Eerst op LSD getript nu merk ik niks van 2CB

Ik heb ondertussen 3 keer LSD gedaan maar omdat het zo hevig kan zijn doe ik dit niet zo vaak, ik zoek al lang naar een tripmiddel dat iets lichter is daarom leek 2cb perfect voor mij. Ik heb dit nu al 4 keer geprobeerd en het enigste effect dat ik er uit heb kunnen halen is een beetje goed gehumeurd zijn. Veel van mijn vrienden die regelmatiger 2cb gebruiken zeggen dat dit komt omdat ik eerst LSD heb geprobeerd en de 2cb daardoor niet genoeg impact heeft op mij. Bij truffels voel ik ook minder als anderen maar helemaal niet in zo een extreme mate als bij 2cb iemand enig idee hoe dit komt?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
2C-B is veel minder heftig dan LSD of truffels maar zou zeker nog effect moeten geven.

Weet je wat voor dosering je met 2C-B gehad hebt? Misschien was de dosering gewoon te laag voor je. Ikzelf moet ook hoge doseringen 2C-B nemen om het een beetje goed te merken.

nee de exacte dosisen hebben ik nooit geweten maar de eerste keer dat ik het probeerde zeiden mijn vrienden wel dat het voor hun zeer goede 2cb was want 2 van mijn vrienden vonden het zelfs iets weghebben van lsd omdat er zo'n goeie visuals waren.

Fool

Badass junkie
Je hebt gewoon een te lage dosering 2C-B gehad. Of je hebt gewoon geen 2C-B gehad.

ja de kans is groot. 2CB is gewoon vrij moeilijk te vinden, lsd ook, dus het is meestal via via dat ik ze verkrijg en dan is het moeilijk om de dosis/kwaliteit te weten.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Damumbojumbo zei:
ja de kans is groot. 2CB is gewoon vrij moeilijk te vinden, lsd ook, dus het is meestal via via dat ik ze verkrijg en dan is het moeilijk om de dosis/kwaliteit te weten.
Woon je in Nederland? Want dan kun je gewoon langs een testcentrum gaan om de dosis te achterhalen een volgende keer. In België heb je enkel een testcentrum in Brussel.

Fool

Badass junkie
Benzoboss zei:
Volgende keer gwn 2c-t-7 kopen
Ja, want dat verkoopt elke dealer naast z'n 2C-B pilletjes.

En dat geeft ook echt dezelfde effecten als waarvoor je 2C-B zou nemen...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hou 't maar bij die twee, Benzoboss maakte een grapje...

waarschijnlijk was je dosis te laag inderdaad. Hoor wel eens vaker dat het effect nogal verschillend kan zijn per persoon. Voor mij is 20mg al aan de hoge kant terwijl sommigen het vanaf die dosis pas een beetje voelen.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Het kan ook liggen aan hoeveel tijd je tussen elke trip hebt zitten, ik zie dat nergens vermeld in je posts (of ik lees er echt dik overheen) maar houd er voor de zekerheid 1-2 weken tussen.

Verder zou je misschien via een zuurtest o.i.d. van het internet kunnen kijken of je wel degelijk 2C-B neemt of niet. Zo ja, neem dan een goeie dosis (eentje waar je vrienden dan bijvoorbeeld wel goed wat voelen) en indien je na 2 uur nog steeds niks voelt (en zij wel) kan je proberen om het te versterken met alcohol/wiet. Het zou ook zomaar kunnen dat je gewoon een erg hoge tolerantie hebt voor 2C-B

benzzzy

Badass junkie
Peppi en Coki zei:
Het kan ook liggen aan hoeveel tijd je tussen elke trip hebt zitten, ik zie dat nergens vermeld in je posts (of ik lees er echt dik overheen) maar houd er voor de zekerheid 1-2 weken tussen.

Verder zou je misschien via een zuurtest o.i.d. van het internet kunnen kijken of je wel degelijk 2C-B neemt of niet. Zo ja, neem dan een goeie dosis (eentje waar je vrienden dan bijvoorbeeld wel goed wat voelen) en indien je na 2 uur nog steeds niks voelt (en zij wel) kan je proberen om het te versterken met alcohol/wiet. Het zou ook zomaar kunnen dat je gewoon een erg hoge tolerantie hebt voor 2C-B
Als het goed is zou de tijd tussen de trips bij 2c-b geen probleem moeten zijn.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Benzoboss zei:
Als hij telkens niks voelt kan het dus mogelijk juist wel wat uitmaken.

Hoezo zou er trouwens geen tolerantie optreden?

benzzzy

Badass junkie
Peppi en Coki zei:
Benzoboss zei:
Als hij telkens niks voelt kan het dus mogelijk juist wel wat uitmaken.

Hoezo zou er trouwens geen tolerantie optreden?
I don't think there is much cross tolerance. I've taken LSD and then 2c-i the next day with no remarkably diminished effects. I thought that LSD cross tolerance was limited to psilocin and mescaline mostly. 2c-x tolerance in and of itself seems to be pretty unique

------------------------------------------------------------------------------
All psychedelics that act on the 5ht2a receptors share cross-tolerance. However tolerance seems to have a lesser effect on phenethylamines - so it is much easier to trip, and then take a 2C the next day, than it is to trip one day, and take mushrooms the next with good effects. In both cases tolerance will be present, but for most people the mushroom trip will be greatly reduced/possibly even non-existent while the 2C trip will be much closer to normal potency.

Psychedelic tolerance tends to last between 2-4 weeks for most people, depending on the time intervals between their most recent trips. However, tripping 5-7 days after your last trip is usually almost as good as waiting the full 2-4 weeks, provided you don't repeat again every week. (in which case the time to really shake your tolerance grows)

Personally I say it's always better to wait the 2-4 weeks to achieve a full experience, but if it's for a special occasion or something, even tripping 2 or 3 days in a row shouldn't cause any problems - just don't expect the 2nd/3rd/etc days to be quite as magical as the first

Vond dit net op BL.
Tolelerantie zou niet echt een probleem moeten zijn.
Mischien wel als hij het recht na de lsd trip had gedaan maar dat hoefd niet persee.
En ik neem aan dat hij na zoon heftige lsd trip niet echt behoefte heefd om gelijk nog een keer te trippen

Peppi en Coki zei:

de periodes tussen mijn lsd trips zijn minimum 6 maanden soms wel meer, en bij 2cb toch ook wel een maand of 2.

Trinity

Belezen gebruiker
Hmmm, interessant topic. Ik heb veel ervaring met zowel LSD en 2cb intussen en vooral ook met de combi vlak na elkaar (welke ik voor mezelf maar ff tot Dandyflip gedoopt heb).

Het werd me uit jouw verhaal niet helemaal helder of je dat ook bedoelde: eerst LSD en dan vlak erna (hoeveel tussenruimte?) 2cb, of LSD en dan 'los' (dus echt wel enige dagen later) 2cb.

Mijn ervaringen:
  • 2cb is zeker ook een stevig tripmiddel en geeft (mij iig) hele mooie meer neon-achtige visuals. Het heeft een wat cartoonesk achtige beleving, als je begrijpt wat ik bedoel...
  • mijn mooiere trips heb ik toch vaak wel op 2cb gehad
  • je moet wel een goede dosis hebben; het echt trippen doe je toch zo vanaf 15mg. Ik gebruik zelf meestal 24mg en dat is voor mij super
  • Voordeel van 2cb tov LSD vind ik dat vooral ah einde vd trip je minder 'uitgewoond' bent. Van LSD heb ik zelf geen kater, maar ik ben wel fysiek echt uitgeput na een trip. Je merkt echte at je lijf en geest hard gewerkt hebben. Bij 2cb vloei ik heerlijk mellow in slaap
  • De combi met LSD (in één ervaring direct na elkaar) werkt perfect en vloeit heerlijk in elkaar over als je timing goed is. Afhankelijk van je LSD dosering ben je dan snel zo'n 10u onderweg
  • Zelfs met een dag ertussen werkt 2cb na LSD nog goed. Één van mijn beste trips was 20mg 2cb na een dag 100ug LSD
Kortom; ga op zoek naar goed spul (online zijn goede vendors te vinden), laat het testen en bepaal eerst 'stand alone' een goede dosis voor jou.

Nog ff een aanvulling; 2cb icm MDMA (Nexusflip) werkt ook goed. Mijn voorkeur is dan echter eerst de MDMA en daarna de 2cb. Het effect van 2cb is dan waarschijnlijk wel sterker (is mijn ervaring) en door de MDMA is er een meer mellow baseline, waarop je daarna heerlijk tript. Ik vind het sowieso lekkerder om een ervaring af te sluiten met een trip en zal dus bij andere flips ook bij voorkeur eerst MDMA doen, hoewel ik vaker alleen voor een tripmiddel ga (of evt combi van 2 tripmiddelen) om zo ook de MDMA speciaal te houden.

Ben benieuwd naar een vervolgreactie van je!

Hmmm, interessant topic. Ik heb veel ervaring met zowel LSD en 2cb intussen en vooral ook met de combi vlak na elkaar (welke ik voor mezelf maar ff tot Dandyflip gedoopt heb).

Het werd me uit jouw verhaal niet helemaal helder of je dat ook bedoelde: eerst LSD en dan vlak erna (hoeveel tussenruimte?) 2cb, of LSD en dan 'los' (dus echt wel enige dagen later) 2cb.

Mijn ervaringen:
  • 2cb is zeker ook een stevig tripmiddel en geeft (mij iig) hele mooie meer neon-achtige visuals. Het heeft een wat cartoonesk achtige beleving, als je begrijpt wat ik bedoel...
  • mijn mooiere trips heb ik toch vaak wel op 2cb gehad
  • je moet wel een goede dosis hebben; het echt trippen doe je toch zo vanaf 15mg. Ik gebruik zelf meestal 24mg en dat is voor mij super
  • Voordeel van 2cb tov LSD vind ik dat vooral ah einde vd trip je minder 'uitgewoond' bent. Van LSD heb ik zelf geen kater, maar ik ben wel fysiek echt uitgeput na een trip. Je merkt echte at je lijf en geest hard gewerkt hebben. Bij 2cb vloei ik heerlijk mellow in slaap
  • De combi met LSD (in één ervaring direct na elkaar) werkt perfect en vloeit heerlijk in elkaar over als je timing goed is. Afhankelijk van je LSD dosering ben je dan snel zo'n 10u onderweg
  • Zelfs met een dag ertussen werkt 2cb na LSD nog goed. Één van mijn beste trips was 20mg 2cb na een dag 100ug LSD
Kortom; ga op zoek naar goed spul (online zijn goede vendors te vinden), laat het testen en bepaal eerst 'stand alone' een goede dosis voor jou.

Nog ff een aanvulling; 2cb icm MDMA (Nexusflip) werkt ook goed. Mijn voorkeur is dan echter eerst de MDMA en daarna de 2cb. Het effect van 2cb is dan waarschijnlijk wel sterker (is mijn ervaring) en door de MDMA is er een meer mellow baseline, waarop je daarna heerlijk tript. Ik vind het sowieso lekkerder om een ervaring af te sluiten met een trip en zal dus bij andere flips ook bij voorkeur eerst MDMA doen, hoewel ik vaker alleen voor een tripmiddel ga (of evt combi van 2 tripmiddelen) om zo ook de MDMA speciaal te houden.

Ben benieuwd naar een vervolgreactie van je!

ja 2cb vind ik zeer moeilijk te vinden en als ik het vind zullen het waarschijnlijk te lage dosissen geweest zijn. Ik heb de laatste maanden wat vaker getript (LSD/1p-lsd/truffels). En ik heb gemerkt dat ik over het algemeen beter tegen tripmiddelen kan dan mijn vrienden. Ik weet nu niet of het komt doordat mijn eerste trip op lsd was ( dit zeiden mijn vrienden steeds tegen mij) of niet, ik heb me er ondertussen bij neergelegd en probeer dan ook een dubbele dosis te pakken wanneer ik kan als ik samen mt vrienden trip. Voor lsd is dit niet zo zeer nodig maar dat kan me ook wel is smaken. Maar ik laat altijd een maand tussen mijn trips.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
2C-B is in mijn ervaring relatief makkelijk te vinden waar ('ledgit') LSD moeilijk te vinden is. Vaak worden LSD analogen als LSD verkocht, mij en een bekende is bijvoorbeeld wel eens AL-LAD verkocht als LSD,ik gok omdat de meeste mensen het verschil toch niet kennen.

Naar mijn ervaring veroorzaken psychedelische phenylethylamines zeer weinig tolerantie, ik en bekenden hebben vaak 2 dagen achter elkaar deze gebruikt zonder significant verlies in effect te bemerken.

Onder de tryptamines daarentegen vind naar mijn ervaring veel tolerantievorming plaats. Als ik die 2 dagen achter elkaar gebruik merk ik er de volgende dag vrijwel niets meer van en zoals je vaak ook online leest kost het toch wel minimaal een week tussendoor voordat je weer fatsoenlijk effect ervaart.

Ik denk dat psychedelische phenylethylamines voorafgaand aan tryptamines tot relatief weinig tolerantie en verminderd effect hiervan zal leiden. Van het omgekeerde zou ik niet weten en durf ik niet te zeggen maar ik gok dat dit nog relatief veel effect geeft van de psychedelische phenylethylamine. Ik heb wel eens gelezen dat mensen aan de staart van een LSD trip 2C-B gebruiken om de trip weer een beetje een lift te geven en deze twee een aardige synergie hebben.

2C-B is in mijn ervaring relatief makkelijk te vinden waar ('ledgit') LSD moeilijk te vinden is. Vaak worden LSD analogen als LSD verkocht, mij en een bekende is bijvoorbeeld wel eens AL-LAD verkocht als LSD,ik gok omdat de meeste mensen het verschil toch niet kennen.

Naar mijn ervaring veroorzaken psychedelische phenylethylamines zeer weinig tolerantie, ik en bekenden hebben vaak 2 dagen achter elkaar deze gebruikt zonder significant verlies in effect te bemerken.

Onder de tryptamines daarentegen vind naar mijn ervaring veel tolerantievorming plaats. Als ik die 2 dagen achter elkaar gebruik merk ik er de volgende dag vrijwel niets meer van en zoals je vaak ook online leest kost het toch wel minimaal een week tussendoor voordat je weer fatsoenlijk effect ervaart.

Ik denk dat psychedelische phenylethylamines voorafgaand aan tryptamines tot relatief weinig tolerantie en verminderd effect hiervan zal leiden. Van het omgekeerde zou ik niet weten en durf ik niet te zeggen maar ik gok dat dit nog relatief veel effect geeft van de psychedelische phenylethylamine. Ik heb wel eens gelezen dat mensen aan de staart van een LSD trip 2C-B gebruiken om de trip weer een beetje een lift te geven en deze twee een aardige synergie hebben.

Heb zelf onlangs een goede 2cb fix gevonden met goede dosissen rond de 20 mg dus nu heb ik er eindelijk wat van gevoeld. ik vind het wel helemaal niet zo psychedelisch. En heb onlangs ook 1p-LSD ontdekt waar ik best wel verliefd op ben geworden aangezien het steeds verse zegels in de plaats van zegels die van dealer tot dealer gaan en slecht bewaard worden.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb zelf onlangs een goede 2cb fix gevonden met goede dosissen rond de 20 mg dus nu heb ik er eindelijk wat van gevoeld. ik vind het wel helemaal niet zo psychedelisch.
2C-B is ook helemaal niet zo psychedelisch. Het is wel psychedelisch, maar dan vrij mild. Zeker als je het vergelijkt met psilo of LSD bijvoorbeeld, dan is 2C-B meer psychedelica light.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
2C-B duurt relatief kort, vrolijk karakter, relatief sterke visuals, weinig mindfuck.

Het heeft zogezegd zijn eigen unieke kwaliteiten, het is maar net wat je zoekt. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
relatief sterke visuals,
Ik vind dit juist altijd wat tegenvallen, maargoed dat zal ook per persoon verschillen. Zelfs op 60mg 2C-B vond ik de visuals nog tegenvallen eigenlijk. Ze waren er zeker en ook best sterk maar het was niet zo dat alles echt versmolt of dat ik amper nog normaal kon zien omdat er een zware overlay aan patronen over mijn beeld lag. Van hoge dosissen psilo of LSD ben ik dat bijvoorbeeld wel gewend.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Van hoge dosissen psilo of LSD ben ik dat bijvoorbeeld wel gewend.
2C-B is ook niet zo geschikt voor hoge doseringen. Met hoge doseringen tryptamines is het ook meer dat er überhaupt helemaal niets meer lijkt te kloppen van de realiteit. :tongueout:
Met 2C-B vind ik het wel leuk dat je relatief helder kunt wezen en toch felle neonkleurtjes, patronen, symbolen, etc kunt zien.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
2C-B is ook niet zo geschikt voor hoge doseringen. Met hoge doseringen tryptamines is het ook meer dat er überhaupt helemaal niets meer lijkt te kloppen van de realiteit. :tongueout:
Met 2C-B vind ik het wel leuk dat je relatief helder kunt wezen en toch felle neonkleurtjes, patronen, symbolen, etc kunt zien.
Ik vond zo'n hoge dosering anders wel leuk hoor, gewoon vergelijkbaar aan bijvoorbeeld 30mg maar dan een stuk intenser.

Voor mij is 2C-B vooral niet geschikt om te trippen eigenlijk, maar is het meer een party drug.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik vond zo'n hoge dosering anders wel leuk hoor, gewoon vergelijkbaar aan bijvoorbeeld 30mg maar dan een stuk intenser.

Voor mij is 2C-B vooral niet geschikt om te trippen eigenlijk, maar is het meer een party drug.
Geweldig om te combineren met sommige stofjes ook, 2C-B plus MXE is echt gekleurde zachte wolkjes paradijs. :tongueout:
Maar ook met serotonine releasers of simpelweg met een stimulant. Maar ik denk dat het een tryptamine op bepaalde vlakken ook wel mooi kan aanvullen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb twee weken geleden voor het eerst LSD gedaan (iets mindere ervaring, qua dosering wat te hoog) en gisteren voor het eerst 2CB.

Omdat mijn vorige paar trip-ervaringen (truffels en LSD) vrij intens waren heb ik de 2CB wel hoger gedoseerd dan normaal voor een eerste keer wordt aangeraden: 30 mg. Was anders bang om teleurgesteld te worden.

Dit is een goede keuze geweest want vond dit eigenlijk een perfecte dosis om het middel in vol ornaat te verkennen en ik denk ook dat ik een 2CB-ervaring 'volgens het boekje' heb gehad. Vond het wel leuk en heb het dus wel degelijk gevoeld! Het was flink visueel, met momenten zelfs even heftig. Ik ben het er wel mee eens dat het als 'psychedelicum light' wordt beschreven. Vond het een leuk goedje, maar in verhouding tot truffels en LSD veel 'makkelijker', lichtzinning, vrij oppervlakkig. Ook wel eens lekker! Zeker omdat je mentaal erg helder blijft en inderdaad - zoals hierboven beschreven - goed kunt slapen erna. Ik heb het naar mijn zin gehad met dit spulletje.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ook wel eens lekker!
2C-B zie ik meer als pretpsychedelica, 2C-E is wat interessanter voor steviger trippen onder de 2Ctjes en relatief makkelijk verkrijgbaar, de effecten zijn ook vrij uniek, voelt voor mij wat 'dissociërend' bij gebrek aan betere omschrijving.

Op een gegeven moment moet het steeds heftiger en gekker met de psychedelica en zodra je een hoogtepunt hebt bereikt ga je waarschijnlijk de 'luchtigheid' van psychedelische phenylethylamines meer waarderen. Het alternatief is paddoprofeet worden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
2C-B zie ik meer als pretpsychedelica, 2C-E is wat interessanter voor steviger trippen onder de 2Ctjes en relatief makkelijk verkrijgbaar, de effecten zijn ook vrij uniek, voelt voor mij wat 'dissociërend' bij gebrek aan betere omschrijving.

Op een gegeven moment moet het steeds heftiger en gekker met de psychedelica en zodra je een hoogtepunt hebt bereikt ga je waarschijnlijk de 'luchtigheid' van psychedelische phenylethylamines meer waarderen. Het alternatief is paddoprofeet worden.

Ja, daar kan ik me wel in vinden ja, pretpsychedelica. :wink: Minder gelaagd dan truffels en LSD. De emotionele component miste volledig (op 30 mg dan). Maar dat vond ik stiekem even niet zo erg, na die heftige LSD-ervaring.

2C-E is dus een aanrader? Goed om te weten. Wat ik er eerder van gelezen heb was geloof ik dat het vrij heftig/intens is. Maar dat is waarschijnlijk waarom jij het net kan waarderen. :)

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
2C-E is dus een aanrader? Goed om te weten. Wat ik er eerder van gelezen heb was geloof ik dat het vrij heftig/intens is. Maar dat is waarschijnlijk waarom jij het net kan waarderen. :confused:mile:
Het is gewoon anders, dat is voornamelijk wat het interessant maakt. Het verschilt om die reden ook vrij sterk per persoon in hoeverre deze 2C-E kan waarderen. 2C-E wordt vaak omschreven als neutraal, voor veel mensen betekend dit diepgang, voor sommigen onvoorspelbaarheid. De effecten zijn ook niet wat mensen gewent zijn of verwachten binnen de categorie.
Ik weet geen eens in hoeverre ik 2C-E waardeer of niet maar ik vind het interessant dat het er is.

Het combineren van dissociatieven met psychedelica voegt wel een nieuwe laag toe, maar dat is wel gebied dat met bedachtzaamheid betreden mag worden. Ik heb het gevoel dat mijn kijk op de wereld sindsdien niet helemaal hetzelfde meer is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
2C-E heeft wel echt een nasty bodyload toch?

Het combineren van dissociatieven met psychedelica voegt wel een nieuwe laag toe, maar dat is wel gebied dat met bedachtzaamheid betreden mag worden. Ik heb het gevoel dat mijn kijk op de wereld sindsdien niet helemaal hetzelfde meer is.
In welke zin bedoel je dat precies?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
2C-E heeft wel echt een nasty bodyload toch?
Zal wel heftiger zijn dan psilo ja, ik heb zelf relatief weinig last van bodyload, ik ben in mijn leven alleen over mijn nek gegaan van truffels. Ik heb 2C-E nog niet op hogere dosering uitgeprobeerd dus weet ook niet precies, vergelijkbaar met andere 2Ctjes gok ik. Dissociatieven nemen (meestal) aardig wat bodyload weg, zo voelt het in ieder geval, onderdrukt fysieke pijn natuurlijk sterk.

In welke zin bedoel je dat precies?
Tijdens ego dood heb ik dingen gedaan die ik nooit had verwacht van mezelf, op deze momenten dacht ik bij mezelf: 'zielige mensen met hun zinloze regeltjes altijd', het voelde nogal dierlijk in ieder geval. Ervaren hoe niet te onderschatten sterk het instinct in staat is om beladen ervaringen te verdrukken. Mee gemaakt hoe iemand tijdens ego dood al zijn diepste geheimen deelde en vervolgens volledig was vergeten dit verteld te hebben. Intense ruwe emoties die geen rekening (kunnen) houden met bijkomende context. Kan ik ook wel concreet maken maar liever niet hier.
Ook het eureka gevoel dat komt bij het ervaren gevoel antwoord te hebben gevonden op het ontstaan van leven en de hierbij komende twijfels of je niet gewoon manisch aan het doen bent, etc.. :tongueout:

Het 'ondermijnen' van ego komt waarschijnlijk ook met een deel identiteitsconflict. Het leven voelt op momenten iets meer aan als een toneelstuk. Denk als gevolgd ook wel iets meer zelfvertrouwen en schijtgehalte wellicht, iets directer in communicatie. Een overtuiging die ik er bijvoorbeeld grotendeels aan heb over gehouden is dat het leven hoe dan ook goed uit pakt ongeacht hoe deze soms loopt, stukje acceptatie.
Mijn psychologisch perspectief is denk ik vrij holistisch en overwegend humanistisch maar sindsdien zogezegd meer Freudiaans leunend.

Enkele dagen na intens trippen droomde ik bijvoorbeeld dat door een zwart abstract huis liep, Escherstijl, niet helemaal duidelijk 2D of 3D, geen duidelijke zwaartekracht richting. Uiteindelijk loop ik een ruimte in en zie ik een schim in de schaduw in een hoek van deze ruimte in het huis. Ik loop dichter naar de schim en zie dat ik zelf de schim ben, volledig donkerzwart net als het huis behalve mijn ogen, deze zijn intens donkerrood. De schim oogt beestachtig en woedend alsof hij mij ieder moment zou kunnen aanvallen. Ik voel spanning en angst maar besluit de schim dichterbij te naderen en strak oogcontact te behouden.
Na enige tijd schrik ik cliché filmstijl wakker in mijn bed. In mijn beleving stond de schim symbool voor mijn (super)ego.

Normaal vind ik het iets te wazig om droominterpretaties aan te halen maar in dit geval vond ik het wel een vermakelijk en aardig interpreteerbaar voorbeeld. Op dit forum kom ik er waarschijnlijk wel mee weg.

Laatst bewerkt:
Bovenaan