Drugsbaronnen en justitie!

Flameon

Badass junkie
Afgelopen vrijdag was ik met een client aan het wandelen. Gezien zijn verleden in de drugswereld hadden we het hier over, en dat gesprek dat heeft me toch wel aan het denken gezet.

Hij vroeg me de vraag waarom de grote drugsbaronnen vaak vrij uit gaan, en bijvoorbeeld vrijwel moeiteloos drugs kunnen smokkelen of andere criminelen activiteiten kunnen ontplooien.
Ik denk dan aan mannen als klaas bruinsma, steven brown, Holleerder etc etc.

Wat is jou mening? Zou de nederlandse justitie ook vaak bewust de ogen dicht houden voor dit soort mannen (of vrouwen)?

Ik denk niet dat justitie in het algemeen hun ogen dicht doen, maar ik denk wel dat ze er vriendjes hebben die hun helpen met informatie. Als je weet wat de politie weet en van plan is kun je daar natuurlijk gemakkelijk rekening mee houden. En misschien zal er ook af en toe wel eens wat informatie of bewijs verwijderd worden door dit soort mensen bij justitie.

Daarnaast is het de enorme brutaliteit. Als je volgende week een rechtzaak hebt waarbij een getuige het lef heeft tegen je te gaan getuigen, dan ga je die misschien niet vermoorden omdat het er dan wel erg dik bovenopligt wie daar achter zit. Holleeder wel, en idd, zolang ze geen bewijs vinden kom je er mee weg ondanks dat heel nederland het weet.

Juist. Zulke mensen zijn gewoon heel slim. Ze hebben overal connecties, ook bij justitie. Ze weten wat er gaat gebeuren en spelen daar in mee. Verder durft er ook niemand te getuigen want die gaat dood. Zolang er idd geen bewijs is kunnen ze je niks maken in Nederland. Mensen ónder de grote namen doen vaak de vieze klusjes. Dealtjes (regelen), liquidaties noem maar op.
Deze worden dus veel sneller gepakt en die verlullen de grote baas niet hoor. En tuurlijk weten ze wel dat die met zulke dingen bezig is. Maar zonder bewijs kunnen ze je niks maken.

Vergeet de liquide middelen niet die de grote jongens ter beschikking hebben/hadden. Met geld is zowat iedereen te koop...ook in NL.

Klaas Bruinsma had 8 mensen in dienst die 24/7 het geld moesten tellen dat binnen kwam, dan weet je het wel wat die mensen kunnen.Bij het proces holleeder is er met een raketwerper op "de bunker"geschoten......enz Ja,men zal nooit weten wat deze mensen allemaal kunnen en waar hun connecties overal verworteld zitten.

De grote criminelen zullen bijna altijd buiten schot blijven omdat ze idd vaak stromannetjes vooruit schuiven om vuile zaakjes waar ze eventueel voor gepakt kunnen worden op te knappen. Ze hebben vaak op papier ook maar weinig bezittingen, een pandje staat bijvoorbeeld op naam van de vriendin van een neef van een vriend die dan weer een lening heeft gekregen via een vage holding in een of ander tropisch land. Dit soort constructies zijn vaak lastig te ontrafelen omdat ze gewoon ontiegelijk ingewikkeld in elkaar zitten en vaak tot personen lijden die in geen enkel rapport eerder voor zijn gekomen. En áls ze dan wat pandjes wel op hun naam hebben staan dan hebben ze het excuus dat ze gewoon in vastgoed handelen, dat doet iedereen toch?
Veel van die eerder genoemde stromannetjes komen uit andere landen en staan vaak nergens in NL ingeschreven en zijn dus officieel helemaal niet hier, daar komen die pandjes goed van pas, geen haan die er naar kraait wie er in zit want het is toch jouw eigendom en er wonen ook zoveel nationaliteiten in Amsterdam dat het niet eens opvalt. En liquidaties worden vaak uitgevoerd door gasten uit oost-europa of de balkan die alleen voor een liquidatie even op en neer komen en daarmee een flink bedrag opstrijken.

De kopstukken blijven door dit soort kunstjes dus vaak uit handen van justitie. Alleen als ze betrapt kunnen worden op een strafbaar feit of als ze verlinkt worden door een dappere getuige, dan kunnen ze eventueel gepakt worden.

de baronnen hebben altijd schone handen, hun geld zit vaak op een andere naam, hun opdrachten worden door iemand anders gegeven. Er is nooit bewijs tegen hun. ze spreken alleen mondeling. en zulke dingen kan justitie niets mee. Tot ze een keer worden gefilmd. Maar dan nog, Als je iemand filmt zonder toestemming, telt het niet als rechtsgeldig bewijs. Of er moet een heterdaad, of moord op staan. dan is t wat anders.

wow bruinsma acht geld tel mannetjes, das niet mis.
Dan moet er bij die man heel wat geld zijn binnen gekomen

De bedrading van de Matrix.

Je bent een bank op het moment dat je anderen kunt prikkelen tot hun interesse. En kun je rente innen in de vorm van je verlangens of belangen.

Terug
Bovenaan