Eerst school dan drugs!!!!

MDMA<3

Belezen gebruiker
Ik denk dat het '' o zo onschuldige natuurstofje cannabis'' op bepaalde mensen een heel andere werking heeft. Ik heb ADHD en ik blowde redelijk vaak samen met mijn broertje en wat vrienden
dus wij deden het allebei even vaak. Alleen de negatieve aspecten waren bij mij vele malen erger als bij mijn broertje. En ik dacht ook veel vaker aan blowen als hem. Als ik dacht dat ik ging blowen en het gebeurde niet dan werd ik heel chagerijnig, bij hem was dat totaal niet zo.
Ook had ik veel meer moeite met emoties tonen. En ik werd steeds lustelozer.
Had geen zin meer in school. Reageerde vaak chagerijnig tegen mijn moeder.
Ook ging ik na een tijd blowen voordat ik ging werken. Uiteindelijk word het van 'S morgens vroeg tot 's avonds laat.
Blowen maakte van de Opgewekte, Vrolijke, impulsieve, Eerlijke Druktemaker, Een jongen die bijna al zijn geld opmaakte aan wiet, Een jongen die zijn vrienden steeds minder zag, Een jongen die veel meer in zichzelf gekeerd was, Een jongen die ietsje rustiger was, Ik vergat alles, maar dan ook echt alles!!! Had nergens meer zin in

Wel had mijn broertje wat moeite met opstaan en op tijd komen.
Hij werd opstandig tegen mijn moeder (mja hij is 17 dus zit nog volop te puberen).
Na een tijd braste ik er veel meer geld doorheen als hem. Ik heb gewoon iets nodig om mijn hoofd rustig te krijgen. Nu aan de medicatie en gelukkig gestopt met blowen, heb er nu ook totaal geen behoefte aan :confused: Maar dit zal wel met de medicatie hebben te maken.
afgelopen Vrijdag voor de laatste keer naar Chip n' Dale in Den Bosch geweest.
Daar kwam ook ineens het ADHD en blowen onderwerp ter sprake.
Ik vroeg wie heeft er hier allemaal ADHD en meer als de helft die beweerde ADHD te hebben.
Ik wil niet zeggen dat die mensen er ook allemaal zon moeite mee hadden als ik had.
Maar ik weet zeker dat er een verband is tussen ADHD en cannabisverslaving.

Hierbij wil ik niet cannabis afkraken, er zijn genoeg mensen die het rustig aan kunnen doen.
Maar ik kon er geen maat mee houden, dikwijls geprobeerd te stoppen. Na een weekje clean zijn zij je tegen je zelf: 1 jointje in de maand kan wel, maar dit kan niet!!!
Voor je het weet wordt het er 1 per dag. Tot je ermee opstaat en ermee naar bed gaat
Voor de mensen die zich een beetje in dit verhaal kunnen vinden:
Ik kan jullie maar 1 advies geven. STOP met blowen!!
Echt het gaat nu veel beter met me. Heb steeds meer een band met mijn ouders. Het gaat goed op school. Ik ben veel vrolijker. En THX Bonnie voor jou advies om te stoppen met blowen, aan de medicatie te gaan, en me te richten op school.
Ik loop nu bij de Reinier van Arkel groep in Den Bosch en die hebben me 3 x 5 mg dextro-amfetaminesulfaat voorgeschreven. Want van Ritalin had ik nare bijwerkingen. Die ik nu helemaal niet meer heb:)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
hohohoh,

je psychiater schrijft je recept uit niet ik ouwe !!
en als de man het ok vind dat jij je helemaal tam blowed tot een bleke dropout in de bijstand dan moet de man mischien maar stoppen met dokteren..... wat een prutser.

bonnie

ze moeten blowen pas toestaan na de 21 jaar vind ik ....

alcohol uiteraard ook, tabak ook.

:hearteyes:

MDMA<3

Belezen gebruiker
lysergine25 zei:
hohohoh,

je psychiater schrijft je recept uit niet ik ouwe !!
en als de man het ok vind dat jij je helemaal tam blowed tot een bleke dropout in de bijstand dan moet de man mischien maar stoppen met dokteren..... wat een prutser.

Dat vind hij juist niet ok. Ik had nooit verteld aan hem dat ik blowde, maar gelukkig heb ik nu alles verteld.

MDMA<3

Belezen gebruiker
lysergine25 zei:
hohohoh,
ze moeten blowen pas toestaan na de 21 jaar vind ik ....
Ze moeten kinderen waarbij ADHD wordt vastgesteld meer voorlichting geven over drugs, en duidelijk maken dat veel ADHD'ers erg verslavingsgevoelig zijn.
Ik was zelf altijd tegen medicatie omdat ik wist dat het amfetamines zijn.
Maar nu heb ik liever dat ik mijn leven gelukkig en georganiseerder leidt en dan n tikkeltje ongezonder, Dan dat ik misschien wat langer leef en een ongelukkig leven heb en er een grote puinzooi van maak!

Nou ja het zit er bij ons in de familie trouwens ook wel een beetje in. De vader van mijn moeder was vroeger een stevige drinker. En werd vaak agressief van alcohol.
En de familie van mijn moeders kant is zowieso veeeeeel en veeeeel drukker. Altijd op zoek naar spannende dingen, veel onnutigheid uithalen. Maar wel altijd heel eerlijk.
En veel neefjes en nichtjes die het niet goed deden op school, maar het nu in het bedrijfsleven supergoed doen!

En ik vind dat ze er op basisscholen vroeger bij moeten zijn met ADHD.
Als dit bij mij was gebeurd had ik waarschijnlijk TVWO gewoon afgemaakt.
Ik kon vroeger supergoed mee op de basisschool. Alleen ik had altijd schriften van andere kinderen in mijn tas(niet express dit ging echt onbewust), praatte voor mijn beurt, en maakte al het huiswerk in 1 schrift enz. De leraren dachten ach hij is slim hij komt er wel.
De basisschool afgemaakt met een sitoscore van 548. En toen naar het TVWO gegaan.
In de 1e TVWO werdt het pas duidelijk dat ik ADHD had. Ik had er totaal geen zin in, alles liep fout.
Ben toen van TVWO naar VMBO-T gegaan. Omdat ik dacht dat ik niet gelukkig werd op het vwo.
Halverwege de 2e begonnen met Ritalin. Hiermee doorgegaan tot t einde van de 3e.
En toen zei ik tegen mezelf ik ga het examenjaar halen zonder die troep!
Dus niks tegen het thuisfront gezegd en 'n jaar gehad met veel trammelant:P
maar gelukkig toch wel gehaald.

Katatonia

Experimenterende gebruiker
BlackRobBlunt zei:
What is this shit. Eerst drugs, dan school. Prioriteiten stellen gast.

Ik schiet tijdens een paddo-trip niet in de stress dat ik een maatschappij-uitzuigende nietsnut ben.

En jij?

ar_master

Newbie
ADHD en blowen kunnen goed samen gaan, ik heb gehoort dat het veel positieve effecten heeft.
het gaat pas mis als je ADHD, cannabis en andere medicatie gaat combineren bijv. ADHD+Jointje+ritaline is een kanker knetterende space.
zoiezo is ritaline en wiet een knetterende combinatie(spreek uit ervaring).

en de behoefte naar wiet is persoons/karakter gebonden sommige mensen kunnen 10 jaar blowen en geen verslaving of ontwenningsverschijnselen hebben, terwijl sommige mensen na een paar maanden al de behoefte hebben.

Jowdy37

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Toch behoor je op school gewoon nuchter te zitten.

Groot gelijk. Maar ik herken het toch een beetje. Ik had zelf ook vaak lessen die ik ***** saai vond en welke me vlotjes lukten. Tijdens die lessen heb ik ook wel eens stoned en de les gezeten. Vind je dat raar dat als je verplicht wordt iets tegen je zin te doen dat je het leuker wilt maken? Zoiets is toch typisch pubers? (wat het natuurlijk niet correcter maakt)

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
Vond stoned in de klas zitten echt niet normaal vervelend, zo duurde het alleen maar langer en zit je daar met je stonede bek tussen al die nuchtere mensen, nee echt niets voor mij!

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik heb op de middelbare één keer in de pauze een jointje gerookt. Weer in de les kreeg ik na een kwartier een lachkick en werd eruit gestuurd, einde experiment. :P

Katatonia

Net die ene keer dat ik een tussenuur 'zinloos' gebruikt had, kregen we een onverwachte overhoring natuurlijk... :rolleyes:

Tijdens mijn studententijd was mijn blowverslaving (die ik inmiddels na 14 jaar redelijk onder controle heb) juist dé reden om eerst mijn huiswerk te doen. Kon ik daarna zonder gejaagd gevoel lekker stoned zijn.

Want ik wist van mezelf: eenmaal stoned voer ik geen flikker meer uit.

Inmiddels sta ik aan de andere kant van de lessenaar scheinheilig een voorbeeldfunctie te vervullen... :smoke:

Karsten

:tearsofjoy: :tearsofjoy: jij bent helemaal nie gestopt, je vroeg me gisteren nog mee om naar Nijmegen te gaan xD

sjaak herremans

Bewuste gebruiker

ben je ondertussen al gestopt??
want ik heb zelf ADD(ADHD alleen dan zonder de drukte)
en blow tegenwoordig ook vaak.,, (te vaak vind ik zelf nu)
maar ik ben nu bezig met door de weeks te stoppen met blowen.,,
maar ik merk gewoon dat ik als ik niet blow de avond van te voren
dat mijn hele gedachten te snel gaan en ik me helemaal niet meer kan concentreren.
medicatie hielp bij mij niet (ritalin en concerta geprobeerd)
maar had jij er ook last van dat je gedachten in eens anders waren, dat je je totaal niet meer kon concentreren en wat daar maar bijhoord :wink:

spacebilly

Belezen gebruiker
sjaak herremans zei:
Vond stoned in de klas zitten echt niet normaal vervelend, zo duurde het alleen maar langer en zit je daar met je stonede bek tussen al die nuchtere mensen, nee echt niets voor mij!
ja, indd! En iedereen die je aankijkt omdat ze weten dat je stoned bent... en dan met je gaan kloten. Erg vervelend

gr

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Verbeter me als ik me vergis, maar volgens mij komt dit omdat mensen met ADHD minder van het hormoon dopamine aanmaken. Dopamine zorgt voor de aanmaak van endorfine, een hormoon waardoor je de emotie "geluk" ervaart. Blowen zorgt ook voor de aanmaak van dopamine, waardoor je lichaam uiteindelijk stopt met het maken ervan - je lichaam heeft immers al genoeg dopamine door het blowen. Hierdoor zul je minder endorfine krijgen op momenten dat je níet blowt, en kortgezegd, voel je je kut.
Dit is niet alleen met blowen maar ook met andere drugs. Het gaat namelijk niet om resistentie tegen de drugs, maar de verslavingsgevoeligheid.

Ik weet niet of ik het precies goed heb met de namen van de hormonen - ik ben geen bioloog - maar ik geloof dat het hier op neer komt.

blu

Bewuste gebruiker
KapiteinPinda zei:
Verbeter me als ik me vergis, maar volgens mij komt dit omdat mensen met ADHD minder van het hormoon dopamine aanmaken. Dopamine zorgt voor de aanmaak van endorfine, een hormoon waardoor je de emotie "geluk" ervaart. Blowen zorgt ook voor de aanmaak van dopamine, waardoor je lichaam uiteindelijk stopt met het maken ervan - je lichaam heeft immers al genoeg dopamine door het blowen. Hierdoor zul je minder endorfine krijgen op momenten dat je níet blowt, en kortgezegd, voel je je kut.
Dit is niet alleen met blowen maar ook met andere drugs. Het gaat namelijk niet om resistentie tegen de drugs, maar de verslavingsgevoeligheid.

Ik weet niet of ik het precies goed heb met de namen van de hormonen - ik ben geen bioloog - maar ik geloof dat het hier op neer komt.

Je zit redelijk in de goeie richting, ik zal even proberen om de puntjes op de i zetten: dopamine en endorfinen zijn geen hormonen, maar neurotransmitters. Verder zorgen endorfinen niet voor het gevoel "geluk" (dat doet de neurotransmitter serotonine), maar voor een pijn-onderdrukkend gevoel en euforie. Daarnaast worden endorfinen niet uit dopamine gemaakt. Voor de rest klopt jouw post wel aardig.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Katatonia zei:
BlackRobBlunt zei:
What is this shit. Eerst drugs, dan school. Prioriteiten stellen gast.

Ik schiet tijdens een paddo-trip niet in de stress dat ik een maatschappij-uitzuigende nietsnut ben.

En jij?

Even voor de duidelijkheid, </sarcasm> :P

En mwuh, daar hoef ik niet voor te trippen. Ben meer het "ik heb geen maatschappij nodig" nietsnut-type.

Katatonia

Damn... was ík vroeger maar zo slim geweest!
Maar nee, ik moest zo nodig studeren, burgelijke uitsloofster die ik ben.

En zie: nu ben ik ook nog mijn eigen drugs aan het betalen... terwijl ik me door mijn ouders had kunnen laten sponsoren dus. :smoke:

Maar nooit de neiging gehad om - laten we zeggen - een scharrel mee te nemen naar je eigen nest, om daar een nachtje door te halen?
Of kijken je ouders dan ook gepast de andere kant op?

(Je merkt; ik probeer wanhopig een voordeel te verzinnen aan het 'self-supporting' zijn.)

Bovenaan