Een paar vraagjes

Kundalini

Newbie
Hoi,

Dit is mijn laatste schooljaar en ik moet dus een profielwerkstuk maken. Ik heb besloten het te houden over hallucinogene middelen. Mijn begeleidster heeft mij de opdracht gegeven om er niet slechts een literaire studie van te maken, maar ook te proberen een stof te synthetiseren. En daar ligt mijn probleem, ik heb daar geen verstand van. Ik heb in het regelement gelezen dat het verboden is om hier te vragen naar informatie over het synthetiseren van stoffen, maar ik heb geen idee waar ik deze informatie anders zou kunnen krijgen. Het is niet mijn bedoeling om de regels zomaar te overtreden op dit forum, ik zal dan ook niemand vragen mij uit te leggen hoe ik dit moet aanpakken, maar tips over waar ik deze informatie wel kan vinden is altijd welkom.

Ik ken een flink aantal hallucinogene middelen, maar waarschijnlijk lang niet allemaal. Ik zou het dus fijn vinden als iemand alle, of in elk geval de meeste hallucinogenen voor mij op een rijtje zou kunnen zetten.

Alvast bedankt,

Kundalini

Kigh

Bewuste gebruiker
Kundalini zei:
Hoi,

Dit is mijn laatste schooljaar en ik moet dus een profielwerkstuk maken. Ik heb besloten het te houden over hallucinogene middelen. Mijn begeleidster heeft mij de opdracht gegeven om er niet slechts een literaire studie van te maken, maar ook te proberen een stof te synthetiseren. En daar ligt mijn probleem, ik heb daar geen verstand van. Ik heb in het regelement gelezen dat het verboden is om hier te vragen naar informatie over het synthetiseren van stoffen, maar ik heb geen idee waar ik deze informatie anders zou kunnen krijgen. Het is niet mijn bedoeling om de regels zomaar te overtreden op dit forum, ik zal dan ook niemand vragen mij uit te leggen hoe ik dit moet aanpakken, maar tips over waar ik deze informatie wel kan vinden is altijd welkom.

Ik ken een flink aantal hallucinogene middelen, maar waarschijnlijk lang niet allemaal. Ik zou het dus fijn vinden als iemand alle, of in elk geval de meeste hallucinogenen voor mij op een rijtje zou kunnen zetten.

Alvast bedankt,

Kundalini
Ik vind het sterk te geloven dat je docente dat zei. Je zegt dus, dat je docente je aanzette om illegale handelingen te gaan beginnen? Ik heb mijn pws er ook over gedaan en mij werd erg duidelijk gemaakt dat dat geen optie was. En ik heb ERG open begleiders gehad, met hun eigen drugservaringen. Die mijn verslag erg leuk en boeiend vonden, dus geen pure tegenstanders om het zo maar te zeggen.

Verder zijn er al een aantal dingen uitgelegd op dit forum, dus als je de zoekfunctie leert gebruiken, zul je vinden. Als tip op je weg, ook voor google, zeg ik je om het woord 'recept' in je zoekopdracht te gebruiken.

Kundalini

Newbie
Hoi,

Lijkt me een onderwerp waar je een goed pws over kunt maken. Ik wil graag meer dan alleen literatuurstudie. Ik kan me voorstellen dat je literatuurstudie gaat over gebruik, effecten enzo en dat je in practische zin probeert om een stof zelf te maken (synthetiseren heet dat in de scheikunde)

Met vriendelijke groet,

(ik heb dr naam ff weggehaald)

Docent scheikunde

Assistent Teammanager

Het kan me eerlijk gezegd niet schelen of het legaal is of niet, als het niet mogelijk blijkt te zijn doe ik het niet. Maar het lijkt me hoe dan ook een leuk project en als het niet lukt is de informatie een toffe toevoeging aan mijn pws.

Martijn.

Belezen gebruiker
Je begeleidster raadt je aan een hallucinogene stof te synthetiseren? :confused: Dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Voor wetenschappelijke doeleinden voor scholieren krijg je hier geen ontheffing op de opiumwet voor volgens mij, als die überhaupt al bestaat.

Misschien dat het verstandiger is zelf gewoon wat hallucinogenen uit te proberen. :wink:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Volgens mij wil je gewoon wat maken voor eigen gebruik, en gebruik je het PWS verhaal als smoesje. Het lijkt me sterk dat een docent je zo'n opdracht geeft.

En als je een drugs wilt synthetiseren ben je hier op de verkeerde plek. Als je een beetje zoekt via google etc dan zal je heus wel wat vinden.

Kundalini

Newbie
Petrovic zei:
Volgens mij wil je gewoon wat maken voor eigen gebruik, en gebruik je het PWS verhaal als smoesje. Het lijkt me sterk dat een docent je zo'n opdracht geeft.

En als je een drugs wilt synthetiseren ben je hier op de verkeerde plek. Als je een beetje zoekt via google etc dan zal je heus wel wat vinden.

Ik heb natuurlijk wel een persoonlijke interesse in hallucinogenen, maar dan kan ik er veel makkelijker aankomen door gewoon te kopen in het illegale circuit. Dit is echt een oprdacht van school, maar synthetiseren is al niet meer nodig, ik ben een manier tegengekomen om dmt te extraheren uit mimosa hostilis. Dus ga ik dat doen, op kosten van school. En vervolgens ga ik er enkele proefjes mee doen om te bewijzen dat het daadwerkelijk dmt is. De extractie later herhalen voor persoonlijk gebruik kan altijd nog, maar voor ik daarmee begin maak ik eerst ff school af. Ik denk trouwens ook niet dat mijn begeleidster zich volledig realiseert dat het allemaal illegaal is, maar daar zit ik niet mee, want ik maak gewoon een goed profielwerkstuk. Ik kleed het ook nog eens leuk aan met een kleine collectie Blotter-art en naatuurlijk een zo volledig mogelijke achtergrond van verschillende hallucinogenen, de effecten en chemische samenstelling.

Martijn.

Belezen gebruiker
Kundalini zei:
Ik heb natuurlijk wel een persoonlijke interesse in hallucinogenen, maar dan kan ik er veel makkelijker aankomen door gewoon te kopen in het illegale circuit. Dit is echt een oprdacht van school, maar synthetiseren is al niet meer nodig, ik ben een manier tegengekomen om dmt te extraheren uit mimosa hostilis. Dus ga ik dat doen, op kosten van school. En vervolgens ga ik er enkele proefjes mee doen om te bewijzen dat het daadwerkelijk dmt is. De extractie later herhalen voor persoonlijk gebruik kan altijd nog, maar voor ik daarmee begin maak ik eerst ff school af. Ik denk trouwens ook niet dat mijn begeleidster zich volledig realiseert dat het allemaal illegaal is, maar daar zit ik niet mee, want ik maak gewoon een goed profielwerkstuk. Ik kleed het ook nog eens leuk aan met een kleine collectie Blotter-art en naatuurlijk een zo volledig mogelijke achtergrond van verschillende hallucinogenen, de effecten en chemische samenstelling.
:openmouth:

Illegaal drugs extraheren op kosten van je school. Jij hebt goed geschoten maat. :tearsofjoy:

Kundalini

Newbie
Petrovic zei:
Hoe wil je het gaan aantonen dat het dmt is, en de puurheid?

Ik ken mensen bij de technische recherche, moet nog kijken of ik bij hun terecht kan, maar zou in principe moeten kunnen. Heb ik al eerder gedaan voor m`n stage.

Bovenaan