eentje is geentje

hej hej,

een paar weken gelede ben ik gestopt met blowen, kben echt door de hel gegaan, vooral door het niet kunne slapen dan..maar kwou gewoon weten of ik me anders zou voelen als ik niet meer blowde.. en ook voor mijn herexamens..heb er 6 dus das geen lachertje..
Ik voel me wel energieker en heb meer zin om te babbelen maar Ik heb ook de indruk dat ik mij meer zorgen maak over dingen..Als ik smoor word ik nonchalant en dat is negatief omdat je dingen gaat verwaarlozen maar ik maak me dan ook minder druk over bepaalde zaken..
Nu, Ik kan me ook niet voorstellen dat ik nooit meer een joint in mijn handen zal hebben , echt niet..& morgen is er dus een feestje bij kameraden waar volop zal geblowd worden , ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik een ongelofelijke drang ga hebben naar die joints.. Zou het echt stom zijn daar een paar keer van te trekken ? Is dan alles voor niks geweest ? Begint dan de hele periode welke je moet doorstaan om je trug beter te voelen na een smoorperiode opnieuw.. of is eentje geentje ? xx

Suntablet

Bewuste gebruiker
Je hebt herexamens, wacht dus gewoon met blowen totdat ze achter de rug zijn. Zo moeilijk is dat niet hoor. Je zegt dat je jezelf nu goed voelt dus dat kan je ook motiveren. Als je 's avonds, na een dag leren, een jointje rookt vergeet je veel van wat je die dag geleerd hebt.. en dat is zonde. (Ik weet niet in hoeverre dit ook echt waar is maar het motiveert mij om niet te blowen als ik nog moet leren of tijdens een examenperiode ed)

Ik ken genoeg mensen die veel blowen en dan telkens voor de exames stoppen. Veel negatieve effecten hebben ze er niet van, alleen enkele dagen minder goed slapen en andere "kwaaltjes".

En als je de "herexamen-periode" zonder wiet kan volhouden geniet je na de herexames des te meer van je joint. Geen examenstress meer en heerlijk genieten. Dat is blowen zoals het hoort, en niet als je nog examens hebt met daarbij horende stress.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Je eigenwaarde zal een deuk oplopen omdat je je niet kunt houden aan een afspraak die je met jezelf hebt gemaakt. Dit is een keuze die je zelf moet maken, wij kunnen dat niet voor je beslissen. Hoe je je achteraf lichamelijk voelt is afhankelijk van de hoeveelheid die je rookt natuurlijk.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Een paar trekjes van een joint zal je niet gelijk helemaal terugschoppen nee, de vraag is echter, kan jij het daarbij houden?

dzN

Belezen gebruiker
Heej. Ik ken je situatie. Het stoppen is moeilijk opzich, maar ook door je vrienden rondom , die blijven voortdoen. Het is zowat een gewoonte. Het slapen is voor mij het ergste dat ik meemaak als ik stop! Ik zit tot half 6 smorgens op, omdat ik niet kan slapen..Vaak gaat dat gepaard met de naarste dromen!

Je gaat het moeilijk hebben als ze aan het smoken zijn... Maar wanneer je trekt, ga je een schuldgevoel krijgen, geloof mij vrij!

Je voelt je terug passief, in niets goesting. Heb het zelf terug juist ervaren...

Ik hoop dat je het hebt kunnen volhouden!

Veel succes verder :)

Ewie

Belezen gebruiker
Schuldgevoel? Dat zal best meevallen, eigenlijk kan ook niemand hier echt een antwoord op geven dan jijzelf, als jij het geen probleem vind om een paar trekjes, of zelfs een hele joint, op te roken omdat er een feestje is waarbij iedereen blowt én je stopt daarna gewoon weer is er niets aan de hand.

Weet je van jezelf dat je zeer wellicht de dag erna wéér zin hebt in een joint; doe het dan maar liever niet..

TrippyShit

Badass junkie
Wat wil je zelf.. Wil je je fitter enzo voelen voor je examens of wil je blowen? Het 1e lijkt mij het verstandigste. Ik zou gewoon niet blowen en als je het volgehouden hebt en je herexamens gedaan hebt, jezelf 'belonen' met je eigen feestje :P

Bovenaan