Een maand niet blowen

Brakka Mang

Badass junkie
Woedeuitbarstingen is zeker ontwenning in die zin onredelijk, boos is logisch maar extreem is wel ongtwenning gerelateerd haha volgens mij onderdrukt wiet ook testosteron bij mannen tot wel 65%, wanneer je stopt komt je producfie ook weer op gang wat ook gepaard kan gaan met verhoogde agressie lijkt mij

Hippie Langwaus

DF-koning
Nog meer testosteron?!

Oei, ik heb al zo'n hoog testosterongehalte. Heel duidelijk te zien aan mijn lichamelijke verschijning, maar gelukkig niet in mijn gedrag.

Ik moet dus extra opletten, dat ik niet in een monster verander.

Hippie Langwaus

DF-koning
Weer bijna een dag zonder THC geleefd. Mezelf bezig gehouden met werken en een korte wandeling. Ik had wel wat momenten dat ik dacht aan een lekker stukje hasjiesj, maar dat gaat gewoon weer over.

Ik ben inmiddels ook wel zover dat ik een maand zonder THC wil volhouden. Dus niet alleen niet meer blowen, maar ook geen spacecake of iets dergelijks.

Hopelijk slaap ik vannacht weer een beetje beter en ga ik morgen weer vroeg aan het werk. Vrijdag heb ik vrij en dan zou ik normaal gesproken 's ochtends al hasjiesj roken en dat de hele dag volhouden. Daar kan ik het misschien wat moeilijker mee krijgen, maar ik ga ervoor om het vol te houden geen THC te gebruiken.

Manu76

Badass junkie
Fantástico @Hippie Langwaus!

Hier gaat het vandaag ook relatief makkelijk maar hele maand zonder THC durf ik nog niet over te denken. Ik wil in Nederland minimale last hebben van ontwenningsverschijnselen en dat lijkt goed te komen. Maar dan, als ik terugkom rond de 20ste en mijn vriendin zit hier weer op de bank te blowen, dan weet ik niet hoe ik verder ga.
Als ze nou zou vapen of niet in huis zou blowen, maar ik vrees dat ik dat niet kan verwachten. Ik ga het haar zodirect eens vragen trouwens.

Ga zo door en succes op Vrijdag!

Hippie Langwaus

DF-koning
als ik terugkom rond de 20ste en mijn vriendin zit hier weer op de bank te blowen, dan weet ik niet hoe ik verder ga.
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik vind het overigens ook wel gedurfd van mezelf om de uitdaging op deze manier aan te scherpen.

In het ergste geval lukt het me niet. Maar ik ken mezelf. Als ik overtuigd aan iets begin, hou ik meestal wel vol.

Manu76

Badass junkie
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik vind het overigens ook wel gedurfd van mezelf om de uitdaging op deze manier aan te scherpen.

In het ergste geval lukt het me niet. Maar ik ken mezelf. Als ik overtuigd aan iets begin, hou ik meestal wel vol.
Ik probeer mijn vriendin te bereiken maar ze neemt niet op! 😂 Maar ok, mijn "probleem" met haar blowen hier, is dat we mini appartement hebben en ik als het ware al stoned word door haar geblow en dan moet ik nog even een week verder zijn en iets meer zelfvertrouwen opbouwen voordat ik verder durf te kijken.

Hippie Langwaus

DF-koning
Vanmorgen ging super. Kort maar goed geslapen. Vrolijk en vol goede moed naar het werk. Ook daar ging het lekker.

Toen weer naar huis en daar merkte ik erg moe te zijn geworden. Door omstandigheden gingen we laat eten en werd ik prikkelbaar en snel geïrriteerd. Ik werd alweer overdreven kwaad om iets.

De ontwenning eist op dat vlak toch wel zijn tol, lijkt het. ☹️

Manu76

Badass junkie
Het gaat hier over het algemeen ook al een stuk beter dan paar dagen terug. Maar vermoeidheid en momenten van Ups en Downs zijn er zeker nog.
Ik ben 3 uur verwijderd van mijn eerste week. Je dendert over de 10 dagen streep!

Keep strong en de irritaties zullen snel minder worden denk ik. (Het voelt als een soort van Bipolariteit deze beginfase. Extra blij, extra boos, extra moe, extra ...)

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Hallo @Hippie Langwaus en @Manu76 , jullie zijn allebei bezig met een serieus traject. Dat kost gaat natuurlijk met ups' en downs'.
Volhouden is het devies.

Wat mij op "dinsdagen" altijd helpt is mezelf realiseren waarom ik wellicht iets anders, geagiteerder, dan normaal reageer. Dat besef helpt mij om bij te sturen. Vaak dan juist iets overdreven (over-compenseren) maar dat is meestal niet echt erg.

Voor jullie is het de komende tijd gewoon wat vaker "dinsdag". Sterkte Heren !

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik heb een goede nacht gehad en ben weer vroeg opgestaan.

De dingen waar ik nu wat heftig op reageer, storen me normaal ook. Maar nu ik geen THC gebruik kan ik me niet meer zo goed inhouden en komt de frustratie en het ongenoegen erover, nogal ongenuanceerd en rauw aan de oppervlakte.

Vandaag is alles nog prima gegaan, maar vanavond als ik weer vermoeider ben, moet ik dus extra opletten.

Manu76

Badass junkie
Ik voel me momenteel weer 'kwaad' en niet al te best. Ik sta bijna te trillen van de adrenaline. ☹️
En pas je wel op met de caffeine? Verder verbaast het me niets, maar woede en paniek zijn absoluut geen fijne gevoelens natuurlijk. Rustgevende infusies en gewoon even op bed gaan liggen of juist weer een wandeling maken..
Of je gevoel gelijk geven en het openbaar maken.

De grap in het verleden: Ben je boos, pluk een roos, zet hem op je hoed, dan voel je je morgen weer goed.. ofzo.

Manu76

Badass junkie
Ja, puur op frustratie. Daarna nog maar 2 keer 20... Is dat dan een goed teken? 🤣
Lol, ik ben benieuwd of je het gaat voelen de komende dagen. Ik heb wel vaker dat ik lekker bezig ben met dit soort oefeningen en plots komt er een dag dat mijn bovenrug, onderrug of armen te zwaar belast worden en voor ik het weet is het dan afgelopen met de pret. Of als ik 4x40 doe kom ik aan een limiet.. maar ik hoop deze keer rustig genoeg op te bouwen, dat ik lekker door kan gaan.

lientje amfetamientje

Experimenterende gebruiker
Lekker bezig jongens! 💪

Ik rook vanavond m’n laatste Maroc voor dit jaar. Morgenochtend vroeg bij Schiphol het vliegtuig in richting Oceanië voor een wintervakantie, maar dan in de zon.

Geforceerd bijna een maandje stoppen met alles, is zo gek nog niet na de laatste 3 maanden gebruik (of misbruik) van allerlei substanties. Ik was wel toe aan een beetje mentale en lichamelijke rust. 😋

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik kon eindelijk het huis verlaten. Ik ben naar de oefenruimte gegaan om viool te spelen. Hoewel ik normaal vrijwel altijd onder invloed van cannabis oefen, werkt het nuchter muziek maken gelukkig ook zeer ontspannend.

Het was een lastige dag vandaag, maar ik voel me nu wel weer rustig. Nog even volhouden tot ik zometeen ga slapen, maar dan zit de 11e dag zonder THC er ook weer op.

Ik voel mijn rugspieren nu al licht pijnlijk worden van die 85 pushups van vandaag. Dat is morgen waarschijnlijk nog iets meer te merken. 😬

Het is goed dat ik heb volgehouden van de wiet of hasj af te blijven vandaag. Morgen weer een dag en zo komen we er uiteindelijk wel.

StraffeNeel

Badass junkie
Ik kon eindelijk het huis verlaten. Ik ben naar de oefenruimte gegaan om viool te spelen. Hoewel ik normaal vrijwel altijd onder invloed van cannabis oefen, werkt het nuchter muziek maken gelukkig ook zeer ontspannend.

Het was een lastige dag vandaag, maar ik voel me nu wel weer rustig. Nog even volhouden tot ik zometeen ga slapen, maar dan zit de 11e dag zonder THC er ook weer op.

Ik voel mijn rugspieren nu al licht pijnlijk worden van die 85 pushups van vandaag. Dat is morgen waarschijnlijk nog iets meer te merken. 😬

Het is goed dat ik heb volgehouden van de wiet of hasj af te blijven vandaag. Morgen weer een dag en zo komen we er uiteindelijk wel.
Top, sterk! Situatie thuis al wat beter aan het worden?

Hippie Langwaus

DF-koning
Vandaag heb ik een ander middel dan cannabis geprobeerd. Dat kon nu ook beter, omdat ik er normaal gesproken ongetwijfeld ook cannabis bij zou hebben gebruikt en dan het effect van dit middel wellicht niet eens zou hebben opgemerkt.

Vanmorgen heb ik 660 mg phenibut ingenomen. Het effect daarvan was subtiel, maar wel aangenaam. Ik heb daardoor een goede dag achter de rug zonder verlangens naar THC.

De 12e dag zonder THC zit er weer bijna op. Maar vandaag heb ik dus wel een beetje 'vals gespeeld' met phenibut.

Eens zien hoe het me morgen weer zal vergaan zonder cannabis en zonder vals te spelen. Dag voor dag bekijken is gewoon het beste.

Hippie Langwaus

DF-koning
Als je het je heeft kunnen helpen vandaag is het prima denk ik.
Is een soort "rustgevend kruid" toch?
Het is een synthetische GABA agonist, beïnvloedt het dopaminesysteem en is een gabapentanoïde. Eigenlijk is het dus een stof met een vrij complexe farmacologische werking.

Maar een dag lekker in mijn vel zitten, was zeer welkom.

Vincent A

Bewuste gebruiker
Vandaag heb ik een ander middel dan cannabis geprobeerd. Dat kon nu ook beter, omdat ik er normaal gesproken ongetwijfeld ook cannabis bij zou hebben gebruikt en dan het effect van dit middel wellicht niet eens zou hebben opgemerkt.

Vanmorgen heb ik 660 mg phenibut ingenomen. Het effect daarvan was subtiel, maar wel aangenaam. Ik heb daardoor een goede dag achter de rug zonder verlangens naar THC.

De 12e dag zonder THC zit er weer bijna op. Maar vandaag heb ik dus wel een beetje 'vals gespeeld' met phenibut.

Eens zien hoe het me morgen weer zal vergaan zonder cannabis en zonder vals te spelen. Dag voor dag bekijken is gewoon het beste.
Is het de eerste keer dat je stopt?

Hippie Langwaus

DF-koning
Ok

mischien is het een idee om niet in ééns te stoppen maar met steeds langere pauzes
Dat is best een interessant idee. Ik wil niet compleet stoppen met cannabis en THC, maar ik wil niet meer elke dag elk moment dat het mogelijk is, opvullen met blowen.

Ten eerste omdat zo vaak en zoveel rook inademen mijn gezondheid schaadt en ten tweede omdat de 'lol' er dan vanaf gaat.

De effecten van mijn cannabisgebruik zijn door gewenning niet zo heel interessant meer. Dat vind ik jammer, want oorspronkelijk vond ik de effecten heel erg fijn.

Ik hoop dat die 'magie' nog terug kan komen.

Vincent A

Bewuste gebruiker
Dat is best een interessant idee. Ik wil niet compleet stoppen met cannabis en THC, maar ik wil niet meer elke dag elk moment dat het mogelijk is, opvullen met blowen.

Ten eerste omdat zo vaak en zoveel rook inademen mijn gezondheid schaadt en ten tweede omdat de 'lol' er dan vanaf gaat.

De effecten van mijn cannabisgebruik zijn door gewenning niet zo heel interessant meer. Dat vind ik jammer, want oorspronkelijk vond ik de effecten heel erg fijn.

Ik hoop dat die 'magie' nog terug kan komen.
Als jij al heel lang elke dag veel blowt dan heb jij jou hele leefstijl daarop aangepast
nu moet je weer jou nieuwe leefstijl aanpassen en daar ook aan wennen, dat moet in stappen denk ik en over een lange periode om niet terug te vallen

Hippie Langwaus

DF-koning
Als jij al heel lang elke dag veel blowt dan heb jij jou hele leefstijl daarop aangepast
nu moet je weer jou nieuwe leefstijl aanpassen en daar ook aan wennen, dat moet in stappen denk ik en over een lange periode om niet terug te vallen
Daar heb je wel gelijk in. Als ik nu bijvoorbeeld zou gaan blowen is de kans heel groot dat het weldra weer dagelijks en de hele dag wordt.
Het is nu dus makkelijker om er helemaal vanaf te blijven, dan om 1 dag in de week te blowen.

Hippie Langwaus

DF-koning
Het levendig dromen van zeer realistische dingen, is nog niet voorbij. Misschien is het gewoon normaal, maar ben ik niet meer gewend dat mijn dromen zo goed te herinneren zijn na het ontwaken.

Het zijn gelukkig geen nachtmerries of hele nare dromen. Al zit er ook wel narigheid tussen, maar gelukkig niet extreem.

Vannacht heb ik bijvoorbeeld met een Mexicaans Mariachi gezelschap meegespeeld, maar aan het eind van die droom was er iemand op mijn viool gaan staan. ☹️

Ik ben na een aantal dromen even kort wakker geworden, maar kon weer verder slapen. Ik voel me redelijk uitgerust nu.

Manu76

Badass junkie
Ik ben en blijf wel een voorstander van wietgebruik al begin ik weer te geloven in een daadwerkelijk langere pauze voor mij. Begin van het jaar was ik begonnen aan een stoptijd van 1 jaar, maar na een dikke 3 maanden ging het toch mis met dat plan.
Bepaalde problemen waren nog niet opgelost met de werkgever en mezelf. Maar ik heb er erg veel van geleerd! Vooral, hoe positief de ervaring was.

Iets vertelt me, dat ik nog bezig ben met het jaartje zonder THC, omdat ik nog veel moet (aan)leren, voordat ik kan besluiten hoe ik omga met mijn gevoelens.

Vandaag ga ik geen THC gebruiken en ik ben momenteel positief gestemd!

Kordie

DF-koning
blijf wel een voorstander van wietgebruik al begin ik weer te geloven in een daadwerkelijk langere pauze voor mij.

Ik geloof daar ook wel in. Maar het vraagt veel van jezelf. Bedienen van de rempedaal. Na iedere pauze periode komt een periode van gebruik. En dan moet je sterk zijn om de volgende pauze deadline te hanteren.
Maar ik denk zeker dat zoiets kan; minder benauwend dan "het mag nooit meer".

Manu76

Badass junkie
Ik geloof daar ook wel in. Maar het vraagt veel van jezelf. Bedienen van de rempedaal. Na iedere pauze periode komt een periode van gebruik. En dan moet je sterk zijn om de volgende pauze deadline te hanteren.
Maar ik denk zeker dat zoiets kan; minder benauwend dan "het mag nooit meer".
Ja, maar een jaar pauze is echt een periode, dat je jezelf de kans geeft andere gewoontes aan te leren. Een maand pauze is een leuk begin, maar voor mij in deze fase van het leven waarschijnlijk niet genoeg.
Ik zat na mijn 3 maanden pauze nog deels in dezelfde problemen (mentaal) en was ook binnen 2 dagen weer full-time gebruiker.
We shall see, maar dagelijks in mijn dagboek schrijven en mijn gezonde, leuke routines lijken weer heel snel terug te komen in mijn dagbesteding.
Ik ga nu mijn dagboek maar weer openen, dan wat lezen en ik kan weer aan de pull-ups en ... :).

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik ben pas dit jaar tot het besef gekomen dat mijn gebruik van cannabis extreem is/was. Terwijl ik al 30 jaar dat extreme gebruik heb gehad.

In april ben ik gestopt met een veel schadelijker middel: alcohol. Daardoor stond ik mezelf toe om veel te blijven blowen. Alles beter dan weer alcohol drinken.

Inmiddels ben ik niet meer zo met alcoholabstinentie bezig, al blijft het opletten in een maatschappij waarbij bijna van je wordt verwacht 'gezellig' mee te doen.

Daardoor heb ik nu ruimte en aandacht om mijn overmatige cannabisgebruik aan te pakken. En doordat ik nu nuchtere dagen of dagdelen heb, kan ik zelfs nog belangrijkere emotionele en psychische zaken aanpakken.

Ook heb ik dit jaar binnen het gezin te kampen met een ernstige dodelijke ziekte, waarvan de tekenen van herstel inmiddels gelukkig positief lijken.

2023 is een zeer intensief, moeilijk, maar waardevol jaar geweest met één van de diepste dalen in mijn leven, maar gelukkig ook veel positiviteit.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Het levendig dromen van zeer realistische dingen, is nog niet voorbij. Misschien is het gewoon normaal, maar ben ik niet meer gewend dat mijn dromen zo goed te herinneren zijn na het ontwaken.

Het zijn gelukkig geen nachtmerries of hele nare dromen. Al zit er ook wel narigheid tussen, maar gelukkig niet extreem.

Vannacht heb ik bijvoorbeeld met een Mexicaans Mariachi gezelschap meegespeeld, maar aan het eind van die droom was er iemand op mijn viool gaan staan. ☹️

Ik ben na een aantal dromen even kort wakker geworden, maar kon weer verder slapen. Ik voel me redelijk uitgerust nu.
Dat je dromen nog lang op de dag blijven hangen wordt uiteindelijk wel weer minder.

Ik ben nu ruim een half jaar nuchter na 20 jaar dagelijks blowen en 15 jaar dagelijks harddrugs- en medicatiemisbruik. Ik heb in die 20 jaar geen besef gehad van mijn dromen. De eerste maanden nuchter waren mijn dromen ook om gek van te worden. Deze waren zeer intens en bleven heel erg lang bij me hangen na het wakker worden. Inmiddels droom ik weer gewoon en weet ik bij het wakker worden vaak ook niet meer precies wat ik heb gedroomd. Dit is volgens mij hoe de meeste mensen dromen en helemaal prima voor mij!

Hippie Langwaus

DF-koning
Vanmorgen werd ik vroeg, maar heel erg moe wakker. De dromen waren intensief geweest en hadden voor mijn gevoel al veel energie gevraagd.

Op het werk ging het gelukkig best goed, maar toen ik weer thuis was, was mijn energie bijna volledig op. Ik was snel overprikkeld, maar heb mijn best gedaan iedereen thuis toch aandacht te geven. Ik heb gekookt en daarna samen met mijn gezin gegeten en ik heb daarna zelfs nog viool gespeeld.

Ik hoop nu weer vroeg te kunnen slapen en wat meer rust te krijgen vannacht.

Ik heb opvallend geen enkel verlangen naar cannabis gehad vandaag.

Bovenaan