Eerst keer willen trippen

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Yooo drugeees,

Ik heb een tijdje terug een lichtjes gehallucineerd op cocaine, dit kwam waarschijnlijk door te weinig slaap of er moest iets bij hebben gezeten ofzo?!
Ik vond het eigenlijk niet eens erg, ik zag iets en pas 10sec later ofzo begon ik te denken dit kan toch niet :grin: Het was wel lachwekkend eigenlijk.

Nu zou ik nog eens graag willen hallucineren. Dus ik zou eens iets nieuws willen proberen.
Ik heb liefst zo'n vlak mogelijke hallucinaties :tongueout:, want ik ben nog niet zo ervaren hiermee.

Wat zou ik best nemen dan? Ik dacht eerst aan LSD of mushies, maar dit kan nogal hard aankomen, dus ik weet niet of dit zou verstandig is om mee te beginnen.

Advies is welkom :wave:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hallicuneren van de speed,mdma of coke is heel iets anders dan trippen. Ook komt echte hallicunaties niet voor bij bijvoorbeeld paddo's, lsd etc. Wel vervormingen van dingen, patronen etc. etc. Maar niet zomaar iets wat er niet is in deze wereld.

Wat vooral trippen is (naar mijn mening) is dieper in jezelf gaan, dieper in je eigen geest. Hier gaat het trippen eignelijk om. Niet om zomaar wat dingetjes te zien.. dus mocht je het gaan doen bedenk dan dat je ook geestelijk tript en niet alleen 'leuke' dingetjes ziet.

Om te beginnen is een half portie paddo's op een mooie dag in het bos wel goed denk ik...

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Dumpy zei:
Om te beginnen is een half portie paddo's op een mooie dag in het bos wel goed denk ik...

Ik ben eigenlijk echt wel benieuwd naar het effect van de paddos, maar wil gewoon zeker niet slechtgaan :confused:

Paddo's versterken al u gevoelens,.. dus als je onzeker bent kan dit mss tot een badtrip leiden toch?

Taat

Bewuste gebruiker
Als je niet lekker in je vel zit en écht bang bent voor een bad-trip kun je beter geen paddo's gebruiken..
Maar je hoeft echt niet bang te zijn voor een bad-trip bij paddo's, gebruik het in vertrouwde omgeving met goede vrienden, of mensen met ervaring..
Dan kan er weinig mis gaan..

LSD eigelijk precies hetzelfde..
Maar misschien kun je een keer MDMA gebruiken (als je dat nog niet hebt gedaan?), ook erg vet :wave:

tomz0r

Badass junkie
Zo te lezen ben je er niet echt zeker van en weet je ook niet echt precies wat het doet. Op dit forum staat genoeg informatie.

Ik zou nog even wachten als ik jou was tot ik wat zekerder was van wat ik zou willen, of 20 miligram 2c-b nemen. Dat is wat meer visueel dan paddo's en LSD heb ik gelezen.

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Wel ik zal is eerst rondzoeken of ik iets meer te weten kan kome over die 2c-b en of ik het in het ook ergens kan kopen. Voor de rest ga ik eens wat opzoekwerk doen ivm met LSD, dit is namelijk niet zo moeilijk te vinden en is beter te doseren als paddos heb ik gelezen. Alles op zijn tijd hé :hearteyes:

En hopelijk komt alles dan goed :)

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Na op erowid allerlei Tripmiddelen te overlopen lijken salvia, mushies en LSD de beste oplossing.
De andere tripmiddelen zoals Ketamine, 2C-B, DXM enzovoort zouden een zwaardere bodyload hebben.

Tijdens mijn trip, zeker mijn eerste keer, zou ik niet graag alles beleven terwijl ik ergens kotsend over een hekje hang fzo :kots:

Ben eigenlijk wel benieuwd wat je nu net gaat beleven onder bvb LSD.
Ik had een aflevering van "spuiten en slikken" gezien, waarin filemon zelf LSD ging proberen.
Hij zag veel visuele dinges, maar echt zichzelf beter leren kennen ofzo kwam nu niet direct aan bod.

Jeller

Badass junkie
als je even van de wereld wilt zijn en vet wilt hallucineren dan zou ik toch eens dmt proberen :wink:

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
als je even van de wereld wilt zijn en vet wilt hallucineren dan zou ik toch eens dmt proberen :wink:

Nja het geen wat ik over DMT heb gehoord is dat je er EXTREEM hard op gaat en dat het ook wel een beetje duurder is als de rest. Ik denk toch dat het beter is om met iets zachter te beginnen.
Misschien is een lage dosis DMT dan aan te raden ofzo?
+ Ik weet niet waaraan ik me moet verwachten na het gebuik, gewoon visuals of wat geeft het? :mrgreen:

Jeller

Badass junkie
vooral visuals idd, maar je bent ook wel redelijk van de wereld.. echt veel kan er niet mislope want het duurt niet lang

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
EROWID:

POSITIVE

* short duration
* immersive experiences
* intense open eye visuals and kaleidescopic patterning
* powerful "rushing" of sensation
* radical perspective shifting
* profound life-changing spiritual experiences

NEUTRAL

* change in perception of time
* auditory hallucination (buzzing)
* colorshifting (for example red green and gold coloring to the whole world)

NEGATIVE

* overly-intense experiences
* hard on the lungs to smoke
* slight stomach discomfort
* difficulty integrating experiences
* overwhelming fear
* fast onset and intensity can lead to problems if not prepared (dropped pipe, knocking things over, falling)

Die maagpijn zal wel niet zo erg zijn zeker? :kots:

Hmm voor een tripje van 15minuten lijkt dit me toch maar een duur goedje?
Ik had gehoord dat de prijzen soms tot 100€ gaan voor 1 grammetjé.

Salvia daarintegen geeft een evenlange trip, maar kost STUKKEN minder.

Wat maakt DMT dan zo speciaal?

:wave:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
PuppiiiEyes zei:
Dumpy zei:

Ik ben eigenlijk echt wel benieuwd naar het effect van de paddos, maar wil gewoon zeker niet slechtgaan :confused:

Paddo's versterken al u gevoelens,.. dus als je onzeker bent kan dit mss tot een badtrip leiden toch?

Als je het doet moet je er gewoon echt voor gaan, niet bang zijn gewoon gaan :wink:
Sowieso is het bos erg goede plek om niet bad te gaan.. sommige momenten op de paddo's kunnen lastiger zijn maar als je dan een mooie bloem ziet ben je weer afgeleid en zit je trip heel ergens anders opeens.

Je vroeg ook wat zo bijzonder is aan DMT.. je kan hier genoeg over lezen. DMT is niet zomaar trippen als je het rookt word er gewoon een hele nieuwe wereld gecreeërd met wezens die jou opmerken en met je spelen/communiceren. Echt hele zieke ervaringen zijn dat, maar zeker niet iets om als eerste tripmiddel te nemen!

Wat jeller zegt 'als je lekker wilt hallicuneren moet je dmt nemen' is naar mijn mening ook niet helemaal de houding. het kan echt heel diep gaan en soms erg beangstigend zijn. Hoe vaker je het rookt hoe vager (en soms enger) het word. Daarom zou ik wel een bewuste keuze maken als je dit gaat roken. Maargoed, dit is gewoon mijn mening :wink:

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Dumpy zei:
Als je het doet moet je er gewoon echt voor gaan, niet bang zijn gewoon gaan :wink:
Sowieso is het bos erg goede plek om niet bad te gaan.. sommige momenten op de paddo's kunnen lastiger zijn maar als je dan een mooie bloem ziet ben je weer afgeleid en zit je trip heel ergens anders opeens.

Je vroeg ook wat zo bijzonder is aan DMT.. je kan hier genoeg over lezen. DMT is niet zomaar trippen als je het rookt word er gewoon een hele nieuwe wereld gecreeërd met wezens die jou opmerken en met je spelen/communiceren. Echt hele zieke ervaringen zijn dat, maar zeker niet iets om als eerste tripmiddel te nemen!

Wat jeller zegt 'als je lekker wilt hallicuneren moet je dmt nemen' is naar mijn mening ook niet helemaal de houding. het kan echt heel diep gaan en soms erg beangstigend zijn. Hoe vaker je het rookt hoe vager (en soms enger) het word. Daarom zou ik wel een bewuste keuze maken als je dit gaat roken. Maargoed, dit is gewoon mijn mening :wink:

Dus een kleine portie (halve portie ofzo) nemen van lichte paddo's.
Ik vraag me af wat het wordt, flauwvalle op paddos lijkt me namelijk niet aangenaam :tongueout:
En als je voelt dat je gaat flauwvallen lijkt het me redelijk normaal dat je slecht gaat :P
Dat je je misselijk enz kunt voelen door paddos, wat kan je daar aandoen en komt het vaak voor?

Maar mijn besluit staat vast, ik wil het een try geven :rock:
Is zien wat er dan allemaal aan het licht komt :)

erowid zei:
POSITIVE

* mood lift, euphoria
* giggling, laughter, giddiness
* creative, philosophical or deep thinking : ideas flow more easily
* boring tasks or entertainment can become more interesting or funny
* sensation of insight
* life changing spiritual experience
* intense feelings of wonder
* paradoxical feeling of a normalcy and deep alteration of psyche
* may interrupt cluster sequences in those suffering from cluster headaches [ Cluster Headache Treatment ]

NEUTRAL

* feeling more emotionally sensitive
* general change in consciousness (as with many psychoactives)
* time perception alteration [ Wittmann 2006 ]
* time seems to pass more slowly (minutes seem to take hours)
* lights seem brighter, sensitivity to light
* starring and rainbow patterns around pinpoint lights
* increased detection of motion in peripheral vision
* closed-eye visuals (common at medium or stronger dose)
* sleepiness, lethargy
* pupil dilation
* sensation of energy or buzzing in the nevous system/peripheral limbs
* memories come to life

NEGATIVE

* intense feelings of fear
* headache, usually as effects wear off, sometimes beginning the next day, lasting for up to 24 hours
* nausea, gas, gastrointestinal discomfort, especially when dry mushrooms eaten raw
* mild to severe anxiety
* dizziness, confusion
* lightheadedness or fainting (in cases of lowered blood pressure)
* can precipitate or exacerbate latent or existing mental disorders
* working memory disruption (reduced ability to do tasks requiring current remembering and attention)

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
flauw vallen is nou niet echt iets wat heel veel voorkomt bij paddo's. Het kan wel maar valt opzich wel mee.. over de misselijkheid.. als je een uurtje of 2 nog wat gegeten hebt, niet te vettig maar gewoon kleine bodem en maar een half portie opeet denk ik niet dat je veel last hebt van de misselijkheid. Wat ik wel aan kan raden is kauwgum tijdens de trip, soms komt die paddosmaak nog boven zetten waar ik dan wel weer misselijk van kan worden. Kauwgum helpt daartegen, bij mij dan... :)

bersenka

Experimenterende gebruiker
Je komt nu al wat onzeker over mbt paddo's. Als je aan het trippen wilt ruiken kun je hier beter wel mee beginnen. Als je met minimaal 2 man bent en altijd in de gaten houdt dat alles door de paddo's komt kan er nauwelijks iets misgaan. Begin gewoon met 3/4 bakje colombiaanse. Half bakje is bij de meeste soorten wel heel flauw.

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Haha paddos klinkt wel grappig, ma zijn er ng andere manieren om die vieze smaak af te remmen dan?

+ Waarom raadt iedereen paddos aan om te beginnen ipv LSD?
Is LSD effect niet zachter ofzoiet? Of is paddos gewoon meer fun :mrgreen: ?

:wave:

Ewie

Belezen gebruiker
Ik hoor altijd hele wisselende meningen welke van die 2 sterker is, het effect is wel een beetje vergelijkbaar, persoonlijk vond ik LSD toch wat heftiger (vooral in je hoofd) terwijl ik bij paddo's (wat ik toch al meerdere malen gedaan heb) de trip makkenlijker kon 'besturen' en meer bewust was van de trip, terwijl ik LSD als een soort 'rush' vond overkomen.

De smaak van paddo's is ook heel erg afhankelijk, lekker vond ik het niet maar ervan kotsen moest ik zeker niet, ook geen last gehad van een nasmaak (misschien omdat ik het lekker vind om er sigaretten/joints bij te roken) :wink:

Door de sterke verhalen die ik hoorde was ik ook erg benieuwd erna, ook heel lichtjes teleurgesteld de eerste keer, ik ken niemand in mn vriendenkring die het slecht geworden is of flauwgevallen is door paddo's, gewoon niet teveel nemen en een goede dag uitkiezen waarop je lekker 'trippen' kan..

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Ewie zei:
het effect is wel een beetje vergelijkbaar, persoonlijk vond ik LSD toch wat heftiger (vooral in je hoofd) terwijl ik bij paddo's (wat ik toch al meerdere malen gedaan heb) de trip makkenlijker kon 'besturen' en meer bewust was van de trip, terwijl ik LSD als een soort 'rush' vond overkomen.

Dus bij paddos ben je nog "bij bewustzijn" en bij LSD ben je echt totaal van de wereld?
Of draait alles dan enz :tongueout: :stoned:

Lijkt me wel vreemd dat een halve trip zo hard kan aankomen ^^

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
PuppiiiEyes zei:
Dus bij paddos ben je nog "bij bewustzijn" en bij LSD ben je echt totaal van de wereld?
Of draait alles dan enz :tongueout: :stoned:
Integendeel. Met LSD ben ik heel helder, het zijn juist paddo's die zo onvoorspelbaar kunnen zijn. LSD vind ik makkelijk te sturen, bij paddo's zit er vaak een duister randje aan. Als je voor het eerst gaat trippen zou ik een half portie van een redelijk sterke soort paddo's aanraden, of zo'n 100µg LSD, dit moet in beide gevallen zorgen voor een goede, maar toch makkelijke trip.

Bovenaan