Een paar speed vragen

Beste mensen ik heb een paar vragen over speed en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen. Ik heb het nog nooit gebruikt.
Als ik met een vriend van mij over drugs praat is hij altijd heel negatief over speed. Hij zegt dat het je lichaam echt kapot maakt en dat het chemische zooi is. Het zou je tussenschot van je neus laten oplossen of zoiets... Ik vroeg me af of dit waar is?
Ik heb nog een vraag. Als je speed gebruikt, loop je dan heel de avond te tandenknarsen en met hele grote ogen rond?
Alvast bedankt voor jullie hulp :wave:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
en dat het chemische zooi is.

En dat geldt niet alleen voor Speed..

Het zou je tussenschot van je neus laten oplossen of zoiets... Ik vroeg me af of dit waar is?

Dit komt alleen voor bij langdurig dagelijks gebruik..en dan moet je het wel overdrijven..Als je af en toe wat snuift zal dit niet gebeuren.

Als je speed gebruikt, loop je dan heel de avond te tandenknarsen en met hele grote ogen rond?

Hangt er van af hoeveel je neemt en hoe gevoelig je er voor bent, als je veel snuift zul je wel last van je kaken krijgen ja. Maar hangt ook van de persoon af.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je speed overmatig gebruikt dan tast dat zeker je lichaam aan. Speed verbruikt namelijk je reserve energie, en als je veel gebruikt ga je je langzaam niet meer fit voelen zonder speed waardoor je in een soort van vizueuze cirkel komt. Je kan er ook spierpijn van krijgen.. Maar als je het gewoon eens in 2 weken doet kan het weinig kwaat.

Als je het in capsules doet ontzie je je neus. En van speed heb ik nog nooit grote ogen gekregen, wat ik bij mdma dus enorm heb. Van kaakspanning kan je hebben, maar dan moet je wel behoorlijk wat nemen. Over het algemeen zie je niet dat iemand speed gebruikt, of je moet een maloot zijn die ziekelijk veel neemt.

Wacky

Badass junkie
Speed is in vergelijking met andere drugs wel een van de schadelijkere voor je lichaam.
Als je het heel af en toe en met mate gebruikt is dat nog wel te doen, de shade is dan beperkt en je lichaam kan zich herstellen voor je weer gebruikt.

Maar het verslavingsrisico is ook redelijk groot bij speed, veel mensen kunnen het niet bij heel af en toe en met mate houden. Ze beginnen met het voornemen enkele keren per jaar, het word steeds meer, en een jaar later zeggen ze nog dat ze niet zoveel gebruiken, want ze gebruiken immers "maar" een of twee gram per week.

De combinatie van de schadelijkheid en het verslavingsrisico is waarom veel mensen het (terecht imo) rotzooi vinden. Ik ben geen anti-speed fanaticus ofzo, ik gebruik het zelf ook, maar na ruim een jaar houd ik het gelukkig nog steeds bij eens per maand en dan heel weinig. (max 200mg ofzo)

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
Over het algemeen zie je niet dat iemand speed gebruikt, of je moet een maloot zijn die ziekelijk veel neemt.

hier ben ik het niet met je over eens! haha, zonder tolerantie zie je het overduidelijk wel aan iemand of hij gebruikt heeft of niet, met tolerantie ook wel, maar niet altijd.. maar iemand die onder de pep zit kun je er altijd uitpikken net als met xtc wiet en nog wel meer, alcohol ook niet te vergeten

MeejheM

Badass junkie
dat herkennen valt wel mee, ik heb zes jaar elke dag gesnoven, en mijn familie, collegas, en andere mensen die ik tegenkwam herkenden het niet hoor, misschien dat ze dachten dat ik gewoon een mafkees was, maar nooit problemen door gehad

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
psychopsychedelic zei:
Petrovic zei:
Over het algemeen zie je niet dat iemand speed gebruikt, of je moet een maloot zijn die ziekelijk veel neemt.

hier ben ik het niet met je over eens! haha, zonder tolerantie zie je het overduidelijk wel aan iemand of hij gebruikt heeft of niet, met tolerantie ook wel, maar niet altijd.. maar iemand die onder de pep zit kun je er altijd uitpikken net als met xtc wiet en nog wel meer, alcohol ook niet te vergeten

Als je zelf een gebruiker bent, zou je iemand die gesnoven heeft er uit kunnen pikken, maar zelfs dan ook niet altijd! Ik heb jarenlang gesnoven terwijl ik familie en collega's onder ogen moest komen, niemand heeft het ooit gemerkt. Ook vrienden of mijn eigen liefje die zelf aardig wat gebruikten, merkten helemaal niks aan mij als ik zelf niks er over zei!

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
psychopsychedelic zei:
Petrovic zei:

Als je zelf een gebruiker bent, zou je iemand die gesnoven heeft er uit kunnen pikken, maar zelfs dan ook niet altijd! Ik heb jarenlang gesnoven terwijl ik familie en collega's onder ogen moest komen, niemand heeft het ooit gemerkt. Ook vrienden of mijn eigen liefje die zelf aardig wat gebruikten, merkten helemaal niks aan mij als ik zelf niks er over zei!

jatog ik ook, bij overmatig gebruik ga je er na tijdje juist normaal van kijken, dan kanje wel strak kijken, maar doet t nie meer automatisch, maar alsje dan weekje of 2 stopt en een lijn neemt, sow, boem,
en niet gebruikers zien t soms eerder omdat die alleen weten hoe je nuchter kijkt, maargoed, er zijn altijd wat trekjes die je wel moeten opvallen, en alsje een vet opgefokte aggresieve maloot ziet rondjes lopen is dit vaak eerder caff
buiten valt wel mee, maar binnen zonder zonnebril kunje wel goed pupilverschil zien tog, maar iemand onder de pep zou idd netzo goed een happy goedgehumeurde gast kunnen zijn.
maar wat niet te vermijden is is dat je ogen sneller bewegen, en met je wenkbrauwen fronsen, vaag overkomen ( na te lang wakker in combi me teveel pap)
veel praten, oppeens beter uit zn woorden komen, overal op inkunnen praten maar wel van de hak op de tak springen en steeds van onderwerp doorpraten op uiteindelijk totaal iets anders, rode streepkes onder ogen (+wallen) strak staren, vacuum bek, onrustig zijn, enzzzzzz

Hislordship

Wijs gebruiker
het is chemish ja en je neus gaat op ten duur kapot. ikzelf krijg altijd nah heel wat pep grote pupille en ik maak altijd kouw beweginge met me kaken ook krijg ik bij veel pep een pep huid me arme zijn dan paars achtig vocht gebrek is dit

TrippleKX

Belezen gebruiker
hislordship zei:
het is chemish ja en je neus gaat op ten duur kapot. ikzelf krijg altijd nah heel wat pep grote pupille en ik maak altijd kouw beweginge met me kaken ook krijg ik bij veel pep een pep huid me arme zijn dan paars achtig vocht gebrek is dit

Ik zelf kreeg de eerste paar uur geen grote pupillen, maar daarna kreeg ik opeens van die kneiters? Trouwens met elke drugs heb je buiten geen grote pupillen als het dag is, teminste zo ervaar ik dat..

:kots: :openmouth:

Djo

Badass junkie
Als je er zelf toch heel nieuwsgierig naar bent, wat let je?
Als je in de regel niet erg verslavingsgevoelig bent. Kijk het is natuurlijk chemisch, maar een neusschot wegsnuiven, dat gaat heel erg ver. Ook dat tandenknarsen valt eigenlijk best mee. Ik moet zeggen, dat het met de deeps van vroeger wel was, dat tandenknarsen, maar tegenwoordig heb ik er geen of heel weinig last van. Wel op mijn tong bijten, moet ik eerlijk bekennen.
(Ik heb zowiezo door mijn adhd, dat ik er zowiezo een stuk alerter en rustiger door kan overkomen. Kom beter uit mijn woorden en heb meer inspiratie en zo!)

Maar kijk, als je er niet echt heel erg nieuwsgierig naar bent, is het natuurlijk beter om er vanaf te blijven.

:rockband:

Bovenaan