Duidelijkheid over Molly [MDMA].

Spirit Wolf

Experimenterende gebruiker
Beste DF'ers,

Voorwoord:
Voor het eerst kennisgemaakt met Molly oftewel MDMA (in kristal vorm). Een gedrukte pil lijkt mij minder fijn ook al kan dat tussen mijn oren zitten. Zoals de verwachte reactie, het was geweldig. Sorry dit is een te kleine woord ervoor, ik ben emotioneel herboren. Mijn leven ging perfect maar het gaat nu veel beter. Ik ben 17 en ik weet dat ik erg vroeg ben (ook al is deze generatie aardig aan het doorslaan) maar dit heeft echt mijn leven veranderd. Ik geniet zo veel van de kleine dingetjes en heb zoveel zin wat de toekomst mij te bieden heeft, ik heb tijdens deze ervaring (thuis setting met 4 man) zo veel vrede met mij zelf gehad en de mensen om mij heen. We namen bommetjes en we waren bewust ervan dat we een aardige dosis hadden genomen (bovenop de eerste die niet insloeg na 2 uur en 15 minuten).

Toch heb ik er heel veel vragen over. Ik ga een Mg weegschaal aanschaffen zodat we eigenlijk perfect kunnen doseren. Ook gaan ik (we) dit maar 1 á 2 keer per jaar doen zodat we zeker weten dat we de magie niet vergooien want daarvoor doe ik het ook.

---​

Dus hier de vragen;

1. We hadden de vorige keer 50/60 mg bommetje genomen waarvan we vrij weinig van voelde en we namen daarna een onbekende hoeveelheid waardoor we letterlijk over de vloer kropen en alleen maar schreeuwden: "dit is het beste gevoel ooit". Jullie kennen het wel. Dit werd als prettig ervaren. We willen de volgende keer dat in één keer hebben. Dus een dosis nemen waardoor dat meteen gebeurd. Wat wordt er aangeraden? Ik lees op internet 1/1.5 mg per kg gewicht maar er zijn mensen die 150 mg innemen terwijl je 60 wegen. Dit is dus 2.5 mg per kg gewicht. Ook zei mijn dealer dat er minstenst 90/120 mg mdma nodig is om de serotonine tank te verkrachten. Alles daarboven zal alleen maar het speedy effect versterken. Ook werkt dit op je hersenen toch? Wat heeft het dan te maken met je lichaamsgewicht. Als jullie een goede richtlijn kunnen geven hoeveel mg wat doet zou ik jullie eeuwig dankbaar zijn.

2. Mdma is nooit puur, het maximale zal rond de 84% liggen. Moet je dit ook verekenen met het maken van de bommetjes (100 mg --> 80 mg door de 80%).

3. Als er bijgenomen wordt neemt men na "?" uur de halve dosis (bijvoorbeeld van 120 mg na "?" uur 60 mg erbij). Klopt dit en na hoeveel uur?

4. Je houdt vocht vast, maar oververhitting (in combinatie met te weinig water) is ook gevaarlijk. Het gevaarlijke aan het vocht vasthouden is dat de Natrium waarde te laag licht waardoor je lever overuren maakt en je nier (in het ergste geval) uitvalt waardoor je snel op de intensive care ligt. Is het niet mogelijk om met een voedingspatroon die je de week van te voren haalt net even extra natrium (of wat je er ook uit moet halen) eruit kan halen zodat je de kans verkleind?

5. Ik spreek nu uit mijzelf, maar ik zal vast niet de enige zijn. Douchen, een bad nemen of een jacuzzi is geweldig. Dit wordt natuurlijk niet met lauwwater gedaan. Omdat het "warm" water is heb je het ook veel sneller warm / heet. Dus drinken is onzettend belangrijk op dit moment. Is 1 tot max 2 glazen per uur dan nog wel goed? Of kan je misschien in combinatie met de extra natrium die je inneemt net een glaasje meer drinken?

6. Je loopt hersenschade op. Er wordt dus aangeraden om het niet vaker dan 4/8 weken te doen. Wat is de daadwerkelijke tijd dat je het minste hersenschade oploopt want ik vind 4/8 weken erg kort.

7. Ik ben onzettend bang dat de magie van mdma gaat verdwijnen, vandaar de 1 á 2 keer per jaar. Is dit genoeg of zal ik er net wat langer voor uit trekken. Ik weet dat ik hypocriet klink maar als het moet wacht ik 2 jaar voordat ik het weer doe.

---​

En ik wilde even melden dat het onvoorstelbaar goed is dat zo'n forum bestaat. Ik lees al 3 jaar mee en hier veel informatie maar door deze forum weet ik zoveel meer over drugs. Vooral over het veilig nemen van drugs heb ik hier enorm veel over geleerd en ik besef het nu pas. Ook heeft het ervoor gezorgd dat het beter is om even te wachten voor sommige snoepgoed of zelfs niet te doen. Dus een dankjewel hiervoor!

Ook bedankt alvast voor de reacties, nog enige tips voor de volgende keer (huis setting)?
(Ik ken al veel leuke dingetjes maar ben benieuwd !)

Bobsacamano

Badass junkie
Top dat je zon mooie ervaring hebt gehad. 17 is jong maar je hebt het vergeleken met veel leeftijdsgenoten best goed aangepakt. Op je blinde dosis na. Maar je betert jezelf meteen erg goed van je.

Hierbij mijn antwoorden hopelijk heb je er wat aan.

1. Qua dosering is je 50/60 misschien wat weinig. Je had wel wat moeten voelen maar het is aan de lage kant. Wel heeft MDMA een werking waar je dealer wel gelijk in geeft. Liever iets te weinig dan teveel. Hou 1,5mg aan per lichaamsgewicht en neem dat in. Als je een dosis hebt gevonden die voor jou werkt hou die dan aan de volgende keer. Hoe meer je gebruikt des te meer je strak staat en des te minder je het lekkere fijne warme open gevoel voelt wat jou juist zo ontzettend heeft aangegrepen op een goeie manier.

2. Ja dat moet je rekenen. Stel je laat het testen en het is 80% en je weegt 100mg af dan krijg je dus 80mg binnen.

3. Zo neem ik het meestal wel maar dan de eerste iets minder bijvoorbeeld 120 en daarna 40 a 60mg. Ik neem het dan 2,5 uur na eerste inname.

4. Het is voor ieder drugs gebruik aan te raden gezond te eten de dagen ervoor het kan geen kwaad natuurlijk. Ga niet met 5-HTP aan de slag van te voren. Eigenlijk ook niet erna maar daar zijn de meningen over verdeeld.

5. In bad verlies je niet echt veel extra vocht. Hou het gewoon bij dat glas per uur drinken meer niet. In bad gaan is eigenlijk niet zo handig. Je hartslag gaat al omhoog als je in een heet bad ligt. Nu met M in je systeem word je hart extra belast.

6. Het was voorheen als advies 8 weken maar is tegenwoordig 3 maanden. Ik houd zelf deze regel aan. Iets dat zoveel impact heeft op je hersenen moet je niet te vaak doen is erg slecht. Ook houd ik het liever bijzonder.

7. Dit weet ik niet precies. Ik heb het nu zelf 4 keer gedaan in een jaar en ja de 2e keer was al anders en minder magisch maar dit komt ook omdat je de eerste keer iets meemaakt wat zo onvoorstelbaar mooi en magisch is. Dat gevoel komt niet meer terug vaak. Daarna was het nog steeds echt heerlijk en liefde all over. Houd je gewoon aan 3/4 keer per jaar en dan geniet je er in ieder geval langer van. Maar je kan je afvragen heb je dat nodig waarom niet bijzonder houden en minder doen. Misschien maar 2 keer per jaar of 1 keer die keuze is aan jou. Ik wil proberen het volgend jaar 2 keer te doen max 3.

Het forum heeft een belangrijke rol en fijn dat je hier je informatie kan verkrijgen. Bij meer vragen let us know...

Spirit Wolf zei:
Beste DF'ers,

Voorwoord:

1. We hadden de vorige keer 50/60 mg bommetje genomen waarvan we vrij weinig van voelde en we namen daarna een onbekende hoeveelheid waardoor we letterlijk over de vloer kropen en alleen maar schreeuwden: "dit is het beste gevoel ooit". Jullie kennen het wel. Dit werd als prettig ervaren. We willen de volgende keer dat in één keer hebben. Dus een dosis nemen waardoor dat meteen gebeurd. Wat wordt er aangeraden? Ik lees op internet 1/1.5 mg per kg gewicht maar er zijn mensen die 150 mg innemen terwijl je 60 wegen. Dit is dus 2.5 mg per kg gewicht. Ook zei mijn dealer dat er minstenst 90/120 mg mdma nodig is om de serotonine tank te verkrachten. Alles daarboven zal alleen maar het speedy effect versterken. Ook werkt dit op je hersenen toch? Wat heeft het dan te maken met je lichaamsgewicht. Als jullie een goede richtlijn kunnen geven hoeveel mg wat doet zou ik jullie eeuwig dankbaar zijn.

2. Mdma is nooit puur, het maximale zal rond de 84% liggen. Moet je dit ook verekenen met het maken van de bommetjes (100 mg --> 80 mg door de 80%).

3. Als er bijgenomen wordt neemt men na "?" uur de halve dosis (bijvoorbeeld van 120 mg na "?" uur 60 mg erbij). Klopt dit en na hoeveel uur?

4. Je houdt vocht vast, maar oververhitting (in combinatie met te weinig water) is ook gevaarlijk. Het gevaarlijke aan het vocht vasthouden is dat de Natrium waarde te laag licht waardoor je lever overuren maakt en je nier (in het ergste geval) uitvalt waardoor je snel op de intensive care ligt. Is het niet mogelijk om met een voedingspatroon die je de week van te voren haalt net even extra natrium (of wat je er ook uit moet halen) eruit kan halen zodat je de kans verkleind?

5. Ik spreek nu uit mijzelf, maar ik zal vast niet de enige zijn. Douchen, een bad nemen of een jacuzzi is geweldig. Dit wordt natuurlijk niet met lauwwater gedaan. Omdat het "warm" water is heb je het ook veel sneller warm / heet. Dus drinken is onzettend belangrijk op dit moment. Is 1 tot max 2 glazen per uur dan nog wel goed? Of kan je misschien in combinatie met de extra natrium die je inneemt net een glaasje meer drinken?

6. Je loopt hersenschade op. Er wordt dus aangeraden om het niet vaker dan 4/8 weken te doen. Wat is de daadwerkelijke tijd dat je het minste hersenschade oploopt want ik vind 4/8 weken erg kort.

7. Ik ben onzettend bang dat de magie van mdma gaat verdwijnen, vandaar de 1 á 2 keer per jaar. Is dit genoeg of zal ik er net wat langer voor uit trekken. Ik weet dat ik hypocriet klink maar als het moet wacht ik 2 jaar voordat ik het weer doe.

---​

En ik wilde even melden dat het onvoorstelbaar goed is dat zo'n forum bestaat. Ik lees al 3 jaar mee en hier veel informatie maar door deze forum weet ik zoveel meer over drugs. Vooral over het veilig nemen van drugs heb ik hier enorm veel over geleerd en ik besef het nu pas. Ook heeft het ervoor gezorgd dat het beter is om even te wachten voor sommige snoepgoed of zelfs niet te doen. Dus een dankjewel hiervoor!

Ook bedankt alvast voor de reacties, nog enige tips voor de volgende keer (huis setting)?
(Ik ken al veel leuke dingetjes maar ben benieuwd !)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De aanbevolen dosering is 1 tot 1,5 mg per kg. Het beste kun je dan eigenlijk beginnen met 1mg per kg en later nog eens bijdoseren met 0,5mg per kg. MDMA werkt op je hersenen inderdaad, maar gewicht is wel degelijk belangrijk omdat gewicht iets zegt over hoeveel liter bloed er in je lichaam zit en waarover de MDMA dus verspreid wordt. Je gewicht zegt dus iets over de concentratie van die stof in je bloed, net zoals dat met alcohol en elke andere drug zo is. En het is ook niet zo dat alle MDMA die in je lichaam zit tegelijkertijd in je hersenen zijn werk aan het doen is.

De meningen verschillen nogal over wanneer je het best kunt bijdoseren, realiseer je vooral dat bijdoseren het love gevoel vaak amper kan verlengen. Persoonlijk doseer ik het liefst na zo'n 2 a 3 uur bij, wanneer ik nog op de piek zit. De extra dosis gaat dan werken net voor dat die eerste begint af te nemen en zo verleng ik het love gevoel misschien max 1 uur. Alles wat ik daarna bijdoseer wordt ik extreem waus van, zonder echt dat geweldige gevoel te hebben.

Wat betreft je vragen over water vergiftiging, juist als het extra warm is moet je niet meer gaan drinken. Want hoe warmer het is, hoe meer je zweet en hoe minder natrium er dan in je lichaam overblijft. Gewoon bij die 1 a 2 glazen per uur houden en verkoeling opzoeken door even naar buiten te gaan of wat water over je gezicht heen te gooien. Ook kun je voor zover ik weet niet een extra voorraad natrium in je lichaam aanleggen door heel anders te eten de week ervoor. Je lichaam zal normaal gewoon zorgen dat de hoeveelheid natrium in balans is. Probleem is dat je lichaam onder invloed dus niet meer in staat is om je natrium niveau in balans te houden. Wat je wel kunt doen is iets zouts eten of drinken tijdens MDMA gebruik. Een zoute soep zal al enorm verschil maken, iets vasts eten zal een stuk lastiger zijn

anhaedra

Belezen gebruiker
Mooi omschreven, die eerste keer, kan me er helemaal in vinden. Vooral dat "herboren" zijn en overal weer zin in krijgen.

Hier nog wat toevoegingen op de posters boven mij, just my 2 cents:

1) Die 1-1,5 mg is een goede vuistregel qua veiligheid, maar de meesten pakken inderdaad meer. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat de eerste er goed in knalt, want de eerste is het lekkerste. Dus beter iets te veel nemen, en dan later minder hoeven bijpakken, dan andersom. Want een 2e / 3e / 4e dosis klapt er altijd minder lekker in en duurt ook veel korter, omdat je serotonine e.d. al aardig leeg zijn getrokken door de 1e. So better make it count... Als de eerste niet lekker binnenkomt, krijg je de neiging om extra veel bij te pakken later op de avond waardoor je uiteindelijk misschien juist méér gaat gebruiken, snap je?

Maar zoals je leest is het altijd koffiedik kijken. Timing van bijpakken is ook cruciaal. Als je het op tijd doet dan kun je het gevoel van de eerste goed vasthouden, anders ebt het weer weg. Maar als je te snel bijpakt, dan ga je weer te hard...

7) Ik heb nu in ruim 2,5 maand tijd 3x X gedaan waarvan 1x een heel weekend lang. Ik kan je verzekeren dat de magie dan snel verloren gaat, al is het gevoel dat je krijgt afhankelijk van heel veel factoren die je niet allemaal kunt controleren. Misschien ligt het ook wel ergens anders aan. Niemand snapt helemaal waarom de "magie" weg gaat, en waarom de ene er meer last van heeft en de ander helemaal niet. Denk dat een groot gedeelte subjectief is.

Maar je bent nog jong, je kunt nog jaren gebruiken. Ik zou rustig aan doen. Mij is het niet gelukt, dat zeg ik er wel bij. :sunglasses:

MeejheM

Badass junkie
1. Als jullie een goede richtlijn kunnen geven hoeveel mg wat doet zou ik jullie eeuwig dankbaar zijn.

Ik raad zelf meestal mensen tussen de 50 en 100mg aan, afhankelijk van de setting, daarna 1, hooguit 2 keer 50 mg bijpakken.

dat ligt eraan of je freebase mdma hebt of poerder/kristallen. wij noemen 84%(of wat het extact zal zijn) puur. dan heb je met over mdma hcl

ik zeg 2 a 3 uur.

geen flauw idee, ga er maar van uit dat dat niet zo werkt. isotone drankjes zijn je beste gok.

je lichaamstemperatuur zal omhoog gaan, dus een warmer bad dan 37% graden lijkt me niet effectief. maak je meer zorgen om je vochtinaneme en inspanning.

de hersenschade wordt veroorzaakt door een te hoge temperatuur, en de neurotoxiciteit van de ingenomen drugs. laat het altijd testen, en houd je aan een normale hoeveelheid. vermijd combinaties.

klinkt niet schadelijk. de hoeveelheid neurotransmitters die je kan vrijlaten of tegenhouden verschilt per stof die je gebruikt, maar 3 maanden is meestal genoeg om je hersenen weer op normaal niveau te krijgen. een half jaar of 2 jaar kan natuurlijk geen kwaad.

laatste tip: mdma verliest zijn sharme bij de meeste gebruikers langzaam ongeacht hoe vaak of met hoeveel tussentijd ze het gebruiken. zorg dat de eerste paar keer echt tellen...

succes

Bovenaan