Drugs & Vrienden

Wausly007

Newbie
Hej.. hebben jullie ook wel eens gehad dat als je een klapper kocht bij een vriend van je.. dat hij dan ook nog eens 50 cent winst wil maken op je ( intotaal 1 euro ) ( terwijl hij als hij zelf klappers koopt van een kennis, niet eens een vriend van hem en die kennis wil er 50 cent winst op maken, dat die vriend van me dan aan iedereen loopt te verkondige hoe zielig die kennis van hem wel niet is? ) ik vind jammer dat hij zo is voor de rest beste kerel

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
snnaakkiiie jjaggeerrrrrttjjjjhthhuuuuuuuuu met zeer slechte mdma pillettjjuhhsssuuuussssss

ga toch slapen man je slappesnakkies doen ons echt niet beven of wel SPerSIZEEE !!!!!!

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik vind het idd een principekwestie, tuurlijk maakt die euro geen hol uit. Het gaat er gewoon om dat hij zijn vrienden niet moet zien als een bron van inkomsten.

DreamWeaver

Badass junkie
Voor drugs moet betaald worden. De hoeveelheid bepaald voor een groot deel de prijs. Vrienden minder laten betalen dan vreemden, à la, maar die vrienden kopen er toch geen 1000 dus waarom willen ze die pillen dan voor 25 cent 't stuk? Simpele economische wetten.

Komeetman

Belezen gebruiker
Als ze die 50 cent extra niet willen betalen, moeten ze maar zelf voor hun pillen zorgen?

Ik vind 3 euro nog altijd erg weinig voor de plezier die je ermee bereikt. 5 euro vind ik dan nog een democratischere prijs, ben dus ook niet bang om 5 euro te betalen als je weet dat hetgeen je krijgt echt kwaliteit is :) (niet dat ik het doe, maar als ik echt niets zou vinden zou ik natuurlijk niet afhaken om wat meer te betalen)

Wausly007

Newbie
jullie snappen het niet.. ik betaal die 50 cent extra graag voor snakkie maa je gaat tog niet 1 euro verdiene aan 1 van je beste maten. geld is geen probleem hoor.

azgaza

Badass junkie
Volgensmij vind de topic opener het vervelend dat een van zijn vrienden winst op hem maakt en vind hij dat vrienden dat niet zouden moeten doen. Ik weet het niet eigenlijk. Ik vind gratis delen met goede vrienden normaal, ik geef mijn vriend ook wel eens gewoon zomaar gratis een zegeltje als we gaan trippen, maar iedereen is daar gewoon anders in.

SperSIZEboon

Badass junkie
azgaza zei:
Volgensmij vind de topic opener het vervelend dat een van zijn vrienden winst op hem maakt en vind hij dat vrienden dat niet zouden moeten doen. Ik weet het niet eigenlijk. Ik vind gratis delen met goede vrienden normaal, ik geef mijn vriend ook wel eens gewoon zomaar gratis een zegeltje als we gaan trippen, maar iedereen is daar gewoon anders in.
tsja maar het moet niet zo zijn dat 1 iemand altijd degene is die uitdeelt. het moet wel van 2 kanten komen

Suntablet

Bewuste gebruiker
50 cent winst maken op een pil zou ik normaal vinden, ook al is het voor vrienden... net of 50 cent veel is... en de vriend die het verkoopt loopt risico om gepakt te worden als hij dealt.

Ik zou het dus zien als een winst die nodig is om het extra (meer pillen meenemen dan mss nodig) risico te vergoeden..

niets mis mee

sunshine

Experimenterende gebruiker
50 cent vragen is niets mis mee, maar in dit geval betekent dat een verdubbeling vd prijs. Niet tof!

azgaza

Badass junkie
SperSIZEboon zei:
azgaza zei:
tsja maar het moet niet zo zijn dat 1 iemand altijd degene is die uitdeelt. het moet wel van 2 kanten komen

Dat klopt ja. Maar in de meeste stabiele vrienschappen is dat ook wel zo.

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Ik zou het niet erg vinden. Voor de vriend in kweste kan het ook een risico zijn, of extra moeite, of nog een ritje met de auto, of nog een tochtje op de fiets met versleten banden.

Drugs kost geld, en als je dat niet zint heb je pech.
Ik zou het in deze situatie niet zien als een vriend die winst op je maakt, maar gewoon dat je die vriend ook beloont ofzo.

Anders vraag je het hem toch gewoon?:)

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
Wausly007 zei:
jullie snappen het niet.. ik betaal die 50 cent extra graag voor snakkie maa je gaat tog niet 1 euro verdiene aan 1 van je beste maten. geld is geen probleem hoor.

"geld is geen probleem",,,,WHATEFOOCK heb je te zeuren dan?
en dan nog,,,die 50 cent vind je wel weer tussen de bankspleten bij je thuis trug. :rolleyes:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Verkoop nooit drugs aan vrienden. maar geef ze het nummer van de dealer... dan raak je geen vrienden kwijt door discuseren over geld enzo.

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
Verkoop nooit drugs aan vrienden. maar geef ze het nummer van de dealer... dan raak je geen vrienden kwijt door discuseren over geld enzo.

daar ben ik het met je eens,,,maar kom op,,,"vrienden" gaan tog niet moeilijk doen over zo'n klein kut bedragje?
mja,,,dat zal tegenwoordig wel anders zijn.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik zit nu met een groepje, dat niets van elkaar verwacht, af en toe iemand eens trakteert. en soms met z'n 5en de beest uithangen. vaak op stap, betaalt ieder zijn eigen rekening. krijg je daar geen heisa om.

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
Ik zit nu met een groepje, dat niets van elkaar verwacht, af en toe iemand eens trakteert. en soms met z'n 5en de beest uithangen. vaak op stap, betaalt ieder zijn eigen rekening. krijg je daar geen heisa om.

zelfde verhaal hier...

SperSIZEboon

Badass junkie
loadrunner zei:

das 1 regel bij ons, over drugs voeren we geen discussie

ik koop goedkoop in, en gebruik het met mn beste matties zonder winst! :hearteyes:

alleen mensen die het willen proberen die we "redelijk" kennen natuurlijk iets winst he

anders kost drugs ons geld :openmouth:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
mijn matties betalen mijn inkoopprijs... (dus zonder winst) meestal is het wie er gelegenheid heeft om te halen, en waar we zin in hebben.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind het wel normaal om gewoon te betalen, je vriend heeft wel altijd zn telefoon roodgloeiend met vervelende mensen, loopt risico om gepakt te worden, en moet al die spullen regelen enzo. Tenminste als t echt een dealer is...

Dusse... :rolleyes: En als je het beter kan ga je lekker zelf dealen, en als je het beter kan krijgen dan ben je toch vrij om naar iemand anders te gaan?

Wirwar

Belezen gebruiker
ik ben geen dealer dus als ik eens voor een avondje drugs moet regelen betalen ze gewoon precies hetzelfde als ik er voor betaald heb.
En zo gaat dat ondersom ook, als hun het regelen en ik koop het van ze.

psilocybine

Bewuste gebruiker
SperSIZEboon zei:
azgaza zei:
Ik vind gratis delen met goede vrienden normaal, ik geef mijn vriend ook wel eens gewoon zomaar gratis een zegeltje als we gaan trippen, maar iedereen is daar gewoon anders in.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nog even een toevoeging, ik geef zelf wel altijd gewoon weg aan vrienden, als ik wat heb, dan delen we het allemaal zonder problemen. Toch wel een van onze ongeschreven regels: zo makkelijk mogelijk over drugs denken, en het weggeven. Als er nog 1 laatste lijn is dan hebben we zelfs discussies over wie hem aan de ander wilt weggeven. (Nee jij mag 'm echt :mrgreen: )

Maar hier gaat t er toch om dat iemand je een bedrag vraagt, en je daarover gaat lopen zeiken? Dat vindt ik dus raar, omdat zoals ik al zei: je altijd naar iemand anders kan, of zelf iets kan regelen.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb zelf gehad met twee die alleen maar profiteerden. Ze kwamen elke zaterdag gezellig langs, "Morgen heb ik iets leuks voor je" "Volgende week bij ons en dan trakteren wij" Helaas alleen valse beloftes, en een uur voor de afspraak komt er iets tussen... Na twee maanden denk je nog dat het gewoon domme pech is, maja de week erna veranderden we de regels, en zij waren de eerste die er moeilijk over deden.
Daarom hebben we de regel erin gedaan, mocht er de behoefte aan zijn, regelt één van ons wat. en de rest betaalt hem ervoor.

Ok wel genoeg keren de stad in "zonder". Gewoon rondhangen, cd bekijken enzo in de winkels, biertje op het terras.

Ik kwam laatst die oude vriend nog tegen... zag r niet uit. heeft een vriendin. en woont nu een jaar samen, ben benieuwd of ie dan ook wat verstandiger is geworden...

azgaza

Badass junkie
Hier delen we alles eigenlijk zonder moeite, als iemand niet heeft krijgt ie wel wat van de rest, we doen er nooit moeilijk over. Wel proberen we het altijd gelijk te verdelen, als de een een periode veel geeft gaat de ander dat meestal daarna zonder erover te praten compenseren, waardoor het gewoon heel eerlijk blijft.

jcutter

Badass junkie
Wat voor activiteiten doen jullie met (drugs)vrienden als jullie gestopt zijn met het gebruiken van drugs?

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Echte drugsvrienden zie ik dan meestal niet meer, maar de meesten zijn gewoon vrienden waarmee ik ook drugs gebruik. En zonder drugs, gaan we gewoon samen eten, of film kijken, of winkelen, of bier drinken. Al de dingen die normale vrienden ook samen doen :mrgreen:

Bovenaan