Een klein vraagje..

k073

Newbie
Ik heb afgelopen maand ( 7 Juli ) XTC gebruikt, en wil dit a.s zaterdag ( 16 juni ) weer doen.
Is dit wel verstandig, of zal ik er even mee wachen?
Brand losss..

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
k073 zei:
Ik heb afgelopen maand ( 7 Juli ) XTC gebruikt, en wil dit a.s zaterdag ( 16 juni ) weer doen.
Is dit wel verstandig, of zal ik er even mee wachen?
Brand losss..

Je bedoelt wrs 16 juli. Je hebt je gehele serotoninevoorraad er op 7 Juli al doorgejaagd dus neem je beter een 3tal maanden pauze. Je kan je op dit forum inlezen over verstandig xtc gebruik en de 3 maanden regel :wave:

Dreamer4

Experimenterende gebruiker
Verstandig is het idd niet, maar zelf gebruik ik soms 1 keer in de 3 weken Xtc.
Het werkt dan wel, maar niet zoals het helemaal werken moet. Moet zeggen dat ik dan ook wel een extra lange dip heb vergeleken met als ik het 1 keer in de 3 maanden doe.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat is niet verstandig en dat snap je hopelijk zelf ook wel.

Doe je het zo snel weer dan zal het effect enorm tegenvallen, het is veel schadelijker voor je, je kater zal erger zijn en dit soort geintjes zorgen er ook nog voor dat het speciale van xtc veel sneller verdwijnt dan normaal. En als het speciale er eenmaal af is komt dat nooit meer terug.

Kortom beter netjes 3 maanden wachten.

k073

Newbie
Bedankt voor al jullie feedback! Zoals al onder mijn naam staat met ik een echte nieweling hier, dus dacht vraag het maar even na! :sunglasses:

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Had op een ander topic met precies dezelfde vraag al geantwoord, zal het ook hier wel even qouten (scheelt weer typewerk):

Peppi en Coki zei:
Seventies420 zei:
Ik had inderdaad al gelezen dat mensen pauzes nemen van 3 maanden. Maar zou het voor 1 keer niet kunnen? en daarna een pauze nemen van 3 maanden zoals het hoort? En als ik het deze zaterdag weer doe is het voor de 2de keer dus het gevoel zal me nogsteeds best nieuw lijken. Ik wil natuurlijk niet dat al mijn vrienden de grootste lol hebben en ik niks neem omdat ik een pauze moet nemen.
Kort antwoord: Nee en nee.

Lang antwoord:
Helaas werkt het zo niet, zou voor heel veel gebruikers dan wel goed uitkomen voor in het festivalseizoen, maar helaas. Je hersenen moeten echt even er van bijkomen. Ook al lijkt het misschien niet zo, maar het is echt zo een grote klap op je hersenen dat de eerste keer dat je het echte XTC gevoel krijgt (wat jij nu dus al hebt gehad) de enige keer is dat je het zo goed zal voelen. Elke andere keer daarna zal het steeds zwakker worden (ook al neem je braaf elke keer 3 maanden pauze). Misschien dat dit een indicatie geeft over hoe schadelijk het eigenlijk is voor je hersenen.

Ook al zeggen veel gebruikers dat XTC helemaal niet gevaarlijk is zoals de media beweert, meerdere onderzoeken (kijk maar even rond op het forum, genoeg topics waarin dit besproken is) wijzen erop dat XTC (en dan hebben er het over de werkzame stof in XTC, namelijk MDMA) gewoon echt schade aan de hersenen veroorzaakt, het is echt geen speelgoed en je moet echt even erop letten wat je doet. Dus elke keer als je een nieuwe pillen haalt, altijd eentje laten testen, en voor/tijdens/na gebruik extra gezond eten, tijdens gebruik voldoende (maar niet te veel!!) water drinken en gewoon een goede maaltijd eten (ook al heb je geen honger), en meer van dit soort tips die je kan vinden onder het kopje XTC op dit forum die er allemaal voor zorgen dat je enigszins verantwoord iets totaal onverantwoord kan doen. :tearsofjoy:

Na een week tijd, ook al heb je het daarvoor nog nooit eerder gebruikt, zijn je hersenen gewoon nog flink aan het herstellen. Als je het zou doen, dan heb je ook een hogere dosis nodig dan eerst om überhaupt het XTC-effect te voelen, en deze zal dan bij lange na niet zo sterk zijn als de week ervoor. Ook zul je misschien even met een andere insteek er naar kijken. XTC is geen wondermiddel dat je superkrachten geeft, alles wat je doet tijdens xtc (urenlang dansen enzo) kan je zelf ook, zolang je gewoon een goede conditie hebt. Ook hoort het niet dat een feest alleen geweldig is met XTC op, je kan zelf ook een feest echt geweldig maken, XTC maakt het alleen wat makkelijker.

Mocht je toch nog wat willen gebruiken, dan zou ik je aanraden om speed of 2c-b te gebruiken. Deze gebruiken (grotendeels) niet dezelfde bronnen als XTC dus dit zou moeten kunnen. Mocht je huiverig zijn over speed snuiven, je kan dit ook gewoon in een capsule doen of in een (ongebleekte) vloei doen (dit heet een bommetje), het is dan iets minder sterk dan snuiven maar werkt wel langer door. 2c-b is een tripmiddel dat ook (licht) stimulerend werkt, en het wordt steeds vaker als alternatief voor XTC op festivals gebruikt (voornamelijk voor tijdens de zo erg gehate pauze). Als je een niet te hoge dosis neemt (voor een eerste keer zou ik iets van 15-20mg doen) kan dit prima op een feest. Het duurt even voordat het inslaat, maar je kan het prima bijnemen.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Klopt allemaal van de drie maanden regel, maar 1 keer zondigen kan wel, het effect zal waarschijnlijk nog steeds aangenaam zijn zo kort op elkaar (is mijn ervaring). Daarna houdt het ook wel echt op; dan moet je wel persee drie, in dat geval beter vier, maanden pauze houden. Je kan niet bezig blijven met uitzonderen, dat gaat gegarandeerd fout.

Bovenaan