Een anekdote van een ex cracker

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zal mij even min of meer voorstellen.

Ik ben een jongeman van 33.
Ik ben van nature een extreem serieus mens, een denker maar na het denken ook een doener. Ik ben spiritueel maar ook realistisch.
Heb ongelofelijk veel fantasie en leer snel.
Trek me alles aan, ben een wereldverbeteraar maar zonder goddelijke gaven. Kan dus alleen maar toezien. En heb geen zelfvertrouwen.
Over het algemeen hoor ik altijd dat ik te lief ben. Dat zijn de mensen die nooit geprobeerd hebben met me te vechten of me een loer proberen te draaien als ik nuchter ben. Ik ben nogal groot van stuk en heb de kracht ook.
Ik ben een bezig bijtje , ik kan niet stilzitten zoals andere mensen iedere avond op de bank, maar ik heb ook zeker geen adhd. Heb gewoon veel energie op veel vlakken. Ben een buitenbeetnje, altijd geweest heb altijd te horen gekregen dat ik niet zoveel moet denken ,niet zo serieus moet zijn.
Even een inleiding over mij, misschien helpt het bij het lezen.

Hier is mijn verhaal.
Ben ooit begonnen met mixdrankjes op mijn 20ste. bacootjes zijn mijn favoriet. Vrij snel kwam de wiet erbij, de hash , en heb ook een paar keer
geproefd van de xtc en de cocaine met de tijd.
Toen ik wiet zat was, (maakte me als andere mensen kon eindelijk ook net als iedereen doelloos wezen maar was niet gelukkig.) Toen ben ik van de ene op de andere dag gestopt met wiet en hash en heb sindsdien een aversie er tegen, kan zelfs de lucht niet meer verdragen. Cold turkey werkt altijd het best.

Ik heb het de laatste 5 jaar op Bacootje gehouden tot die ene zomernacht.
Was in het centrum van Amsterdam, vlakbij het CS. ik had nog trek in drank en had een paar van die bacoblikjes gehaald. Ik zat op een bankje en op een gegeven moment vroeg een jongeman of hij een blikje mocht, ik zeg tuurlijk en we raakten aan de praat. Op een gegeven moment vroeg hij of ik wilde roken, (Even iets verduidelijken,om dat ik me zelden ergens thuisvoel had ik in het verleden soms wel eens een "schijt aan alles bui , " Mijn staat van geest was toen zo dus ik zeg kom maar op.
Ik moet zeggen heerlijk was dat. Ik heb die avoond nog een paar keer gerookt maar vooral om het gevoel je bent zo geil dat zelfs je schoenveters overeind gaan staan maar je wordt er ook amicaal van en dat laatste was wat ik miste. Overigens heb ik in alle situaties dat ik rookte nooit sex gehad en ik zal later uitleggen waarom. Het leek toen in ieder geval of ik nieuwe vrienden had. Mijn knip had in werkelijkheid nieuwe vrienden gemaakt maar dat interesseerde me niet dat was ik al gewend uit het gewone uitgaansleven. Dit soort op zichzelf staande nachten zijn pakweg 5 keer gebeurd in en jaar. Van een beginnende verslaving is nooit sprake geweest.

Even fast forward naar begin 2007.

Ik zat niet goed in mijn vel , Trok me teveel aan begon andere te helpen om mezelf niet te helpen blabla. Ik ben toen iedere week gaan roken, en had een paar vriendinnen leren kennen. Hoewel diverse meiden zich aanboden geloof ik altijd in de liefde en dat heeft denk ik wel geholpen dat ik nooit gebruik heb gemaakt want het voelde ook als gebruiken van haar. Verslaafde mooie jonge vrouwen die geld nodig hebben. Ik vond dat te min als mogelijkheid voor sex. Geef mij maar het normale spel van liefde.
Ik ben nu vier maanden ieder weekend aan de crack geweest en ben gestopt. Ik moet wel zeggen ik rookte zoals ik dronk. Achter elkaar en non stop. Heeft me ook ettelijke duizenden euro's gekost die ik kan betalen omdat ik een baan heb. Maar toch, had het beter kunnen besteden. Oud liedje , ik geloof dat iedereen hier dat wel kent.
Iedere vrijdagavond ging ik wat drinken en eindigde bij de dealers en junks.
Oke,
een beetje historie is geweest nu een paar triviale punten.

Crack is de gevaarlijkste drugs nr1 en niet heroine, simpel omdat heroine lichamelijk is en crack geestelijk.

Crack verslaafden verliezen iedere vorm van moraal en normbesef(een uitzondering daargelaten).
Ik wist dat ik een probleem had en ging mij verdiepen in andere verslaafden, vraagde ze het hemd van hun lijf hun historie. Ik moest begrijpen( Iets wat crack bij mij ook versterkte was mijn nieuwsgierigheid en ik ben al een nieuwsgierig aagje). Een verslaafde ( ik ga geen namen noemen) rookte rustig op straat waar iedereen het kon zien maar zodra hij kinderen zag of gezinnen stopte hij. Rookte ook s'nachts niet in speeltuinen, dat weigerde hij zat er 6 jaar in en wilde gaan stoppen. Hij zocht peukies op straat en leefde van de vuilnis maar weigerde te roken in speeltuinen en weigerde troep te maken op straat
en belazerde niemand. Hele vriendelijke kerel met helaas een leven vol pech en ik hoop dat hij er ook echt mee stopt want hij verdient beter.
Een andere zat er 11 jaar in die 18 jaar, weer een ander 26 jaar.
Ga zo maar door.

Waarom ik geen sex wilde met die meiden. Vrouwen aan de crack herken je over het algemeen niet totdat je ze s.nachts tegen komt.
Meeste vrouwen en meisjes bieden zich aan om crack te kunnen kopen en hebben over het algemeen een heleboel bagage uit het verleden.
Mishandeling ,misbruik , verkrachting er is er s'nachts op straat geen een die er geen ervaring mee heeft het zij voor dat ze met drugs in aanraking kwamen hetzij er na. Ik heb bij dealers(de betere kennelijk) thuis gezeten en dat waren wat roken betreft de beste tijden. Zijn zakelijk belazeren je niet en hebben heel goed spul. Geen synthetische rommel of andere bende.

Toen ik rookte gebeurde het altijd dat als ik rookte dat ik erg passief werd. Een soort van XTC effect waarbij je heel meegaand wordt .
Daarom, op straat ben ik vaak belazerd, en heeft me honderden euro's gekost. Maar ja ergens voelde ik ook een gevoel van "eigen schuld".
Het werd van wekelijks naar 2 keer per week.

Ergens in die 4 maanden leerde ik N. kennen. Een meisje van 25 jaar die ik erg lief vond. Ik was al langere tijd alleen , naar de hoeren vind ik niets en crack meisjes wilde ik ook niet. Ik zat kort geleden samen met N op een heldere nacht te roken en te praten en ze vertrouwde mij.
Ik probeerde tot haar door te dringen zodat ik haar verder kon krijgen om te gaan minderen met roken. Ik weet wat ze deed om aan geld te komen.
Ik zat op het bankje en ze lag tegen mij aan. Ik streelde haar meer niet.
Ze voelde zich zo prettig kennelijk om de genegenheid en vriendschap die ik gaf dat ik dat ook voelde en om een reden die niet begrijp is sindsdien de trek weg.
Ik heb wel een theorie maar later. Om eerlijk te zijn, N rookt iedere dag maar is door een voorval nu van plan te gaan minderen naar alleen in het weekend, misschien dat mijn snijdende maar vriendelijke woorden mee gespeeld hebben, ik weet het niet.
Ook N heeft mij meerdere malen bestolen en belazerd uit endenijk maar ja beter dan dat ze de hoer speelt. Stom ben ik of niet ?
Ze belazerde ook vaak toeristen dan verkocht ze die toeristen denk ik waspoeder.

Het zit zo, wat wilde ik niet :
Dit heb ik gezien in het crackleven :
Peukjes zoeken op straat, openbare asbakken leeggraaien voor as.
Vechtpartijen, steekpartijen ,politie die achter je aan zit.
Vechtpartijen voor een peuk.
Het liegen,bedriegen,bestelen. Het enige wat telt voor de doorgewinterde crack junk is de crack.
Als ze kinderen hebben of een vrouw of familie, alles en iedereen wordt belazerd, bedreigd en bestolen en beroofd.
Dit verzin ik helaas niet. Niet mijn leven maar van anderen.
Ben zelf ook een keer gepakt terwijl ik stond te roken, De boete komt nog maar misschien moet ik eerst naar de rechter.
Als je de boete niet betaald ga je de cel in.
Kost me zeker mijn baan als het bekend wordt.
Geen geld hebben voor dingen die ik wilde kopen. Mooie kleding , gadgets.
Ben nog wel zo slim geweest om altijd mijn rekeningen te betalen maar mijn spaargeld is helemaal op.
Je staat in de etalage van winkels te staren maar je hebt geen geld.
Je belt continue af terwijl je af heb gesproken.
Je meldt je vaak ziek en je collega's vragen waarom.
Op je werk in slaap vallen.
De hele dag aan crack denken. S'nacht er over dromen.
Als je alleen bent groeien er 2 armen uit je borst met in een hand een crackpijp en in de andere hand een aansteker. Hallucinatie , wel vet maar erg exstreem. Komt omdat ik in het weekend iedere 5 tot 10 minuten die pijp aanstak om mar in die flash te blijven hangen.
Is nu allemaal over sinds dat ene moment.
ik heb vaak jankend onder de douche gestaan nadat ik tegen mezelf had gezegd nooit meer maar toch eindigde ik weer met de pijp in mijn hand.

Nee, dat hoef ik niet, zo een leven.

Dus ik ben mij gaan concentreren op de leuke dingen in het leven.
De positieve punten van mezelf en de negatieve punten van crack.

Heb weinig geluk gehad in de liefde en ik vermoed dat de flash van crack
een soort fata morgana is. Weet je wel een oase in een woestijn die er niet is in die woestijn.

Mijn verlangen naar een normaal leven en het feit dat ik genegenheid welkom kon geven hebben kennelijk die illusie die de crack me voorschotelde doorbroken .

Ik heb in die 4 maanden ook een vriend geholpen met stoppen want anders zou zijn gezin er onder doorgaan en daar put ik ook kracht uit.

Het gekke is dat omdat ik geen prater ben en een vreemde eend in de bijt dat niemand het weet. Ik heb het alleen gedaan zonder hulp. Maar toch, Ik hoop dat N ook gaat stoppen. Ik probeerde met haar een deal te sluiten. Ik stop en zij moet me volgen. Dan kunnen we gewoon uit eten en een normaal leven leiden. Naar het strand, film ,cafeetje(zonder lavenloos te worden) enz enz.
Begrijp me niet verkeerd, ik ga altijd uit van vriendschap en komt er meer ,gebeurt er meer maar het is geen streven.
Misschien heb ik het niet alleen gedaan, misschien komt mijn wilskracht pas tot uiting als ik een ander onbaatzuchtig help.

Crack geeft je waar je het meest naar verlangd. Wil je een dikke porsche , laat het je niet denken dat je in een dikke porsche zit. Het geeft je het gevoel alsof je echt die auto hebt en lekker aan cruisen bent in de bahn in duitsland. Denk daar maar eens over na.
Het speelt op je gevoel.

Doorbreek de vicieuse cirkel, doe je dat niet blijf je terug vallen.
En je moet willen stoppen. Ik ken ook U. deze vrouw blijft hoog bij laag volhouden dat de de drugs niet de reden is dat ze haar luxe leven kwijt is.
En dan praat ik over een levenstijl van dikke mercedessen,bmw's gala's
zoveel keer per jaar op vakantie. Want ze gebruikte toen ook al drugs.
Het komt je altijd achterna.
Ik ben er uit gestapt voordat ik niet meer kon.

Als je weet wat het met je doet kun je het met je geest aanpakken.

Ik denk dat ik het bij het juist eind heb.

Ik hoop dat ik iemand hiermee kan helpen.
Lukt het niet alleen zoek dan hulp.
Mensen die je kan vertrouwen die niet in het wereldje zitten.

Ik heb zat anekdotes waarom je niet wil vervallen tot het straatleven.
Dus...

your friend D.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
wooow respect man cker wel je verhaal raakte me echt pff en dan kan ik niet eens toppen met blowen hoe erg ....

caatje

Badass junkie
Ben best wel onder de indruk en heb na veel verhalen hier over crack WEER een bevestiging gekregen dat het een no-go drug is. Althans voor mij.

Delirium

Badass junkie
Wow, heftig... Een herinnering aan de harde kant van drugs, die je soms even vergeet bij gebruik...

Ik ben het niet helemaal eens met je stelling over Heroïne, ook dit werkt op de geest. Heb je Christiane F. gelezen/gezien?

Valentijntje

Bewuste gebruiker
Veel sterkte in het stoppen en het oppakken van een normaal leven. Onthoud altijd dat er instellingen zijn die je kunnen helpen, alhoewel ik kan begrijpen dat die niet altijd zo leuk zijn.

Suc6!

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Heftig verhaal !
Zeker nadat ik even geleden voor het eerst crack heb gerookt. Toch kan ik me niet voorstellen dat ik erin verval. Het is nu zo'n 3, 4 weken geleden en tuurlijk de flash is mega rilext, maar heb geen behoefte om het weer te halen. Heb ook een megadruk levensstijl en geen tijd om het veel te gaan doen plus dat ik niet in een omgeving zit waar anderen het doen.

Sterkte in ieder geval !

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Goed dat je je verhaal hier hebt neergezet. Het is denk ik belangrijk mensen bewust te maken van de gevaren, en niet door moralistisch, of straffen uit te delen, of met een vingertje te wijzen enz enz.

Eerlijke persoonlijke verhalen zoals die van jou, maken mensen echt bewust... Bedankt daarvoor. Het is voor mij erg belangrijk omdat ik nogal nieuwsgierig ben, en ook al t een en ander geprobeerd heb, maar als ik dit zo lees... is crack voor mij echt een no go area...

Ik hoop dat het goed met je gaat en met n

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties , is precies wat ik nodig heb om vol te houden.
Ik drink nu ook niet meer zoveel als voorheen want als ik dronken ben zal ik ongetwijfeld weer trek krijgen. Heb het verlangen bijna helemaal niet meer maar ik denk dat deels verantwoordelijk ook de aversie is die ik heb nu tegen crack en het wereldje. Het is geen haat. Haat is zeg maar negatief terwijl ik het toch positief zonder woede ervaar.
Toch verwacht ik in tijden van tegenspoed dat het zich de kop op zal steken en dan wil ik voorbereid zijn op de strijd. Ik ga er vol tegen in met alles wat ik in mij heb.

De vriend waar ik het over(ook gestopt met crack) had haat de crack nu echt helemaal en ik zal vertellen waarom. Een gezamelijke kennis R kwam langs en mijn goede vriend dacht dat R geld kwam brengen wat hij geleend had en beloofd terug te betalen. R had namelijk wat werk kunnen doen om geld te verdienen. Mijn gabber was behoorlijk kwaad op R toen hij hoorde dat deze geen geld had omdat R het geld alweer uit had geven aan de crack.
R woont thuis bij zijn moeder(is geen probleem maar het feit dat hij haar ook geld schuldig is wel) welke hij ook vaak geld schuldig is en is een jaar of 35 denk ik. In ieder geval 30+. Zegt dat hij een kliniek in zal gaan maar ik moet het nog zien.

Heb het sporten voorzichtig opgepakt en dit houdt me bezig als ik het op geestelijk nivo zat wordt. De vrijdagavonden zijn zwaar en zullen nog wel even zo blijven maar het vooruitzicht op een beter leven geeft hoop. Misschien had ik alleen maar hoop nodig. Misschien is het een combinatie van dingen.
Ik heb niet alle wijsheid in pacht...

N heb ik niet meer gezien , ze heeft mijn nummer maar heeft mij niet meer gebeld. Ik hoop dat ze het volhoudt, wil haar wel opzoeken maar ben erg bang dat het weinig zin heeft. Ik had haar nummer gewist omdat ik in een vlaag van woede haar nummer had gewist en van iedereen die in de/aan de drugs zit. Aan een kant een goede zet, aan de andere kant,
ik maak me zorgen. Ook om de andere mensen, zowel hun die wel als niet willen stoppen.

@ Delirium

Misschien heb je wel gelijk, vast wel.
In mijn frustaties kan ik het gewoon zat worden.

Het grappige is dat ik wel eens gevraagd heb wat heroine voor gevoel geeft. Het enige antwoord was dat ik er vanaf moet blijven omdat ik er alleen maar spijt van zou krijgen. Dit heb ik van verschillende verslaafden gehoord en bij allen kwam het er met zeer veel emotie uit.
Dat geeft te denken. Een verslaafde die tegen jou zegt dat je het niet moet doen. Voor verslaafden die zichzelf nog niet helemaal verloren hadden in de drugs is er nog hoop.

Ik heb het forum flink door gelezen al zal ik wel eens wat gemist hebben.

@kim, Ben je inmiddels geminderd ?

@ Para[NL]
Ik wilde al stoppen maar mijn drijfveren waren nog niet sterk genoeg.
Om geld heb ik nooit veel gegeven.
Ik kan het altijd weer met werk verdienen. Toch vindt ik het erg jammer dat ik zoveel verspild heb want soms ben ik kortzichtig op het gebied van geld. Geld zelf maakt niet gelukkig maar als je leuke dingen wil doen met je echte vrienden is het wel handig om centjes te hebben.
Als je van vele duizenden in de plus naar 600 in het rood gaat heb je het wel gehad.
Mijn gezondheid(zowel geestelijk als lichamelijk) en van anderen zoals N
heeft me doen inzien dat ik een keuze moet maken.
Ik maakte bijvoorbeeld voor deze 4 maanden zelden typfouten, je wil niet weten hoe vaak ik nu mijn post moet nakijken om de fouten er uit te halen. Dit en andere verschijnselen baren me serieus zorgen.

Ook wil ik graag een rooskleurige toekomst voor mezelf. Ik kan niet alles voorzien en weet niet wat de toekomst brengt, maar ik kan wel streven naar een leuke en positieve toekomst en daar horen goede keuzes bij. Ooit kon ik dat ondanks het feit dat ik me soms zo leeg voel.
Ook realiseer ik me goed dat ik in een bevoorrechte positie zit in Nederland. We realiseren ons vaak niet hoe goed we het hebben en persoonlijk voel ik me vaak erg erg erg erg erg schuldig als ik mezelf letterlijk vergiftig met crack of alcohol.
Maar soms voelde ik me zo leeg , niets lijkt zin te hebben.
Ooit voor de drugs kon ik er mee omgaan en ik zal het weer leren.
Sporten was mijn uitlaat klep maar ik kon door lichamelijke klachten niet meer sporten. Toen is alles in een stroomversnelling geraakt.
Frustatie na frustatie bouwde zich op en ik kon het niet meer afbouwen.
Maar ik ga er weer voor. Ik ben lichamelijk iets aan de beterende hand.

Een leuke anekdote :
Ergens in die 4 maanden moest ik mijn bloed laten onderzoeken voor bepaalde stoffen met betrekking tot mijn ziekte. Ik wilde het weekend ervoor zo graag roken maar had het niet gedaan. Ik was bang dat het ziekenhuis het in mijn bloed kon zien en dus hield ik vol. Ik had begrepen dat de drugs wel een paar dagen blijft hangen en ik wilde niet dat het bekend zou worden.

Nogmaals bedankt allen jullie reacties.

Ik heb er veel aan.
Ik hoop dat ik anderen hier ook mee kan helpen.

your friend D.

Armani7

Bewuste gebruiker
dit verhaal boeit me wel, ik kan mezelf een beetje vinden in jouw verhaal. ik heb soms ook dat lege gevoel en dan is die drang (cocaine bij mij) er plots weer. de hele dag denk je aan niets anders dan en dan ga je je even afzonderen op school om toch maar te kunnen gebruiken. dat lege gevoel krijgk meestal door tegenslagen in de liefde (hoewel ik volgens sommige veel meisjes kan krijge geloof ik ook in echte liefde). en mijn verslaving is ook begonnen door een keertje probere, ik had toen meteen wat grammetjes gekocht, eerst gebruikte ik het gewoon om uit te gaan (zo eens probere) en dan de volgende dag een tegenslag, en dan grijpte ik meteen weer naar de cocaine.

waarom ik wil stoppen?
-het maakt nog meer relaties (inclusief vrienden) kapot dan zonder
-het is enorm schadelijk (ook geestelijk)
-het is enorm duur (gelukkig krijgk geld genoeg van thuis anders zit je nog met schulden etc...)
-uit respect voor m'n ouders en vrienden
-mijn toekomst
-omdat ik nog erg jong ben (16)
-omdat het gewoon nergens goed voor is
-nog zoveel meer...

aan iedereen en daarmee bedoel ik vooral jonge mensen zoals ik: probeer nooit cocaine, gebruik liever is pep of x als je toch harddrugs wil gebruiken en gebruik nooit in de week en/of om van de realiteit te vluchten.

ik hoop dat ik hiermee wat duidelijk maak dat cocaine echt niet goed is, probeer het gewoon niet, het is het niet waard.

groetjes , DI

Hoi,

@Kim
Blijven volhouden.
Er is altijd een reden om te stoppen.

Ook als je jong bent, ik kan het weten denk je dat je onverwoestbaar bent. Daar kom je op een gegeven moment snel van terug.
Geloof me...

@ Armani7
Je hebt de goede redenen om te stoppen.
Dus ik zeg doen, zeker op jouw leeftijd.
Toen ik drugs ging gebruiken was ik al min of meer volwassen.
Als "teenager" maken je hersenen een hoop veranderingen door onder invloed van hormonen. Om nog maar te zwijgen van al je andere organen. Wees zuinig op jezelf en doe het gewoon.
Stop !
De oudste wijsheid die je vaak altijd hoort is zoek een hobby of ga sporten.
(Kies natuurlijk wel een gezonde hobby !)
Klinkt heel afgezaagd en oudbollig maar...
Ik zeg doe allebei.
Een hobby of sport zorgt er over het algemeen wel voor dat als je lekker bezig bent toch een gevoel hebt van :"Zo dat heb ik goed gedaan".
Dat is een boost voor je zelfvertrouwen.

Persoonlijk vindt ik sport fijn in sociaal verband vanwege de sociale contacten die je dan op doet. En had/heb ik een hobby waar ik alleen in alle afzondering mee bezig kan zijn voor als ik gek wordt van de mensen om me heen.

Dit creërt bij mij een balans die me weer rust lijkt te geven( Ooit voor de drugs was dit zekers het geval).
Misschien is het iets voor jou / voor anderen om de leegte op te vullen.
Meeste mensen zijn thrillseekers , Als je steeds een en hetzelfde doet gaat de lol er af en vindt jer niets meer aan. Daarom is variatie zo belangrijk. Het zijn allemaal standaard wijsheiden maar we vergeten ze te vaak.

Zelf heb ik al meer zelfvertrouwen alleen al doordat ik geen drugs meer wil gebruiken en ook niet meer doe.

Verder heb je gelijk, vroegàh vertelde ik tegen iedereen altijd :
Drink alleen als je je goed voelt. Doe alleen soft/hard drugs als je je goed voelt. Maar niemand voelt zich continue goed. Zelf hield ik mij daar ook aan(dacht ik). Maar toch , we zijn allemaal mensen en we maken allemaal wel eens fouten. Het belangrijkste is is dat je van je fouten leert.

Ik moet nog algemeen zeggen, ik mijn twijfels heb bij recratief gebruik.
Alle verslaafden die ik gekend heb waren recreatief begonnen incluis mezelf..
En op het moment dat drugs een gewoonte wordt van bijvoorbeeld 1 keer per 2 maanden is de drempel naar 1 x per maand niet zo hoog meer. Want het is een gewoonte. En voor je het weet is het ieder weekend en zou zomaar kunnen dat het uiteindelijk iedere dag wordt. Mensen zijn gewoontedieren. Dat kan een pluspunt zijn maar kan ook in je nadeel gaan werken.

your friend D.

Armani7

Bewuste gebruiker
ik heb dus een afspraak om 14 u bij De Sleutel (is zo'n centrum in Belgie) en mn ouders weten er ook van :(

xcrement

Belezen gebruiker
Armani7 zei:
ik heb dus een afspraak om 14 u bij De Sleutel (is zo'n centrum in Belgie) en mn ouders weten er ook van :(
de Sleutel in Merelbeke of de ambulante dienst in Antwerpen?
Heb van beide al veel slechts gehoord.
Psychiater zegt ook dat de sleutel in Merelbeke echt heel streng is, maar er ook veel drugs binnen is en er veel drugs wordt aangeboden.
Over de ambulante dienst in antwerpen, heb ik ook gehoord van een hydrocodeïneverslaafde dat hij het daar erg slecht vond en me volledig afraadde om daarnaartoe te gaan. Hij werd daar nl subutex voorgeschreven, wat een sterk heroïne/opiaten vervangmiddel is. Daarom vond hij het ook niet goed. Lijkt me vrij naïef om het daarom zo slecht te vinden. Dan had hij evengoed de subutex kunnen weigeren, maar hoogstwaarschijnlijk door zijn verslaafdheid toch maar de subutex gebruikt te hebben...
Heb zelf een afspraak bij Altox antwerpen.
Veel succes alvast

Armani7

Bewuste gebruiker
kheb eerte gesprek gehad met begeleidster kdenk wel da het moet lukken om te stoppen, kheb haar gezegd da ik enkel wil stoppen me coke de rest blijfk lekker verder doen ^^

Fishhead07

Wijs gebruiker
Het klopt precies allemaal. Ik heb bij me familie meegemaakt die verslaafd waren aan gokken, drank, hardrugs het enige medicijn ben je zelf. Allen jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Tenzij je onder dwang iets moet doen.

En alleen jij zelf kan stoppen als je dat wilt. Sommigen kunnen dat alleen. Sommigen hebben daar hulp bij nodig en sommigen willen wel stoppe maar hebben de kracht niet om het vol te houden.

Het is inderdaad heel waardevol om zelf ervaren verhalen over erge drugs zoals crack / heroine te lezen en te posten.

Ik zelf ben ook echt een nieuwschierig aapje en het onderwerp drugs en verslaving boeid mij heel veel. Zelf hoop ik nooit met deze drugs in aanraking te komen en mocht het wel zo zijn dan hopelijk voor eenmalig gebruik.

Je kan best drugs gebruiken maar weinigen kunnen er echt verstandig mee omgaan en echt weekend gebruiker zijn.

Echt respect dat je dit zelf hebt gedaan en dat je anderen probeert te helpen. Ik hoop dat jij en N samen uiteindelijk beide afkicken en een normaal leven kunnen leiden als vrienden of als geliefden.

:)

Freezing

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je verhaal, ik was eerst nog aan het twijfelen maar nu weet ik het zeker: nooit coke voor mij.

Fishhead07

Wijs gebruiker
Freezing zei:
Bedankt voor je verhaal, ik was eerst nog aan het twijfelen maar nu weet ik het zeker: nooit coke voor mij.

Het gaat hier over crack he. Totaal ander verhaal dan coke. Het is allebij troep oke maar van een paar lijtjes coke word jij niet zo verslaafd als hier beschrven staat. Maarja als je der vanaf kan blijven houden zo :grin:

Doe ik ook :P Eens in de zoveel tijd een grammetje vind ik geweldig :sunglasses: maar daar hou ik het echt bij. En crack tja zeg nooit nooit maar ik hoef het niet.

:)

Vince_

Experimenterende gebruiker
Eerst en vooral: schitterend verhaal. Er was aanvankelijk geen enkele drug die ik niet wilde proberen, vooral omdat mijn eerste harddrug (behalve alcohol) heroine (snuiven) was, en ik had totaal geen afkick. Achteraf bekeken heb ik nie veel genomen en wist ik ook niet echt wat ik moest voelen denk ik, ik had immers nog nooit drugs gebruikt buiten wiet en alcohol.

Nu ben ik erg hard aan het twijfelen over crack. Coke heb ik al enkele malen gedaan en daar kan ik goed afblijven. Maar die rush die je krijgt bij crack is blijkbaar erg verslavend..

Verder heb je ook gelijk in je twijfels over recreatief gebruik. Maar niemand begint met elke dag (hard)drugs te nemen, dat gaat altijd geleidelijk.
Recreatief gebruik is goed, zolang je het binnen de perken houdt en jezelf duidelijke, ondubbelzinnige regels oplegt vanaf het begin, en die niet meer aanpast.

Begin dit jaar ben ik met enkele vrienden regelmatig xtc beginnen nemen. Eerst 's zondags 10 pillen halen voor 3-4 mensen -> 2 leuke avondjes
Enkele weken later werden het 45 pillen.
Daarna 's zondags 20 pillen, dit was duidelijk niet genoeg, en dan ben ik woensdagmaar 65 pillen bij gaan halen. We namen dit ook als er absoluut niets te doen was, dan hingen we wat op kot of op café, en er kwam ook redelijk vaak speed aan te pas.
Als ik foto's van mezelf zie 7 maand geleden en nu, schrik ik enorm. Elke week meermaals xtc, speed en wiet (elke avond) gebruiken, het maakt je kapot, en dat is waarschijnlijk een peulschil in vergelijking met overmatig speed-heroïne-coke gebruik.
Ik denk dat wij het geluk hadden niet genoeg geld te hebben voor coke(studenten..), anders had het er waarschijnlijk minder goed uitgezien voor mij.

123spacer

Experimenterende gebruiker
Ten eerste, heftig verhaal :openmouth: Volhouden!!

Armani7 zei:
aan iedereen en daarmee bedoel ik vooral jonge mensen zoals ik: probeer nooit cocaine, gebruik liever is pep of x als je toch harddrugs wil gebruiken en gebruik nooit in de week en/of om van de realiteit te vluchten.
groetjes , DI

Hier ben ik het persoonlijk niet echt mee eens. Ik vind pep velen malen verslaveder als coke. Toen ik voor het eerste coke had gebruikt, had ik de volgende dag neit zoiets van, ik wil weeer! Maar wel een half uur na gebruik, wilde ik meer.

Pep is mss door de goedkope prijs ook wel een stuk aantrekkelijker om veel vaak te gebruiken. Als je een halfje coke haalt of een grammetje, dan zal deze al snel dezelfde avond op zijn. Daar gaat weer 25 of 50 euri. Terwijl je op de pep voor 5 euro een dag voor uit kunt.

Ook door slaapgebrek zal pep sneller verslavend zijn. Als jij een nachtje niet hebt geslapen, en je gaat om 8 uur maar uit je bed omdat je je verveeld, zul je tege 10 a 11 uur een beetje moe worden, maar je kan nog niet slapen. Dus je neemt dan maar weer meeeer. En zo gaat het de dag door, savonds weer een feestje, ja toch maar 2 lijnen omdat je anders bang bent daar in slaap te vallen. En ja hoor om 11 uur nog 1 of 2 puntjes, en ja je slaap weer de hele nacht niet. Nja 3e dag dan toch nog maar een dikke lijn en als je niet op let blijf je zo door gaan. Ik heb mijn troep verkocht, omdat ik er anders zeker niet meer vanaf zou komen.

Ik ben helemaal niet zo verslavingsvatbaar, maar pep voelde ik me wel snel verslaafd aan, en nu heb ik er nog steeds wel zin in. Terwijl ik het nog niet eens vaak heb gedaan. Maar ik blijf mezelf zegggen dat het troep is en blijf er wel vanaf.

Dus zeker geen aanrader, beter geen sos of coke. Je hebt er eigenlijk niks aan, en het is grote troep. Het beste natuurlijk geen drugs, maar als je toch een keer iets wilt doen, raad ik xtc aan of trippende middelen.
Ik typ dit vanuit mijn ervaringen, dus opmerkingen laat maar komen :wink:. sorry als ik te ver off topic ga :tongueout:

Oja als ik een beetje te wetenschappelijk over kom, komt dat door de paddo's haha. Ben door de paddo's van gister een beetje anders gaan denken. :rolleyes: :P

Kim

Wijs gebruiker
Ik kan nog niet eens tegen de afkick. Die is steeds heviger wanneer je stopt
het is een uitdaging maar de pijp wint altijd na een tijd

Jan janssen

Bewuste gebruiker
Cocaine is God's way of saying you're making too much money :mrgreen:

Ik hoop voor jou dat het je ooit lukt, ik snuif coke, maar k wil nooit (zeg nooit NOOIT) t gaan roken of op een andere manier gebruiken... hoor er alleen maar ellende over :smoke: dus hou ik t lekker bij snuiven in t weekend (soms ook wel door de weeks hoor :wink: )

MissDior

Bewuste gebruiker
Als ik dit verhaal lees, raakt het me erg..
mijn eigen moeder is al jaren aan de crack, hoeveel en hoevaak ze het gebruikt , kan ik niet peilen, en ik heb het lang niet "willen" zien, maar de laatste tijd gaat het slechter en slechter..
Ik kan alleen maar zeggen, dat crack levens kapot maakt. :(

Ja, crack is vreselijk. Ik ben zelf naar de huisarts gestapt en heb het hele verhaal verteld. Ik heb nu een afspraak voor psychische hulp om er voor te zorgen dat ik nooit meer in de problemen kom zoals ik ze de afgelopen maanden heb ervaren. Zo een leven wil ik nooit meer hebben. Ik heb altijd wel gehad dat ik niet goed in mijn vel zat maar door wat ik de afgelopen maanden heb gedaan heb ik mij gerealiseerd dat ik het niet zo verder kan. Ik heb straks hopelijk weer innerlijke rust en zijn de depressies waardoor ik zoveel zoop en later aan de crack raakte voorbij.

De mensen om mij heen die het weten zijn erg positief over de stap die ik heb gezet. En ik zelf ook. Ik kan alleen maar zeggen tegen anderen :
zoek altijd hulp. Ik schaamde mij dood maar ik ervaar van de mensen zoveel positieve reacties dat ik de stap heb gezet. Dat helpt eecht een hoop.

Kim

Wijs gebruiker
MissDior zei:
Als ik dit verhaal lees, raakt het me erg..
mijn eigen moeder is al jaren aan de crack, hoeveel en hoevaak ze het gebruikt , kan ik niet peilen, en ik heb het lang niet "willen" zien, maar de laatste tijd gaat het slechter en slechter..
Ik kan alleen maar zeggen, dat crack levens kapot maakt. :(

naar verluid schijnt mijn moeder ook stiekum een keer te hebben gerookt
dit verklaart wel waarom ze er nooit is

Bovenaan