Een ander zelfbeeld.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hey ho !

Kan iemand zich hierin herkennen,
Dat je jezelf in een ander daglicht ziet? (meer bedoelt in de positieve zin)

Of situaties waarin je bijvoorbeeld na een tijdje wakker te blijven ergens naartoe moet,
Naar een plaats waar veel mensen komen.

Ik weet dat ik me er normaal gezien weinig van moet aantrekken,
Dat zou ik ook willen doen, maar om een of andere reden zit er een gevoelig draadje tussen.
Ik denk dat dit ook komt door nare gebeurtenissen in het verleden,
Ik probeer allang het beeld wat andere mensen vormen van me afteschuiven,
Zonder enig resultaat, dit overkomt me trouwens ook meestal alleen onder invloed.

Speed doet soms rare dingen met me, daarom gebruik ik nu zelden tot nooit.
Het leek alsof ik bepaalde eigenschappen verloor onder invloed zijn van pep.
Zoals lachen, bij bepaalde zaken wist ik dat ik me er normaal krom mee had gelachen,
Maar de grappige keerzijde verdween.
Toch voelde ik wel bijvoorbeeld blijdschap en vreugde.

Ik zoek geen reacties om me aan te zetten om het niet te gebruiken,
Het positieve neemt nog steeds stevig de bovenhand en ik ben altijd wel een verstandig gebruiker geweest na mijn speed probleem.

Het is misschien voor sommige raar dat ik het uberhaupt nog gebruik,
Maar als ik gewoon eerlijk ben dan weet ik dat ik nooit meer de mist in zal gaan.
Fouten maakt iedereen, maar na de gevolgen die het me toen opbracht,
Zal ik nooit meer een middel onderschatten.

Ik was nogal impulsief en ik volgde de verkeerde mensen te snel,
Nu ben ik compleet het tegenovergestelde geworden en die persoon wil ik blijven !

Ik dacht hieraan, ik denk zet het op DF,
Misschien zijn er mensen die zich in bepaalde zaken herkennen.

Spring gerust op de trein, maar stop bij het juiste spoor !

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Een heel verhaal ik verwacht dat veel mensen die speed gebruiken hier wel wat in herkennen. Het is niet gek vind ik om op de speed veel dieper na te denken over alles en hoe het eigenlijk moet of hoe het beter kan. Wat ik zelf veel over nadacht was dat als ik speed had gehad ik veel slimmer en me veel beter in situaties kon plaatsen. Manipulatie zag ik als een prachtig iets en paste het zeer vaak toe op mensen onder invloed of minder slimme zielen. Zette bepaalde situaties naast elkaar en maakte zelf de waarheid ervan en die klopte vaak.

Weet niet of het is wat je bedoelt maar speed heeft op iedereen een unieke uitwerking en haalt voor je het beste naar boven. Kon ook niet begrijpen waarom andere mensen alcohol of iets zouden drinken dat was niet leuk daar kon je niets mee. Op een gegeven moment is speed bij mij geëscaleerd en kreeg ik wat ik noem het god gevoel. Zodra ik een nacht wakker was kwam er een gevoel van ik kan alles. Niemand kon mij anders overtuigen mijn realiteit was realiteit. Dacht echt alles te kunnen maken en te kunnen nemen. Wat ik weet is dat speed je denken en alles stukken actiever en drukker maakt, dat is een broedplaats voor een psychose.

Tegenwoordig kan ik geen speed meer nemen omdat ik na anderhalve dag ram psychotisch ben. Krijg hartklachten direct na inname en ga allemaal andere drugs nemen om me af te remmen maar gewoon weten wat je doet. Ikzelf wist dat toen helaas niet en nu ik het weet is het te laat heb teveel schade opgelopen en nu is het blijvend. Maar goed ook anders zou ik nog steeds niet gestopt zijn. Zal wel heel wat anders gezegd hebben dan je bedoelt maar moet af en toe ook zo dingen eruit typen.

Smokey046

Bewuste gebruiker
willemvaag zei:
Een heel verhaal ik verwacht dat veel mensen die speed gebruiken hier wel wat in herkennen. Het is niet gek vind ik om op de speed veel dieper na te denken over alles en hoe het eigenlijk moet of hoe het beter kan. Wat ik zelf veel over nadacht was dat als ik speed had gehad ik veel slimmer en me veel beter in situaties kon plaatsen. Manipulatie zag ik als een prachtig iets en paste het zeer vaak toe op mensen onder invloed of minder slimme zielen. Zette bepaalde situaties naast elkaar en maakte zelf de waarheid ervan en die klopte vaak.

Exact hetzelfde hoe het bij mij ook was, ik kon me ook uit alles praten ookal wist ik zelf dat ik geen gelijk had, en kreeg die ander dan toch gelijk dan bewees ik hem later het tegendeel.
Ook het feit dat je jezelf goed in andermans schoenen kunt plaatsen vond ik zeer boeiend.
Op school kwam de leraar zelfs niet onder mijn woorden uit, heb dan ook menig maal bij de directeur gezeten maar daar was het ongeveer hetzelfde spelletje.
Ik vond het altijd leuk om mensen klem te zetten,
ik kon ook goed inschatten wat iemand ging zeggen en dus had ik al een hoop argumenten in mijn hoofd klaar liggen.
Maar na een tijd werkte het me tegen omdat ik een soort hoger gevoel kreeg,
Alsof ik boven de rest stond, iedereen is uniek, maar ik vond mezelf nog iets unieker.
Toen kwam de echte schade van het gebruik en toen zakte ik steeds verder weg,
Totdat ik het gevoel had dat ze nu op mij neerkeken.
Speed kan je mind goed fucken,
Al kun jezelf een grote rol hierin spelen, wijs gebruiken en waar je de lijn trekt moet je dan ook stoppen. :)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hmmz vaag dacht dat het echt iets van mezelf was dat ik dat door speed had. Wel interessant om te weten dat meer mensen dat hebben. Ken het helemaal zoals je het in je laatste post heb staan echt maar ik denk dat dat een begin naar speedpsychose is. Weet het niet zeker maar als ik alles naast elkaar leg dan had ik dat al heel erg in het begin dit ook bijhouden en opschrijven. Heb een heel verhaal van flink wat kantjes in word staan op mijn oude laptop. Daar beschrijf ik dit soort dingen en probeer ik het uit te leggen. Had ook het idee dat ik dingen meemaakte op straat die andere mensen niet zagen of dingen uit het extreme. Nu ik geen speed meer neem is dit minder heb het idee dat dit ook mijn zelfbeeld mede heeft aangetast. Mijn hele sociale gedeelte is naar de klote gegaan sinds ik geen speed meer wil gebruiken net alsof het de prijs is die ik heb betaald. Als ik pep neem ben ik ineens ook weer sociaal praat weer met mede mensen maar ik weet dat ik ook in een psychose raak binnen no time. Dus dan maar wachten tot het vanzelf bijtrekt in ieder geval zou ik wel uitkijken waar het kan eindigen in een psychose. Dat is niet medisch onderbouwt maar ik ben bijna zeker dat dat wel meegewerkt heeft..

universal*flow

Belezen gebruiker
Erg interessant, ik herken dit wel een beetje.
Heb zelf ook een jaar lang veel speed gebruikt (net gestopt, erg trotst)
Werk in een callcenter en op dagen dat ik speed op had, ik had alle klanten precies zoals ik ze hebben wilde, als makke schaapjes. 'Mijn collega's trouwens precies zo. Net als de mensen om me heen in het uitgaansleven.
Had erg veel zelfvertrouwen tot dit inderdaad ook omsloeg in arrogantie. En dit sloeg vervolgens weer om (na 2 nachten overslaan), ik hoorde mensen op straat over mij praten, die waarschijnlijk nooit iets gezegd hebben.

Echter met LSD ervaar ik ook die kanten van het manipuleren om je heen. Het ervaren van gebeurtenissen op straat, waar een ander aan voorbij loopt. Dus wil je hier mee experimenteren, ik raad je LSD aan (als je natuurlijk stevig in je schoenen staat) .
Met LSD zijn mijn gedachten vaak al genoeg om iets of iemand te sturen.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik verwacht dat het verschil tussen speed en lsd wel groot is. Bij lsd kan het volgens mij eerder dat je ook dingen inbeeld die niet kunnen terwijl bij speed je nog wel enige zin van realiteit hebt. Dat maakt het dan misschien waarom je met lsd het van beide kanten kan beïnvloeden. Zelf had ik altijd het idee dat ik op de speed de wereld zag zoals deze werkelijk was/is.

universal*flow

Belezen gebruiker
willemvaag zei:
Ik verwacht dat het verschil tussen speed en lsd wel groot is. Bij lsd kan het volgens mij eerder dat je ook dingen inbeeld die niet kunnen terwijl bij speed je nog wel enige zin van realiteit hebt. Dat maakt het dan misschien waarom je met lsd het van beide kanten kan beïnvloeden. Zelf had ik altijd het idee dat ik op de speed de wereld zag zoals deze werkelijk was/is.

Ik heb mezelf niet voldoende onderbouwt. sorry was een beetje te lui om te typen:wink:

Goed, het verschil tussen speed en LSD is mega groot. Het is niet te vergelijken. Speed kun je in je dagelijks leven gebruiken en nog steeds prima functioneren. Dit hoef je met LSD niet eens te proberen.

Wat ik nu ga zeggen is geheel vanuit mijn eigen ervaring met LSD, het is natuurlijk goed mogelijk dat dit niet voor iedereen op gaat.
Ik heb met LSD nog nooit dingen gezien / ingebeeld die niet kunnen of niet zo zijn. De verhalen van kaboutertjes zien zijn onzin. Mocht je iemand tegen komen met sterke verhalen over dingen die er niet waren. Trek deze persoon gerust in twijfel.
Met LSD op zie je inderdaad de dingen om je heen bewegen, ik noem het ademen of vibreren. Kleuren zijn intenser. Maar rood is nog steeds rood, en een boom is ook nog steeds een boom. Je bent je constant bewust dat je tript. Je weet dan ook wat echt is en wat niet.
Al moet ik zeggen dat ik de eerste paar keer weinig controle had over mezelf tijdens een trip. Tegenwoordig zie ik de visuals bijna niet meer. Ja ik zie ze maar ik negeer ze vaak.
Mij gaat een trip om mijzelf te observeren. Zoals je dat met speed ook min of meer kan. Zo observeer ik ook de mensen om mij heen.
Hoe zij op mij reageren, of op elkaar reageren. Het lijkt soms alsof je de situatie bekijkt van een "birds-eye vieuw". Je hebt sneller en makkelijker een overzicht en weet beter te reageren en de gevolgen te overzien.
Echter het is wel zo, dat de eerste paar uren van de trip je soms uberhaupt niet kunt communiceren met de mensen om je heen. Alleen met je tripmaatje, maar met je maatje zijn woorden overbodig, 1 blik is vaak al meer dan genoeg.
Tegen het einde van de trip zitten voor mij dus vaak de meeste leermomenten qua omgeving voor mij. Daar ik weer kan communiceren.

Goed lang verhaal, ik laat het ff hierbij. nog meer vragen over LSD ik beantwoord ze graag :wink:

Ntronaut

Experimenterende gebruiker
universal*flow zei:
Bedoel jij hier dat je mensen telepatisch kunt manipuleren? Het lijk erop alsof je dit zo zegt. Als je het ook zo meent, ga ik er van uit dat je gelooft in de theorieën van New Thought (Seth en zo). Klopt dit?

universal*flow

Belezen gebruiker
Ntronaut zei:
universal*flow zei:
Bedoel jij hier dat je mensen telepatisch kunt manipuleren? Het lijk erop alsof je dit zo zegt. Als je het ook zo meent, ga ik er van uit dat je gelooft in de theorieën van New Thought (Seth en zo). Klopt dit?

Dit is de eerste keer dat ik letterlijk van New Thought (seth) hoor. Ik heb het ff geGoogled, en het lijkt erg overeen te komen met mijn eigen ervaringen en waar ik in geloof.
grappig detail: het eerste article dat ik lees over Seth, word gezegt: You create your own reality.
Op mijn witte wand staat geschreven in witte blacklight verf: You are the creator of your own reality.
Natuurlijk niet zelf bedacht deze spreuk, wel mijn favoriete spreuk :wink:

Al moet ik zeggen dat ik niet zo erg er in geloof dat onder hypnose een overleden persoon door deze andere persoon spreekt. Dat gaat me allemaal een beetje ver. Maargoed, ik sta open voor ideeen.
Ik kan hier graag nog wel even over doorpraten en discussieren, maar ik wil niet te veel off-topic gaan.
Heb je zelf ervaring met LSD?

Ntronaut

Experimenterende gebruiker
universal*flow zei:
Heb je zelf ervaring met LSD?
Met LSD? Nee, nog niet. Ik weet nog niet hoe ik eraan moet komen. Tot nu toe heb ik - wat hallucinogenen betreft - alleen nog getript op psilocybine. Ik vind het vooral spiritueel interessant, omdat mij tijdens een trip waardevolle bewustwordingen te binnen schieten die ik niet heb tijdens het normale (vertroebelde) aardse bestaan. :wink:
Maar nu jij zegt dat je in die toestand effectiever denkkracht kan uitoefenen op je omgeving, heb je me erg nieuwsgierig gemaakt. Wil ik ook wel eens proberen.

En ik heb jou misschien weer aan nieuw leesvoer geholpen voor de kerstdagen, haha. Als ik een bijlage kon meesturen met een PM had ik je wel een .pdf kado kunnen doen. Maar ik denk dat je al genoeg kunt vinden over New Thought op het internet, om je een poosje zoet te houden. Het lijkt me wel iets voor jou, afgaande op je reactie(s) hier.

Maar dit draadje ging over speed geloof ik... ahum. We moeten onze discussie over LSD maar elders voortzetten misschien. :)

eekamouse

Newbie
Ik ben nog maar aan het experimenteren met speed. Maar ik herken wel het feit dat je je slimmer voelt, dieper kunt nadenken ,etc. Ik heb dit trouwens ook met weed. Dat ik tot nieuwe inzichten kom , dingen anders kan bekijken...Ging dit bij jullie ook zo, of ging het allemaal nog verder? Zouden jullie nog meer dingen kunnen opnoemen? Ik zit er namelijk wel een beetje mee....

walnootje

Belezen gebruiker
Heel interessant dit, de laatste tijd gebruik ik zo nu en dan wel eens wat speed. Ik merk heel erg dat het erin sluipt en wel om deze redenen zoals in deze post + onderstaande reactie's. Je krijgt een bepaald gevoel van onoverwinnelijkheid, je hebt een vlotte babbel en het gaat je overal (zogenaamd) goed af.

De craving is bij mij heel erg aanwezig met name als ik al moe begin te worden of als ik brak ben. Ook met opdrachten van school en met werk denk ik hier weleens aan maar ik besef maar al te goed dat dit het begin van een verslaving is. Mijn voordeel is dat ik op het moment moeilijk aan amfetamine kan komen en het daarom niet vaak in huis heb. Maar als ik weer wat gehaald heb kan ik mezelf moeilijk bedwingen om het maar bij één dagje te houden.

Dit doet mij goed om te lezen! het geeft mij een soort bevestiging dat ik nog meer moet uitkijken met dit goedje. Op dit moment ben ik niet gelukkig en heel onzeker, mijn thuissituatie is ook beroerd en mijn jeugd is voor mij ook moeilijk geweest. Ik kan er lang of breed over praten maar dit speelt mij mij sowieso een rol. Zeker mijn onzekerheid is een gevaarlijke rede om snel verslaafd te raken. Ik moet het gewoon niet in huis halen :wink: .

Greetz Walnootje :)

universal*flow

Belezen gebruiker
walnootje zei:
Heel interessant dit, de laatste tijd gebruik ik zo nu en dan wel eens wat speed. Ik merk heel erg dat het erin sluipt en wel om deze redenen zoals in deze post + onderstaande reactie's. Je krijgt een bepaald gevoel van onoverwinnelijkheid, je hebt een vlotte babbel en het gaat je overal (zogenaamd) goed af.

De craving is bij mij heel erg aanwezig met name als ik al moe begin te worden of als ik brak ben. Ook met opdrachten van school en met werk denk ik hier weleens aan maar ik besef maar al te goed dat dit het begin van een verslaving is. Mijn voordeel is dat ik op het moment moeilijk aan amfetamine kan komen en het daarom niet vaak in huis heb. Maar als ik weer wat gehaald heb kan ik mezelf moeilijk bedwingen om het maar bij één dagje te houden.

Dit doet mij goed om te lezen! het geeft mij een soort bevestiging dat ik nog meer moet uitkijken met dit goedje. Op dit moment ben ik niet gelukkig en heel onzeker, mijn thuissituatie is ook beroerd en mijn jeugd is voor mij ook moeilijk geweest. Ik kan er lang of breed over praten maar dit speelt mij mij sowieso een rol. Zeker mijn onzekerheid is een gevaarlijke rede om snel verslaafd te raken. Ik moet het gewoon niet in huis halen :wink: .

Greetz Walnootje :)

Been there. Kijk er alsjeblieft mee uit!!! Speed is echt een smerige drugs! Bij mij is het destijds ook er in geslopen. Kon elke keer wel een excuus vinden om het te gebruiken. Ook als ik een beetje moe was, gelijk een lijn er in snuiven.. Doe dit alsjeblieft niet!!

Ik heb dit spul nu afgezworen. Ben sowieso sinds november gestopt met alles. Echter zou ik in de toekomst wel weer van MDMA of XTC snoepen. Maar speed wil ik niet meer aanraken!
En ja ik herken het, je zelfvertrouwen krijgt een boost van speed. Maar, dit verdween bij mij na een paar maanden. Omdat je je op een gegeven moment weer klote gaat voelen door al dat speed gebruik, kelder je zelfvertrouwen noch meer.
Energie kan je ook krijgen door andere dingen, bijvoorbeeld goed en gezond eten, of sporten. En je zelfvertrouwen opkrikken, dit kan ook middels andere wegen. Ik lees bijvoorbeeld graag psychologische boeken, door te begrijpen hoe je psyche een beetje in elkaar steekt, en dat van andere mensen werkt dit weer goed voor je zelfvertrouwen.

Succes!!!

walnootje

Belezen gebruiker
universal*flow zei:
Been there. Kijk er alsjeblieft mee uit!!! Speed is echt een smerige drugs! Bij mij is het destijds ook er in geslopen. Kon elke keer wel een excuus vinden om het te gebruiken. Ook als ik een beetje moe was, gelijk een lijn er in snuiven.. Doe dit alsjeblieft niet!!

Ik heb dit spul nu afgezworen. Ben sowieso sinds november gestopt met alles. Echter zou ik in de toekomst wel weer van MDMA of XTC snoepen. Maar speed wil ik niet meer aanraken!
En ja ik herken het, je zelfvertrouwen krijgt een boost van speed. Maar, dit verdween bij mij na een paar maanden. Omdat je je op een gegeven moment weer klote gaat voelen door al dat speed gebruik, kelder je zelfvertrouwen noch meer.
Energie kan je ook krijgen door andere dingen, bijvoorbeeld goed en gezond eten, of sporten. En je zelfvertrouwen opkrikken, dit kan ook middels andere wegen. Ik lees bijvoorbeeld graag psychologische boeken, door te begrijpen hoe je psyche een beetje in elkaar steekt, en dat van andere mensen werkt dit weer goed voor je zelfvertrouwen.

Succes!!!

Ik weet voor mezelf dat ik hier inderdaad heel erg mee moet uitkijken, nu kan ik gelukkig nog makkelijk zonder en dat wil ik graag zo houden. Maar ik merkte wel dat de verleiding steeds groter wordt op het moment dat ik het in huis had, dus nu zit ik zonder, zonder ook maar enige verleiding om wat te halen en dat is maar beter ook.

Ook ben ik er van bewust dat het het constant zoeken naar excuusjes iets onbewust is wat hoort bij een verslaving. Ik denk ook dat het fout is gegaan op het moment dat ik thuis ging gebruiken op gewone dagen, op zo'n moment doorbreek je een mentale grens waardoor het een gewoonte kan worden.

Dank je wel voor je reactie! want ik lees graag over ervaringen zodat ik daar een goede les uit kan halen. Wat mijn zelfvertrouwen betreft, ga ik praten met een psycholoog. Hopelijk helpt dit een beetje :wink: Het is inderdaad een hele smerige in sluiper waar je sneller afhankelijk van bent dan je denkt, dat heb ik wel gemerkt en gelezen ondanks dat ik gelukkig nog niet echt afhankelijk ben van die troep. Al is de basis van een verslaving wel aanwezig naar mijn idee...

Ik zal gewoon heel erg moeten oppassen..

Bovenaan