gewoon verslaafd en ik kom er niet meer van af...

Tsja, tegenwoordig wordt wietverslaving best wel serieus genomen, proffessionele hulp is dus zeker te krijgen!

Mindless1985

Badass junkie
SpacingBen zei:
Dzy zei:
BobG zei:

mmm, ik denk dat er iets aan jullie leven ontbreekt, door te blowen hoop je dat dit genoeg is ter compensatie... Soms is dat ook zo, maar wanneer je echt iets mist in je leven, zal het je op een gegeven moment vooral schuld en gevoelens van ongenoegen geven idd...

Je zult dan pas kunnen stoppen als je weet wat je mist, en eigenlijk moet je datgene ook zien te bereiken voor je stopt met blowen... En denk je nu, ik mis helemaal niks, ik ben gewoon verslaafd en ik kom er niet meer van af...

Tsja, tegenwoordig wordt wietverslaving best wel serieus genomen, proffessionele hulp is dus zeker te krijgen!

Professionele hulp is niks voor mij, ik denk dat het meer effect heeft er zelf mee te stoppen. Maar ik heb op dit moment niet echt behoefte om te stoppen, dus gaat het vanzelf moeilijker

Ellesdee

Badass junkie
ik heb paddo's heel erg onderschat, dacht dat t minder sterk was dan lsd...
nou dat was een hele grote fout :|

ik vind paddo's zelfs heftiger dan lsd...

BacingsPen

Badass junkie
Dzy zei:
SpacingBen zei:
Dzy zei:
BobG zei:

Professionele hulp is niks voor mij, ik denk dat het meer effect heeft er zelf mee te stoppen. Maar ik heb op dit moment niet echt behoefte om te stoppen, dus gaat het vanzelf moeilijker

Klopt, ben ik het mee eens... Alleen ik hoor jullie zeggen dat jullie eigenlijk wel willen stoppen, en dat het blowen jullie ontwikkeling zelfs remt?! (jullie, (of iig bobg) bereiken niks meer?!) Tsja, dan is het toch wel een serieus probleem, en als je dan maar niet stopt omdat je er niet achterstaat? Vraag me af of dat dan wel waar is, als je wil stoppen omdat t blowen je leven verneukt dan sta je d'r toch hoe dan ook achter?

No offence hoor verder... Ik blow zelf ook dagelijks, ervaar dit alleen niet als een probleem. En op het moment dat ik het wel als probleem zie, stop ik met gemak... T probleem is alleen (of juist niet) dat ik eigenlijk geen tot weinig redenen zie om te stoppen...

Tot nu toe ben ik alleen nog maar gestopt omdat ik weer eens super knetter wilde zijn, omdat ik krap in het geld zat, of gewoon puur voor de kick omdat je aan jezelf en andere wil bewijzen dat je best zonder kan als het moet/zou moeten...

Psykaholik

Wijs gebruiker
ik vond ook dat blowen voor mij een probleem begon te vormen
met een beetje wilskracht lukt da allemaal
heb er nu zelfs nog geen goesting meer in
en dat na zo een 5 jaar iedere dag te blowen
voor zo een 40 a 50 eur per week

BacingsPen

Badass junkie
schranziewanzie zei:
ik vond ook dat blowen voor mij een probleem begon te vormen
met een beetje wilskracht lukt da allemaal
heb er nu zelfs nog geen goesting meer in
en dat na zo een 5 jaar iedere dag te blowen
voor zo een 40 a 50 eur per week

mmm, das byzonder...

Ik blow dan nog niet zo heel lang, maar als ik nu 6 weken stop, dan zit ik waarschijnlijk best vaak na te denken 'hoe het gevoel ookal weer precies was'

Want of ik nou elke dag blow, of maar 1 keer in de week, het gevoel blijft byzonder... Ik vraag me ook af of ik ooit een echt slechte ervaring ga hebben met blowen... Of iig met Cannabis in het algemeen.. (roken is niet altijd lekker/leuk om te doen...)

spacekonijn

Badass junkie
spacecake zwaar onderschat.

ketamine nemen tijdens de LSD... naja wat er dan met je gebeurd kun je ook helemaal niet inschatten hehhee

Ellesdee

Badass junkie
spacekonijn zei:
spacecake zwaar onderschat.

ketamine nemen tijdens de LSD... naja wat er dan met je gebeurd kun je ook helemaal niet inschatten hehhee

haha, van space cake heb ik t niet onderschat...

begon na 2uur te werken en toen ben ik na 30min in slaap gevallen :P

Mr.jiho

Wijs gebruiker
het enigste wat ik al heb onderschat is drank=kotsen (is maar 1x gebeurd) en mdma-kirstallen=kotsen, mar na een paar kotskes te zetten een hele leuke nacht ervaren :)

tezr

Newbie
ooit eens zwaar geflasht van 2.5 xtc, op het moment zelf was het echt wel fun
maar volgende dag kreeg ik te horen dat ik er een beetje 'over' ging, ik had ook een zwart gat van 2?uur...

anyway, kwou gewoon zeggen dat je gemakkelijk een pilletje bij pakt, zelfs wanneer het helemaal niet nodig is, maar wanneer je net over de climax heen bent en die wilt aanhouden

oppassen daarmee, want voor je -t weet zijn je remmen verdwenen

Psykaholik

Wijs gebruiker
heb da alleen met alcohol da echt alle remmen los zijn
als ik ene keer zat aan het worden ben weet ik echt van geen ophouden niet meer.
daarom begrijp ik het dus ook nie da zoiets legaal mag zijn en andere drugs nie.
alcohol is een van de gevaarlijkste/gefliptste drugs die er is
want na een tijd weet je dus echt nemeer wa je doet he

heel juist schranz

heel juist schranziewanzie. Met nieuwjaar was ik zo dronken van de wodka..Niet normaal, dagen ziek als een hond, met drie mannen hebben ze me naar huis moeten dragen...Ik ben er nu nog beschaamd over...
Alcohol is absoluut de lelijkste drug op aarde. Zeker weten.
Als je daar de werking van hard(?) drugs mee vergelijkt begrijp je niet waarom alcohol nog vrij verkrijgbaar is. Mag ik één voorbeeldje geven: Gisteravond een portie paddo's gegeten (met verse aardbeien en slagroom :hearteyes: ), dat was lachen en gieren, diepe inzichten, onvergetelijke visies, en dat alles voor de prijs van 3 of 4 pintjes. En GEEN kater, GEEN gezeur, GEEN problemen whatsoever...
Eindelijk besef ik het: Alcohol is mijn vijand nr. 1

Psykaholik

Wijs gebruiker
Re: heel juist schranz

dickie22_limburg zei:
heel juist schranziewanzie. Met nieuwjaar was ik zo dronken van de wodka..Niet normaal, dagen ziek als een hond, met drie mannen hebben ze me naar huis moeten dragen...Ik ben er nu nog beschaamd over...
Alcohol is absoluut de lelijkste drug op aarde. Zeker weten.
Als je daar de werking van hard(?) drugs mee vergelijkt begrijp je niet waarom alcohol nog vrij verkrijgbaar is. Mag ik één voorbeeldje geven: Gisteravond een portie paddo's gegeten (met verse aardbeien en slagroom :hearteyes: ), dat was lachen en gieren, diepe inzichten, onvergetelijke visies, en dat alles voor de prijs van 3 of 4 pintjes. En GEEN kater, GEEN gezeur, GEEN problemen whatsoever...
Eindelijk besef ik het: Alcohol is mijn vijand nr. 1
moet ook nie veel van alcohol hebben
drink het wel soms maar dat is maar zeer zelden

Qocaïne

Badass junkie
op dit moment onderschat ik de effecten van ephedra...
twee capsules ingenomen.. maar ik blijf gapen :| volgens mij zou ik zo kunnen pitten als ik zou willen.

verstandig als ik ben pak ik er maar geen derde bij.. heb overigens voor inname een grote maaltijd gegeten.. en goed inslaan kan het misschien altijd later nog?

minn

Badass junkie
Ik had dxm overschat. Ik dacht leeeuk lacheeeee effekes proberen joh
nja niet dus
was 2 dagen zoet

Trip Unit

Bewuste gebruiker
DXM moet je idd niet onderschatten!
Zowieso lijkt het mij dat mensen het al snel onderschatten omdat het gewoon in de winkel te koop is!

TeQ

Bewuste gebruiker
Xtc voor mij, op mn 16e eens 2 pillen naar binnen gegooit terwijl ik ladder zat was. Kan me niets meer herinneren vanaf het moment dat het begon te werken totdat ik weer nuchter was.

Was echt een dikke krenk in mn ego ook, heb de meest grote onzin zitten uitkramen en was bij lange na mezelf niet meer. Bleek dat alles wat ik zei ook met geen touw meer aan elkaar vast te knopen was.

qlo

Experimenterende gebruiker
BobG zei:

heb exact hetzelfde gehad, ben nu bijna een jaar gestopt, maar deze vakantie begin ik weer, echter zoals in het begin: een paar jointjes per week en tijdens de schoolperiode helemaal niets.

ik had het ook zoals jij dat ik pafte maar dat ik dr geen zin in had eigenlijk en me derna schuldig voelde, maar ik ben toch blijven paffen en na een kleine maand van het altijd doen "zomaar", omdat ik me verveelde, of uit gewoonte, zei het me niets meer. ik had er ook nooit een deftig effect van, want als je t eigenlijk niet wilt doen en erna je schuldig voelt...
ik wou al langer stoppen, en ik voelde me slecht omdat dat niet lukte, en mede daardoor zei het me na een tijdje helemaal niks meer.

Bovenaan