Dubbelgedrukte maya's zijn toch de gewone maya's? Met elk zegeltje een andere kleur op de voorkant en rode lijnen op de achterkant? Ik heb die zegels nu namelijk zelf en ik heb een halfje genomen zaterdag. Ik ga even een schatting doen van hoe sterk maya's zouden kunnen zijn, gebaseert op hofmann millenium zegels die ik had. Ik moet vooraf zeggen: ik basseer alles op alles en ik heb dus geen idee wat de waarheid écht is, alleen dat ik wellicht in de buurt kan zitten.
Ik ga beginnen met de vorige zegels die ik had: hofmann millenium zegels. Daar heb ik zowel een halve als een hele van genomen. Een halve was redelijk visueel; alles bewoog, met patronen, en overal die typische felle reegnboog kleuren. Een hele was overweldigend met volledige fractal art, hele diepe patronen, lange effecten en extreme vervormingen, de meest vreemde waarnemingen. Nu had ik van de maya een halve genomen. Dat kwam meer overeen met een hele hofmann dan een halve hofmann, terwijl de hofmann millenium zegels de beste waren die ik ooit gehad heb. De maya gaf diepgaande patronen, fractal art, overal felle kleuren en een vrij lange werking.
Nu zouden de hofmanns 250 ug moeten zijn volgens sommigen. Daar geloof ik niks van, ik denk dat ze eerder 180-200 zijn, al is het alleen maar omdat mensen ze lang bewaren. Een halve hofmann is dus 90-100 ug als dat klopt, en dat komt overeen met beschrijvingen die ik heb gehad van 100 ug: flink visueel, maar niet overweldigend. Gewoon dat alles beweegt, golft en patroont, maar tocn heel anders dan het dubbele ervan.
Een maya voelde dus echt als veel meer dan dat. Het voelde als iets dat er een beetje tussenin zat, maar meer neigend naar een hele dan een halve. Dat zou mij laten denken dat een halve maya tussen de 140 en 170 ug zou moeten zitten, wat een hele rond de 300 maakt. Iniedergeval de zegels die ik heb.
Ik denk dat test resultaten váák lager uitvallen omdat mensen in de testlaberatoria er niet al te zorgvuldig mee omgaan.
Nogmaals: dit is allemaal een schatting. Het zou ook kunnen dat de hofmanns 150 waren als een hele, en dat een halve hofmann 75 was; dat de maya's 200 zijn en een halfje 100. Maar ik denk dit.