Een boek!

Expresso

Newbie
Hi There!

Ik zit er al een tijdje aan te denken om een boek te schrijven, deze moet dan gaan over een jongen die blijft hangen in een trip. Jep, misschien niet echt een leuk verhaal, maar ik denk dat het mogelijk is om hier iets erg boeiends van te maken. Ook wanneer ik de positieve kanten vertel over drugs.

Alleen heb ik een aantal vragen, de aanleiding van dit verhaal is: Er kwam onlangs een dealer naar mij toe, die was van plan een keer 25 LSD zegeltjes te verkopen. Hij deed ze in zijn zak, ging uit en begon met dansen. Hij is toen gaan zweten en, hupsakee, raak. Deze jongen (die ik pas geleden zelf heb gezien) zit al een paar jaar in een diepe trip. Hij weet nu alleen wel te onderschijden wat echt of nep is.

Maar goed, hebben jullie enig idee of het mogelijk is hier ooit uit te komen? Ik wil wel een happy end maken namelijk, anders loopt het heel erg treurig af en dat wil ik liever niet.

Groetjes Wes

henkie84

Bewuste gebruiker
Ik betwijfel echt of hij nog aan 't trippen is, al een paar jaar, op 25 zegeltjes, die ook nog via 'zweten' ingenomen zijn? Dan zou er een psychose die hij eerder al had getriggerd moeten worden, geloof ik.

Expresso

Newbie
Ik vraag mezelf dan ook af of het wel echt waar is. Maar goed, ik zal eens kijken of ik verhalen over hem kan horen van andere mensen. Vast wel :wink:

nicolai

Wijs gebruiker
kom je toevallig uit lelystad?

daar loopt namelijk ook een gast rond die zogenaamd is blijven hangen. maar goed, in elke stad loopt wel iemand rond die heel toevallig op precies dezelfde manier is blijven hangen :grin:

Boogie!

Experimenterende gebruiker
''ik ken een jongen die is in een trip blijven hangen en ziet nu sinaasappels in plaats van hoofden''

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
ik ken helemaal niemand die sinasappelschillen ziet weat een lariekoek en een dom idee ......
het is ook niet bewezen dat jou maat wel normaal is ...

al met al ...

slecht boek slecht idee stomme topic

Stoneboot

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
ik ken helemaal niemand die sinasappelschillen ziet weat een lariekoek en een dom idee ......
het is ook niet bewezen dat jou maat wel normaal is ...

al met al ...

slecht boek slecht idee stomme topic

Je kan inplaats van mensen meteen afzeiken waar geen enkel forum voor bedoeld is ook gewoon antwoord op zijn vraag geven.

Voor zover ik weet kan je wel uit je blijvende trip ( ook wel psychose genoemd) komen door middel van therapie en dat soort dingen. Maar dat verschilt, er zijn lichte en zware gevallen. Dat heb ik gehoord dan.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
mijn antwoord is:

Dom boek, erg stom onderwerp, gelukkig kan ie niet schrijven en nog beter:

Geen uitgever die het gaat uitgeven .....

Niks aan de hand dus ! Gewoon lekker doorlopen mensen.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Stoneboot zei:
Voor zover ik weet kan je wel uit je blijvende trip ( ook wel psychose genoemd) komen door middel van therapie en dat soort dingen. Maar dat verschilt, er zijn lichte en zware gevallen. Dat heb ik gehoord dan.

auhmmm ... dat bedoel ik nou: Meneer heeft 'het' ergens gehoord !!

Schandalig dat jullie de HOAX blijven voeden met onwetendheid en ongegronde angsten.

tomz0r

Badass junkie
Ik heb gehoord dat iemand dacht dat hij een mammoet was en hij wou een dinosaurus opeten. Dat komt doordat de LSD voor altijd in je ruggenmerg blijft zitten en elke keer als je vet verbrandt denk je dat je een aubergine bent. :openmouth:

Wat een boek, grappig mannetje ben je toch :stoned:

Stylus

Belezen gebruiker
En dan vind ik het dus bullshit dat julie het gevaar van psychose zo makkelijk wegwuiven. ik ken PERSOONLIJK 2 mensen die door drugs (voornamelijk LSD en paddo's) in een psychose zijn geraakt, eentje zo zwaar dat zij hier hoogstwaarschijntlijk nooit meer helemaal van zal herstellen. Het is prima dat jullie het verhaal van 'in een trip blijven hangen' de wereld uit willen praten, maar naar wat ik van de personen zelf, doctoren en een psychiater heb gehoord, lijkt de psychose zeer veel op een lsd/paddotrip die gewoon niet ophoud.

Ik vind het idee van je boek zelf wel een leuk idee, maar een vrolijk boek zal je er niet van kunnen maken als je het enigsinds geloofwaardig wilt houden, aangezien er nou eenmaal geen magisch pilletje is wat je uit een psychose haald.

Wacky

Badass junkie
Je gaat toch geen boek schrijven over een drug die je niet zelf gebruikt heb he ?

En lees voor je een boek gaat schrijven eens wat andere boeken over LSD, psychedelica en aanverwante zaken, dan weet je een beethe waar het allemaal over gaat. Doe wat research, dat is toch niet teveel moeite als je een heel boek wil gaan schrijven. Lees bijvoorbeeld:
-The electric kool aid acid test
-The varieties of psychedelic experience
-Pikhal & Tikhal
-LSD my problem child

En kijk eens naar de youtube serie "LSD - The beyond within"

shokora

Wijs gebruiker
Sowieso moet er bij staan dat statistisch gezien een heel klein percentage van de gebruikers deze gevolgen ondervindt. Mensen kunnen namelijk voor geen meter relativeren en bij ieder schrikverhaal denken ze meteen dat het hun ook gaat gebeuren terwijl die angst totaal niet statistisch onderbouwt is.

Om de overgebruikte analogie maar weer eens aan te halen, de kans is groter dat je dood gaat in een verkeersongeluk dan dat je met de juiste voorbereiding slachtoffer wordt van een psychose getriggerd door hallucinogenen.

_Kat_

Bewuste gebruiker
Ik vind dat je het niet "blijven hangen" moet noemen. Hij heeft doormiddel van LSD een psychose getriggered (schizofrenie, is bijna hetzelfde als een trip alleen het is niet zo leuk als een trip :P en je hebt met schizofrenie altijd een missie/doel waarbij je de wereld moet redden ofzo) waar hij uit moet komen. Dit kan door zijn conditie te begrijpen en ermee om te leren gaan. Schizofrenie gaat niet weg, maar je kunt het wel een minder groot obstakel maken door ermee te leren leven. (ipv pillen slikken...)

Dat is de enige manier om respectvol om te gaan met dit onderwerp zonder een slecht licht op LSD te werpen.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
lsd is een stof die serieus fuckt met de hersenen en ik voel mij toch rap een paar maand anders na een trip, afweziger, objectiever enzo, beetje moeite met interpreteren. iedereen die ik ken deelt de mening dat lsd een grote impact heeft op je hersenen dus blijf voorzichtig.
wacht zolang mogelijk (18-20jaar) begin met een kleine dosis en trip niet te vaak
Ik vind niet dat je echt bang van moet zijn maar ik kan mij zeer goed voorstellen dat als je 25 trips neemt dat je nietmeer dezelfde persoon bent na je trip, wat er hier op dit ideologisch forum ook beweerd wordt.

dfssdfde

Badass junkie
DreamerOfDreams zei:
ik kan mij zeer goed voorstellen dat als je 25 trips neemt dat je nietmeer dezelfde persoon bent na je trip, wat er hier op dit ideologisch forum ook beweerd wordt.
Ik ook, maar om dan direct een boek te schrijven waarin je zegt dat ie blijven hangen is en nog steeds onder invloed is van LSD :rolleyes:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DreamerOfDreams zei:
lsd is een stof die serieus fuckt met de hersenen en ik voel mij toch rap een paar maand anders na een trip, afweziger, objectiever enzo, beetje moeite met interpreteren. iedereen die ik ken deelt de mening dat lsd een grote impact heeft op je hersenen dus blijf voorzichtig.
wacht zolang mogelijk (18-20jaar) begin met een kleine dosis en trip niet te vaak
Ik vind niet dat je echt bang van moet zijn maar ik kan mij zeer goed voorstellen dat als je 25 trips neemt dat je nietmeer dezelfde persoon bent na je trip, wat er hier op dit ideologisch forum ook beweerd wordt.
Kom dan eens met wetenschappelijk bewezen feiten in plaats van "ik denk dit" en "mijn vrienden vinden dat". Ik ben de 25 trips al lang en breed gepasseerd, maar ik kan niet zeggen dat ik in die tijd mijn persoonlijkheid heb moeten inruilen voor een andere. Trouwens, alles waar 'te' voor staat is slecht. Storm in een glas water a la dr Phil?

dfssdfde

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
DreamerOfDreams zei:
Kom dan eens met wetenschappelijk bewezen feiten in plaats van "ik denk dit" en "mijn vrienden vinden dat". Ik ben de 25 trips al lang en breed gepasseerd, maar ik kan niet zeggen dat ik in die tijd mijn persoonlijkheid heb moeten inruilen voor een andere. Trouwens, alles waar 'te' voor staat is slecht. Storm in een glas water a la dr Phil?
Je hebt toch geen wetenschappelijke feiten nodig om te weten dat er mensen zijn die hun leven (of bepaalde aspecten ervan) veranderen na inzichten op LSD? Voorbeelden hier genoeg lijkt me zo.
Ik heb ook geen grote veranderingen waargenomen bij mezelf zoals een andere persoonlijkheid, maar hier en daar toch subtiele, maar merkbare verschillen, dus het doet toch wel degelijk iets.
Als je dan 25 trips ineens neemt lijkt het me ook wel logisch dat er iets verandert... Goed of slecht hoor je me niks over zeggen, maar als sommigen van 1 of zelfs een halve trip al veranderingen voelen, hoe moet dat dan niet zijn met 25 ineens?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ivoos zei:
Je hebt toch geen wetenschappelijke feiten nodig om te weten dat er mensen zijn die hun leven (of bepaalde aspecten ervan) veranderen na inzichten op LSD? Voorbeelden hier genoeg lijkt me zo.
Ik heb ook geen grote veranderingen waargenomen bij mezelf zoals een andere persoonlijkheid, maar hier en daar toch subtiele, maar merkbare verschillen, dus het doet toch wel degelijk iets.
Als je dan 25 trips ineens neemt lijkt het me ook wel logisch dat er iets verandert... Goed of slecht hoor je me niks over zeggen, maar als sommigen van 1 of zelfs een halve trip al veranderingen voelen, hoe moet dat dan niet zijn met 25 ineens?
Lieve schat, waar zie jij mij beweren dat je al trippend geen gedachten kunt denken die je leven kunnen beïnvloeden? Ik ben het levende bewijs dat trips iemands leven kunnen beteren, maar ik geloof niet dat je je eigen persoonlijkheid voor goed kunt verliezen. Ik interpreteerde '25 trips' als 'na 25 trips' niet als enkele duizenden microgrammen tegelijk, natuurlijk levert dat lifechanging taferelen op, maar het veranderen van je eigen ik? Nee, plaats die maar onder de z van zever.

tomz0r

Badass junkie
Overtuig elkaar met cijfers, niet met persoonlijke indrukken. Er zijn zoveel LSD-gebruikers. Één persoonlijke indruk is geen argument om die drug veilig te noemen.

Uit een grootschalig onderzoek van Sidney Cohen in 1960 waarin 5000 man getest werden bleek 1,8 op de 1000 LSD-gebruikers een psychose voor langer dan 2 jaar gekregen te hebben. Dat maakt het veiliger dan bijvoorbeeld paraschutespringen.

Wel is er een grote kans op HPPD (visual distortion). Daarvan zijn moeilijk cijfers te vinden, onderzoeken verschillen teveel. 2 tot 40 procent van de gebruikers krijgt ook HPPD. HPPD kan de rest van je leven duren. Niet zo prettig, maar het maakt je leven niet onmogelijk.

LSD kent wel degelijk risico's. En ook al is het een relatief veilige drug, op een drugsforum moet je elkaartoch van de risico's informeren. En die risico's moet je niet bagatelliseren.

Het klopt wel dat LSD geen lichamelijke schade achterlaat wat hier gezegd wordt.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
tomz0r zei:
Uit een grootschalig onderzoek van Sidney Cohen in 1960 waarin 5000 man getest werden bleek 1,8 op de 1000 LSD-gebruikers een psychose voor langer dan 2 jaar gekregen te hebben. Dat maakt het veiliger dan bijvoorbeeld paraschutespringen.

Uit een onderzoek gedaan door Sidney Cohen beschreven in Journal of Nervous and Mental Disease, 1960 bleek het volgende:
Uit een groep van 5000 mensen die samen 25000 keer LSD hadden gebruikt bleek op de 1000 gebruikers 1,8 psychotische episodes te zijn geweest, 1,2 pogingen tot zelfmoord en 0,4 geslaagde zelfmoorden, dit maakt LSD 1 van de veiligste drugs ter wereld. Cohen: De enorme psychische respons in ogenschouw nemend is LSD een verbazingwekkend veilige drug.
Zie ik daar gemiddeld 5000 trips per persoon? Ik weet niet over een tijdsbestek van hoeveel tijd dit onderzoek gedaan is, maar laten we eens brainstormen. Laten we zeggen dat alle mensen die meededen aan het onderzoek minstens 20 jaar oud waren toen ze begonnen en tripten totdat ze 80 waren, 60 jaar lang dus. 5000 / 60 = 83,3 trips per jaar - 83,3 trips /12 maanden = afgerond 7 trips per maand. Ik kan niet vinden hoe hoog de dosissen waren waar ze mee experimenteerden, maar dude.. En dit is nog gemiddeld genomen, er zijn dus mensen die hier boven of hier onder zaten.. ik zou ook gek worden (figuurlijk gesproken) als ik 10 keer per maand zou trippen.
(Laat me dit alsjeblieft niet verkeerd berekend hebben en ik mezelf niet onsterfelijk belachelijk maken)

tomz0r

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
tomz0r zei:

Uit een onderzoek gedaan door Sidney Cohen beschreven in Journal of Nervous and Mental Disease, 1960 bleek het volgende:
Uit een groep van 5000 mensen die samen 25000 keer LSD hadden gebruikt bleek op de 1000 gebruikers 1,8 psychotische episodes te zijn geweest, 1,2 pogingen tot zelfmoord en 0,4 geslaagde zelfmoorden, dit maakt LSD 1 van de veiligste drugs ter wereld. Cohen: De enorme psychische respons in ogenschouw nemend is LSD een verbazingwekkend veilige drug.
Zie ik daar gemiddeld 5000 trips per persoon? Ik weet niet over een tijdsbestek van hoeveel tijd dit onderzoek gedaan is, maar laten we eens brainstormen. Laten we zeggen dat alle mensen die meededen aan het onderzoek minstens 20 jaar oud waren toen ze begonnen en tripten totdat ze 80 waren, 60 jaar lang dus. 5000 / 60 = 83,3 trips per jaar - 83,3 trips /12 maanden = afgerond 7 trips per maand. Ik kan niet vinden hoe hoog de dosissen waren waar ze mee experimenteerden, maar dude.. En dit is nog gemiddeld genomen, er zijn dus mensen die hier boven of hier onder zaten.. ik zou ook gek worden (figuurlijk gesproken) als ik 10 keer per maand zou trippen.
(Laat me dit alsjeblieft niet verkeerd berekend hebben en ik mezelf niet onsterfelijk belachelijk maken)

Niet verkeerd berekend, wel verkeerd gelezen. Dat hoop ik tenminste, anders heb je jezlef best wel een beetje voor lul gezet inderdaad :P Die 5000 mensen samen hadden 25000 maal LSD genomen. Dat is 5 dosissen per persoon. Valt best mee dus.

Wel moet gezegd worden dat de normale dosissen nu veel lager liggen dan in de jaren 60. Nu is een gemiddelde dosis 100 microgram gok ik, aangezien een zegeltje die dosis veelal bevat.
In de jaren 60 was het niet gek als mensen 500 microgram als dosis namen. Dit vergroot het risico op psychoses en trauma's aanzienlijk lijkt mij. Bij de beschrijvingen van trips en de psychedelische kunst die gemaakt werd in die tijd kan ik me ook wel indenken dat ze een hogere dosis namen gezien de heftigheid waarmee ze het beschreven en diepgaandheid van de visuele schilderijen. Zoiets ervaar je niet op 100 mics.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
tomz0r zei:
Niet verkeerd berekend, wel verkeerd gelezen. Dat hoop ik tenminste, anders heb je jezlef best wel een beetje voor lul gezet inderdaad :P Die 5000 mensen samen hadden 25000 maal LSD genomen. Dat is 5 dosissen per persoon. Valt best mee dus.
Zie je, dat gebeurt als je midden in de nacht de wijsneus uit wilt hangen, vergeet wat ik zei (:

tomz0r

Badass junkie
Hier heb ik nog een leuk stukje, gevonden op jellinek:

Blijven hangen in een trip betekent dat nadat de trip uitgewerkt is, je nog lange tijd verward en angstig blijft. LSD gebruik kan een psychose induceren die blijft voortduren tot enkele dagen, weken of maanden na het gebruik. Een LSD-psychose verschilt dus duidelijk van een bad trip: een bad trip stopt immers wanneer de drug uitwerkt. In de volksmond wordt een LSD-psychose ook wel omschreven als ‘blijven hangen in een LSD trip'. Een LSD-psychose is erg zeldzaam, met een geschatte incidentie van 8 op 10000 gebruikers (0.08%). Bijna alle gevallen van LSD-psychose treden op bij individuen die reeds een (pre)psychotische stoornis hadden vóór hun druggebruik. Het beeld dat iemand een keer LSD neemt en daarna permanent psychotisch of schizofreen wordt is dus onjuist. Wel kan LSD bij mensen die aanleg hebben voor psychosen deze op een jongere leeftijd oproepen. Ook kan het een bestaande psychose verergeren en zorgen voor terugval. Je kunt dus de conclusie trekken dat het nemen van dergelijke middelen extra riskant is voor mensen die geestelijk labiel zijn.

Laatste wijziging: dinsdag 26 augustus 2008
Zal wel betrouwbaar zijn aangezien het van jellinek komt. Bewijst dus dat het een redelijk veilige drug is.

vogel

Bewuste gebruiker
schrijf maar een boek over mijn
hoe die kwik en fluor me gek maakte
en wat LSD therapie voor mijn betekent
please ik vind schrijven zo moeilijk vanwege die leestekens
dus als jij een boek over mijn schrijven,,wil,,, stuur dan ff pb

vogel

Bewuste gebruiker
schrijf nou ff een boek over mijn
het gaat hier wel om de meest hardste drugs (giftigetroep) op de wereld (kwik en fluor)

en om de meest mooie heilige wonder midddelen op deze planeet (LSD, Ayahuasca) :wave:

weet je hoe gedesillusioneerd ik me voel door de westerse maatschappij

eerst verkwikt en toen gefluorideerd
20 jaren later kreeg ik te horen dat ik een stoornis heb
maar in feite ben ik een spiritueel wezen
en de mensen om me heen die deden alsof ik gek was
maar ik was spiritueel en ik wist dat niet
ik was onbewust spiritueel en verdwaalde in me eigen spiritualiteit
omdat ik niet wist dat ik spiritueel ben kon ik geen verschil maken tussen,
fantasie, werkelijkheid, en spiritualiteit
en de mensen om me heen die me dus de diagnose autist geven daardoor verdwaalde ik steeds verder
Dus wat is het Moraal van het Verhaal,
LSD kan mensen met een ziekte (stoornis) inzichten geven
door deze inzichten kan men erachter komen dat men een spiritueel wezen is,(alle mensen toch)
en dat de maatschappy autisme heb verzonnen
zo lijkt het
want ik ben gewoon verkwikt en gefluorideerd
en daardoor in de westerse (consumptie)maatschappij flink gedesillusioneerd

blinden kunne beter horen
doordat ze een beperking hebben, schept deze beperking vermogens
snappie dus als je autisme heb of shizofrenie of adhd of manisch ofweetikveelwatallemaal
en je neemt Dan LSD dan kan je je meer bewust worden van je vermogens

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Ben je nou zo wanhopig voor aandacht: SCHRIJF EEN BOEK OVER ME, SCHRIJF EEN BOEK OVER ME. De ts zit is niet eens meer actief volgens mij, dus je zult iemand anders moeten zoeken.

Bovenaan