• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ecstasy Trip Report

Qocaïne

Badass junkie
datum: 18-03-2006
geslacht: Man
gewicht: 75 kg
drug: 1 XTC pil - 'Blauwe Peace' getest op >> 110mg MDMA
overig: 1ste ervaring met ecstasy

"X"

Het idee om te gebruiken was nog maar twee weken jong… Piet en ik die al veel samen hadden geëxperimenteerd met drugs wilde ook deze ervaring samen delen. Ikzelf wilde mijn eerste pilletje gebruiken in een vertrouwelijke omgeving bij iemand thuis… Piet zag het echter wel zitten om tijdens het feest Sensation Black de pilletjes te nuttigen. Ik stemde daarmee in, maar wilde voor mezelf eerst de drug testen tijdens een ander feestje om te kijken wat het met je doet. Het idee om een feest van ruim € 60,- te verpesten leek mij ondragelijk.

Jin, vervent gebruiker van verdovende middelen en een vriend van me wist van mijn plan om te gebruiken en vertelde dat hij pillen bij zich had en liet ze zien. Op dat moment wist ik dat ik met hem de drug zou testen om te kijken wat de werking zou zijn.
En ja.. de volgende dag belde hij op om te vragen of ik met hem ging stappen. Na een afgesproken tijd leg ik de hoorn op de haak… mijn hart slaat een paar keer over, beseffend dat ik vanavond flink ga genieten!

Verassend genoeg was Jin niet alleen op de meeting plek.. maar met twee bloedmooie meiden die al behoorlijk wat alcohol op hadden. Daar lopen we dan richting de stad… Ik, Jin, Linny en Claris. Alle vier single, alle vier vrolijk, alle vier smachtend naar een pilletje, alle vier met één doel: Trippen!

Nog geen kwartier in de club komt Jin aanlopen en duwt een kwart pilletje in me handen… “Hier man, ik heb nog wat over. Ik heb een halve op en de meiden een kwart”. Ik twijfel geen moment en slik de pil door met een groot slok bier. Het wachten kon beginnen!

Een uur lang probeer ik te zoeken of ik langzaam iets in voel insluipen… maar geen resultaat. Gedachtes gingen door me heen: “Voel ik al wat?” Een droge mond, versnelde hartslag en geen honger gevoel. “Is dit het dan al?”. Ik voel teleurstelling opkomen en vond mezelf stom om maar een kwart te proberen! Toch bleef ik voorzichtig… ik probeerde veel te drinken, maar dit ging moeilijk. Het leek alsof het bovenin mijn slokdarm bleef liggen. Zo’n droge strot.. maar toch niet kunnen drinken duidde er op dat de pil wél werkte…

Enkele momenten later loopt Jin op me af en duwt wederom iets in mijn handen, met de boodschap dat ik misschien wel te hard probeer om iets te voelen. Ik open mijn hand en vind een hele pil. Ik twijfel enkele momenten maar besluit het toch te proberen…

Wachtend op de inslag loop ik rondjes en kom ik veel bekende tegen. Ook één van mijn beste vrienden Rijn was in de club. Ik vertelde Rijn wat ik had gebruikt, voor het geval dat het zou inslaan en hij niet wist wat er aan de hand zou zijn.

Nog geen half uur later sta ik met vrienden te praten wanneer de pil toeslaat... Ik voel een rush opkomen van me tenen, die doorschiet naar de hersenen. Ik krijg het gevoel alsof ik in een achtbaan zit… vlinders schieten door me buik en ik lijk wel tientallen loops te maken.
Ik voel een warme gloed door mijn aderen stromen en mijn hartslag versneld nog maar eens...
Wwwwooooww.. sssshhiitt.. daar ga iiik! Ik kijk op en zie dat mijn loops niet onopgemerkt bleven. Mijn vrienden keken me aan en lachte..

Ik heb daar een tijdje gestaan… vol bewondering van wat er gebeurde. Ik kreeg geen “upper” gevoel maar werd juist heel rustig. Ik voelde me hartslag hevig kloppen, maar ik bleef rustig. Het gevoel was onbeschrijfelijk lekker… ik was zo lekker warm en rustig, dat ik in mezelf wilde kruipen. Ik wilde mijn armen naar binnen trekken, zoals je je armen uit je mouwen trekt en vervolgens in je jas kruipt. Ik had geen zin in gesprekken… ik was in mezelf gekeerd en genoot van het gevoel. Maar toch bleven vrienden tegen me aan praten. Ik werd er gek van.
Ik gaf kortaf antwoorden om nóg meer vragen en gesprekken te voorkomen. “Jongens laat me even me rust.. ik wil even genieten. Praat alsjeblieft niet meer met me” vroeg ik ze…

Ik ging tegen de pilaar aan staan en genoot van de omgeving. Ik kon op een of andere manier niet omhoog kijken.. ik bleef naar beneden staren. Naar de heupen van mensen.. kijkend hoe ze bewogen op de maat van de muziek. Ook handen waren mooi om te zien.. fascinerend eigenlijk. Zoveel verschillende handen. Het gevoel werd heviger…

Opeens begonnen mijn ogen te flippen… ze flikkerden van links naar rechts in een razend tempo. Flippend kijk ik naar de handen van Rijn.. ik zie één wazige vlek. Geen voorwerp was meer van elkaar te scheiden. Aan kleuren herken ik wat ik zie en wie er bij me staat. Rijn in zijn groene t-shirt als groene vlek, Jin als witte vlek… enzovoorts. Dit was vaag maar wel lekker. Ik probeerde mijn ogen niet te stoppen en liet ze lekker flippen!

Nog steeds leunend tegen de pilaar vertellen mijn vrienden te willen vertrekken.. Vol bezorgdheid vragen ze of ik meewil, maar ik wilde blijven met Jin en de meiden. Ik denk dat het rond 03:30 uur was.

Nadat ze weg waren besloot ik mezelf los te koppelen van de pilaar en naar Jin te gaan. Ik voelde dat iedereen naar me keek en dat ik er verlijpt uitzag. Mijn verschijning was blijkbaar reden genoeg om telkens te vragen of het wel met me ging. Na 10 tallen keren antwoord te geven met “ja, het gaat goed met me Jin” wordt ik helemaal gek. Ik wilde met rust gelaten worden. “Laat me toch trippen man” dacht ik bij mezelf.
Ik begon rondjes te lopen en kreeg het plotseling erg warm. Té warm.. ik voelde me opgesloten en wilde naar buiten. Na een kort bedankje aan Jin en de meiden loop ik naar buiten de kou in. Heerrrrlijk!

Ik pak mijn telefoon en bel Rijn op om te vragen of hij wil omkeren om met me mee te fietsen. We spraken een plek af en ik fietste erheen…

Het is onduidelijk wat ik onderweg voelde... ik voelde me gelukkig en vrolijk. Genietend van de omgeving.. genietend van de wereld. Ik hou van de wereld en de wereld houd van mij. Er schieten allerlei mooie gedachtes door me heen:
Wat is het leven toch mooi, en wat ben ik blij dat ik leef. Dat ik nu de zuurstof mag inademen en mag fietsen op het mooie asfalt. Asfalt dat zorgvuldig is neergelegd door mensen. Mensen kunnen veel.. maar de natuur laat niet met zich spotten. Als de natuur een scheef wegdek wilt, gebeurt dat ook. Met gaten en oneffenheden. Als de natuur genoeg van ons heeft zal het ons van de wereldbol wegvagen. Wat mag ik toch van geluk spreken.. ik leef in dit mooie land. Wat loop ik nou altijd te zeuren over mijn opleiding? Ik heb een prachtige opleiding waar veel mensen jaloers op zouden zijn. Het is juist lekker om hard te werken. Etc. etc.

Aangekomen bij het fietstunneltje wacht ik op Rijn… Wat was er eigenlijk eerder? Het spoor of het fietstunneltje? Mijn gedachtegang ging door en door.

Eindelijk kwam Rijn aanfietsen en gingen we richting huis. Ik was blij… blij met zulke vrienden als Rijn… die voor mij terug komt om mee te fietsen. Ik was blij met alles. Ik wilde hem knuffelen en duidelijk maken hoeveel hij eigenlijk voor me betekende. Ik was gelukkig! (i know..beetje softie! Maar zo voelde ik me wel :P)
De rest van de terugweg heb ik gepraat over mooie uitvindingen zoals telefonie. Dat het allemaal zo onwerkelijk is als je er goed over na denkt. En over de ongelijke verdeling in de wereld blablabla.

Eenmaal thuis in mijn bedje probeerde ik te ontspannen en merkte op dat mijn kaken stijf op elkaar stonden en dat ik heel krampachtig was. Ik probeerde te slapen wat bijna niet te doen was met mijn verhoogde hartslag. Ik heb lopen draaien en tollen, maar na drie uurtjes besloot ik om eruit te gaan. Ik was klaarwakker en voelde me kiplekker. Het was zondagmorgen 09:00uur terwijl ik aan mijn ontbijt zat. Ik kreeg geen hap door me keel en merkte dat ik wat zenuwtikjes had. Ik bewoog mijn knie onrustig op en neer, net als mijn voeten die niet stil konden houden. Ik vroeg me af hoe lang dit nog zou duren.. en wanneer zou de vermoeidheid komen…

Het was weer een geweldig intense ervaring. Totaal weer anders dan alle andere! Voor mijn gevoel heb ik de hele avond met lodderige ogen gekeken. Maar van verhalen bleek dat ik strak uit mijn ogen keek. :\ Best raar om dat te horen. Wat zal ik er verschrikkelijk hebben uitgezien!

Uiteindelijk heb ik me de hele dag kiplekker gevoeld. En de vermoeidheid sloeg diezelfde dag pas rond 21:00 uur in.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Je schrijft goeie reports! Het was een mooie ervaring zo te zien :)

Ik wilde mijn armen naar binnen trekken, zoals je je armen uit je mouwen trekt en vervolgens in je jas kruipt.

Hah dit soort dingen zijn cool.

J0rrit

Badass junkie
dit doet me herinneren aan mijn 1e keer. Ik wist helemaal niet wat k moest verwachten, en op een gegeven moment voel je een windvlaag gevolgd door een dikke rush opkome door je lichaam, spr kix.

Qocaïne

Badass junkie
Thnx for the positive reactions ^_^ !!

Probeer altijd zo volledig beeld te geven wat een drug met je doet! =)
Twas weer een super ervaring!

Qocaïne

Badass junkie
spacekonijn zei:
heel mooi beschreven!!!!!

en als je wilt dat de ervaring zo mooi blijft , niet te vaak nemen he :wink:

Yep i know! Moeilijk om zo'n lange tijd te wachten.. maar ik wil dit gevoel wel vasthouden natuurlijk :wink:

Thnx minn!

Jeller

Badass junkie
mooi report man, zo te zien was het een goeie pil.. de eerste keer is wss wel de leukste keer zeker als het tijdens het uitgaan is.. bij mij was de 2de keer de leukste keer, maar toen was het dus tijdens het stappen

kdenk sowieso als je er voor zorgt dat je geen tolerantie krijgt (tjdjde tussenlaten dus!) dat het een speciale ervaring blijft en dat het telkens zoals de eerste keer is als je goeie pillen pakt

Jeller

Badass junkie
hoe langer je wacht hoe beter, maar toch MINIMUM 6 weken als ge u hoofd beetje gezond wilt houden :wink:

Jeller

Badass junkie
wat ik wel raar vond is dat je met niemand wou praten.. meeste mensne zijn een babbelwaterval en denken dat iedereen hun vriend is.. maar ja iedereen reageert er anders over hé

caatje

Badass junkie
he qocaïne wat een heerlijk uitgebreid report. Ben er jaloers op! Alhoewel ik nu ook niet mag klagen als ik gebruik. Bij de eerste keer is al wat komen gaat maar afwachten dat is enorm spannend zoals je zelf wel gemerkt hebt. Later weet je ongeveer wel wat je kunt verwachten en is de sensatie heel anders. Goed maar anders... :wave:

Qocaïne

Badass junkie
Jeller zei:
wat ik wel raar vond is dat je met niemand wou praten.. meeste mensne zijn een babbelwaterval en denken dat iedereen hun vriend is.. maar ja iedereen reageert er anders over hé

Ja ik weet het ook niet.. ik keerde erg in mezelf en genoot gewoon intens.
Iedereen die mij aansprak dwong mij daarop te reageren.. en daardoor dus ook uit die trance te komen om te kunnen reageren.

Het gevoel was zo aangenaam.. dat ik een beetje egoïstisch werd, en dit gevoel wilde houden. Door geen gesprekken aan te gaan hoefde ik mezelf alleen maar te concentreren op mijn gevoel.

achjah! ieder reageerd anders.. zoals jezelf ook zegt!

@ Caatje: hehe jah lekker hè zo'n eerste keer! Ik wist totaal niet wat te verwachten.. en dat maakt het idd ook zo lekker waarschijnlijk!
Ik probeer echt 2-3 maanden tussen de volgende pil te houden zodat ik kan blijven genieten! :)

Thnx again for the positive reactions!

Jeller

Badass junkie
keb het ook al gehad dat ik aant het genieten was hoor en nie vele zei, is ook een leuk aspect er aan.. maar als iemand iets zei werd ik niet verstoord ofzo hoor :)

Qocaïne

Badass junkie
Jeller zei:
keb het ook al gehad dat ik aant het genieten was hoor en nie vele zei, is ook een leuk aspect er aan.. maar als iemand iets zei werd ik niet verstoord ofzo hoor :)

Misschien is 'geirriteerd' een betere verwoording :grin:

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Qocaïne zei:
Jeller zei:

grappig, ik vind praten juist een van de fijnste dingen die je kan doen onder invloed van mdma :)

J0rrit

Badass junkie
baarsjesbewoner zei:
Qocaïne zei:
Jeller zei:

grappig, ik vind praten juist een van de fijnste dingen die je kan doen onder invloed van mdma :)

helemaal mee eens

Mac...

Badass junkie
Ja ach, iedereen lult nou eenmaal ontzettend veel bij de eerste keer MDMA, heb ook uren tegen mijn broertje aan lopen lullen hoe dankbaar ik wel niet was. Die lulkicks worden wel wat minder, maar zo nu en dan kan ik ook echt mijn bek niet houden.
Vind het vooral leuk om op party's tegen echt de meest vage figuren aan te gaan lullen, erg leuk, vooral als ze zelf ook een lulkick hebben :)

spacekonijn

Badass junkie
Mac... zei:
Ja ach, iedereen lult nou eenmaal ontzettend veel bij de eerste keer MDMA, heb ook uren tegen mijn broertje aan lopen lullen hoe dankbaar ik wel niet was. Die lulkicks worden wel wat minder, maar zo nu en dan kan ik ook echt mijn bek niet houden.
Vind het vooral leuk om op party's tegen echt de meest vage figuren aan te gaan lullen, erg leuk, vooral als ze zelf ook een lulkick hebben :)
correctie mac :

ik heb de eerste keer MDMA zeker 2 uur op een bank gelegen of op de grond spacen op muziek , doodstil waren we , wisten nite eens meer waar we waren.
veelste ver in de muziek op aan het gaan om te praten

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ja dat lullen is bekend, ook al mense naar mij gekome hoe dankbaar ze me wel ni waren en het leuke is: elk excuus is goed om met iemand te beginnen praten(ik vergeet meestal express m'n vuurtje, kan een mooi begin zijn voor een conversatie: hey heb je toevallig vuur?) :tongueout:

Mac...

Badass junkie
spacekonijn zei:
Mac... zei:
correctie mac :

ik heb de eerste keer MDMA zeker 2 uur op een bank gelegen of op de grond spacen op muziek , doodstil waren we , wisten nite eens meer waar we waren.
veelste ver in de muziek op aan het gaan om te praten

Nja das ook heftig, mja neemt niet weg dat het bij mij niet anders was...
Denk dat je er evengoed wel van genoten hebt :wink:

Qocaïne

Badass junkie
gelukkig.. ik dacht al dat ik de enige was.
Ik ben pas buiten de club gaan praten.. in mezelf en tegen mijn vriend waarmee ik later terug fietste.
idd ongeveer de eerste 2 uur had ik daar helemaal geen behoefte aan door alles wat ik voelde en op me afkwam.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik vind dat je eerste keer thuis moet zijn, met mensen waar je goed mee kan praten, dan kan je het gevoel pas echt voelen zonder afgeleid te worden door vanalles en nog wa en je kan erover praten met de mensen, de volgende keren kan je het nog altijd proberen op een feestje....

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Mac... zei:
absoluut waar, je komt de meest vreemde en leuke mensen tegen op die momenten. Elke keer ben ik minstens een onbekende tegengekomen met wie ik erg leuke en grappige gesprekken mee heb gevoerd :)

Miss-Behaviour

Belezen gebruiker
Mac... zei:

Die lulkicks krijg ik steeds meer last van lijkt wel.. heb laatst gelachen, moest foto's maken op een feestje en had een pilletje op. Had dus een heel goed excuus om met iedereen te gaan ouwehoeren. Wat had ik een topavond. (en de foto's waren nog gelukt ook).

Chriss-E

Newbie
Mijn eerste pilletje dat sloeg ook in als een bom, iets wat je nog nooit had meegemaakt en met niks te vergelijken was. Maar afgelopen nieuwjaar toen ik al bijna 1 jaar geen pilletjes meer had gedaan ( en achteraf gezien, ik was ook nog wat kilootjes kwijt misschien dat het daarom ook heftiger insloeg?) toen was het ook zeeeeer heftig. Normaal begon het eigenlijk bij mij pas na 3 kwartiertjes te werken. (Inderdaad net als denkt, er komt niks meer van) Maar die keer begon het al na 15 minuten en sloeg in als een hammer. Ik was blij dat we in een v.i.p. box zaten en we lekkere chilplekjes hadden, want ik kon niet op mijn benen blijven staan. Tsjonge wat ging ik hard. Dat was na al die tijd natuurlijk weer een super ervaring en we hebben dan ook een kei gave nacht gehad.

Qocaïne

Badass junkie
@ chriss-e: jah lekker is dat hè! Ik kan er nu dan ook eindelijk over mee praten! Het is echt iets bijzonders! Ik wil het ook bijzonder houden! ^_^

LeftBehind

Experimenterende gebruiker
Ik wilde hem knuffelen en duidelijk maken hoeveel hij eigenlijk voor me betekende. Ik was gelukkig! (i know..beetje softie! Maar zo voelde ik me wel )

niet softie!!! heerlijk gevoel :) herkenbaar :grin:

en dat met niet willen pratne had ik de eerste keer ook. T verstoort soms zo , als je een perfectie van binnen voelt, en daar gaan anderen doorheen kletsen :tearsofjoy: Paar keer later kreeg ik pas praatkicks enzo :P voelt ook goed

maar hele mooi report :) ik vind t altijd leuk om te lezen, leef ik me zo lekker in enzo

Qocaïne

Badass junkie
Laats twee pillreports gevonden.. ik weet dat pillen niet op hun uiterlijk beoordeeld kunnen worden (kleur, afbeelding etc.)
Ik vind hem behoorlijk identiek!

Beide pillen (zelfde uiterlijk) waren getest op 110mg MDMA.. best netjes dus ^_^

pillreports

partyflock

Dags

Bewuste gebruiker
WOW! vet report!!! Ik wordt zelf helemaal weer blij als ik ook aan die eerste keer denk dat je die pil echt in 1x door je nek naar je brains voelt gaan, ahhhhh zo'n fockin vet gevoel!! Hehe ik kan me helemaal voorstellen dat je bij die pilaar ben blijven staan, zelf nooit gehad hoor maar met een goede pil is elke bezigheid zo relaxed dat je het blijft doen, iig dat heb ik. Als je staat is staan het allerchillst, als je zit is zitten het allerchillst en als je rookt is roken het allerchillst!! Echt leuk dat je ook dat "softe" beschrijft want dat is zo onwijs waar!!!(ik voelde me af en toe ook echt een mietje :P )

WDVK

Newbie
Nice report!

Maar als ik die reacties allemaal lees, vraag ik me toch af of iemand net als ik een slechte eerste ervaring heeft met XTC-pillen ..

Bovenaan