drugs tolerant zijn...

afraidtech

Bewuste gebruiker
Even een vraag tussendoor:

Mijn vriendin en ik zijn verwent recreatief gebruikers maar nu het volgende,
Als wij wat nemen wat geslikt moet worden even een voorbeeld:
woensdag avond namen we mephedrone. Ik een bommetje van 100mg en zij een bommetje van 100mg ik lag hem binnen 20 minuten te spacen etc... zij voelde niets nou een klein beetje high dan.

Dus heb ik nog een bommetje gemaakt van 125 mg voor haar en je raad het al nog steeds niets, misschien een beetje tintelig en meer sociaal, maar verder niets.

DIt heeft ze ook met MDMA/XTC. Met thc heeft ze dit ook maar dat zal komen door veel gebruik van thc denk ik (dagelijks roken wij een of meerdere flinke jointjes)

WIe o wie heeft voor ons de theorie die klopt :P wij komen er niet meer uit :grin:.

Angramar Temenos

Badass junkie
Misschien is ze zelf heel ongevoelig.. heb ik ook met MDMA, 2c-b, en nog meer dingen. Snap niet hoe mensen een avond lekker kunnen gaan op 80-100 mg, en dit is echt niet omdat ik het zo keihard misbruikt heb ofzo..

crocodile

Experimenterende gebruiker
Gevoeligheid van je receptoren verschilt per persoon, en ook lichaamsmassa heeft een invloed op hoe hard je op een bepaalde dosis reageert. Zo zijn er ook nog een paar kleinere factoren zoals bijv. vermoeidheid of een lege maag.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
De ene is er nou eenmaal gevoeliger voor dan de andere. Zelf moet ik echt niet meer dan 100mg pep bijvoorbeeld hebben terwijl een vriend van mij met dezelfde pep 500mg zonder moeite er door heen gooit. Het ligt naast tollerantie voornamelijk aan je hersenchemie. Zij heeft bijvoorbeeld meer mephedrone nodig om hetzelfde aantal dopamine te releasen, maar het kan ook zo zijn dat haar receptoren minder gevoelig zijn wat crocodile al zei.

Oom Klaas

Badass junkie
'k Vind het alleen wel vreemd dat ze bij 225mg mephedrone vrijwel niets voelde,
da's toch geen marginale dosis.

afraidtech

Bewuste gebruiker
helemaal mee eens oom klaas,

ik bedoel op 225mg mephedrone lig ik hem compleet te spacen op een half portie hawaaiaantjes (schrijf je het zo :stoned: ) heb ik hem ook goed staan. op Speed reeageerd zo ook nauwelijks.

als ik het goed heb werkt meph op je dopamine, kan het zijn door veel medicijn gebruik dat je receptoren/andere chemische dingen in je hersen je gewoon niet meer reageerd op drugs?

bedoel ik weet zeker als ik haar de maximale dosis meph had gegeven dat zo nog zo nuchter was gebleven als op 225mg.

minder tolerant zijn dat snap ik nog, zoals de meesten hier boven hebben beschreven.
maar meph zo aangrijpend dat er bij mensen die minder tolerant zijn zowieso wel iets spacie moet zijn.

nou ja nu ben ik dan uber reagerend op de meeste drugs die er bestaan (behalve thc dan :grin:)

afraidtech

Bewuste gebruiker
crocodile zei:
Ja, dat heet kruistolerantie (cross-tolerance).

dat begrijp ik ben niet gek :P.
maar das inmiddels dik een jaar geleden...

(anti depressiva etc...)

dus kruis tolerantie kan het dan niet meer zijn dacht ik zo :P

Bovenaan