Drugtest....

nootjes

Newbie
Ik hoorde vanmiddag op mijn sollicitatie gesprek dat ik morgen al op medisch onderzoek moet voor dat werk. Tijdens dat onderzoek testen ze ook urine op drugs.
Ik weet dat ik sowieso dat de test positief zal zijn.....Ik zit al de laatste drie weken elke dag op speed. Vandaag ook nog een halve gr gedaan, totdat ik dit hoorde. Morgen moet ik de test al gaan afleggen.....

Heeft er mss iemand tips ofzo?? zijn detoxkitjes alleen op internet te koop of ook in smartshops?

mattskovic

Wijs gebruiker
gewoon op het beste hopen :tongueout: volgens mij kan je zo iets wel kopen maar volgensmij duurt het wel een dag op 3 voor het er heelemaal uit is

nootjes

Newbie
Waardat ik ben gaan solliciteren zijn ze nogal streng op ziekte. 3 keer ziek op een jaar, en ge wordt ontslaan. Dus als ik al ziek wordt voor dat ik moet gaan werken, kan ik zeker niet beginnen. Ik heb daar ookal opgedacht.

Rennie?werkt dat echt? eerste keer dat ik dat hoor. Is het proberen waard hé :)

ze hebben alleen gezegd medisch onderzoek, urine wordt tijdens zo een onderzoek altijd getest op suikerziekte enzo. Maar op drugs is dat niet overal zo. Ik heb alleen gehoord van mensen dat ze dat daar wel effectief doen.
Mogen ze dat testen, zonder dat te vertellen op voorhand? Waarschijnlijk wel zeker....
Ik heb daar ook famillie werken, dus zou de test toch postief uitvallen kunnen die dat te weten komen? dat ze dat in mijn dossier zetten ofzo, of valt dat onder beroepsgeheim en wordt er alleen genoteerd dat ik niet geslaagd ben op mijn medische testen?

Ellesdee

Badass junkie
Hoelang zijn drugs in het lichaam aantoonbaar?
De meeste drugs zijn binnen een week uit je lichaam verdwenen. Een uitzondering vormt Cannabis. Cannabis is afhankelijk van de mate van gebruik tot 30 dagen aantoonbaar in je urine.
De enige plek van je lichaam waar drugs langer tot zeer lang aantoonbaar zijn, is je haar. Haartesten worden in Nederland alleen uitgevoerd bij bijvoorbeeld strafrechtelijk onderzoek. Hieronder een lijstje met drugs en het aantal uren/dagen dat zij nog in de urine aantoonbaar zijn.

Cannabis: tot 30 dagen
Paddo’s: 24 tot 48 uur
Alcohol: 1,5 uur per alcoholisch drankje
Cocaïne: tot 7 dagen
XTC: tot 3 dagen
Speed: 2-4 dagen
Ephedra: tot 3 dagen
Ketamine: tot 48 uur
LSD: tot 3 dagen
GHB: 5 uur
Heroïne: tot 5 dagen

mjah, ik zou urine van iemand anders geven, of er voor zorgen dat je morgen ziek bent oid...

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
nootjes zei:
Waardat ik ben gaan solliciteren zijn ze nogal streng op ziekte. 3 keer ziek op een jaar, en ge wordt ontslaan. Dus als ik al ziek wordt voor dat ik moet gaan werken, kan ik zeker niet beginnen. Ik heb daar ookal opgedacht.

Ik denk dat als ze drugs in je pis vinden dat ze dat ook nogal hoog opvatten.

Kiezen tussen drugs / ziek zijn dus :)

Flugeltje

Wijs gebruiker
nootjes zei:

Rennie?werkt dat echt? eerste keer dat ik dat hoor. Is het proberen waard hé :)

ze hebben alleen gezegd medisch onderzoek, urine wordt tijdens zo een onderzoek altijd getest op suikerziekte enzo. Maar op drugs is dat niet overal zo. Ik heb alleen gehoord van mensen dat ze dat daar wel effectief doen.
Mogen ze dat testen, zonder dat te vertellen op voorhand? Waarschijnlijk wel zeker....
Ik heb daar ook famillie werken, dus zou de test toch postief uitvallen kunnen die dat te weten komen? dat ze dat in mijn dossier zetten ofzo, of valt dat onder beroepsgeheim en wordt er alleen genoteerd dat ik niet geslaagd ben op mijn medische testen?

Nog niet zo lang geleden is er een wet gestemd waarin staat dat dit mag

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat is dat voor werk dat ze je testen op drugs :openmouth: Nog nooit van gehoord eigenlijk... Ik zou zeker weten iets verzinnen, moeder in het ziekenhuis zoiets. Als ze die speed vinden dan kun je die baan wel vergeten als ze daar zo gefreakt over doen.

BooYa

Belezen gebruiker
TechNora zei:
Wat is dat voor werk dat ze je testen op drugs :openmouth: Nog nooit van gehoord eigenlijk... Ik zou zeker weten iets verzinnen, moeder in het ziekenhuis zoiets. Als ze die speed vinden dan kun je die baan wel vergeten als ze daar zo gefreakt over doen.

bij veel bedrijven is dit zo
zeker bij mechanica/electriciteits bedrijven en ook bandwerk enz...
en zo uitleg van dat je niet kan komen voor zo een medisch onderzoek kan je zeker niet doen
u hoop voor dat werk kan je dan al op u buik schrijven

neti

Badass junkie
willen jullie aub dat advies van 7 liter water per dag of 6 liter per uur nooit weer geven... van zoveel water kun je doodgaan... watervergiftiging wordt dat genoemd. Dat betekent dat de gezonde hoeveelheid zout in je lichaam zo verdund wordt dan je cellen knappen... je gaat er dood aan

maar verder ontopic:

win juridisch advies in... ik ken het belgische rechtssysteem niet, maar er geldt medisch geheim. de testende instantie mag zonder jouw toestemming de resultaten niet aan de werkgever geven... bovendien hoor je vooraf te weten te krijgen waarop getest wordt en hoor je te weten te komen wat ze wel of neti doorgeven aan je werkgever...

het is gebruikelijk dat jij zelf het medisch rapport krijgt en dat zelf aan je werkgever geeft, daar mag je ook om vragen... verder mag je ook na het horen van de uitslag weigeren dat het onderzoek doorgezonden wordt... dit betekent natuurlijk wel dat je de baan neti krijgt.

met juridisch advies bedoel ik dat je moet nagaan of het legaal is dat er bij jouw baan gescreand wordt op drugs... binnen het leger kan ik me dat voorstellen, bij sommige andere beroepen als chauffeur niet

waarschijnlijk is er wel een gratis juridisch steunpunt in belgie... in nederland is dat het Juridisch Loket, waar je gratis langs kan komen of gratis naar toe kan bellen

www.juridischloket.nl

neti

Badass junkie
nootjes zei:

.ook dit valt onder het beroepsgeheim van die werkgever... die mag dit dus nooit doorgeven aan familieleden... bovendien kun je zelf beslissen de testresultaten neti aan je werkgever bekend te maken, en je terugtrekken van de procedure

nootjes

Newbie
Ik heb het onderzoek kunnen uitstellen. Ik legde uit dat ik zogezegd nog papieren moest in orde gaan brengen bij mijn vorige werkgever enzo. Eerst mocht ik die testen niet meer afleggen, maar ik heb ze gelukkig nog kunnen overtuigen dat ik die dag echt niet kon komen. Ik kreeg dan een laatste kans en moest woensdag pas gaan. Dat is bijna een week, dus wist ik zeker dat ze niets zouden vinden omdat ik bijna niet smoor en de rest na een paar dagen al uit uw bloed is. Ik heb toch zo een detoxpillen-kuur gedaan voor de zekerheid. :wave:

Bovenaan