Drugs slecht voor ogen ?

Sunseed

Belezen gebruiker
Hey,

bij de meeste (denk ik) drugs worden je pupillen groter als je ze gebruikt, is dit dan niet slecht voor je ogen omdat er meer licht word opgenomen?

kwam gewoon in me op :tongueout:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
hmm,, over deze vraag heb ik ook zitte denken,, maar dan niet in verband met de pupillen maar eerder omdat je bijv: met blowen rode oogjes krijgt, en door veel (watvoor drugs dan ook) te gebruiken kan je makkelijk wakker worden met een ontstoken oogje xD zeker met pep enzo.. dit lijkt me zeker niet onschadelijk
correct me if i'm wrong

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik heb altijd gigantische MDMAogen of ik nou wat gebruik of niet.. Ik zie prima, veel beter dan gemiddeld.. Dus ik denk niet dat het veel uitmaakt.

L

Lid 6909

Gast
Ochja, je hoeft je vragen niet meer te posten, stuur AT gewoon een PM en je krijgt je antwoord.

Peace

// ontopic
verwijde pupillen is niet ernstig, mits je niet recht in de zon gaat kijken ofzo.
eerder werden atropine druppels gebruikt voor verwijde pupillen, dit was 'fashion' vroeger :tongueout:
heel veel schade zal het niet brengen aan je zichtvermogen, wel heb je gelijk dat je door drugsgebruik je HPPD kunt versterken.

zie hier:

Het grote HPPD TOPIC

TrippyShit

Badass junkie
Lol, wie had het over hppd dan? :P

maar het zal waarschijnlijk niet veel uitmaken als je idd niet recht in de zon ofzo kijkt..
Heb zelf ook standaard best grote pupillen en heb wel -3 (voor de mensen die dat snappen :P)
Maar dat komt volgensmij niet omdat ik wat grotere pupillen heb dan de meeste..

azgaza

Badass junkie
Ik denk dat de meeste drugs alleen schadelijk zijn in de vorm van HPPD, maar dat zit in je hersenen, niet je ogen zelf dus ik denk eigenlijk van niet.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Dat hallucineren lijkt me eerder slecht voor je ogen, als ik mdma heb gebruikt heb ik de dag erna nog vaage figuren die in mijn gezichtsveld voorbij vliegen :grin: en soms wat ruiserig, sneeuwscherm zegmaar :P

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
^ dat ligt aan je hersenen hoor

spijtig dat er niemand een echt antwoord weet, vraag het mij ook al lang af. Grotere pupillen => veel meer licht op je netvlies dan normaal => ?

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Ik heb er zelf wel oogruis aan overgehouden. Maar zoals al eerder hier gezegd is, dat ligt aan de hersenen.

En als je het mij vraagt maakt het niet echt veel uit dat er een periode is dat je pupillen helemaal verwijd zijn. Het zal vast wel schadelijker zijn, maar dan moet de periode langer dan een paar uur (voor sommige enkele dagen/weken? :P) voordat je er echt merkende schade aan overhoudt.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ooit wel een broodje aap-verhaal gelezen op Erowid, over een groepje tieners dat onder invloed van LSD (wijde pupillen dus) recht in de zon staarde om visuals op te wekken. Nuchter is dit al heel slecht voor je ogen, maar er werd beweerd dat hun ogen onherstelbaar verschroeid waren, maar ik weet er het fijne niet meer van. Bleek dus wel onzin te zijn (het heeft nog in amerikaanse kranten gestaan).

Deed me er ff aan denken :P

tomz0r

Badass junkie
Die paar uurtjes wat meer licht op je netvlies lijkt me verwaarloosbaar als je het over een heel mensenleven bekijkt. En sowieso worden drugs waarvan je grote pupillen krijgt vaak gebruikt in donkere ruimtes. Een paar seconden in fel licht kijken is veel slechter voor je oog dan even wat meer licht opvangen dan normaal lijkt me.

Flameon

Badass junkie
Inderdaad, een paar uurtjes lijkt me geen probleem. Doe je het dagelijks dan wordt het een ander verhaal, maar dan is er wel meer ongezond dan je ogenkalifidratie :wink:

Inhale

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het beeldscherm waar wij nu naar kijken schadelijker is(aangezien veel mensen behoorlijk wat tijd door brengen achter zo'n scherm.), zeker als het avond is en je beeldscherm staat nog op volle helderheid.

Spor

Wijs gebruiker
Ik heb al veel en vaak drugs gebruikt en mijn ogen zijn primá

Ik heb me wel eens door mijn huisarts laten vertellen dat als een zintuig zich minder goed ontwikkeld, dat andere zintuigen zich beter ontwikkelen. Zoals vele weten is mijn neus behoorlijk bagger, maar daarvoor heb ik dus wel hele goede ogen. Ik zie ver en scherp, en ook in het donker zie beter als de meeste. Mijn 19" schermen staan dan ook ingesteld op 1920×1440 (voor de genen die snappen wat dat inhoud :P ) en ik zit er zeker 80cm vandaan en kan nog steeds alles lezen zonder moeite. Meeste mensen die mijn schermen zien kunnen het van dichtbij nog bijna niet lezen.

Ik heb dus het idee dat je ogen van drugs NIET slechter worden, want ik denk dat ik dan hele slechte ogen had gehad :beer:

Bovenaan