DXM Polletje

Wat vind/vond je van trippen op DXM?

• Lekkere trip dus een aanrader!

Stemmen: 0 0,0%
  • Wel oke,maar niet speciaal ofzo

• Klote trip van gehad,dus geen aanrader!

• Alleen lekker bij dosis 290mg(10 caps) en hoger

• Alleen lekker bij dosis 290mg(10 caps) en lager

• Nog nooit DXM gedaan

• iets anders namelijk...

• Totaal aantal stemmers
    0

minn

Badass junkie
Anders, het was gewoon heel raar. Niet bepaald klote, maar ook niet echt leuk.
Gewoon, heel apart. Te vergelijken met een zwaar bezopen gevoel en beetje zweverig.

buzzy

Badass junkie
Ik heb het 4 keer gedaan waarvan 3 keer net niet lukte steeds en met de 4e keer ging het ineens TE erg ik heb wel een ontzettende trip gehad maar of die nou zo fijn was :rolleyes: :cry: Is trouwes wel erges bij tripreports te lezen. DXM is voor mij echt vieze griep bende :wink:

Rain

Bewuste gebruiker
Ik dacht heel veel af te weten van drugs, maar wat is dmx eigenlijk? :confused:

A

Anonymous

Gast
Dextromethorphan, een drug die niet echt een drug is.

Er staat vast wel wat over op dit forum, gebruik de zoekfunctie!
(Heb ik altijd al willen zeggen!)

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Nog nooit DXM gedaan 71% [ 15 ]

En dan ist het nog zo makkelijk te verkrijgen,dus zo bekend is het nog niet...

spacekonijn

Badass junkie
ja wel leuk spul , maar je moet wel goed weten waarom je het gebruikt en wat je kan verwachten.
niet zomaar nemen omdat je wel weer eens iets 'anders' wilt...

caatje

Badass junkie
28 maart 2006
Nederlandse jongeren gebruiken hoestmiddelen om in een trip te raken. Dat blijkt uit eigen onderzoek van het VPRO-radioprogramma Noorderlicht. De redactie van het programma telde ruim honderd jongeren van rond de twintig jaar die vanaf 2004 op het internet informatie uitwisselen over ervaringen met hoestmiddelen als tripmiddel.

De redactie van het programma telde ruim honderd jongeren van rond de twintig jaar die vanaf 2004 op het internet informatie uitwisselen over ervaringen met hoestmiddelen als tripmiddel.

Het gaat om hoestsiroop en -capsules van bijvoorbeeld Dampo en Daro die de stof dextromethorfan (dmx) bevatten en gewoon bij de drogist te koop zijn. Dmx veroorzaakt in hoge doses onder meer hallucinaties.

De meeste Nederlandse gebruikers zijn jongens van rond de twintig, maar er zitten volgens Noorderlicht ook meisjes tussen en kinderen van 15 en 16 jaar oud. Hun trips staan beschreven op webfora zoals www.scholieren.com en www.fok.nl.

Neurofarmacoloog B. Ellenbroek, die aan het woord komt in de uitzending van Noorderlicht dinsdagochtend, vergelijkt de werking van hoge doses dxm met die van pcp (angel dust). Gebruikers krijgen hallucinaties en een verstoord contact tussen zintuigen, spieren en hersenen.

D. Bijl, arts en hoofdredacteur van Het Geneesmiddelenbulletin, zegt in dezelfde uitzending dat het onverantwoord is dat hoestmiddelen met dxm gewoon te koop zijn bij de drogist.

Minister Hoogervorst van Volksgezondheid pleit momenteel in de Tweede Kamer om de verkoop van simpele geneesmiddelen waarvoor geen recept nodig is, helemaal vrij te geven. Dat zou betekenen dat die in de toekomst bijvoorbeeld ook bij kampeerwinkels en bezinestations te koop zijn.

Zowel de Jellinek-kliniek als het Trimbos-instituut reageren dinsdag op de uitzending. De instituten hebben niet het idee dat deze drug grootschalig wordt gebruikt. „De gemiddelde Nederlandse jongere zoekt een drug waarmee je nog enigszins normaal kan functioneren. Dat je op een feestje kan gebruiken. Dat is dxm absoluut niet”, verklaart H. Wiegel van het Trimbos-instituut dinsdag de impopulariteit van dxm in Nederland. Jellinek en Trimbos zijn wel beducht op het effect dat alle aandacht in de media over het tripmiddel heeft. „Daar zijn we niet onverdeeld gelukkig over”, aldus Wiegel.

TimeKiller

Bewuste gebruiker
Nog nooit gedaan...maar denk dat ik beter Ketamine kan halen inplaats van DXM, schijnt veel opelkaar te lijken... :P

Qocaïne

Badass junkie
natuurlijk is het wel bekend trip unit... maar ik denk dat mensen hier op het forum naar andere middelen grijpen.. die een betere en leukere uitwerking op je hebben :)

van de verhalen die ik heb gehoord is DXM toch wel de minste.. mijn intresse is dus ook helemaal niet gewekt.

no dxm for me:)

Bal0n

Badass junkie
Jeller zei:
Bal0n zei:
BobG zei:
Dextromethorphan, een drug die niet echt een drug is.

Waar slaat dat op?
Het is eigenlijk ene medicijn die in hoge dosis als drug wordt gebruik zegt hij..
maar medicijnen=drugs dusja je hebt wel gelijk

Als je die beschrijving handhaaft, zouden cocaïne, heroïne, MDMA, LSD, etc ook geen drugs zijn, pas toen de wet deze stoffen heeft verboden?

Beetje kromme gedachtengang. DXM heeft simpelweg een ander effect bij een andere dosis.

R44f

Newbie
Een vriend van mij heeft ooit eens 2 flesjes hoestdrank op, hoeveel DXM daar in totaal in zit weet ik niet. Hij zag binnen de kortste keren lijkbleek, maar ondaks dat voelde hij zich top en zag alles heel relaxed draaien.
Ik zie het niet zitten om 2 van die flesjes naar binnen te werken, vandaar dat ik het niet doe.
Anders zou ik het best wel eens willen proberen.

A

Anonymous

Gast
Je moet dxm ook leren gebruiken, het enige van dxm wat mij wel intressant lijkt is de dissociatie en CEV's.

buzzy

Badass junkie
Hmmm ik moet het echt niet, alleen maar een TE hevige trip gehad ik dacht dat ik doodging man :rolleyes: Gelukkig kotste ik alles eruit..

Psilo

Bewuste gebruiker
Wordt maar weinig gebruikt zo aan de poll te zien...
Even tripreportjes gaan zoeken dan maar....

Bovenaan