Een maand niet blowen

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Trouwens, de dromen van de laatste dagen zijn hier niet meer zo extreem dat ik met spierpijn en strakke kaken wakker word.

Lastige blijft dat ik anders met gevoelens van Leegte, Angst, Stress, Vermoeidheid, Onzekerheid, Blijheid, Liefde,... moet omgaan.
Maarja, dat is juist ook de reden dat ik zo positief ben over de ontwikkelingen van de laatste 32 dagen!

2023 was al een beter jaar dan 2022 en ik ben zeker positiever over de toekomst dan een jaar geleden.

Poco a poco!
Leer mediteren! Om jezelf hierin vaardig te maken, kan ik het cursusboek Mindgym van Wouter de Jong ten zeerste aanraden!

lientje amfetamientje

Experimenterende gebruiker
Hoe gaat de strijd tegen Mary Jane in 2024 jongens? Ik ben weer een paar dagen in Nederland maar nu ik weer terug ben ik m'n oude vertrouwde stekkie begint het toch weer te jeuken na meer dan een maand cold turkey. Ik voel me wat energieker en helderder dan wanneer ik nog blowde maar ik heb nog steeds een erg wisselvallige nachtrust.

Soms makkelijk slapen, soms moeilijk, soms nachtmerries, soms heel intens, soms niks. Ik had pas een nacht met 4 of 5 verschillende dromen en slaap paralyse tussendoor, bijzonder onprettig.

Soms zou ik willen dat er een wondermiddeltje was voor slaap wat niet met m'n REM fase zit te kloten. :upsidedown:

Manu76

Badass junkie
Hoe gaat de strijd tegen Mary Jane in 2024 jongens?
Klinkt goed @lientje amfetamientje! Ik hoop dat je nachtrust snel echt rust wordt en minder intense nachtmerries.

Ik persoonlijk ben over een klein uur, 7 weken zonder toename van thc of cbd. Zeer positief over het algemeen deze dagen, alleen last van extreme oververmoeidheid en iets wat sipjes soms.

Verder geen last meer van die extreme dromen lijkt en ik moet vooral oppassen niet breder te worden, want is nergens goed voor.

Succes en ga zo door!

Edit: Oeps, ik was iets te enthousiast. 6 volle weken achter de rug nu en begin nu met mijn 7de week zonder THC en CBD. Nou, ik wil deze hele maand in ieder geval niets van die stofjes pakken, dus maakt niet zoveel uit, alleen @Hippie Langwaus zal wel denken dat ik vals probeer te spelen en dat is niet de bedoeling.

Laatst bewerkt:

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik ben nog steeds van de THC afgebleven.

Ik word nog steeds gedurende elke nacht wakker na meerdere intense dromen. Ik val daarna meestal wel weer in slaap. Maar het zijn dus wel nog steeds opgebroken nachten.

Verder voel ik me niet slechter, maar ook niet veel beter. Ik probeer het nog wat langer vol te houden. Wie weet komen er nog duidelijkere positieve effecten van het gestopt zijn als ik nog langer geen THC gebruik.

Manu76

Badass junkie
Verder voel ik me niet slechter, maar ook niet veel beter. Ik probeer het nog wat langer vol te houden.
Volgens mij is één van de voordelen, dat je nu kunt gaan onderzoeken waarom je je niet beter voelt, oftewel, wat zou bijdragen aan een beter gevoel.
En dan kun je het "proberen vol te houden" omtoveren in "een nieuwe levensstijl proberen" en als de andere vorm van leven niet bevalt, dan kunnen we weer terugvallen naar de verdoving..

Succes met "meditatie werkzaamheden" 😎

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Ik ben nog steeds van de THC afgebleven.

Ik word nog steeds gedurende elke nacht wakker na meerdere intense dromen. Ik val daarna meestal wel weer in slaap. Maar het zijn dus wel nog steeds opgebroken nachten.

Verder voel ik me niet slechter, maar ook niet veel beter. Ik probeer het nog wat langer vol te houden. Wie weet komen er nog duidelijkere positieve effecten van het gestopt zijn als ik nog langer geen THC gebruik.
Weet dat het ook heel normaal is dat je in de nacht minimaal één keer wakker wordt en daarna weer opnieuw in slaap moet vallen. Dat is gewoon een menselijke slaap, zonder sederende middelen in je bloed!

Hippie Langwaus

DF-koning
Weet dat het ook heel normaal is dat je in de nacht minimaal één keer wakker wordt en daarna weer opnieuw in slaap moet vallen. Dat is gewoon een menselijke slaap, zonder sederende middelen in je bloed!
Ja, dat begon ik ook al de denken en te accepteren. Het is waarschijnlijk 'gewoon' normaal om zo intensief te dromen en een paar keer wakker te worden. Ik vermoed dat ik tussen de dromen door ook nog wel droomloze diepere slaap heb.

Verder is het inderdaad mooi om nu zonder verdoving van alcohol en afleiding door THC met een 'meer nuchtere' visie te kijken wat ik eventueel kan verbeteren in mijn leven. ❤️

Hippie Langwaus

DF-koning
Goed bezig @Manu76 en @Hippie Langwaus :) Volgens mij zijn jullie inmiddels in de muurfase beland, en hoort het er bij dat jullie je wat slechter gaan voelen. Gaat weer voorbij als jullie nuchter blijven.
Helemaal nuchter blijf ik niet, want ik mag van mezelf incidenteel drugs gebruiken. Maar geen alcohol en voorlopig ook nog geen THC.

En geen structurele inname van psychoactieve stoffen meer, behalve caffeïne. Al wil ik zelfs daarmee wel kijken of het wat minder kan.

_shikantaza

Badass junkie
Helemaal nuchter blijf ik niet, want ik mag van mezelf incidenteel drugs gebruiken. Maar geen alcohol en voorlopig ook nog geen THC.

En geen structurele inname van psychoactieve stoffen meer, behalve caffeïne. Al wil ik zelfs daarmee wel kijken of het wat minder kan.

Dat zal een heel stuk helpen :) En ik denk dat de muur met THC ook wel mee valt, hoewel slaapproblemen er ook wel bij horen. Als je weer in dagelijks blower hervalt zul je bij een stoppoging ook opnieuw hier doorheen gaan. Je bent lekker bezig dus 't lukt waarschijnlijk wel.

Bovenaan