Een klein vraagje!

Goedendag,

Ik ben nieuw hier dus even wat info over mezelf.
Ik ben 20 jaar en weeg ongeveer 75KG, heb 1,5 jaar voor het eerst xtc gebruikt.
Verder heb ik 1 keer 4-FMP en 1 x truffels gebruikt, en ben 2 jaar verslaafd geweest aan blowen ( sinds 3 maanden gestopt ).
Mijn laatste keer xtc was 15 oktober en heb mijn volgende x de 31e deze maand op de planning staan.
Toevallig kreeg ik vandaag een berichtje dat ik gratis mee kan naar een hardcore/style feest over 2 weken waar mijn vrienden aan de 4-FMP gaan.
Ik weet dat 4-FMP je serotonine ( een klein beetje in vergelijking met xtc ) verbruikt.
Nu was mijn vraag aan jullie of het zonde gaat zijn om over 2 weken 4-FMP te gaan gebruiken als ik 2 weken later aan de X ga?
Ik kijk al een tijdje uit naar oud en nieuw dus wil wel optimaal van de X kunnen genieten.

Zal ik nuchter gaan of maakt het niet zoveel uit?

Groetjes, Boskabouter!

Dit verschilt bij iedereen. Echter ben ik ook 1.5 bezig 20 jaar 1,80 en 80kg en merkte ik zeker verschil in het effect na een rustperiode van 1 maand vs 3 maanden.

Ik zou zeggen ga een avondje nuchter of aan de pep :hearteyes: .

MusicIsLife

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
ik zou mn eerste keer mdma echt niet riskeren. je het echt maar 1 eerste keer mdma.

Het wordt niet zijn eerste keer.

Ik zou het niet doen. Buiten de kans dat je minder effect hebt van de xtc op oudjaarsavond is het ook niet zo goed voor je hersenen. De drie maanden regel kun je toepassen op zowel xtc als 4-fmp. Ik zou het gewoon bij wat biertjes of eventueel wat pep houden.

ooscaar

Wijs gebruiker
Pep lijkt me het beste alternatief. Als je verantwoord wilt gebruiken, kun je het best minimaal drie maanden pauze houden voor drugs die op je serotonine werken. Dat 4-fmp minder serotonine verbruikt dat MDMA betekent niet dat het minder schadelijk is. De schadelijkheid van 4-fmp is nog niet in kaart gebracht. Ik zou lekker gewoon vol genieten de 31e en nu voor pep gaan! Ook als je nog nooit speed hebt gebruikt kun je dit doen, het is best vergelijkbaar met 4-fmp, maar 4-fmp is wat euforischer, doordat het serotonine releaset.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik zou ook pep aanraden en niet met je serotoninevoorraad gaan knoeien. Mooi sparen voor het eindejaar, doe ik nu ook :P

Bedankt voor jullie reacties!
Het wordt inderdaad niet mijn eerste keer X, maar mijn 7e keer alweer.
Ik heb helemaal geen ervaring met pep, ben me daar even aan het in verdiepen.
Vond het wel altijd wat extreem om iets te snuiven, maar dan wordt het of nuchter of het wordt mijn eerste keer pep.

Groetjes, boskabouter!

Het feest is trouwens van 22.00 tot 06.00 ik zat r aan te denken om rond 21.00 1 of 2 sleutelpuntjes te nemen en het daarbij te laten zodat ik nog wel ga kunnen slapen.

Bobsacamano

Badass junkie
Hey Boskabouter,

Je kan het ook in een bommetje doen. Je stopt het dan in een capsule of in een vloeitje en op die manier slikken. Snuiven vind ik zelf wel handiger. Het werkt wat korter en je neemt wat minder.

Neem aan het begin van de avond twee drie puntjes en dan lekker gaan. Probeer niet te laat bij te pakken. De eerste 6 uur slaap je echt niet zeker niet als je het nog nooit hebt gedaan. Het kan zelfs zijn dat je er meer last van hebt of minder. Ik heb er zelf enorm last van.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ga er maar van uit dat je de hele nacht doorhaalt, of hooguit 2 à 3 uurtjes slaapt. Je kunt zelfs gewoon je vinger nat maken, in het zakje doen, en oplikken, zo makkelijk kan het zijn. Je hoeft dus niet te snuiven. De beste optie is wel een bommetje. Het effect zelf van oraal en snuiven is ook gewoon exact hetzelfde, alleen het komt wat sneller op gang bij snuiven en is wat sneller weg.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ik vind 1,5 jaar wel lang voor een eerste keer, maar ik denk dat het wel kan wat je van plan bent met 4fmp, zo voor een keertje dan, daarna moet je een tijdje geen xtc e.d. gebruiken om te herstellen, anders gaat de lol er snel af.

Maar aan de pep kan ook, ik zou gewoon aan de 4fmp gaan, niet te veel, dan kom je er wel mee weg met twee weken er tussen. Vooral goeie kwaliteit pep is echt fijn en daar moet aan kunnen komen en pep is verslavender dan 4fmp.

Veel plezier! :wave:

Bovenaan